همه چیز درباره جاب آفر کانادا 2024 + مدارک و شرایط

همه چیز درباره جاب آفر کانادا 2024 + مدارک و شرایط

فهرست مطالب

کیفیت زندگی بالا و فرصت‌های شغلی متعدد در کانادا توجه بسیاری از مهاجران خارجی را به خود جلب کرده است. بدون شک کانادا به عنوان قطب فرصت‌های کاری، یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی به حساب می‌آید. یکی از روش‌های محبوب مهاجرت به این کشور پیشرفته، دریافت ویزای کاری از طریق جاب آفر کانادا است. این روش یک پیشنهاد ایده آل برای افرادی است که توانایی مالی زیادی ندارند یا نمی‌خواهند برای ادامه تحصیل اقدام کنند. ما در این مطلب بیشتر به موضوع جاب آفر کانادا می‌پردازیم؛ پس تا انتهای مطلب با اپلاییکا همراه شوید.

جاب آفر کانادا (Job Offer) چیست؟

جاب آفر کانادا به معنای پیشنهاد کاری است که شما از طرف کارفرمای کانادایی دریافت می‌کنید. جاب آفر شرط اصلی دریافت ویزای کاری است. با اخذ این مجوز، در مدت زمان مشخصی می‌توانید در کانادا اقامت داشته و مشغول کار شوید. حتی امکان اخذ اقامت دائم از جاب آفر کانادا نیز وجود دارد که متناسب با شرایط هر متقاضی در دسترس است.

این امکان فراهم شده است که با استفاده از جاب آفر کانادا به دو طریق برای مهاجرت اقدام کنید. اولین روش این است که از طریق ویزای کار یا ورک پرمیت برای مهاجرت به کانادا اقدام نمایید. دومین روش اقدام از طریق برنامه‌های مهاجرتی اقامت دائم کانادا مانند اکسپرس انتری است.

انواع جاب آفر کانادا

انواع جاب آفر کانادا

متناسب با فرصت‌های شغلی ایجاد شده در کانادا، جاب آفرهای متنوعی به متقاضیان ارائه می‌شوند که در ادامه هر یک را بررسی می‌کنیم:

برنامه سابقه کار کانادایی (CEC)

Canadian Experience Class یک برنامه مهاجرتی برای افراد متخصص و ماهری است که تجربه کار در کانادا را دارند و به دنبال اخذ اقامت دائم این کشور هستند. این برنامه مختص کارگران و فارغ التحصیلان خارجی است که در این کشور سابقه کاری دارند. پناهندگان و سایر افرادی که به صورت غیرقانونی به صورت موقت در کانادا اقامت داشته‌اند، شامل این طرح نخواهند بود.

کلاس نیروی ماهر کانادا (FSWP)

برنامه نیروی کار ماهر از دیگر برنامه‌های مهاجرتی جاب آفر کانادا به حساب می‌آید. متقاضیان این برنامه مهاجرتی باید ابتدا لیست اسکیل ورکر یا همان نیروی ماهر را بررسی کرده و نامه درخواست خود را برای حوزه‌های کاری موجود در این لیست ارسال نمایند.

برنامه نیروی متخصص فنی فدرال

Skilled Trades یک مسیر مهاجرتی و کاری از طریق سیستم رتبه‌بندی اکسپرس انتری کانادا است. بر اساس این برنامه، شرایط برای مهاجرت و اقامت دائم نیروهای متخصص و کارگران حرفه‌ای بین المللی فراهم می‌شود؛ بدین منظور باید در حوزه مربوطه متخصص بوده و ۲ سال تجربه کاری مرتبط داشته باشید. دریافت جاب آفر کانادا در سیستم اکسپرس انتری امتیاز دارد که شانس شما را برای اقامت دائم کانادا افزایش می‌دهد.

شرایط جاب آفر کانادا

پیشنهاد کاری شما باید از اعتبار لازم برخوردار بوده و از طرف یک کارفرمای معتبر برای شما ارسال شده باشد. اگر جاب آفر کانادا معتبر نباشد، امکان دریافت ویزای کاری وجود ندارد و در سیستم اکسپرس انتری نیز به شما امتیازی تعلق نمی‌گیرد. به این نکته توجه کنید که جاب آفر دریافتی نباید فصلی باشد. به عبارتی شرایط کاری باید به صورت تمام وقت و حداقل ۳۰ ساعت در هفته تعیین شده باشد.

در یک جاب آفر صحیح حداقل مدت قرارداد یکسال تعیین شده و در آن حقوق و دستمزد به صورت مشخص ذکر شده است. همچنین یک جاب آفر معتبر باید دارای LMIA مثبت بوده یا از اخذ مجوز LMIA معاف باشد. این مجوز نشان می‌دهد که استخدام نیروی خارجی بر بازار کار کانادا تاثیر منفی نمی‌گذارد و نرخ بیکاری را افزایش نمی‌دهد.

قوانین صدور جاب آفر کانادا

هر کارفرمای کانادایی برای ارائه پیشنهاد کاری باید قوانین خاصی را در نظر بگیرد. کارفرما قبل از استخدام نیروهای خارجی باید ابتدا پیشنهاد شغلی خود را به شهروندان و مقیمان دائم کانادا ارائه کند. اولویت با استخدام نیروهای کار کانادایی است.

کارفرما باید به مدت یک ماه شغل موردنظر را در روزنامه‌ها یا سایت‌های کاری پربازدید آگهی نماید. چنانچه بعد از یک ماه از انتشار آگهی کاری نیروی انسانی لازم پیدا نشد، کارفرما باید به اداره کار و توسه اجتماعی کانادا مراجعه کرده و مجوز LMIA دریافت کند. سپس کارفرما متناسب با شرایط خود می‌تواند از نیروهای کار خارجی استفاده نماید.

سه دسته از جاب آفرها از LMIA معاف هستند. جاب آفرهای واجد شرایط توافقات میان دولت فدرال و دولت‌های استانی، جاب آفرهای برنامه انتقال درون شرکتی (ویزای ICT) و جاب آفرهای واجد شرایط توافقنامه تجاری بین المللی مانند کازما و نفتا از اخذ این مجوز معاف هستند.

چنانچه در خصوص دریافت جاب آفر کانادا نیاز به کمک دارید، کافی است در این لینک ثبت نام کنید تا کارشناسان اپلاییکا در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

جاب آفر کانادا شامل چه اطلاعاتی است؟

در یک جاب آفر معتبر باید نام، عنوان شغلی و آدرس کارفرما در کنار نام شرکت، نام متقاضی و عنوان شغل پیشنهادی ذکر شده باشد. همچنین تاریخ شروع کار، شرح وظایف شغلی، مزایای شغلی، شرایط کار مانند ساعات کاری و میزان پرداختی‌ها و کسورات از دیگر اطلاعاتی هستند که در جاب آفر کانادا باید ذکر شده باشند.

به جهت اینکه در دام کلاهبرداران نیفتید و جاب آفر معتبر را تشخیص بدهید، نکات مختلفی وجود دارند که باید مورد بررسی قرار دهید. حقوق و مزایای اعلامی باید با جایگاه شغلی مربوطه همخوانی داشته باشد؛ به عنوان نمونه نباید حقوق دریافتی یک نیروی خدماتی در حد یک مدیرعامل باشد! شما با مراجعه به وب سایت Job Bank می‌توانید میانگین دستمزد مشاغل مختلف در کانادا را مشاهده فرمایید.

اگر اطلاعات تماس کارفرما در جاب آفر کانادا وجود نداشت یا کد تلفن قید شده با مکان جغرافیایی مربوطه ناسازگار بود، به احتمال زیاد پیشنهاد کاری موردنظر تقلبی است. با مشاهده لحن غیررسمی، غلط املایی، عدم رعایت نکات نگارشی و فونت نامناسب جاب آفر باید به اعتبار آن شک کنید. همچنین اگر اعلام شده بود که باید مبلغی پرداخت کنید، شرکت مربوطه تقلبی است؛ زیرا شرکت‌های واقعی قبل از انجام مصاحبه، برای استخدام افراد خارجی پولی دریافت نمی‌کنند.

چگونه جاب آفر کانادا دریافت کنیم؟

برای گرفتن جاب آفر کانادا نیاز است مراحل خاصی را طی کنید:

  1. ابتدا باید با توجه به قواعد نگارشی کانادا، رزومه کاری و کاور لتر خوبی آماده کنید.
  2. در مرحله بعدی در سایت‌های کاریابی کانادا یک حساب کاربری بسازید و پروژه‌ها و کارهای حرفه‌ای خود را به زبان انگلیسی ذکر کنید.
  3. فعالیت در لینکدین را فراموش نکنید، زیرا این پلتفرم یک ویترین اصلی برای نشان دادن فعالیت حرفه‌ای شما به حساب می‌آید. بسیاری از کارفرمایان موقعیت‌های شغلی آزاد و موردنیاز را در لینکدین اطلاع‌رسانی می‌کنند.
  4. متناسب با مهارت و تخصصی که دارید، مشاغل موردنیاز در بازار کانادا را مورد ارزیابی قرار دهید. بسیاری از موقعیت‌های شغلی در سایت‌ها اطلاع‌رسانی نمی‌شوند، بلکه باید در ارتباطات شخصی آنها را جستجو کنید. چنانچه از آشنایان شما در کانادا اقامت دارند، بهتر است از آن‌ها بخواهید که در صورت وجود موقعیت شغلی مناسب، به شما اطلاع بدهند.
  5. بعد از پیدا کردن شغل یا دریافت جاب آفر از یک کارفرمای کانادایی، ممکن است نیاز باشد یک مصاحبه انجام دهید.
  6. در مرحله بعدی باید بررسی شود که جاب آفر شما معاف از LMIA است یا خیر. چنانچه جاب آفر دریافتی معاف از LMIA نباشد، کارفرما باید برای تاییدیه این مجوز اقدام کند. اگر اخذ تاییدیه صورت گرفت، لازم است نامه را به شما ارسال نماید.
  7. بعد از قبولی در مصاحبه و دریافت تاییدیه می‌توانید برای اخذ ویزای کاری کانادا اقدام کنید.

مدارک لازم جهت دریافت جاب آفر کانادا

هرکارفرمای کانادایی برای ارائه پیشنهاد کاری باید یکسری از مدارک شما را بررسی کند. همچنین ممکن است نیاز باشد یک مصاحبه با کارفرما انجام دهید. الزاماً تمامی کارفرمایان مدارک یکسانی درخواست نمی‌کنند اما برخی مدارک به صورت عمومی برای طی کردن این پروسه نیاز خواهند بود:

  • رزومه کاری و تحصیلی
  • توصیه نامه از کارفرمایان قبلی
  • اسناد مربوط به کسب و کارتان در صورت فعال بودن در کشور خود
  • نمونه پروژه‌ها و طرح‌های شغلی
  • مدارک تحصیلی به همراه ریزنمرات
  • تاییدیه معادل‌سازی مدارک

دریافت ویزای کاری کانادا

ویزای کاری کانادا، مجوز موقتی جهت کار در این کشور است. با دریافت این ویزا می‌توانید در مدت مشخصی در کانادا اقامت داشته و مشغول کار و زندگی شوید. با دریافت پیشنهاد کاری از طرف یک کارفرمای کانادایی واجد شرایط دریافت ویزای کاری کانادا خواهید شد. همچنین برای دریافت ویزا باید تمکن مالی خود را به آفیسر مهاجرت اثبات کنید و با ارائه اسناد مالی نشان دهید که توانایی پرداخت هزینه‌های زندگی خود و خانواده را در کانادا به مدت یکسال دارید. یکی از مزیت‌های بزرگ این ویزا، امکان اخذ اقامت دائم کانادا است. برای دریافت ویزای کاری کانادا از طریق جاب آفر به مدارک زیر نیاز خواهید داشت:

  • پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار
  • مدارک شناسایی و هویتی
  • دو قطعه عکس جدید
  • نامه جاب آفر
  • کپی مجوز LMIA
  • نامه CAQ در صورت کار در استان کبک
  • مدارک تحصیلی به همراه ریزنمرات
  • تاییدیه معادل‌سازی مدارک (در صورت نیاز)
  • مدرک زبان (الزامی نیست اما شانس شما را برای اخذ ویزا افزایش می‌دهد)
  • سوابق بیمه
  • سند ازدواج در صورت تاهل
  • گواهی سلامت پزشکی
  • اسناد مربوط به تمکن مالی مانند صورت حساب بانکی (مبلغ تمکن مالی برای یک نفر ۲۷ هزار دلار کانادا و برای خانواده ۴ نفره ۵۱ هزار دلار تعیین شده است)
  • گواهی‌ عدم سوء پیشینه
  • اسناد مربوط به ثبت شرکت، کارت‌های بازرگانی، پرداخت مالیات و… (در صورت داشتن شرکت یا شغل آزاد در کشور مبدأ)

هزینه دریافت ویزای جاب آفر کانادا

برای اخذ ویزای کاری از طریق جاب آفر باید چندین هزینه پرداخت کنید. این هزینه شامل ترجمه مدارک، بررسی پرونده مهاجرتی شما و سفر به کانادا خواهد بود. هزینه رسیدگی به درخواست اخذ ویزای جاب آفر کانادا در جدول زیر ذکر شده است:

نوع درخواستمبلغ
مجوز LMIA1000 دلار
انطباق کارفرما230 دلار
بررسی پرونده شما توسط سفارت100 دلار
انگشت نگاری85 دلار
درخواست مجوز کار یا Work Permit155 دلار

 اخذ اقامت دائم از طریق جاب آفر

 اخذ اقامت دائم از طریق جاب آفر

شما با دریافت جاب آفر کانادا یا ویزای کاری می‌توانید وارد کانادا شده و نزد کارفرمای مربوطه در جایگاه شغلی خود مشغول کار شوید. بعد از گذشت مدت زمان مشخصی می‌توانید مجوز موقت خود را به اقامت دائم تبدیل کنید. همچنین روش‌های مختلفی برای این منظور وجود دارد که می‌توانیم به اکسپرس انتری و برنامه‌های مهاجرتی استانی PNP اشاره کنیم.

سخن پایانی

چنانچه در بین روش‌های مهاجرتی موجود، مهاجرت کاری به کانادا از طریق جاب آفر را انتخاب کرده‌اید، برای طی شدن راحت این پروسه می‌توانید از خدمات مجموعه اپلاییکا استفاده کنید. تیم اپلاییکا از ابتدای مراحل مهاجرت تا انتها همراه شما خواهند بود. برای دریافت مشاوره رایگان کافی است فرم موجود در این لینک را تکمیل کنید. کارشناسان موسسه مهاجرتی اپلاییکا در اسرع وقت با شما تماس گرفته و به سوالات شما در زمینه جاب آفر کانادا پاسخ خواهند داد. بعد از جلسه مشاوره می‌توانید همکاری خود را با تیم مجموعه آغاز کرده و در کمترین زمان ممکن به نتیجه مطلوب برسید.

جاب آفر کانادا چیست؟

جاب آفر کانادا دعوت نامه یا پیشنهاد کاری است که از طرف کارفرمایان کانادایی برای نیروهای خارجی ارسال می‌شوند.

آیا با جاب آفر کانادا می‌توان اقامت دائم این کشور را دریافت کرد؟

بله. با چند سال کار و پرداخت مالیات در کانادا می‌توانید اقامت دائم دریافت کنید. همچنین در برخی برنامه‌های مهاجرتی جاب آفر کانادا، امکان اخذ اقامت دائم مستقیم برای برخی افراد خاص وجود دارد.

چگونه در کانادا کار پیدا کنم؟

برخی از موسسات کاریابی در این زمینه به شما کمک می‌کنند. همچنین سایت‌های کاریابی معتبری وجود دارند که جایگاه‌های شغلی موردنیاز را اطلاع‌رسانی می‌کنند و پل ارتباطی متقاضیان و کارفرمایان کانادایی به حساب می‌آیند.

بهترین سایت‌های کاریابی کانادا کدام اند؟

سایت‌های کاریابی بسیاری در کانادا وجود دارند که بهترین‌های آن‌ها عبارتند از:

  • WorkBC
  • Monster
  • Indeed
  • Job Bonk

اخذ جاب آفر کانادا چقدر طول می‌کشد؟

این روش مهاجرتی نسبت به سایر کمتر زمان می‌برد اما برخی عوامل ممکن است زمان این پروسه را طولانی‌تر کنند. اگر این روند را بخواهیم قبل از پیدا کردن کارفرمای کانادایی در نظر بگیریم، این مدت زمان طولانی خواهد شد؛ اما در کل بعد از دریافت جاب آفر و مجوز LMIA، ویزای کاری شما در کمتر از ۶ ماه صادر می‌گردد.

آیا دریافت جاب آفر کانادا تضمینی است؟

اخذ جاب آفر تضمینی ترفندی تبلیغاتی است که توسط موسسات مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. هیچ تضمینی برای جاب آفر کانادا وجود ندارد و همه چیز به شرایط شما، مشاغل مورد نیاز در کانادا و حجم تقاضا بستگی خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *