مقالات

ویزای استارتاپ بهترین گزینه برای کارآفرینان و افرادی می‌باشد که قصد دارند کسب و کاری را در کشور مقصد راه اندازی کنند. چنانچه شما نیز جزء این دسته از افراد هستید و تصمیم گرفته‌اید اولین کسب و کار خود را در انگلیس راه اندازی کنید، ویزای استارتاپ انگلیس مناسب شما خواهد بود. برای دریافت این ویزا نیازی نیست فارغ التحصیل دانشگاهی در این کشور باشید، بلکه تنها به یک ایده یا طرح تجاری مناسب و کاربردی نیاز دارید. ما در این مقاله قصد داریم شرایط، هزینه و مدارک موردنیاز برای اخذ ویزای استارتاپ انگلیس را برای شما بیان ‌کنیم. پس تا انتهای این مطلب با اپلاییکا همراه باشید.

ویزای استارتاپ انگلیس چیست؟

در سال‌های اخیر وضعیت استارتاپ‌های انگلیس در شرایط مطلوبی بوده و کسب و کارهای مرتبط با حوزه تکنولوژی در حال رشد بوده اند. کشور انگلیس برای افرادی که قصد دارند مهاجرت کنند، ویزاهای مختلفی را در نظر گرفته است که یکی از آن‌ها ویزای استارتاپ است. این ویزا مختص کارآفرینانی است که تصمیم گرفته‌اند در انگلستان کسب و کاری راه اندازی کنند. لازمه این کار، ارائه یک ایده تجاری یا بیزینس پلن کاربردی است که برای اقتصاد انگلیس مفید واقع شود.

اعتبار ویزای استارتاپ انگلیس حداکثر سه سال است. متقاضی باید بعد از اتمام این مدت، برای تغییر نوع ویزای خود اقدام کند تا بتواند فرصت توسعه کسب و کار خود را به دست بیاورد. شایان ذکر است که بعد از تغییر ویزا و سه سال اقامت در انگلیس، این امکان فراهم می‌شود که شخص شرایط درخواست اقامت دائم در این کشور را به دست بیاورد. به این نکته توجه کنید که این ویزا تنها به افرادی تعلق می‌گیرد که ایده تجاری آن‌ها توسط کمیته مربوطه تایید شود. بعد از صدور این ویزا، متقاضی می‌تواند همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود را نیز به انگلستان ببرد.

شما می‌توانید در طول مدتی که ویزای استارتاپ انگلیس را دارید، از کشور انگلستان خارج شوید و یا حتی از دور کسب و کار خود را مدیریت کنید. البته باید این موضوع را باید در نظر بگیرید که به صورت مرتب روند رشد و توسعه خود را به نهاد مربوطه و سرمایه گذار خود گزارش دهید. چنانچه محرز شود کسب و کار خود را رها کرده اید، ممکن است مجوز اقامت موقت شما با مشکل مواجه شود.

مزایای ویزای استارتاپ انگلیس

مزایای ویزای استارتاپ انگلیس
  • کارآفرینان تازه کار می‌توانند با هزینه‌ای بسیار کم از فرصت‌های تجاری موجود در انگلیس نهایت استفاده را ببرند. اقتصاد قوی، بازار پویا و پیشرفته بودن از لحاظ تکنولوژی این امکان را برای متقاضیان فراهم می‌کند که کسب و کار موفقی را در این کشور داشته باشند.
  • دارندگان این ویزا می‌توانند همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود را به انگلستان ببرند.
  • دارندگان ویزای استارتاپ انگلیس می‌توانند بعد از سه سال اقامت در این کشور، برای اقامت دائم انگلستان درخواست نمایند.
  • برای راه اندازی کسب و کار به سرمایه اولیه نیاز نیست.

معایب ویزای استارتاپ انگلیس

  • امکان دریافت مستقیم اقامت دائم انگلیس برای دارندگان ویزای استارتاپ انگلیس وجود ندارد.
  • هزینه‌های زندگی در کشور انگلیس بالا است.
  • تمامی متقاضیان باید به زبان انگلیسی مسلط باشند و مدرک زبان معتبر ارائه کنند.

ویزای استارتاپ انگلیس برای چه افرادی مناسب است؟

این ویزا بهترین گزینه برای کارآفرینان تازه کاری است که یک ایده نو، خلاقانه و در عین حال کاربردی دارند و قصد دارند اولین کسب و کار خود را در انگلستان راه اندازی کنند. بنابراین اگر یک ایده تجاری نو و دست نخورده دارید، ویزای استارتاپ انگلیس مناسب شما است.

چنانچه در حوزه استارتاپ تجربه بالایی دارید، می‌خواهید یک شعبه از شرکت خود را در این کشور راه اندازی کنید یا تصمیم گرفته‌اید به یک بیزینس در انگلستان ملحق شوید، دریافت ویزای نوآوری پیشنهاد بهتری است. همچنین اگر تصمیم گرفته‌اید در شرکتی واقع در انگلستان مشغول به کار شوید، ویزای کاری بهترین پیشنهاد برای شما به حساب می‌آید.

اگر تصمیم گرفته‌اید به صورت تیمی برای اخذ ویزای استارتاپ انگلیس اقدام کنید و ایده تجاری خود را به یک کسب و کار تبدیل نمایید، هرکدام از اعضای تیم باید به صورت جداگانه تاییدیه استارتاپ دریافت کنند. به بیان دیگر Endorsement Letter نه به تیم، بلکه به فرد تعلق می‌گیرد. به جهت اینکه طرح تجاری شما تایید شود باید ایده تجاری خود را بهبود ببخشید و با بررسی شرایط انگلیس و شناسایی نیازهای موجود در این کشور، یک طرح حرفه‌ای و کاربردی ارائه کنید.

شرایط اخذ ویزای استارتاپ انگلیس

شرایط اخذ ویزای استارتاپ انگلیس

به طور کلی ویزای استارتاپ انگلیس نیز مانند سایر انواع ویزا یکسری شرایط خاص دارد که متقاضی قبل از هرگونه اقدام باید از آن‌ها آگاه باشد:

  • سن متقاضی بالای ۱۸ سال باشد
  • در گذشته نباید کسب و کاری در انگلیس راه اندازی کرده باشد
  • یک نهاد معتبر در انگلیس باید ایده تجاری را ارزیابی و تایید کند. طرح یا ایده تجاری مربوطه از جوانب گوناگون از جمله نوآوری، قابلیت اجرا و مقیاس‌پذیری مورد بررسی قرار می‌گیرد.
  • اثبات تمکن مالی برای هزینه‌های زندگی در انگلیس باید صورت بگیرد.
  • تاییدیه طرح تجاری باید حداکثر سه ماه قبل از تاریخ درخواست ویزای استارتاپ صادر شود.
  • توانایی و تصمیم انجام کار یا فعالیت تجاری قید شده در درخواست توسط متقاضی وجود داشته باشد.
  • تسلط زبان انگلیسی شما باید در حد CEFR سطح B2 باشد

چنانچه می‌خواهید مطلع شوید واجد شرایط اخذ ویزای انگلیس هستید یا خیر، کافی است در این لینک ثبت نام کنید تا کارشناسان اپلاییکا در اسرع وقت با شما تماس بگیرند و مشاوره‌های لازم را در این خصوص به شما ارائه کنند.

مبلغ تمکن مالی برای ویزای استارتاپ انگلیس چقدر است؟

خوشبختانه برای گرفتن ویزای استارتاپ انگلیس به سرمایه اولیه نیاز ندارید و سرمایه مربوطه توسط نهادهای تایید کننده طرح و سرمایه گذاران تامین خواهد شد. تنها چیزی که شما نیاز دارید، اثبات تمکن مالی برای پرداخت هزینه‌های زندگی در انگلیس است که مبلغ آن بسیار مناسب می‌باشد. تمکن مالی مهاجرت به انگلیس از طریق استارتاپ برای متقاضی ۱۲۷۰ پوند است. همچنین این مبلغ در صورت همراهی همسر ۲۸۵ پوند و به ازای یک فرزند ۳۱۵ پوند افزایش خواهد داشت. شایان ذکر است که تمکن مالی برای همراهی هر فرزند اضافی متقاضی، ۲۰۰ پوند در نظر گرفته شده است.

به این نکته توجه کنید که این مبالغ باید به مدت ۲۸ روز متوالی قبل از درخواست ویزا در حساب شما وجود داشته باشد. همچنین نیاز است صورت الحساب آن را نیز ارائه کنید تا شرایط تمکن مالی شما برای مراجع تاییدکننده اثبات شود. ممکن است برخی نهادهای تایید کننده برای صادر کردن نامه تاییدیه، از شما سرمایه مشخصی درخواست کنند.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای استارتاپ انگلیس

مدارک لازم جهت اخذ ویزای استارتاپ انگلیس

این امکان وجود دارد که مدارک لازمه برای هر فرد بسته به شرایط متفاوت باشد اما در کل مدارک ذکر شده در ادامه از اصلی‌ترین مواردی هستند که باید داشته باشید:

  • پاسپورت معتبر
  • مدارک هویتی و ترجمه آن‌ها
  • سند ازدواج در صورت تاهل
  • اسناد مربوط به تمکن مالی
  • مدرک زبان انگلیسی (بیشتر از ۲ سال از تاریخ آن نگذشته باشد)
  • نامه تاییدیه استارتاپ یا ایده تجاری شما (بیشتر از ۳ ماه از تاریخ صدور آن نگذشته باشد)
  • ارائه نتیجه آزمایش سل و سایر آزمایش های بهداشتی در صورت لزوم

مراحل اخذ ویزای استارتاپ انگلیس

مراحل اخذ ویزای استارتاپ انگلیس
  1. ابتدا باید شرایط و طرح اولیه تجاری خود را مورد بررسی قرار دهید و در این زمینه از افراد متخصص مشاوره بگیرید.
  2. یک بیزنس پلن قوی آماده کنید که سه شرط اصلی نوآوری، سود و رشد را در بگیرد.
  3. در ادامه با نهادهای تایید کننده ارتباط بگیرید و طرح خود را ارائه دهید.
  4. بعد از بررسی طرح و دریافت تاییدیه می‌توانید جهت اخذ ویزای استارتاپ انگلیس اقدام کنید.
  5. برای اخذ ویزا در خارج از انگلستان باید از طریق سفارت اقدام کنید و یا برای این منظور در داخل انگلستان (اگر در این کشور اقامت دائم ندارید و یا در حال تحصیل هستید) باید به اداره مهاجرت این کشور مراجعه نمایید.

سخن پایانی…

کشور انگلیس از جمله مقاصد پرطرفدار برای متقاضیان مهاجرت است. این کشور مقصدی مناسب برای افرادی با استعداد، دانش و مهارت‌های منحصربفرد به حساب می‌آید. مهاجرت به انگلستان از طریق استارتاپ این امکان را برای شما فراهم می‌کند که بدون هیچگونه محدودیتی، توانمندی‌های خود را بروز داده و به رشد و شکوفایی برسید. ما در این مقاله مراحل و شرایط اخذ ویزای استارتاپ انگلیس را برای شما بیان کردیم. امیدواریم از مطالب فوق نهایت استفاده را برده باشید.

چنانچه در زمینه اخذ ویزای انگلیس سوالاتی دارید، می‌توانید جهت دریافت مشاوره از طریق این لینک ثبت نام کنید. کارشناسان مهاجرتی مجموعه اپلاییکا در اسرع وقت تماس گرفته و پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

آیا با استفاده از ویزای استارتاپ انگلیس می‌توان اقامت دائم دریافت کرد؟

به این نکته توجه کنید که این ویزا به تنهایی منجر به دریافت مستقیم اقامت دائم نمی‌شود؛ بلکه باید بعد از سه سال نوع ویزای خود را تغییر داده و درخواست خود برای اقامت دائم را ثبت نمایید.

مدرک زبان موردنیاز برای دریافت ویزای استارتاپ انگلیس چیست؟

شما باید حداقل CEFR سطح B2 داشته باشید تا در فرایند صدور این ویزا با مشکلی مواجه نشوید. این سطح معادل امتیاز آیلتس ۵/۵ است که مهارت‌های خواندن، نوشتن، شنیداری و صحبت کردن را در بر می‌گیرد.

هزینه صدور ویزای استارتاپ انگلیس چقدر است؟

مبلغ صادر شدن این ویزا برای متقاضی اصلی و تمامی همراهان وی یکسان است و مبلغی بین ۳۷۰ تا ۴۷۰ پوند را در بر می‌گیرد. مبلغ دقیق با توجه به پرونده مهاجرتی شما حین درخواست تعیین می‌شود.

دریافت ویزای انگلیس چقدر طول می‌کشد؟

سه ماه قبل از سفر، سریع‌ترین زمانی است که می‌توانید برای اخذ ویزای استارتاپ انگلیس اقدام کنید. به طور کلی فرایند رسیدگی به درخواست شما در خارج از انگلستان حداکثر ۳ تا ۴هفته و در داخل انگلستان ۸ هفته طول می‌کشد. شایان ذکر است که این زمان به شرایط شما و کامل بودن مدارکتان نیز بستگی دارد.

دلایل رد شدن درخواست اخذ ویزای انگلیس کدام اند؟

نوآورانه نبودن طرح تجاری، نامناسب بودن سن متقاضی و ناقص بودن پرونده یا دقیق نبودن اطلاعات ارسالی، از جمله مواردی هستند که موجب ریجکت شدن درخواست اخذ ویزای استارتاپ انگلیس می‌شود.

کشور رومانی عضو اتحادیه اروپا است و کیفیت زندگی در آن در بهترین حالت خود قرار دارد. با اخذ اقامت رومانی می‌توانید به سایر کشورهای اتحادیه اروپا بدون ویزا سفر کنید و در کشورهای اروپایی سرمایه‌گذاری کنید و یا حتی مشغول به کار شوید. نرخ پایین بیکاری، هزینه‌های زندگی مقرون به صرفه و خدمات آموزشی باکیفیت از جمله مزایایی هستند که موجب شده تعداد قابل توجه‌ای از متقاضیان، کشور رومانی را به عنوان مقصد مهاجرت خود انتخاب کنند. روش‌های مختلفی برای مهاجرت به رومانی و دریافت اقامت این کشور وجود دارد. ما در این مقاله قصد داریم انواع روش مهاجرت رومانی را به شما معرفی کنیم. پس تا انتهای مطلب با اپلاییکا همراه باشید تا از شرایط و هزینه‌های اقامت رومانی اطلاع یابید.

بررسی مهاجرت به رومانی

بررسی مهاجرت به رومانی

کشور رومانی در جنوب شرقی اروپا قرار دارد و پایتخت آن بخارست می‌باشد. مردم کشور رومانی به زبان‌های رومانیایی، مجارستانی و مولداوی صحبت می‌کنند. همچنین این کشور حدود ۲۲ میلیون نفر جمعیت دارد و واحد پول آن لو نامیده می‌شود. این کشور در زمینه استقبال از مهاجران شناخته شده و به دلیل رشد جنبه‌های مختلف و همچنین ارائه فناوری‌های جدید در این کشور، به تدریج مهاجرت رومانی برای افراد خارجی جذابیت خاصی پیدا کرده است.

رومانی کمترین هزینه‌های زندگی را در بین کشورهای اروپایی دارد و همین موضوع باعث شده زندگی در این کشور برای بسیاری از افراد گزینه جذابی باشد. به طور میانگین هزینه زندگی در رومانی۸۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار آمریکا می‌باشد. از مزایای زندگی در رومانی می‌توانیم علاوه بر هزینه زندگی ارزان، به امنیت بالا و رایج بودن زبان انگلیسی در بین مردم این کشور اشاره کنیم. حمل و نقل عمومی ضعیف و امکانات بهداشتی و درمانی دولتی نامطلوب، از معایب زندگی در رومانی به حساب می‌آیند. در کل می‌توان گفت رومانی از نظر رفاه نسبی در حال پیشرفت قابل توجه‌ای است.

روش‌های مهاجرت به رومانی

مهاجرت رومانی و اخذ اقامت این کشور به روش‌های مختلفی صورت می‌گیرد:

مهاجرت رومانی از طریق تحصیل

تحصیل در کشور رومانی یک گزینه مطمئن و معقول برای افراد علاقمند به زندگی در این کشور به حساب می‌آید. شما با تحصیل در دانشگاه‌های رومانی، شانس خود را برای کاریابی و اخذ اقامت دائم افزایش می‌دهید. به این نکته توجه کنید تحصیل در رومانی به تنهایی منجر به دریافت تابعیت نخواهد شد و حتماً باید همراه با کاریابی و یا سرمایه‌گذاری باشد.

شما برای پذیرش در دانشگاه‌های رومانی به مدرک زبان معتبر نیاز دارید که نمره موردنیاز برای این مورد به دانشگاه و رشته مدنظرتان بستگی دارد. به طور کلی برای پذیرش در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به ترتیب به نمره آیلتس ۵/۵ و ۶ نیاز است. شایان ذکر است که با ارائه مدرک زبان معتبر قبل از شروع تحصیل، دیگر نیازی به شرکت و قبولی در آزمون‌های زبان نیست.

شهریه دانشگاه‌های رومانی به عوامل گوناگونی بستگی دارد. برنامه تحصیلی، رشته، دانشگاه و ملیت دانشجو از جمله مواردی هستند که بر شهریه دانشگاه تاثیر می‌گذارند. به طور معمول هزینه تحصیلی تعیین شده، مبلغی بین ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ یورو در سال است.

مهاجرت رومانی از طریق کار

مهاجرت رومانی از طریق کار

مهاجرت کاری به رومانی یکی از مطمئن‌ترین روش‌های مهاجرتی به این کشور است. دریافت پیشنهاد کاری از طرف یک کارفرما در این کشور اولین شرط مهمی است که باید در نظر بگیرید. چنانچه کارفرما نتواند نیروی انسانی متخصص موردنیاز خود را در رومانی بیابد، می‌تواند پیشنهاد کاری برای استخدام یک نیروی خارجی از سایر کشورها را ارائه کند. نرخ بیکاری در این کشور بسیار پایین است؛ در نتیجه می‌توانید با استفاده از فرصت‌های شغلی موجود در رومانی جهت اخذ اقامت دائم اقدام نمایید.

مهاجرت رومانی از طریق سرمایه‌گذاری

مهاجرت با استفاده از سرمایه‌گذاری، دیگر روش مهاجرت رومانی بوده که برای متقاضیانی که بودجه خوبی دارند می‌تواند بهترین گزینه باشد. شما با حداقل سرمایه‌گذاری ۲۰۰ هزاریورویی و ایجاد حداقل ۲۵ موقعیت شغلی می‌توانید مجوز اقامت یک‌ساله تا سه‌ساله این کشور را دریافت کنید. همچنین این امکان فراهم شده است که با یک میلیون یورو سرمایه‌گذاری در زمینه تجارت یا املاک، برای ۴ سال متوالی اقامت قانونی رومانی را دریافت کنید. بعد از گذشت این زمان می‌توانید برای خود، همسر و فرزندان خود درخواست تابعیت رومانی را ارائه کنید.

چنانچه قصد دارید از طریق خرید ملک به رومانی مهاجرت کنید، باید شرایط و قوانین مهاجرتی در این خصوص را به خوبی مطالعه کنید. به طور کلی بودجه‌ای که برای خرید ملک در کشور رومانی نیاز است، حداقل ۲۵۰ هزار یورو است.

مهاجرت رومانی از طریق راه اندازی کسب و کار

یکی دیگر از راه‌های موثر مهاجرت رومانی، اقدام برای راه اندازی کسب و کار به صورت مستقیم در این کشور است. اولین قدم برای این منظور، تدوین یک بیزینس پلن قوی یا یک طرح تجاری مفید و قابل اجرا است که کسب سود و رشد خوبی را در بر بگیرد. در ادامه بعد از تایید طرح شما، نوبت به ثبت شرکت می‌رسد که به سرمایه اولیه نیاز دارد. میزان این سرمایه به نوع کسب و کارتان بستگی خواهد داشت. شما جهت راه اندازی کسب و کارتان باید تمامی مجوزهای لازم جهت فعالیت در حوزه انتخابی را اخذ نمایید. بعد از راه اندازی کسب و کار، می‌توانید برای اخذ ویزا و یا اقامت کارآفرینی اقدام کنید؛ البته این موضوع تا حد زیادی به موفقیت شرکتتان بستگی دارد که تا چه حد به اقتصاد محلی کمک کرده است.

مهاجرت رومانی از طریق ازدواج

ازدواج با تبعه رومانیایی روش دیگری برای مهاجرت و اخذ اقامت رومانی می‌باشد. اسناد قانونی این ازدواج باید ارائه گردد تا برای نهادهای ارزیابی کننده محرز شود که این ازدواج واقعی و پایدار است. در پایان بعد از بررسی‌های صورت گرفته و ارائه تاییدیه، با درخواست متقاضی جهت اقامت موقت رومانی موافقت می‌شود. فرد درخواست دهنده باید ۳ تا ۵ سال با همسر خود در رومانی زندگی کند تا تابعیت این کشور را دریافت نماید.

از شرایط ازدواج در کشور رومانی این است که هر دو شخص بالای ۲۱ سال باشند و وضعیت مالی هردو طرف در حد مطلوبی قرار بگیرد. به بیان دیگر، تمکن مالی شهروند رومانی به تنهایی کافی نخواهد بود و شرایط مالی فرد خارجی نیز باید در حد نرمالی باشد. همچنین تفاوت سنی دو شخص نباید بیشتر از ۱۵ سال باشد؛ زیرا در غیراینصورت کارشناسان ازدواج رومانی به شما مشکوک می‌شوند و ممکن است با درخواست اقامت شما موافقت نشود.

مهاجرت رومانی از طریق همراه

مهاجرت همراهی یا خویشاوندی کشور رومانی به این صورت بوده که یکی از اعضای خانواده متقاضی که در رومانی زندگی می‌کند، یک دعوتنامه برای وی ارسال کند. در ادامه باید تمکن مالی متقاضی یا فردی که دعوتنامه ارسال کرده در وضعیت خوبی باشد تا با درخواست مدنظر موافقت شود. تمکن مالی باید با ارائه اسناد معتبر به کارشناسان مهاجرتی مربوطه ثابت گردد.

چنانچه قصد دارید مطلع شوید که کدام یک از روش‌های مهاجرت به رومانی برای شما مناسب‌تر است، کافی است از طریق این لینک ثبت نام کنید. کارشناسان مهاجرتی اپلاییکا در اسرع وقت با شما تماس گرفته و مشاوره‌های لازم را به شما ارائه می‌کنند.

مدارک موردنیاز جهت مهاجرت به رومانی

لیست مدارک برای افراد مختلف با توجه به روش مهاجرتی انتخابی ممکن است متفاوت باشد، اما در کل به مدارک اصلی زیر برای مهاجرت نیاز است:

  • پاسپورت معتبر
  • عکس رنگی پاسپورتی
  • مدارک هویتی
  • سند ازدواج (درصورت تاهل)
  • اسناد مربوط به اثبات تمکن مالی
  • بیمه سلامت
  • مدارک تحصیلی و شغلی (برای مهاجرت تحصیلی یا کاری)
  • گواهی‌ عدم سوء پیشینه
  • اسناد مربوط به هدف مهاجرت شما (مانند پذیرش دانشگاه، دعوتنامه کاری، مدارک ازدواج و…)

دریافت تابعیت رومانی

دریافت شهروندی یا همان تابعیت کشور رومانی به چند روش امکان‌پذیر است. افراد متولد رومانی که یکی از والدین آن‌ها شهروند رومانی است، بدون نیاز به اقدامی و به صورت خودکار شهروندی این کشور را دریافت می‌کنند. همچنین افرادی که خارج از رومانی به دنیا آمده‌اند اما پدر یا مادر آن‌ها تابعیت رومانی دارد، می‌توانند برای شهروندی این کشور اقدام نمایند. روش دیگر، ازدواج با فردی است که تابعیت رومانی دارد؛ البته دریافت شهروندی رومانی از این طریق، نیازمند چند سال اقامت در این کشور و پایبندی به اصول فرهنگ و جامعه رومانی خواهد بود.

این امکان برای افرادی که مدت زمان طولانی در رومانی اقامت داشته اند فراهم شده است که بتوانند برای شهروندی از طریق اقامت طولانی مدت اقدام نمایند. برای تمامی روش‌های معرفی شده باید مدارک لازم ارائه شوند و در برخی موارد باید آزمون‌هایی در رابطه با زبان و فرهنگ رومانی گذرانده شوند.

سخن پایانی…

روش‌های مختلفی برای مهاجرت به رومانی وجود دارد که هر فرد متناسب با شرایط و وضعیت خود، می‌تواند برای یکی از آن‌ها اقدام کند. مهاجرت تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری و ازدواج تنها برخی از روش های نام برده هستند. ما در این مقاله شرایط روش‌های مهاجرت رومانی را برای شما بیان کنیم. امیدواریم مطالب فوق برای شما مفید بوده باشد.

چنانچه در زمینه مراحل مهاجرت به رومانی سوالاتی دارید، می‌توانید جهت دریافت مشاوره در این لینک ثبت نام کنید تا کارشناسان اپلاییکا در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

آسان‌ترین روش مهاجرت به رومانی از ایران کدام است؟

روش انتخابی مهاجرت رومانی تا حد زیادی به شرایط فردی شما بستگی دارد. به عنوان مثال مهاجرت تحصیلی برای دانشجویان روش بهتری است، اما مهاجرت رومانی از طریق سرمایه‌گذاری بهترین گزینه برای افرادی است که بودجه خوبی دارند. همچنین اگر یکی از اعضای خانواده شما در رومانی زندگی می‌کند، مهاجرت رومانی از طریق پیوستن به خانواده بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

هزینه زندگی در رومانی چقدر است؟

شرایط و نوع ویزای شما در هزینه های مهاجرت رومانی تاثیرگذار است، اما در کل هزینه‌های زندگی در رومانی نسبت به سایر کشورهای اروپایی پایین‌تر است. به عنوان مثال هزینه زندگی برای یک خانواده ۴ نفره حدود ۲۰۹/۲ دلار آمریکا است. همچنین برای یک نفر مجرد، به ماهیانه ۶۳۵ دلار آمریکا بدون در نظر گرفتن اجاره نیاز خواهد بود.

اعطا تابعیت رومانی از طریق تولد به چه صورت خواهد بود؟

کشور رومانی از جمله کشورهایی است که از قانون خون تابعیت می‌کند. در نتیجه باید پدر یا مادر نوزاد تابعیت رومانی داشته باشد تا به نوزاد تازه متولد شده تابعیت این کشور ارائه شود. به عبارتی دیگر، تنها تولد نوزاد در خاک رومانی منجر به دریافت تابعیت نخواهد شد.

به طور کلی مهاجرت فرایند پیچیده‌ای دارد و هر فرد بنابه شرایط خود ممکن است در این مسیر با چالش‌هایی مواجه شود. تمامی کشورهای دنیا برای پذیرش افراد مهاجر یکسری قوانین ویژه دارند و کشورهایی اروپایی از جمله اسپانیا نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اسپانیا به دلایل مختلف به یکی از مهم‌ترین مقاصد مهاجرتی در دنیا تبدیل شده است. هر متقاضی مهاجرت اسپانیا می‌تواند از مسیرهای مختلفی برای دریافت اقامت این کشور اقدام نماید.

ما در این مقاله قصد داریم به طور کامل روش‌های مهاجرت اسپانیا را توضیح داده و مدارک و هزینه‌های موردنیاز برای این منظور را نیز بیان کنیم. پس چنانچه شما نیز تصمیم گرفته‌اید به این کشور زیبا و خوش آب و هوا مهاجرت کنید، مطالعه ادامه این مطالب از اپلاییکا می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

نگاهی به مهاجرت اسپانیا

نگاهی به مهاجرت اسپانیا

در حال حاضر اسپانیا میزبان بیش از ۵ میلیون خارجی بوده که در این کشور مشغول کار و تحصیل هستند. از این تعداد حدود ۳۰ هزار نفر ایرانی هستند که با استفاده از روش‌های مهاجرتی تحصیل و کاری در این کشور اقامت دارند. این آمار نشان می‌دهد شرایط مهاجرت اسپانیا در حالت مطلوبی قرار دارد و می‌توان گفت اسپانیا همان مقصد رویایی است که در ذهن خود داشتید.

در این کشور فرصت‌های شغلی فراوانی وجود دارد و قوانین مالیاتی مطلوب و متعادلی برای کسب و کارها ارائه شده است. همچنین نظام آموزشی باکیفیت و امکانات بهداشتی درمانی پیشرفته موجب شده افراد زیادی مهاجرت به اسپانیا را به سایر کشورها ترجیح دهند.

شایان ذکر است که هزینه‌های زندگی در اسپانیا نسبت به سایر کشورهای اروپایی پایین‌تر بوده و متقاضی می‌تواند با اخذ اقامت اسپانیا به شهروند این کشور تبدیل شده و از تمامی مزایای مربوطه استفاده کند. علاوه بر این مورد، افراد معمولاً در این کشور از حمایت‌های اجتماعی و مالی خاصی و در اکثر موارد رایگان برخوردار هستند. شهرهای مادرید، بارسلون، مالاگا، آلیکانته و سن سباستنین از بهترین شهرهای اسپانیا برای مهاجرت هستند.

همانطور که می‌دانید زبان اسپانیایی در ۱۵ کشور صحبت می‌شود؛ در نتیجه یادگیری این زبان می‌تواند رزومه و مهارت قابل توجه‌ای برای ارتباطات اجتماعی شما باشد. یادگیری زبان اسپانیایی در سطح قابل قبول نیز می‌تواند نیازهای شما را در این کشور پوشش دهد و حتی از این توانایی خود می‌توانید در سفر به سایر کشورهای اسپانیایی زبان نیز بهره ببرید.

چنانچه قصد دریافت مشاوره در خصوص مهاجرت به اسپانیا را دارید، اطلاعات تماس خود را در این لینک وارد کنید تا مشاوران مجموعه اپلاییکا در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

روش‌های مهاجرت به اسپانیا

به طور کلی متقاضیان می‌توانند از ۵ روش برای مهاجرت به اسپانیا استفاده کنند که هر یک از روش‌ها شرایط و مدارک مختص به خود را دارد:

مهاجرت اسپانیا از طریق تحصیل

مطمئن‌ترین و راحت‌ترین روش مهاجرت اسپانیا، تحصیل در این کشور است. به دلیل قرار داشتن دانشگاه‌های معتبر در اسپانیا و ارزان بودن هزینه تحصیل، بسیاری از جوانان این مقصد را برای مهاجرت انتخاب می‌کنند. متقاضیانی که قصد دارند برای تحصیل در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی اسپانیا اقدام کنند باید علاوه بر دریافت نامه پذیرش از این مراکز، ویزای مخصوص خود را دریافت نمایند. ویزای تحصیلی اسپانیا در سه گروه صادر می‌شود. ویزای دانشجویی کمتر از ۳ ماه، ویزای دانشجویی کوتاه مدت (۳ تا ۶ ماه) و ویزای دانشجویی بلند مدت (۶ ماه به بالا) سه نوع ویزای تحصیلی این کشور هستند.

به این نکته توجه کنید مطالب درسی در اغلب دانشگاه‌های اسپانیا به زبان این کشور تدریس می‌شوند اما در برخی دانشگاه‌ها مطالب با زبان انگلیسی نیز به دانشجویان ارائه می‌شوند. همچنین به این نکته در رابطه با مهاجرت به اسپانیا توجه کنید که هزینه تحصیل به زبان اسپانیایی نسبت به زبان انگلیسی بسیار کمتر است.

این امکان فراهم شده است که هر دانشجو در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در اسپانیا مشغول تحصیل شود. همچنین این امکان فراهم شده است که در دوره‌های کوتاه مدت زبان نیز در این کشور شرکت کنید؛ با این شرط که این دوره‌ها در مراکز معتبر برگزار شوند و از آن‌ها پذیرش بگیرید. اعتبار مجوز اقامتتان در اسپانیا به طول مدت مقطع تحصیلی شما بستگی دارد که می‌تواند ۳ تا ۹ ماه یا حتی ۲ تا ۴ سال باشد. شما می‌توانید در صورت ادامه تحصیل، ویزای تحصیلی خود را تمدید کنید.

مهاجرت اسپانیا از طریق کار

فرصت‌های شغلی فراوان کشور اسپانیا این شرایط را برای مهاجران فراهم کرده است که با استخدام در یک شرکت معتبر، اقامت دریافت کنند. البته دریافت مجوز اقامت اسپانیا با استفاده از ویزای کاری شرایط خود را دارد. ابتدا باید یک پیشنهاد شغلی از کارفرمای اسپانیایی دریافت کنید. نکته بعدی این است که باید وضعیت مالی و دریافتی شما در این شغل بالاتر از ۴۰۰۰۰ یورو در سال باشد. در ادامه کارفرمای شما اقدامات اداری را انجام می‌دهد و بعد از انجام شدن اقدامات اولیه، می‌توانید با مراجعه به سفارت مراحل دیگر را شخصاً پیگیری کنید.

برای مهاجرت کاری به اسپانیا نیز چندین نوع ویزا صادر می‌شوند که باید بنا به شرایط خود یکی را دریافت نمایید:

  • ویزای کاری طولانی مدت
  • ویزای کاری فصلی
  • ویزای Eu Blue Card
  • ویزای Au Pair

مهاجرت اسپانیا از طریق سرمایه‌گذاری

سرمایه‌گذاری روشی آسان برای متقاضیانی است که بودجه خوبی برای مهاجرت به اسپانیا دارند. روش‌های مختلفی برای این منظور وجود دارد که می‌توانیم به تمکن مالی، خرید ملک و ثبت شرکت اشاره کنیم. برای خرید ملک در اسپانیا باید حداقل ۵۰۰ هزار یورو داشته باشید تا بتوانید به این کشور مهاجرت کنید. به این نکته توجه کنید که اگر قصد دارید اقامت دائم اسپانیا را دریافت کنید، برای مدت زمان مشخصی اجازه فروش ملک خود را نخواهید داشت. سرمایه‌گذاری در روش تمکن مالی نیز به این معنا است که هر شخص برای زندگی در اسپانیا باید بتواند بدون نیاز به شغل، حداقل مبلغ ۲۲ هزار یورو را برای خود پرداخت کند. همچنین این مبلغ به ازای هر عضو خانواده شما ۱۰ هزار یورو افزایش خواهد یافت.

گلدن ویزای اسپانیا، نوعی ویزای ویژه است که شرایط آن با سایر روش‌های سرمایه‌گذاری کمی متفاوت‌تر است. علاوه بر خرید ملک، شما با خرید سهام یا سپرده‌گذاری در بانک به مبلغ حداقل یک میلیون یورو، می‌توانید گلدن ویزای خود را دریافت کنید. ارائه طرح تجاری قوی با سرمایه بیش از یک میلیون یورو برای ثبت شرکت، راهی دیگر برای مهاجرت به اسپانیا است. شما با استفاده از این روش باید اسناد مالی مرتبط برای اثبات تمکن مالی خود به مبلغ ۳۰ هزار یورو در سال را ارائه کنید. همچنین برای افراد تحت تکفل نیز باید مبلغ ۱۰ هزار یورو در سال را ارائه نمایید.

دارندگان گلدن ویزای اسپانیا نیازی به حضور دائمی در این کشور را ندارند و حضور آن‌ها یک بار در سال کفایت می‌کند. اعتبار این ویزا ۲ساله بوده و بعد از اتمام آن امکان تمدید آن برای ۲ سال دیگر وجود خواهد داشت. شایان ذکر است که شما بعد از ۵ سال داشتن این ویزا و واجد شرایط بودن می‌توانید اقامت دائم خود را دریافت کنید. افرادی که اقامت خود را از طریق این روش دریافت کرده اند، می‌توانند بعد از ۱۰ سال به شهروند اسپانیا تبدیل شوند.

مهاجرت اسپانیا از طریق ازدواج

ازدواج با فردی که تابعیت کشور اسپانیا دارد می‌تواند اقامت این کشور را برای شما فراهم کند. در این روش متقاضی باید اسناد رسمی و قانونی این ازدواج را به سفارت اسپانیا ارائه نماید. شرط دیگر این است که تبعه اسپانیا باید مدارک مالی و شغلی خود را برای اثبات تمکن مالی ارائه کند که نشان دهنده توانایی پرداخت هزینه‌های زندگی مشترک با همسر خود است.

بعد از بررسی مدارک و اسناد توسط سفارت اسپانیا و تایید آن‌ها، ویزای فرد خارجی صادر می‌گردد. طرف خارجی می‌تواند بعد از سه سال زندگی در اسپانیا، برای دریافت اقامت دائم خود اقدام کند. در صورتی که برای مراجع قانونی اثبات شود این ازدواج به هدف مهاجرت اسپانیا انجام شده است، متقاضی مشمول جریمه سنگین شده و حتی از این کشور اخراج می‌شود.

چنانچه می‌خواهید اطلاع یابید کدام یک از روش‌های مهاجرت اسپانیا برای شما بهتر است، می‌توانید جهت دریافت مشاوره در این لینک ثبت نام کنید تا کارشناسان مهاجرتی اپلاییکا در اسرع وقت با شما تماس گرفته و پاسخگوی سوالات شما باشند.

مدارک لازم جهت مهاجرت به اسپانیا

مدارک لازم جهت مهاجرت به اسپانیا

همانطور که بیان کردیم مدارک و شرایط هر یک از روش‌های مهاجرتی متفاوت است، اما در کل شما در فرایند مهاجرت اسپانیا به مدارک کلی زیر نیاز خواهید داشت:

  • پاسپورت معتبر با حداقل ۶ ماه اعتبار
  • مدارک هویتی
  • سه قطعه عکس پاسپورتی
  • ترجمه تمامی مدارک به زبان اسپانیایی
  • داشتن مدارک بیمه
  • گواهی‌عدم سوء پیشینه
  • مدارک مالی
  • تکمیل فرم‌های مربوط به درخواست ویزا

مراحل مهاجرت به اسپانیا

مهاجرت اسپانیا شامل مراحل گوناگونی است:

  1. ابتدا باید راجع به سیاست‌های مهاجرتی اسپانیا، الزامات قانونی موجود و دسته‌بندی ویزاهای خاص موجود تحقیقاتی انجام دهید و در این خصوص به آگاهی خوبی برسید.
  2. در مرحله بعدی باید بر اساس شرایط و هدف خود روش مهاجرتی و ویزای مناسبی را انتخاب نمایید. ویزای تحصیلی، ویزای کاری و ویزای سرمایه‌گذاری از جمله روش‌هایی هستند که باید متناسب با شرایط خود برای دریافت آن‌ها اقدام کنید.
  3. حالا در این مرحله از مهاجرت اسپانیا نوبت به تکمیل مدارک می‌رسد. شما باید تمامی مدارک خود را از جمله مدارک هویتی، اسناد تمکن مالی، بیمه درمانی و… را جمع آوری کرده و در صورت لزوم آن‌ها را به یک مترجم رسمی بسپارید تا به زبان اسپانیایی ترجمه شوند.
  4. در پایان، درخواست ویزای خود را به سفارت یا کنسولگری اسپانیا در کشور خود ارسال کنید. به جدول زمانی توجه کنید و دستورالعمل‌های برنامه را به خوبی انجام دهید. همچنین هزینه‌های مربوط به درخواست ویزا را به موقع پرداخت نمایید. حالا منتظر شوید که به درخواست ویزای شما رسیدگی شود. زمان رسیدگی به درخواست شما، به نوع ویزا و حجم درخواست‌ها بستگی دارد.

هزینه مهاجرت به اسپانیا

مسیرهای مهاجرتی متفاوتی برای دریافت اقامت اسپانیا وجود دارد و طبیعتاً هر یک هزینه متفاوتی را در بر می‌گیرد. علاوه بر مبالغی که در فرایند مسیر درخواست ویزا هزینه می‌شود، مبالغی نیز برای شهریه تحصیلی، ترجمه مدارک، هزینه بیمه، وکیل و… وجود دارد که باید به صورت جداگانه محاسبه کرد. در کل هزینه‌های اصلی مهاجرت اسپانیا شامل موارد زیر است:

عنوانهزینه
ترجمه رسمی مدارکبسته به نوع مدارک از ۲میلیون تومان شروع می‌شود
ویزای شینگنبرای افراد بزرگسال ۸۰ یورو و برای کودکان ۴۰ یورو
هزینه انواع ویزا (تحصیلی، کاری و…)۸۰ یورو  
میزان تمکن مالی برای انواع ویزاویزای تحصیلی: ۹۰۰ یورو ماهانه ویزای کاری: روزانه ۷۰ یورو ویزای سرمایه گذاری: بین ۶۰ هزار یورو تا ۲ میلیون یورو
عوارضحدود ۶۰ یورو
بیمه درمانیحدود۵۰۰ یورو سالانه

سخن پایانی

بر اساس آمار رسمی منتشر شده، کشور اسپانیا از لحاظ بیشترین تعداد مهاجر در رتبه چهارم اروپا و رتبه دهم دنیا قرار گرفته است که در نوع خود قابل توجه است. این کشور به دلیل قدمت فراوان، جاذبه‌های دیدنی بسیار، آب و هوای متعادل و داشتن شرایط زندگی و امکانات بهداشتی درمانی ایده آل برای مهاجرین، یکی از مقاصد مهاجرتی مهم اروپا محسوب می‌شود. همین موضوع باعث شده هرساله افراد زیادی خواهان دریافت اقامت اسپانیا باشند و از طرق مختلف برای این منظور اقدام کنند. ما در این مقاله روش‌ها و مراحل مهاجرت اسپانیا را بیان نمودیم. امیدواریم از مطالب فوق نهایت استفاده را برده باشید. شما می‌توانید جهت ارتباط با کارشناسان اپلاییکا، از طریق شماره تلفن‌های قید شده با مجموعه در تماس باشید.

اگر در انتخاب بهترین روش مهاجرت به اسپانیا نیاز به مشاوره دارید، کافی است از طریق این لینک ثبت نام کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

آیا در زمان تحصیل در اسپانیا می‌توان مشغول به کار شد؟

این امکان فراهم شده است که دانشجویان به صورت پاره وقت حدود ۲۰ ساعت در هفته مشغول به کار شوند تا برای تامین هزینه‌های زندگی و تحصیل مشکلی نداشته باشند. همچنین شما می‌توانید بعد از اتمام دوره تحصیل خود، در یک فرصت ۱۲ ماهه دنبال یک شغل باشید و ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تغییر دهید.

تابعیت اسپانیا از طریق تولد به چه صورت است؟

اسپانیا جزء آن کشورهایی است که به سیستم خون برای تولد فرزندان پایبند است. بر اساس این سیستم، باید یکی از والدین نوزاد تازه متولد شده شهروند اسپانیا باشد تا درخواست شناسنامه از دولت اسپانیا بدون هیچ مشکلی صورت بگیرد.

بهترین مسیر مهاجرت اسپانیا کدام است؟

پاسخ به این سوال به شرایط شما بستگی دارد. مهاجرت از طریق تحصیل راحت‌ترین روش برای این منظور است اما اگر بودجه خوبی دارید، مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری بهترین گزینه برای شما محسوب می‌شود.

یکی از مواردی که باید قبل از مهاجرت به آمریکا و زندگی در این کشور به خوبی از آن آگاه شوید، درآمد شغل‌های گوناگون در ایالت‌های مختلف آمریکا است. آگاهی در این زمینه کمک می‌کند مسیر شغلی خود را بهتر مشخص کنید و به صورت هدفمند وارد این کشور شوید. کشور آمریکا به دلیل اقتصاد قدرتمندی که دارد، امکان رسیدن به رفاه و سرمایه زیاد را در مسیر ساده‌تری به شما ارائه می‌کند. ما در این مقاله قصد داریم بیشتر درباره درآمد آمریکا صحبت کنیم. پس تا انتهای این مطلب با اپلاییکا همراه باشید.

چنانچه درباره روش‌های مهاجرتی در آمریکا سوالاتی دارید، می‌توانید از طریق این لینک ثبت نام کنید تا کارشناسان مجموعه اپلاییکا در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

متوسط درآمد آمریکا

اداره کار و آمار آمریکا هر سال گزارشاتی از داده‌های مالی این کشور ارائه می‌کند که در آن اطلاعاتی درباره متوسط درآمد آمریکا ذکر شده است. این اطلاعات بر اساس فاکتورهایی مانند نوع شغل، سطح تحصیلات، شرایط اجتماعی و اقتصادی دسته‌بندی می‌شود. شایان ذکر است که هر ایالت حقوق متوسط مختص خود را دارد. بر اساس اداره کل کار و آمار کشور، موقعیت جغرافیایی، سن، سابقه کار حرفه ای، مشخصات شغلی و هزینه زندگی از عواملی هستند که بر حقوق افراد تاثیرگذار هستند.

در سال ۲۰۲۳ حداقل درآمد فدرال در آمریکا ۷.۲۵ دلار در ساعت اعلام شده است. همچنین درآمد سالانه آمریکا برای یک کارگر تمام وقت حدود ۵۳ هزار دلار می‌باشد. شایان ذکر است که کارگران فست فود و رستوران‌ها در سال ۲۲ هزار دلار حقوق می‌گیرند که کمترین میزان درآمد آمریکا را به نام خود ثبت کرده اند. همچنین متخصصان بیهوشی با ۴۱۱۰۰۰ دلار در سال، بیشترین میزان درآمد آمریکا را به خود اختصاص داده اند.

متوسط درآمد در ایالت‌های مختلف آمریکا

در آمریکا قانونی به نام FLSA وجود دارد که بر اساس آن شرکت‌های تحت نظارت جدا از اینکه در کدام ایالت قرار دارند، باید میزان حقوق پایه کشوری را رعایت کنند. برخی شرکت‌ها و کمپانی‌های آمریکایی هنوز این قانون را امضاء نکرده‌اند و همچنان حداقل دستمزد ایالتی را مبنای کار خود قرار می‌دهند.

بر اساس آمارهای صورت گرفته، ایالت کلمبیا و واشنگتن بالاترین میزان حقوق را به خود اختصاص داده‌اند و به ترتیب ۱۶.۵۰ دلار و ۱۵.۷۴ دلار در ساعت پرداخت می‌کنند. همچنین پایین‌ترین حداقل دستمزد ساعتی نیز به ایالت‌های جورجیا و وایومینگ اختصاص دارد که حدود ۵.۱۵ دلار است. این در حالی است که پایه حقوق تعیین شده برای کارفرمایان تحت پوشش FLSA، ۷.۲۵ دلار در ساعت می‌باشد.

همانطور که بیان کردیم شغل و موقعیت مکانی نقش ویژه‌ای در تعیین میزان درآمد آمریکا دارد. به عنوان نمونه، معلمی و مشاغل حقوقی در نیویورک از مشاغل پردرآمد محسوب می‌شوند. همچنین پرستاران در ایالت کالیفرنیا وضعیت درآمدی خوبی دارند و ایالت ماساچوست برای مهندسان IT بهترین انتخاب است. خوشبختانه با توجه به افزایش ناگهانی مشاغل خالی در آمریکا، متوسط درآمد این کشور به طور تقریبی در تمامی ایالت‌ها به شدت افزایش یافته است.

حقوق مشاغل مختلف در آمریکا

به طور کلی مشاغلی که به مراقبت‌های بهداشتی مربوط هستند، در صدر فهرست پردرآمدترین‌ها قرار دارند و پیشبینی می‌شود میزان اشتغال در این حوزه تا سال ۲۰۳۱ حدود ۱۳ درصد رشد کند. علاوه بر این موضوع، برخی از صنایع در ایالات متحده بیشترین سهم را در اقتصاد در حال رشد این کشور دارند؛ در نتیجه متقاضیانی که در جستجوی فرصت‌های شغلی هستند باید این گروه از مشاغل را شناسایی کنند.

بالاترین جهش حقوق به کارمندان تمام وقت بخش IT تعلق دارد. همچنین مهندسان ساخت و ساز نیز از مشاغل با بیشترین درآمد هستند. به این نکته توجه کنید صنایع مهمی که سهم قابل توجه‌ای در تولید ناخالص داخلی دارند، در لیست بهترین‌های درآمد آمریکا هستند. در جدول زیر متوسط درآمد مشاغل مختلف را برای شما ذکر کرده ایم:

شغلمتوسط درآمد به دلار
مهندسی93.170
فناوری اطلاعات یا همان IT86.170
خدمات درمانی83.333
علوم پایه83.000
امور بانکی، مالی و بیمه75.800
فروش و بازاریابی67.000
مشاغل حقوقی60.480
معلمی و مراقبت از کودکان56.300
حسابداری، مدیریت و منابع انسانی55.400
معماری و هنر53.000
مشاغل امنیتی50.500
خبرنگاری و  روزنامه نگاری48.800
مشاغل مربوط به صنعت گردشگری42.500
خرده فروشی37.800
تولید37.560
مشاغل مرتبط با صنایع مواد غذایی33.900

میزان درآمد آمریکا بر اساس تحصیلات

میزان درآمد آمریکا بر اساس تحصیلات

تحصیلات یکی از مهم‌ترین مواردی محسوب می‌شود که بر میزان درآمد تاثیرگذار است. به طور معمول شخصی که مدرک کارشناسی دارد، حقوق بالاتری نسبت به شخصی با مدرک دیپلم دریافت می‌کند. همچنین این موضوع برای دارندگان مدرک کارشناسی ارشد و دکتری نیز صدق می‌کند؛ به گونه‌ای که افراد دارای مدرک کارشناسی ارشد، تقریباً ۱.۵ میلیون دلار بیشتر از دارندگان دیپلم درآمد دارند. همچنین جنسیت نیز بر میزان درآمد تاثیر دارد و مردان حقوق بیشتری نسبت به زنان دریافت می‌کنند.

مقطع تحصیلیمیانگین درآمد سالیانه مردان در آمریکامیانگین درآمد سالیانه زنان در آمریکا
دکتری122.200120.540
کارشناسی ارشد98.68395.237
کارشناسی80.17678.650
کاردانی63.51560.230
دیپلم56.10052.370
زیردیپلم65.62050.867

مالیات بر درآمد آمریکا

قوانین مالیاتی در کشور آمریکا مانند سایر کشورها برقرار است و شهروندان باید مالیات‌های متفاوتی را پرداخت کنند. لازم به ذکر است که تمامی مالیات‌ها با هم پرداخت نمی‌شوند؛ بلکه قسمتی به صورت مستقیم از حقوق و درآمد شما کسر می‌شود و برخی به شکل غیرمستقیم بر روی کالاها اعمال می‌شوند.

مالیات بر درآمد یکی از مهم‌ترین اشکال مالیات و یکی از بزرگترین منابع درآمد برای دولت فدرال آمریکا به حساب می‌آید. مالیات بر درآمد ایالتی در اغلب ایالت‌ها اعمال می‌شود که نرخ آن متغیر است. در جدول زیر نرخ مالیات بر درآمد فدرال در سال ۲۰۲۳ قید شده است:

نرخ مالیاتیمحدوده درآمد مشمول مالیات
10 درصد0 تا 11.000 دلار
12 درصد11.001 تا 44.725
22 درصد726/44 تا 375/95
24 درصد376/95 تا 050/170
32 درصد051/170 تا 950/215
35 درصد951/215 تا 900/539
37 درصد901/539 یا بیشتر

راه‌های افزایش درآمد در آمریکا

جایگاه شغلی که در آن مشغول فعالیت هستید، نقش مهمی در تعیین میزان درآمد شما دارد. در نتیجه اگر می‌خواهید درآمد قابل توجه‌ای دریافت کنید، باید مشاغل پردرآمد آمریکا را شناسایی کنید و در رشته‌های مرتبط با آن‌ها تحصیل کنید که در آینده در جایگاه شغلی مرتبط مشغول به کار شوید.

اشخاصی که دارای مدرک پزشکی بوده و در مشاغل بهداشتی درمانی مشغول فعالیت هستند و یا کسانی که در مشاغل توسعه نرم‌افزار فعالیت می‌کنند، حقوقی بیش از ۶ برابر میانگین ملی دریافت خواهد کرد. از طرفی افرادی که در مشاغل خرده فروشی یا مشاغل مرتبط با تفریحات مشغول به کار هستند، ۶۰ درصد کمتر از سایر افراد حقوق دریافت می‌کنند.

دندانپزشکان، دستیاران پزشک، پرستاران، مدیران IT، مهندسین ساخت و ساز و مدیران مالی از جمله افرادی هستند که در لیست پردرآمدترین‌های این کشور قرار می‌گیرند. همچنین سابقه کاری بالا ۴۰ تا ۴۳ درصد بر میزان درآمد آمریکا تاثیرگذار است. چنانچه قصد افزایش درآمد دارید، باید میزان تحصیلات و سابقه کاری خود را افزایش دهید.

سخن پایانی…

به دلیل کیفیت زندگی بالا و شرایط کاری و شغلی ایده آل آمریکا، بسیاری از افراد تصمیم گرفته‌اند که به صورت تحصیلی و کاری به این کشور مهاجرت کنند. همین موضوع باعث شده این دسته از افراد تلاش کنند از اطلاعات مهمی مانند شرایط زندگی و درآمد شغل‌های مختلف در آمریکا مطلع شوند. آگاهی در این موارد می‌تواند از جنبه کاری یا تحصیلی بسیار کمک کننده باشند و شناخت مسیرزندگی در آمریکا را برای متقاضی راحت‌تر کند. ما در این مقاله به موضوع درآمد آمریکا پرداختیم. امیدواریم مطالب فوق برای شما مفید بوده باشد.

چنانچه قصد دارید مطلع شوید واجد شرایط مهاجرت به آمریکا هستید یا خیر، کافی است اطلاعات تماس خود را در این لینک ثبت کنید تا کارشناسان مهاجرتی در اسرع وقت با شما تماس بگیرند و پاسخگوی سوالات شما باشند.

حداقل درآمد آمریکا چقدر است؟

حقوق پایه در آمریکا ۷.۲۸ دلار تعیین شده است.

بالاترین و پایین‌ترین میزان درآمد آمریکا به چه ایالت‌هایی تعلق دارد؟

بالاترین میزان درآمد آمریکا شامل ایالت‌های واشنگتن، ماساچوست، کلمبیا، نیویورک و کالیفرنیا می‌باشد. همچنین ایالت‌های جورجیا و وایومینگ پایین‌ترین میزان درآمد را دارند.

میزان درآمد آمریکا به چه عواملی بستگی دارد؟

به طور کلی میزان درآمد شما در آمریکا به شغلتان، سابقه کاری، میزان تحصیلات و… بستگی دارد. طبیعتاً شخصی که تجربه کاری بالایی دارد و در رده‌های بالای دانشگاهی تحصیل کرده است، میزان حقوق بیشتری دریافت می‌کند. افراد دارای تجربه کاری به طور میانگین ۴۰ درصد بیشتر از سایر افراد حقوق دریافت می‌کنند. همچنین این عامل در میزان ترفیع جایگاه شغلی نیز تاثیرگذار است.

تصمیم به مهاجرت یک چیز است و انتخاب مقصدی که با اهداف و انگیزه‌های فرد مطابقت داشته باشد یک چیز دیگر. اگر چک لیستی که در نظر گرفتید، مهاجرت به مجارستان یکی از گزینه‌ها است. می‌توانید با استفاده از خدماتی که مجموعه اپلاییکا برای شما در نظر گرفته است، از طریق برنامه‌های متفاوت مهاجرتی؛ مهاجرت کاری به مجارستان، مهاجرت تحصیلی به مجارستان و انواع دیگر تماس بگیرید و در یک مسیر روشن، به هدفی که دارید برسید.

برای دریافت وقت ارزیابی رایگان، می‌توانید از طریق این لینک اطلاعات تماس خود را ثبت کنید تا مشاوران ما با شما در ارتباط باشند.

مجارستان در مرکز اروپا قرار گرفته است و در سال‌های اخیر، تبدیل به یکی از مراکز مورد توجه برای مهاجرت متقاضیان شده است. شهرت این کشور به دلیل مکانی عالی با کیفیت زندگی بالا و مقرون به صرفه است.

اگر به فکر مهاجرت به مجارستان هستید، این مقاله برخی از اطلاعات ضروری را در خود جای داده که بتوانید بهتر در مورد مهاجرت به مجارستان تصمیم بگیرید.

حقایق جالبی که بهتر است پیش مهاجرت به مجارستان بدانید!

مجارستان، کشور غنی و تاریخی است و اطلاعات جذابی در مورد این کشور وجود دارد که بهتر است پیش از مهاجرت با آن آشنا باشید.

  • مجارستان یکی از قدیمی ترین کشورهای جهان محسوب می شود.
  • جالب است که بدانید در این کشور بیش از ۱۵۰۰ چشمه آب گرم وجود دارد
  • مکعب روبیک در مجارستان اختراع شده است
  • مجارستان با ۲۷ درصد بالاترین نرخ مالیات بر ارزش افزوده را در جهان دارد.
  • مرکز فلفل پاپریکا در جهان است و بیش از ۴۰ نوع پاپریکا دراین کشور رشد می‌کند.
  • در تاریخچه مجارستان ورزشکاران بیش از ۴۶۵ مدال المپیک دریافت کرده‌اند.

آیا محدودیتی برای مهاجرت به مجارستان وجود دارد؟

مجارستان در زمینه مهاجرت هیچ محدودیتی ندارد و هر فردی با داشتن شرایط مورد نیاز می‌تواند به مجارستان مهاجرت کند.

از آن‌جا که مجارستان در اتحادیه اروپا قرار گرفته است، افرادی که شهروند اتحادیه اروپا هستند با افرادی که شهروند اتحادیه اروپا نیستند شرایط متفاوتی را برای مهاجرت به مجارستان دارند.

هر شهروند غیر اتحادیه اروپا باید برای ورود به مجارستان درخواست ویزا بدهد. مجارستان بر اساس برنامه‌های متفاوت ویزاهای مختلفی را برای متقاضیان صادر می‌کند.

اگر می‌خواهید بیش از ۹۰ روز در مجارستان بمانید، باید برای دریافت اجازه اقامت اقدام کنید و علاوه بر آن برای اقامت بیش از ۹۰ روزه باید برای دریافت شماره شناسایی بیمه اجتماعی (TAJ – szám) از اداره ملی بیمه سلامت و یک شماره شناسایی مالیاتی از سازمان مالیاتی درخواست دهید.

مهاجرت به مجارستان برای کار

اگر قصد شما از مهاجرت به مجارستان کاری است، نیاز است که برای دریافت ویزای کاری مجارستان اقدام کنید. این کشور با توجه به برنامه‌های مهاجرتی چندین ویزای کار برای متقاضیان مهاجرت کاری به این کشور ارائه می‌دهد:

  • برای اشتغال
  • برای تجارت
  • برای مشاغل فصلی
  • برای کارگران حرفه ای

مدت اقامت شما در مجارستان به ویزای کاری شما بستگی دارد. علاوه بر ویزا، پس از ورود به مجارستان، باید برای موارد زیر نیز درخواست دهید:

  1. یک مجوز اقامت
  2. شماره شناسایی بیمه اجتماعی (TAJ – szám) از اداره صندوق بیمه سلامت ملی.
  3. شماره شناسایی مالیاتی از سازمان مالیاتی.

علاوه بر موارد بالا نیاز است که ظرف مدت سه روز محل اقامت دائم خود را ثبت کنید و برای این کار باید به  سازمان منطقه ای یا حوزه قضایی مراجعه کنید.

شرایط مهاجرت کاری مجارستان

شما برای اینکه بتوانید مهاجرت کاری به مجارستان داشته باشید، نیاز است درخواست خود را به همراه مدارک زیر برای تکمیل فرآیند ارسال کنید:

  • پاسپورت معتبر.
  • فرم درخواست ویزای کار مجارستان.
  • دو قطعه عکس در اندازه پاسپورت دو عکس رنگی ضمیمه کنید.
  • بیمه درمانی و علاوه بر اینکه باید مدارکی ارائه دهید که ثابت کند 30000 یورو برای پوشش هزینه های پزشکی خود دارید.
  • برای دریافت ویزای کاری نیاز است مدارک اقامتی خود را ارائه دهید، اجاره‌نامه یا اگر قرار است با دوستی زندگی کنید، دعوت‌نامه از صاحب آپارتمان مورد نیاز است.
  • برای دریافت ویزای کاری مجارستان نیاز است تمکن مالی ارائه دهید که از عهده هزینه‌های زندگی بر می‌آیید.

درخواست ویزای کار مجارستان برای مهاجرت

برای اینکه ویزای کار مجارستان برای مهاجرت را دریافت کنید باید دستورالعمل‌های زیر را دنبال کنید.

  • پیش از هر چیزی نیاز است که یک پیشنهاد کاری داشته باشید و قراردادی که با یک شرکت مجارستانی ثبت کرده‌اید را به منظور دریافت ویزا ارائه دهید.
  • با توجه به نوع ویزای کاری که می‌خواهید درخواست دهید، فرم مربوط را پر کنید و بعد از چک لیست تمام مدارک آن‌ها را برای ارسال آماده کنید و منتظر جواب باشید تا وضعیت شما مشخص شود.

زمان رسیدگی به ویزای کاری مجارستان

زمان بررسی برای ارائه ویزای کاری مجارستان برای مهاجرت از سوی اداره مهاجرت تا سه ماه اعلام شده است. پس از اینکه ویزای شما تایید شد باید مدرکی را ارائه دهید که حاوی اطلاعات کارفرمایی است که شما را استخدام کرده و در آن جزییات محل کار، شرح شغل، فعالیت‌های کاری و شرایط استخدام مشخص شود.

مهاجرت به مجارستان برای تحصیل

برای مهاجرت به مجارستان برای تحصیل نیاز به دریافت ویزای دانشجویی دارید. این شرطی ضروری برای دانشجویانی است که قصد دارند از طریق تحصیل به مجارستان مهاجرت کنند.

ضمن اینکه باید به خاطر داشته باشید که پیش از تقاضا برای ویزای دانشجویی مجارستان، نیاز است از دانشگاه مربوطه پذیرش دریافت کنید و به استناد مدارک پذیرش خود می‌توانید ویزای دانشجویی بگیرید و تا پایان دوره آموزشی در مجارستان اقامت داشته باشید.

به محض دریافت ویزای دانشجویی، به دانشجویانی که در موسسات آموزش عالی مجارستان تحصیل می کنند، اجازه اقامت اعطا می شود. با مجوز اقامت می‌توانید برای مدت زمان مورد نیاز در مجارستان بمانید و در مراحل بعدی ابر یاجازه اقامت دائم درخواست دهید.

اگر می‌خواهید از طریق تحصیل به مجارستان مهاجرت کنید، می‌توانید از مشاوران حرفه‌ای تحصیلی در اپلاییکا کمک بگیرید تا سریع‌تر به هدفی که دارید برسید.

 چک لیست مدارک ویزای دانشجویی مجارستان

اگر قصد دارید از طریق تحصیل به مجارستان مهاجرت کنید نیاز است برای دریافت ویزا این مدارک را ارائه دهید تا ویزای تحصیلی مجارستان برای شما صادر شود:

  • پاسپورت معتبر.
  • ویزا فرم درخواست ویزای دانشجویی که با اطلاعات شخصی و دقیق شما باید پر شود
  • دو قطعه عکس پاسپورتی جدید
  • بیمه درمانی: دانشگاه مجارستان باید در دعوت نامه اعلام کند که آیا بیمه درمانی تحت پوشش آنهاست یا خیر. در غیر این صورت، باید یک سند بیمه مسافرتی که ثابت کند مبلغ 30000 یورو برای پوشش هزینه های پزشکی خود دارید، همراه کنید.
  • نامه پذیرش از دانشگاه که باید اطلاعات تاریخ شروع کلاس ها و اطلاعات پرداخت (در صورت وجود) را ارائه دهد.
  • مدرک اقامت؛ اگر دانشگاه مجارستان خوابگاه ارائه می دهد، باید در دعوت نامه ذکر شود. اگر باید برای خود محل اقامت تهیه کنید، باید قرارداد اجاره با مالک ساختمان و سند ملک صادر شده در یک ماه گذشته ارائه دهید.
  • تمکن مالی که نشان دهد از عهده هزینه‌های تحصیل و زندگی بر می‌آیید.
  • دانشجویان باید نامه ای از دانشگاه (به زبان انگلیسی یا ترجمه شده به انگلیسی) که شامل آدرسموسسه آموزشی است را  امضا و مهر مسئول ارائه کنند.

چگونه ویزای تحصیلی مجارستان را دریافت کنیم؟

فرآیند درخواست ویزای دانشجویی مجارستان برای مهاجرت در چهار مرحله بسیار ساده انجام می‌شود

  • پذیرش از یک دانشگاه مجارستان را دریافت کنید. تنها در صورتی می توانید برای ویزای دانشجویی اقدام کنید که در یک موسسه آموزش عالی در مجارستان ثبت نام کرده باشید.
  • برای دریافت ویزا نیاز است از کنسولگری‌ها یا سفارت‌خانه وقت بگیرید تا بتوانید مدارک را ارئه دهید.
  • مراحل درخواست را تکمیل کنید. فرم درخواست را پر کنید و مدارک مورد نیاز را به آن پیوست کنید.
  • منتظر پاسخ سفارت در مورد درخواست ویزای خود باشید. معمولاً سفارت از طریق ایمیل نتیجه را به شما اطلاع می‌دهد.

توجه: شما باید مدارک و فرم درخواست را اسکن شده از طریق ایمیل پنج روز قبل از قرار ملاقات ویزای خود برای تسریع روند درخواست ارسال کنید.

مدت زمان دریافت ویزای دانشجویی مجارستان چقدر است؟

مدت زمان دریافت ویزای دانشجویی مجارستان چقدر است؟

اداره مهاجرت مجارستان مسئول تصمیم گیری در مورد درخواست ویزای شما است. پروسه‌ای که برای مدت زمان بررسی از سوی اداره مهاجرت مجارستان اعلام شده بین دو هفته تا یک ماه است. اما بهتر است از شش ماه پیش از شروع تحصیل برای دریافت ویزا اقدام کنید.

اعتبار ویزای دانشجویی

ویزای دانشجویی مجارستان تا زمانی که برنامه آموزشی خود را به پایان برسانید معتبر است. اگر مایل به ادامه اقامت خود پس از انقضای ویزای تحصیلی خود هستید، می توانید به دنبال کار و دریافت مجوز کار باشید و برای آن اقدام کنید.

مهاجرت به مجارستان برای الحاق خانواده

یکی دیگر از برنامه‌های مهاجرتی به مجارستان، الحاق یا همان پیوستن به خانواده است. برای این کار باید درخواست ویزای خانوادگی مجارستان را ثبت کنید.

برای اینکه برای ویزای خانوادگی مجارستان درخواست دهید، نیاز است یکی از شرایط زیر را داشته باشید:

  • ازدواج با یک تبعه مجارستان
  • فرزند خوانده یا تحت سرپرستی همسر تبعه کشور ثالث که حضانت والدین را بر عهده دارد

با گرفتن ویزای خانوادگی مجارستان، اجازه اقامت سه ساله برای شما صادر خواهد شد و تا زمان انقضای ویزا، مجوز اقامت شما معتبر است. البته نباید خیلی نگران بود چرا که اجازه اقامت برای سه سال دیگر قابل تمدید است.

آیا می‌توان پس از مهاجرت اقامت دائم مجارستان را دریافت کرد؟

پس از پنج سال اقامت قانونی در مجارستان می توانید برای اقامت دائم مجارستان اقدام کنید. با دریافت اقامت دائم مجارستان تمام مزایا و حقوق شهروند مجارستانی برای شما در نظر گرفته می‌شود و تنها حق رای در این کشور ندارید. علاوه بر اینکه باید به خاطر داشته باشید که اقامت دائم مجارستان هر ده سال قابل تمدید است.

چگونه در مجارستان تابعیت بگیریم؟

شما می توانید تابعیت مجارستان را از طریق تابعیت، تبار، تولد یا ازدواج دریافت کنید. اما برای اینکه تابعیت مجارستان را به دست آورید نیاز است مصاحبه‌ای را انجام دهید تا مهارت‌های زبانی خود را نشان دهید. محور سوالات این مصاحبه در مورد زندگی، اقامت، تحصیل، شغل و سایر مواردی است که به درخواست شما برای شهروندی مجارستان مربوط می‌شود.

آیا می توان با حیوانات خانگی خود به مجارستان مهاجرت کرد؟

برای مهاجرت به مجارستان همراه با حیوانات خانگی هیچ مانعی وجود ندارد، اما نیاز است مدارکی را آماده کنید تا مشکلی به وجود نیاید

  • تمام حیوانات خانگی که وارد مجارستان می شوند باید میکروچیپ یا ریزتراشه‌ای با استاندارد ISO 11784 یا ضمیمه A استاندارد ISO 11785 باشند.
  • همه حیوانات خانگی باید واکسینه شوند. آنها می توانند با واکسیناسیون فعلی یک ساله یا سه ساله که کمتر از یک سال پیش انجام شده است، به مجارستان سفر کنند.
  • گواهی بهداشت اتحادیه اروپا
  • سابقه کاشت ریزتراشه.
  • گواهی هاری
  • گواهی سلامت خطوط هوایی
  • پاسپورت حیوان خانگی

مزایا و معایب مهاجرت به مجارستان چیست؟

درست مانند هر پروسه‌ای مهاجرت به مجارستان با مزایا و معایب بسیاری همراه است. این شما هستید که تصمیم می‌گیرید کدام معایب به مزایا می‌ارزد و هدف شما است که تعیین می‌کند مزایای مجارستان جوابگوی نیازهای شما هست یا خیر.

مزایای مهاجرت به مجارستان

  1. اولین نکته هزینه زندگی است. مجارستان در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی هزینه زندگی مقرون به صرفه‌ای دارد. البته طبیعی است که شهرهایی مانند بوداپست و دبرسن که بزرگتر هستند، گران‌تر هم باشند. با این حال، به نسبت دیگر جاها هزینه زندگی خیلی بالا نیست و قابل مدیریت است.
  2. آب و هوای مجارستان شامل تابستان های گرم و زمستان های سرد و برفی است. بنابراین زندگی در مجارستان با آب و هوا متغیری همراه  است، آنقدر که پیش بینی دقیق تنها برای 48 ساعت در دسترس است
  3. مجارستان دارای یک سیستم حمل و نقل عمومی مقرون به صرفه و اساسی است. این کشور دارای اتوبوس ها، قطارها و ترامواهای بسیار معتبر و متنوعی است. آنقدر که برای زندگی در مجارستان نیازی به ماشین حس نمی‌شود.
  4. مجارستان 27 دانشگاه دارد که 9 دانشگاه آن در رتبه بندی جهانی QS در برترین دانشگاه ها فهرست شده اند. بنابراین می‌توان گفت سیستم آموزش عالی در این کشور از استانداردهای روز برخوردار است و علاوه بر آن هزینه تحصیل بسیار مقرون به صرفه است.  
  5. تا زمانی که به طور قانونی در مجارستان کار یا تحصیل می کنید، تحت پوشش سیستم بیمه سلامت عمومی قرار خواهید داشت. در مقایسه با برخی دیگر از کشورهای اروپایی، سیستم مراقبت های بهداشتی در مجارستان همتراز کشورهای غربی است و خدمات پزشکی با کیفیت را با قیمت مقرون به صرفه ارائه می دهد.
  6. مجارستانی‌ها به برخوردی دوستانه و خوش‌برخوردی شهرت دارند . ممکن است برای صحبت کردن به زبان انگلیسی با چالش‌های روبرو شوند اما به سادگی می‌توانند یک موضوع مشترک با شما برای برقراری ارتباط پیدا کنند.

معایب مهاجرت به مجارستان

  1. دستمزدها در مجارستان متوسط رو به پایین است. در واقع میانگین دستمزد در مجارستان 488798 HUF یا 1221 یورو و حداقل آن 487 یورو است. در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بسیار پایین است.
  2. مالیات در مجارستان بالا است؛ نرخ مالیات ثابت 15٪ برای همه درآمدهای به دست آمده در مجارستان اعمال می شود. علاوه بر این، این مالیات مشمول حق الزحمه های مختلف تامین اجتماعی مانند مستمری و پوشش سلامت می‌شود. به طور کلی مالیات ها به طور کلی در کشور بالا هستند. به عنوان مثال، مالیات بر ارزش افزوده برای مواد غذایی 27 درصد است، مجارستان بالاترین میزان مالیات در اتحادیه اروپا را دارد.
  3. آب و برق در مجارستان هزینه بالایی دارد. برای دریافت خدماتی مانند گرمایش در زمستان باید هزینه زیادی را پرداخت کنید و هزینه‌های برق، آب و نگهداری هم به نسبت گران قیمت است.
  4. زبان مجارستانی یکی از چالش برانگیزترین زبان‌های دنیا برای افراد غیر بومی است. شما در برقراری ارتباط مشکل خواهید داشت چراکه تنها 20 درصد از مردم به زبان انگلیسی مسلط هستند.

کدام شهر برای مهاجرت به مجارستان برای زندگی انتخاب کنید؟

اینکه کدام شهر مناسب شما است کاملا به سبک زندگی و تمایلات فردی شما مربوط می‌شود. افرادی زندگی در شهرهای بزرگ را ترجیح می‌دهند و دوست دارند در جریان به روز زندگی قرار بگیرند و افرادی هم هستند که به دنبال آرامش در تلاش هستند جایی آرام را برای زندگی پس از مهاجرت به مجارستان انتخاب کنند. در ادامه چند شهر محبوب که برای مهاجرت به مجارستان ممکن است مناسب باشد را می‌آوردیم.

  • بوداپست

بوداپست پایتخت مجارستان است. این شهر با معماری خیره کننده، دانشگاه های برجسته، غذاهای لذیذ و بهترین چشمه های آب گرم یکی از بهترین شهرهای جهان به حساب می آید.

بوداپست، شهری مدرن، برای مسافران تجاری و گردشگران است و گزینه‌های عالی برای یک زندگی شبانه شلوغ، فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و ..  است. ضمن اینکه بوداپست قطب اقتصادی مجارستان است، بنابراین اگر می خواهید در اینجا تحصیل کنید یا شغلی را شروع کنید، بهترین مکان برای مهاجرت شماست.

  • دبرسن

دبرسن دومین شهر بزرگ مجارستان است. این یکی از بزرگترین مراکز فرهنگی کشور است و دارای معماری شگفت انگیزی است. برخی از جاذبه های اصلی شهر عبارتند از مرکز شهر، کلیسای بزرگ اصلاح شده، پارک شهر، موزه دیری، کارناوال گل دبرسن و غیره. علاوه بر این، دبرسن خانه دو دانشگاه مهم کشور دانشگاه دبرسن و دانشگاه الهیات اصلاح شده دبرسن است. .

  • ایگر

ایگر شهری با تاریخ جذاب، مناظر سرگرم‌کننده، تاکستان‌های جذاب از گزینه های محبوب مهاجرت به مجارستان است. این شهر به شدت تحت تأثیر فرهنگ ترکی و مسیحی، معماری باروک و کلاسیک است.

علاوه بر این، شهر با قلعه هزار ساله، سی و هشت برج معبد و تپه‌های غلتان پوشیده از تاکستان، حس قرون وسطایی جذابی دارد.

  • Szeged

Szeged به طور گسترده به عنوان شهر آفتاب شناخته می شود. جمعیت بزرگ و جوان شهر به خاطر صمیمیت و انرژی پر جنب و جوش آن شهرت دارد.

میدان اصلی کم نور و باغ مانند با تعداد زیادی نیمکت پارک و کافه های متعدد کنار خیابان در عابر پیاده، سگد را برای مهاجران بسیار جذاب کرده است.

نتیجه‌گیری…

مهاجرت به مجارستان هم درست مانند تمام پروسه‌های مهاجرتی با مزایا و معایبی همراه است، زندگی در این کشور نسبت به دیگر شهرهای اتحادیه اروپا مقرون به صرفه‌تر است، اما از سویی دیگر مالیات در این کشور بالا است. در هر صورت این شما هستید که باید بهترین گزینه را برای مهاجرت انتخاب کنید و اگر تمام بررسی‌های مورد نیاز را انجام داده‌اید می‌خواهید به مجارستان مهاجرت کنید، می‌توانید از خدماتی که مجموعه اپلاییکا برای متقاضیان مهاجرت در نظر گرفته است استفاده کنید.

آیا می توانم با ویزای دانشجویی در مجارستان کار کنم؟

بله، شما می توانید با ویزای دانشجویی مجارستان کار کنید. دانشجویان اتحادیه اروپا می توانند بدون محدودیت در مجارستان کار کنند، در حالی که دانشجویان بین المللی غیر اتحادیه اروپا باید مجوز بگیرند.

آیا برای مهاجرت به مجارستان، ارائه مدرک زبان لازم است؟

داشتن مدرک زبان به روش مهاجرتی شما بستگی دارد. در روش تحصیلی و کاری، ارائه مدرک آیلتس، تافل و یا معادل آن لازم است.

آیا می توان با ویزای جستجوی کار، به مجارستان مهاجرت کرد؟

اگر با این ویزا و در طول اقامت خود در مجارستان، یک پیشنهاد شغلی از کارفرمای مجارستانی دریافت کنید، این امکان وجود دارد.

کشور آلمان به عنوان قطب اصلی صنعتی و اقتصادی اروپا، سالانه برنامه‌های متنوعی را برای جذب دانشجویان خارجی ارائه می‌کند. بر اساس آمار رسمی منتشر شده، تعداد دانشجویان خارجی این کشور ۳۰۰ هزار نفر اعلام شده است که متناسب با مساحت کوچکی که دارد، رقم قابل توجه‌ای به حساب می‌آید. همین موضوع باعث شده آلمان جزء ۱۰ کشور دنیا باشد که بیشترین تعداد دانشجویان خارجی را دارند. هزینه‌های پایین تحصیل و زندگی در آلمان و قرار گرفتن دانشگاه‌های معتبر در این کشور، باعث شده افراد بسیار خواهان دریافت ویزای تحصیلی آلمان باشند.

دانشجویان ایرانی نیز از این قضیه مستثنی نیستند و آلمان را به عنوان یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های مهاجرت تحصیلی خود انتخاب می‌کنند. اگر متقاضی تحصیل در آلمان هستید، اولین قدم این است که بدانید واجد شرایط دریافت ویزای تحصیلی هستید یا خیر. ما در این مقاله قصد داریم مراحل و شرایط مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان را بیان کنیم. پس تا انتهای این مطلب با اپلاییکا همراه شوید.

مزایای تحصیل در آلمان

مزایای تحصیل در آلمان

جمعیت آلمان به سمت پیری می‌رود و از این سو با کمبود نیروی کار مواجه است. همین موضوع باعث شده دانشجویان خارجی را از سراسر دنیا جذب کند تا بتواند این کمبود را جبران نماید و با استفاده از نیروهای جوان و متخصص، از مشکلات اشغال‌زایی و اقتصادی در آینده جلوگیری کند. مزایای ویزای تحصیلی آلمان موجب شده بسیاری از دانشجویان بین المللی تحصیل در این کشور را ترجیح بدهند. بدون شک دریافت این ویزا بهترین راه برای مهاجرت به اروپا است. یکی از مزایای قابل توجه‌ای که وجود دارد این است که امکان تحصیل رایگان برای دانشجویان فراهم شده است و فرایند صدور ویزا برای افراد خارجی مسیر هموارتری دارد.

همچنین باید به این نکته توجه کنید که شما با دریافت ویزای تحصیلی آلمان می‌توانید در بهترین دانشگاه‌های این کشور مشغول تحصیل شوید و بعد از فارغ التحصیلی اقامت این کشور را داشته باشید. برای این کار کافی است بعد از اتمام دوره تحصیل، از طرف یک کارفرمای آلمانی پیشنهاد کار داشته باشید تا ویزای شما به نوع کاری تغییر یابد و بتوانید اقامت دائم آلمان را دریافت نمایید. نرخ بیکاری در آلمان بسیار پایین است و می‌توانید کار موردعلاقه و مرتبط با حوزه تخصصی خود را به راحتی بیابید.

ممکن است با خود بگویید که پیدا کردن کار برای دانشجویان خارجی نسبت به دانشجویان آلمانی سخت‌تر است، زیرا تسلط به زبانی آلمانی برای کارفرمایان آلمانی مهم است. درست است که دانشجویان خارجی در یافتن فرصت شغلی مناسب با چالش‌هایی مواجه اند، اما جای نگرانی نیست. آلمان کشوری با فرصت‌های شغلی فراوان است و به نیروی کار بسیاری نیاز دارد. دانشجویان بین المللی می‌توانند در بین مشاغل موجود، بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنند.

شما می‌توانید جهت دریافت مشاوره در خصوص سایر روش‌های مهاجرتی به آلمان، از طریق این لینک اطلاعات تماس خود را ثبت کنید تا مشاوران مجموعه اپلاییکا در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

هزینه تحصیل در آلمان

هزینه تحصیل در آلمان

همانطور که بیان کردیم یکی از مزایای ویزای تحصیلی آلمان این است که هزینه تحصیل در آن بسیار پایین‌تر از سایر کشورهای اروپایی می‌باشد. به طور معمول داوطلبان برای تحصیل در دانشگاه‌های آلمان نیازی به پرداخت شهریه ندارند. تنها مبلغی که لازم است در این خصوص پرداخت شود، هزینه ثبت نام در شروع هر ترم است. شما می‌توانید از طریق کار نیمه وقت دانشجویی، بخشی از این مبلغ را تامین کنید.

هزینه ثبت نام در هر ترم در دانشگاه‌های دولتی آلمان برای مقاطع کارشناسی حدود ۲۵۰ یورو است. این مبلغ در دانشگاه‌های غیردولتی به ۷ تا ۳۰ هزار یورو می‌رسد که بسته به رشته و دانشگاه موردنظر متغیر می‌باشد. برای مقطع کارشناسی ارشد نیز هزینه تحصیل در کشور آلمان برای افرادی که با معدل بالا قبول شده اند تقریباً رایگان است و داوطلبان تنها با پرداخت ۶۰۰ تا ۷۰۰ یورو در سال جهت نام‌نویسی شروع ترم، می‌توانند در همان دانشگاه ادامه تحصیل دهند. شایان ذکر است که شهریه دانشگاه‌های غیردولتی بسیار بالا است و متناسب با رشته فرد، از ۱۰ تا ۴۰ هزار یورو را دربر می‌گیرد.

هزینه تحصیل در آلمان برای متقاضیان مقطع دکتری کمی متفاوت‌تر است. دانشجویانی که در این مقطع تحصیلی در کشور آلمان مشغول مطالعه هستند، علاوه بر رایگان بودن هزینه تحصیل، حقوق ماهیانه نیز دریافت خواهند کرد. البته پذیرش دانشجو در مقطع دکتری در دانشگاه های کشور آلمان کمی پیچیده است و کمتر کسی می‌تواند پذیرش تحصیلی خود را در این مقطع دریافت نماید. شایان ذکر است که هزینه ثبت نام در مقطع دکتری دانشگاه‌های آلمان حدود ۲۵۰ یورو است.

شرایط دریافت ویزای تحصیلی آلمان

اولین گام برای دریافت ویزای دانشجویی آلمان این است که از دانشگاه معتبری در این کشور، پذیرش تحصیلی داشته باشید. همچنین باید در آزمون ورودی Aufnahmeprufung نمره قبولی را دریافت کنید. این آزمون شامل سوالات گرامری زبان آلمانی سطوح B1 و B2، ریاضیات و فیزیک می‌باشد.

چنانچه قصد دارید در دانشگاه‌های آلمان به زبان آلمانی مشغول تحصیل شوید، باید در کشور مبدا حداقل سطح B1 را گذرانده و نمره قابل قبولی دریافت کرده باشید. از آن سو اگر به زبان انگلیسی تسلط دارید و تصمیم گرفته‌اید با این زبان در دانشگاه‌های آلمان ادامه تحصیل دهید، باید مدرک آیلتس ارائه کنید. البته این موضوع به دانشگاه پذیرنده شما بستگی دارد؛ اغلب دانشگاه‌های آلمان به مدرک آیلتس نیازی ندارند. شایان ذکر است که معدل مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه‌های آلمان، حداقل ۱۵ است.

هر فرد متقاضی اخذ ویزای دانشجویی آلمان باید اسناد مالی را ارائه کند که نشان از تمکن مالی و توانایی او جهت پرداخت هزینه‌های تحصیلی و زندگی در آلمان دارد. متقاضی باید بابت هزینه زندگی مبلغی حدود ۱۰ هزار یورو را ارائه کند. این مبلغ در حساب فرد مسدود می‌شود و وی می‌تواند به صورت ماهیانه از آن برداشت.

چنانچه فردی شرایط مالی خوبی ندارد، می‌تواند از بورسیه تحصیلی آلمان برای این منظور استفاده کند. راه دیگر این است که فردی در مقیم آلمان متعهد شود هزینه‌های متقاضی در طول تحصیل را پرداخت خواهد کرد. در این صورت متقاضی می‌تواند بدون اثبات تمکن مالی، ویزای دانشجویی آلمان را دریافت نماید. داشتن بیمه درمانی و ارائه گواهی‌عدم سوءپیشینه از دیگر شرایط دریافت ویزای تحصیلی آلمان به شمار می‌روند. شرایط سنی تعیین شده نیز برای داوطلبان کارشناسی تا سن ۲۲ سال و برای کارشناسی ارشد تا سن ۳۲ سال تعیین شده است. برای مقطع دکتری محدودیت سنی خاصی وجود ندارد.

چنانچه می‌خواهید اطلاع یابید که واجد شرایط اخذ ویزای تحصیلی آلمان هستید یا خیر، کافی است از طریق این لینک ثبت نام کنید تا کارشناسان مهاجرتی اپلاییکا در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

انواع ویزای تحصیلی آلمان

آشنایی با انواع ویزای تحصیلی آلمان کمک می‌کند که به درستی این مسیر را طی کنید. به طور کلی انواع ویزای تحصیلی آلمان عبارتند از:

  • ویزای کالج آلمان (جهت تحصیل در مقاطع کارشناسی)
  • ویزای کالج پزشکی آلمان (جهت تحصیل پزشکی و زیرشاخه‌های آن)
  • ویزای تحصیلی کارشناسی ارشد آلمان
  • ویزای تحصیلی دکتری آلمان

مدارک موردنیاز برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان

مدارک مورد نیاز شما برای اخذ ویزای دانشجویی آلمان به نوع دانشگاه و رشته تحصیلی‌تان بستگی دارد. شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت دانشگاه مدنظرتان، جزئیات مدارک موردنیاز را مشاهده کنید. لازم به ذکر است که بعد از دریافت پذیرش تحصیلی، باید برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان اقدام کنید، زیرا بدون این مجوز امکان ورود متقاضیان به این کشور وجود نخواهد داشت. به طور کلی برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان به مدارک زیر نیاز دارید:

  • پاسپورت معتبر
  • مدارک هویتی
  • عکس رنگی پاسپورتی
  • ترجمه رسمی مدرک دیپلم دبیرستان و پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات
  • ترجمه رسمی مدرک دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد برای پذیرش در مقاطع بالاتر
  • انگیزه نامه تحصیلی (SOP)
  • رزومه تحصیلی
  • توصیه نامه تحصیلی (برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری)
  • مدرک زبان آلمانی (سطح آن متناسب با مقطع و رشته تحصیلی شما متغیر است)
  • ارائه گواهی تمکن مالی
  • ارائه پروپوزال و مقالات تالیفی در رشته موردنظر (برای داوطلبان مقطع دکتری)

مراحل اخذ ویزای تحصیلی آلمان

  1. قدم اول این است که از یک مرکز آموزشی معتبر در آلمان پذیرش تحصیلی دریافت کنید. هر متقاضی باید متناسب با مقطع و رشته تحصیلی خود، از دانشگاه یا کالج مدنظر خود پذیرش اخذ نماید.
  2. بعد از دریافت پذیرش تحصیلی، نوبت به رزرو وقت سفارت می‌رسد که باید به صورت آنلاین انجام گیرد. بعد از رزرو وقت، ایمیلی برای شما ارسال می‌شود که در آن شماره پیگیری قید شده است.
  3. بعد از گذشت حدود یک ماه تا ۴۵ روز، دومین ایمیل به شما ارسال می‌گردد که در آن تاریخ و وقت مصاحبه تعیین شده است. شما باید در طی یک هفته از زمان دریافت ایمیل، آن را بررسی و سپس تایید نمایید؛ در غیراینصورت رزرو وقت شما لغو خواهد شد.
  4. در مرحله بعدی از اخذ ویزای دانشجویی آلمان، باید برای مصاحبه و ارائه مدارک، به صورت حضوری به سفارت آلمان مراجعه کنید. در وقت تعیین شده در سفارت حضور یابید و پاسپورت و نامه تاییدیه وقت سفارت خود را همراه داشته باشید. در ادامه از شما اثر انگشت و اطلاعات بیومتریک گرفته خواهد شد.
  5. در مرحله بعدی با افسر پرونده حدود ۱۵ دقیقه مصاحبه دارید. اطلاعات شخصی و خانوادگی، سوابق و رزومه تحصیلی، میزان تمکن مالی، هدفتان از تحصیل و… از جمله مواردی هستند که از شما سوال خواهد شد. بعد از انجام مصاحبه، یک شماره پیگیری به شما ارائه می‌شود.
  6. حالا باید حدود ۲ ماه منتظر باشید که رد یا تایید شدن درخواست ویزای تحصیلی آلمان برای شما ارسال شود. چنانچه با درخواست شما موافقت شده باشد، باید با در دست داشتن پاسپورت و کد پیگیری به سفارت آلمان مراجعه کنید تا برچسب ویزای این کشور بر روی پاسپورت شما حک گردد.

دلایل رد شدن درخواست ویزای تحصیلی آلمان

ریجکت شدن ویزای دانشجویی آلمان به دلایل مختلفی رخ می‌دهد که عمده‌ترین موارد را در ادامه نام برده ایم:

  • پذیرش تحصیلی از دانشگاه معتبری صورت نگرفته است
  • پذیرپش تحصیلی معتبر دارید اما شرایط سن و معدل شما با مقطع درخواستی مطابقت ندارد
  • مدارک ارائه شده به سفارت جعلی، اشتباه یا ناقص هستند
  • مدرک زبان ارائه شده منقضی شده است
  • در مصاحبه سفارت به سوالات اشتباه پاسخ داده‌اید یا مهارت ارتباطی شما ضعیف بوده است

سخن پایانی…

تحصیل در آلمان یک فرصت بی‌نظیر برای تمامی دانشجویان بین المللی است. هزینه تحصیلی بسیار پایین در این کشور باعث شده بسیاری از دانشجویان خارجی تصمیم بگیرند به این کشور مهاجرت کنند. مزایای قابل توجه ای مانند امکان کار همزمان با تحصیل و هزینه زندگی مناسب موجب شده شرایط تحصیلی برای متقاضی بسیار مطلوب باشد. ما در این مقاله شرایط و مراحل اخذ ویزای تحصیلی آلمان را برای شما بیان کردیم. امیدواریم از مطالب فوق نهایت استفاده را برده باشید.

شما می‌توانید جهت ارتباط با کارشناسان اپلاییکا، از طریق این لینک اطلاعات تماس خود را وارد کنید تا مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند و پاسخگوی سوالات شما باشند.

هزینه درخواست ویزای تحصیلی آلمان چقدر است؟

هزینه درخواست ویزای آلمان حدود ۷۵ یورو است که متقاضیان باید این هزینه را به همراه سایر مبالغ مربوط به فرایند اخذ ویزا، از طریق حواله بانکی پرداخت کنند.

اخذ ویزای تحصیلی آلمان چقدر طول می‌کشد؟

پاسخ به این سوال به زمان پذیرش، فرایند بررسی توسط سفارت و کامل بودن مدارک شما بستگی دارد. با این حال صدور ویزای تحصیلی آلمان به طور تقریبی برای مقاطع کارشناسی حدود یکسال طول می‌کشد. این مدت زمان برای مقاطع کارشناسی ارشد با وجود مدرک زبان حدود دو ماه است.

آیا امکان دریافت ویزای کوتاه مدت تحصیلی آلمان وجود دارد؟

تا قبل از سال ۲۰۱۸، ویزای کوتاه مدت تحصیلی برای متقاضیان شرکت در دوره‌های کوتاه مدتی مانند دوره زبان آلمانی صادر می‌شد، اما در حال حاضر صدور این نوع ویزا متوقف شده است.

آیا امکان تحصیل در دانشگاه‌های آلمان بدون مدرک زبان امکان‌پذیر است؟

خیر. در حال حاضر هر متقاضی باید جهت تحصیل در دانشگاه‌های آلمان مدرک زبان ارائه کند. حداقل مدرک زبان برای مقاطع کارشناسی، سطح B۱ آلمانی می‌باشد. به این نکته توجه کنید که ارائه مدرک B۲ می‌تواند شانس شما را برای دریافت ویزا افزایش دهد.

مدرک زبان جهت اخذ ویزای پزشکی آلمان باید B۲ باشد. جهت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیز دو راه وجود دارد. برای پذیرش مستقیم باید IELTS6 یا TestDaF ۴/۳ ارائه گردد. برای پذیرش مشروط نیز باید مدرک حداقل B۱ داشته باشید.

زمانی که صحبت از مهاجرت به اروپا می‌شود، فرانسه از اولین انتخاب‌های هر شخصی محسوب می‌شود. دلیل این موضوع، زیبایی‌ شهرهای فرانسه ، اقتصاد قوی، فرصت‌های شغلی بسیار و سیستم آموزشی باکیفیت آن است. همین مزایا باعث شده هرساله افراد زیاد تصمیم بگیرند به فرانسه مهاجرت کنند. روش‌های مختلفی برای این منظور وجود دارد. ما در این مقاله قصد داریم روش‌های مهاجرت به فرانسه را به همراه مراحل و مدارک موردنیاز برای شما بیان کنیم. چنانچه شما نیز از متقاضیان مهاجرت فرانسه و دریافت اقامت در این کشور هستید، پیشنهاد می‌کنیم مطالعه ادامه این مطالب از اپلاییکا را از دست ندهید.

آیا شما نیز تصمیم گرفته‌اید به کشور فرانسه مهاجرت کنید اما نمی‌دانید چگونه اقدام کنید؟ کافی است از طریق این لینک اطلاعات تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان مجموعه اپلاییکا در اسرع وقت با شما تماس بگیرند و با توجه به شرایط‌تان بهترین روش مهاجرتی را به شما معرفی کنند.

روش‌های مهاجرت به فرانسه

مهاجرت فرانسه شامل راه‌ها و روش‌های گوناگونی است که هر یک متناسب با شرایط افراد می‌توانند بهترین باشند. با آگاهی درباره روش‌های مختلف مهاجرت به فرانسه می‌توانید شرایط خود را در نظر بگیرید و بهترین راه را برای این منظور انتخاب کنید. به این نکته توجه کنید که با وجود هزینه بر بودن زندگی در شهر‌های بزرگ فرانسه، تحصیل و یافتن شغل مناسب در پایتخت این کشور بسیار ساده‌تر از سایر شهرها است. همچنین فرانسه جهت ثبت شرکت و سرمایه‌گذاری گزینه بسیار ایده آلی است. به طور کلی روش‌های مهاجرت فرانسه شامل موارد زیر است:

مهاجرت فرانسه از طریق تحصیل

همان طور که می‌دانید در فرانسه دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی معتبری وجود دارند که در دنیا شناخته شده هستند؛ به گونه‌ای که ۱۴ دانشگاه از دانشگاه‌های کشور فرانسه در رتبه‌بندی جهانی QS در رتبه های زیر ۵۰۰ قرار گرفته اند. کیفیت بالای آموزشی باعث شده این کشور یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی برای دانش آموزان و دانشجویان محسوب شود.

شما با داشتن مدرک تحصیلی از دانشگاه‌های فرانسه می‌توانید در آینده شغلی مناسب با درآمد ایده آل داشته باشید، زیرا کارفرمایان و صاحبان مشاغل از سراسر دنیا به فارغ التحصیلان دانشگاهی فرانسه اهمیت زیادی می‌دهند. متقاضیان مهاجرت فرانسه به صورت تحصیلی باید از یکی از دانشگاه‌های این کشور پذیرش بگیرند و همچنین توانایی پرداخت هزینه‌های زندگی و تحصیلی خود را داشته باشند. متقاضیان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا از جمله ایران باید ویزای تحصیلی نیز دریافت نمایند.

این امکان فراهم شده است که افراد در حین تحصیل، به طور پاره وقت به کارهای دانشجویی مشغول شوند و درآمد کسب کنند. همچنین افراد می‌توانند پس از تحصیل در فرانسه، ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل نمایند.

مهاجرت فرانسه از طریق سرمایه‌گذاری

از دیگر روش‌های آسان و مطمئن برای مهاجرت فرانسه، می‌توانیم به سرمایه‌گذاری در این کشور اشاره کنیم. این روش مختص افرادی است که سرمایه قابل توجه‌ای دارند و می‌توانند با وارد کردن سرمایه خود به چرخه اقتصادی کشور فرانسه، موجب اشتغال‌زایی یا راه اندازی یک کسب و کار مفید گردند. از رایج‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری در فرانسه می‌توانیم راه اندازی استارتاپ، ثبت شرکت، خرید ملک یا تمکن مالی را نام ببریم.

راه اندازی کسب و کار

مهاجرت فرانسه از طریق ثبت شرکت به یک طرح تجاری مناسب نیاز دارد که به اقتصاد این کشور کمک کند و سود دهی قابل توجه‌ای را به همراه داشته باشد. برای ثبت شرکت در فرانسه نمی‌توان مبلغ مشخصی را تعیین کرد و به طرح تجاری یا همان بیزینس پلن شما بستگی دارد اما در کل این مبلغ بین ۲۳ تا ۳۷ هزار یورو برآورد می‌شود. ابتدا برای ثبت شرکت، یک اقامت یک‌ساله موقت به شما ارائه می‌شود که تا ۵ سال قابل تمدید است. چنانچه شرکت شما در طی ۵ سال سود دهی خوبی داشته باشد، می‌توانید جهت اقامت دائم فرانسه اقدام نمایید.

تمکن مالی

تمکن مالی نیز در دسته مهاجرت فرانسه از طریق سرمایه‌گذاری قرار می‌گیرد و حداقل مبلغ آن برای فرد ۴۰ هزار یورو تعیین شده است. این مبلغ در صورت همراهی همسر ۲۰ هزار یورو و به ازای همراهی هر فرزند ۱۰ هزار یورو افزایش می‌یابد. سرمایه‌گذاری در این روش کم ریسک‌تر است زیرا قرار نیست با این مبلغ کار تجاری کنید و تنها در حساب بانکی شما باقی خواهد ماند.

این روش مهاجرتی یک عیب بزرگ دارد و افرادی که از این طریق اقدام به مهاجرت فرانسه کرده اند، اجازه کار کردن در این کشور را ندارند. روش مهاجرتی تمکن مالی، یک اقامت موقت یک‌ساله برای شما فراهم می‌کند که تا ۵ سال قابل تمدید است. بعد از گذشت این مدت می‌توانید برای دریافت اقامت دائمی فرانسه اقدام نمایید. شایان ذکر است که جهت مهاجرت فرانسه از طریق تمکن مالی محدودیت سنی وجود ندارد و افراد نیازی به ارائه مدرک زبان نخواهند داشت.

خرید ملک

بدون شک خرید ملک یکی از مطمئن‌ترین راه‌ها از طریق سرمایه‌گذاری جهت مهاجرت به فرانسه است. چنانچه این روش مهاجرتی را انتخاب کرده اید، باید از قیمت ملک در این کشور اطلاع پیدا کنید تا متوجه شوید که آیا بودجه کافی برای خرید ملک در این کشور را می‌توانید تامین کنید یا خیر. قیمت ملک در شهر پاریس و دیگر شهر‌های معروف فرانسه گران‌تر است و همچنین منازل محدوده مرکزی شهر‌ها نسبت به حاشیه با قیمت بیشتری به فروش می‌رسند. به طور کلی شما برای خرید ملک در فرانسه به مبلغی حداقل ۹۰ تا ۱۰۰ هزار یورو نیاز خواهید داشت.

مهاجرت فرانسه از طریق کار

مهاجرت کاری به فرانسه نسبت به سایر روش‌ها کمی پیچیده‌تر است و متاسفانه در سال‌های اخیر مهاجرت به این کشور از این طریق برای ایرانیان بسیار سخت شده و این شرایط برای متقاضیان چندان مطلوب نیست. جهت مهاجرت فرانسه از طریق کار باید از یکی از کارفرمایان فرانسوی پیشنهاد شغلی دریافت کنید. در ادامه کارفرمای شما باید مراحل قانونی را طی کرده و تاییدیه دولت فرانسه را دریافت کند تا استخدام شما بدون هیچ مشکلی صورت بگیرد.

به این نکته دقت کنید که افراد برای ورود به کشور فرانسه باید مدرک زبان فرانسوی داشته باشند و در طول فرایند کاری با تسلط کامل به این زبان صحبت کنند. اشخاصی که به مدت ۵ سال مداوم در فرانسه کار می‌کنند، می‌توانند اقامت دائم این کشور را دریافت نمایند.

مهاجرت فرانسه از طریق ازدواج

این امکان وجود دارد که از طریق ازدواج با یک فرد فرانسوی یا کسی که مقیم این کشور است، اقامت فرانسه را دریافت نمایید؛ کافی است که ازدواج شما رسمی باشد و وضعیت مالی حداقل یکی از طرفین ازدواج برای شروع زندگی در حد مطلوبی قرار بگیرد. به همین دلیل باید مدارک خود را جهت اثبات تمکن مالی ارائه کنید.

شایان ذکر است که فرانسه ویزای نامزدی ندارد. همچنین برای دریافت اقامت این کشور باید اثبات کنید که چهار سال از زندگی مشترک شما با شخص فرانسوی می‌گذرد. به این نکته توجه کنید که اگر زوجین ۳ سال متوالی در فرانسه اقامت داشته باشند، فرد متقاضی می‌تواند بعد از ۴ سال اقامت این کشور را دریافت کند.

مهاجرت فرانسه از طریق همراه

متقاضیان می‌توانند از طریق ویزای همراهی به فرانسه مهاجرت کنند. به طور مثال شخصی که همسرش مقیم کشور فرانسه است، می‌تواند مدارک رسمی ازدواج خود را ارائه کند تا بتواند به فرانسه مهاجرت نماید. همچنین این امکان فراهم شده است که والدین فرزندان زیر ۱۸ سال خود را به عنوان همراه به فرانسه ببرند.

با داشتن ویزای همراه می‌توانید حداکثر یکسال در فرانسه اقامت داشته باشید. بعد از اتمام این مدت می‌توانید بدون بازگشت به ایران ویزای خود را یکسال دیگر در فرانسه تمدید نمایید. در کل دارنده ویزای همراهی می‌تواند تا ۵ سال ویزای خود تمدید نماید. یک نکته منفی در مورد این روش وجود دارد و این است که دارنده ویزای همراهی اجازه کار و فعالیت اجتماعی در فرانسه را نخواهد داشت.

شما می‌توانید جهت اطلاع از اینکه کدام یک از روش‌های مهاجرت به فرانسه برای شما مناسب‌تر است، با مشاوران اپلاییکا در ارتباط باشید. بدین مظور کافی است اطلاعات تماس خود را در این لینک ثبت کنید تا تیم تخصصی ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند. 

مدارک موردنیاز جهت مهاجرت به فرانسه

مدارک موردنیاز جهت مهاجرت فرانسه به روش انتخابی شما بستگی دارد اما در کل مدارک زیر از اصلی‌ترین مواردی هستند که در این مسیر به آن‌ها نیاز خواهید داشت:

  • پاسپورت معتبر
  • مدارک هویتی نظیر شناسنامه، کارت ملی، سند ازدواج (در صورت تاهل) و…
  • عکس پاسپورتی رنگی
  • ریز نمرات و ترجمه مدارک تحصیلی
  • رزومه کاری و رزومه تحصیلی
  • مدارک پزشکی و اسناد مربوط به بیمه درمانی
  • اسناد مربوط به اثبات تمکن مالی
  • مدرک زبان انگلیسی و یا فرانسوی معتبر
  • نامه‌ عدم سوء پیشینه
  • مدارکی که اثبات کنند شما بدهکار مالیاتی نیستید
  • جاب آفر (در مهاجرت کاری)
  • نامه پذیرش یکی از دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی معتبر فرانسه (در مهاجرت تحصیلی)
  • بودجه کافی جهت سرمایه‌گذاری (در مهاجرت سرمایه گذاری)
  • طرح تجاری یا بیزینس پلن (در مهاجرت سرمایه‌گذاری از طریق راه اندازی کسب وکار)
  • دعوتنامه (در صورت مهاجرت از طریق همراه)
  • رسید پرداخت درخواست ویزا

هزینه ویزای فرانسه

هزینه ویزای فرانسه به نوع آن بستگی دارد که ما در جدول زیر مبالغ مربوطه را ذکر کرده ایم:

نوع ویزاهزینه
ویزای کوتاه مدت60 یورو برای افراد بزرگسال و 35 یورو برای کودکان 6 تا 12 سال
ویزای بلند مدت99 یورو برای افراد بزرگسال و 50 یورو برای کودکان 6 تا 12 سال
ویزای شینگن و ویزای ترانزیت80 یورو برای افراد بزرگسال و 40 یورو برای کودکان 6 تا 12 سال

مراحل مهاجرت به فرانسه

مراحل مهاجرت به فرانسه

به طور کلی مراحل مهاجرت فرانسه شامل زیر است:

  1. ابتدا باید با توجه به مطالب بیان شده بهترین روش مهاجرتی را برای خود انتخاب نمایید. برای این منظور می‌توانید از مشاوران متخصص در این زمینه نیز کمک بگیرید.
  2. در مرحله بعد باید متناسب با روش انتخابی خود، اقدامات اولیه لازم از جمله دریافت پذیرش تحصیلی و ثبت نام در دانشگاه، پیداکردن جاب آفر و دریافت پیشنهاد کاری از کارفرمای فرانسوی یا پیداکردن گزینه‌ای جهت سرمایه‌گذاری صورت بگیرد.
  3. بعد از اینکه تمامی اقدامات اولیه انجام شد، باید مدارک موردنیاز خود را جمع آوری کرده و برای تعیین وقت سفارت فرانسه اقدام نمایید.
  4. در پایان باید به موقع در سفارت فرانسه حضور یابید و با ارائه مدارک کامل، مراحل مهاجرت به فرانسه خود را تکمیل نمایید. چنانچه ویزای شما صادر شد و به فرانسه سفر کردید، باید در سریع‌ترین زمان ممکن جهت دریافت مجوز اقامت فرانسه اقدام کنید.

سخن پایانی…

میزان رضایت مهاجرت فرانسه در زمینه محیط و امکانات شهری موجود بیش از ۷۵ درصد ثبت شده و از لحاظ فرایندهای بهداشتی درمانی نیز رضایت ۸۹ درصدی برآورده شده است. شرایط مناسب تحصیل در فرانسه، قرار داشتن دانشگاه‌های معتبر در این کشور، کیفیت زندگی بالا و فرصت‌های شغلی ایده آل موجب شده سالانه افراد زیادی جهت مهاجرت و اقامت در این کشور درخواست خود را ثبت کنند. روش‌های مختلفی برای مهاجرت فرانسه وجود دارد که می‌توانیم به مهاجرت تحصیلی، کاری، سرمایه‌گذاری و ازدواج اشاره کنیم.

چنانچه در زمینه مهاجرت به فرانسه سوالاتی دارید، می‌توانید جهت دریافت مشاوره از طریق این لینک ثبت نام کنید تا مشاوران مجموعه مهاجرتی اپلاییکا در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

بهترین روش مهاجرت به فرانسه کدام است؟

پاسخ به این سوال به شرایط شما بستگی دارد. مهاجرت تحصیلی برای بسیاری از متقاضیان بهترین روش است زیرا می‌توانند بنابه شرایط، در زمان تحصیل خود به طور نیمه وقت مشغول به کار شوند و حتی بدون مدرک زبان در برخی دانشگاه‌های معتبر این کشور مشغول تحصیل شوند. همچنین اگر بودجه خوبی دارید، سرمایه‌گذاری آسان‌ترین و سریع‌ترین روش مهاجرت فرانسه محسوب می‌شود.

هزینه تحصیل در دانشگاه‌های فرانسه چقدر است؟

دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه‌های دولتی فرانسه باید سالانه مبلغی حدود ۲۰۰ تا ۷۰۰ یورو پرداخت نمایند. این مبلغ در دانشگاه‌های خصوصی به مبلغی سالانه ۱۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ یورو می‌رسد.

آیا امکان مهاجرت به فرانسه از طریق زبان وجود دارد؟

بله. برای این منظور کافی است برای دریافت ویزای دوره زبان و شرکت در کالج‌های زبان فرانسه اقدام کنید. جهت مهاجرت فرانسه از این طریق نیاز است مبلغی بین ۱۰۰۰ تا ۴۰۰۰ یورو برای شرکت در دوره‌ها پرداخت نمایید. شما می‌توانید از این طریق، ۳ تا ۶ ماه در کشور فرانسه اقامت داشته باشید.

اعطای تابعیت فرانسه برای تولد کودک بر چه اساسی است؟

این مورد بر اساس قانون خون تعیین می‌شود. بر اساس این قانون، فرزند تازه متولد شده‌ای تابعیت فرانسه را دریافت می‌کند که یکی از والدین او تابعیت این کشور را داشته باشد. در غیر اینصورت تابعیت فرانسه به کودک تعلق نمی‌گیرد. به عبارتی دیگر صرفاً تولد فرزند در خاک فرانسه شامل تابعیت این کشور نخواهد بود.

همانطور که می‌دانید تعداد قابل توجه‌ای از دانشگاه‌های برتر دنیا در آمریکا قرار دارند که بهترین خدمات آموزشی را ارائه می‌کنند. نکته جالبی که وجود دارد این است که بر اساس سیستم رتبه‌بندی QS، از میان ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا حدود ۲۸ دانشگاه در آمریکا قرار دارد. همین موضوع باعث شده هرساله افراد زیادی متقاضی دریافت ویزای تحصیلی این کشور باشند. علاوه بر کیفیت بالای آموزشی، فرصت شغلی بسیار و کیفیت زندگی عالی از دیگر دلایل دیگری هستند که موجب می‌شوند ویزای تحصیلی آمریکا محبوبیت زیادی داشته باشد.

شما برای تحصیل در آمریکا علاوه بر گرفتن پذیرش از یک دانشگاه در این کشور، به دریافت ویزای تحصیلی نیز نیاز خواهید داشت. ما در این مقاله قصد داریم شرایط و مراحل اخذ ویزای تحصیلی آمریکا را بیان کنیم. پس تا انتهای این مطلب با اپلاییکا همراه باشید.

اگر قصد دریافت مشاوره در زمینه اخذ ویزای تحصیلی آمریکا را دارید، کافی است از طریق این لینک ثبت نام کنید تا کارشناسان مجموعه اپلاییکا در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

ویزای تحصیلی آمریکا چیست؟

ویزای تحصیلی آمریکا چیست؟

چنانچه فردی قصد داشته باشد بیشتر از شش ماه در موسسات آموزشی آمریکا تحصیل کند، باید علاوه بر دریافت پذیرش از طرف یک دانشگاه در این کشور، جهت اخذ ویزای تحصیلی نیز اقدام نماید. ویزای تحصیلی این کشور در دسته ویزاهای غیرمهاجرتی قرار می‌گیرد و نوعی مجوز اقامت موقت محسوب می‌شود. به عبارتی دیگر شما با دریافت این ویزا تنها تا پایان مدت تحصیل خود در کشور آمریکا می‌توانید اقامت داشته باشید و امکان اقامت دائم در این کشور وجود ندارد.

انواع ویزای تحصیلی آمریکا

انواع ویزای تحصیلی آمریکا

به طور کلی ویزای تحصیلی این کشور در سه نوع F، M و J برای متقاضیان صادر می‌گردد که هر یک برای یک منظور خاص هستند. در نتیجه باید اطلاعات لازم را درباره هر یک کسب کنید که متناسب با هدف خود برای دریافت ویزای خاصی اقدام نمایید.

سه ویزای نامبرده خود در دو نوع ۱ و ۲ صادر می‌شوند. چنانچه ویزا برای استفاده کننده از خدمات آموزشی و تحصیلی صادر شده باشد، عدد یک در مقابل آن قرار می‌گیرد مانند F1. اگر ویزای تحصیلی برای همسر یا فرزند متقاضی صادر گردد، عدد دو در مقابل آن قرار می‌گیرد مانند F2.

ویزای تحصیلی F1 آمریکا

بدون شک بهترین و رایج‌ترین ویزای تحصیلی این کشور، ویزای F1 است. به طور تقریبی تمامی افرادی که قصد دارند در مراکز آموزشی آمریکا تحصیل کنند، باید بعد از دریافت پذیرش از دانشگاه‌های این کشور برای دریافت ویزای تحصیلی F1 درخواست دهند. این ویزا مختص اقامت‌های تحصیلی بیش از ۶ ماه است.

یکی از مزایایی که این نوع ویزا دارد، فراهم شدن شرایط کاری پاره وقت برای دانشجو است. دانشجویان دارای ویزای F1 می‌توانند در هفته به طور میانگین ۲۰ ساعت به یک کار نیمه وقت دانشجویی مشغول شوند. به این نکته توجه کنید که کار دانشجویی مربوطه باید در سال اول تحصیل در محدوده دانشگاه باشد، اما می‌توان بعد از اتمام سال اول با اجازه دانشگاه به کاری خارج از دانشگاه مشغول شوید.

ویزای تحصیلی F2 آمریکا

ویزای تحصیلی F2 مختص همراهان فرد تحصیل کننده در آمریکا می‌باشد. افرادی که واجد شرایط ویزای F1 هستند، می‌توانند برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود ویزای F2 را دریافت کنند تا خانواده را نیز همراه خود به این کشور ببرند. از جمله مزایای که این ویزا دارد، امکان تحصیل برای افراد دارای ویزای F2 می‌باشد. به عبارتی دیگر شخصی که ویزای F2 دارد، می‌تواند در کنار فرد تحصیل کننده در آمریکا به تحصیل بپردازد.

بسیاری از افراد این سوال را دارند که تفاوت ویزای F1 با F2 در چیست؟ در پاسخ باید بگوییم که اعتبار ویزای F2 کاملاً به شخص دارنده ویزای F1 بستگی دارد و چنانچه ویزای F1 باطل شود، ویزای زیرمجموعه آن یعنی F2 نیز اعتبار خود را از دست خواهد داد.

ویزای تحصیلی M1 آمریکا

شرایط دریافت ویزای تحصیلی M1 تا حد زیادی با F1 یکسان است، با این تفاوت که این نوع ویزا تنها به برخی رشته‌های فنی و حرفه‌ای تعلق دارد؛ در نتیجه نمی‌توان از ویزای M1 برای تحصیل در موسسات آموزشی عادی آمریکا استفاده نمود. در خصوص ویزای M2 نیز شرایط دقیقاً مانند ویزای F2 است و دانشجویان متاهل این امکان را دارند که خانواده خود را نیز همراه خود به آمریکا ببرند.

ویزای تحصیلی J1 آمریکا

ای ویزا متعلق به افرادی است که قصد دارند جهت انجام تحقیقات به آمریکا بروند و به دنبال یک فرصت مطالعاتی موثر هستند. متقاضیانی که قصد دارند تحقیق یا تدریس در دانشگاه‌های آمریکا را تجربه کنند، باید جهت دریافت ویزای تحصیلیJ1  اقدام نمایند. مدت اعتبار این ویزا نیز به دوره مربوطه بستگی دارد. اشخاصی که ویزای تحصیلی J1 دارند باید بعد از گذشت ۲ سال آمریکا را ترک کنند و مجدداً برای ورود به آمریکا اقدام نمایند. در این نوع ویزا نیز می‌توان برای اقامت همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال اقدام کرد. برای اینکار کافی است دارنده ویزای J1 برای اخذ ویزای J2 برای خانواده خود اقدام کند.

شرایط دریافت ویزای تحصیلی آمریکا

هر متقاضی دریافت ویزای تحصیلی آمریکا باید یکسری شرایط داشته باشد. بعد از داشتن شرایط اولیه، فرد وارد مراحل اخذ ویزا می‌شود. اولین شرط این است که از یک مرکز آموزشی معتبر در آمریکا، پذیرش دریافت نمایید. به این نکته توجه کنید که در صورت پذیرش تنها در موسسه پذیرش شده می‌توانید تحصیل کنید و نمی‌توانید بدون هماهنگی‌های لازم محل تحصیل خود را تغییر دهید.

شایان ذکر است که دریافت پذیرش تضمینی بر دریافت ویزای تحصیلی آمریکا نیست. به همین دلیل باید دانشگاه مورد نظرتان را بررسی کنید که آیا دانشجوی بین المللی پذیرش می‌کند یا خیر. همچنین پذیرش اتباع کشور ایران را درآن دانشگاه مورد بررسی قرار دهید. جهت پذیرش در اغلب دانشگاه‌های آمریکا به مدرک زبان نیاز است اما در برخی دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی این شرط برداشته شده است. حتماً بررسی کنید که دانشگاه مدنظرتان به مدرک زبان نیاز دارد یا خیر.

اعتبار دانشگاه و موسسه آموزشی نیز بسیار اهمیت دارد. ممکن است دریافت پذیرش از یک موسسه آموزشی آسان و کم هزینه باشد اما به ضرر ویزای تحصیلی شما تمام شود. کارشناسان بررسی ویزای شما به این موضوع حساس هستند و داشتن پذیرش از برخی مراکز آموزشی را دارای صلاحیت لازم جهت صدور ویزای تحصیلی نمی‌دانند. به همین دلیل بهتر است با کارشناسان متخصص در این زمینه مشورت کنید تا در فرایند اخذ ویزای تحصیلی آمریکا به مشکلی برنخورید.

اثبات تمکن مالی با ارائه مدارک مربوطه شرط مهم دیگری است که باید درنظر بگیرید. متقاضی باید این توانایی را داشته باشد که هزینه‌های تحصیل و زندگی به مدت یکسال تأمین نماید. نداشتن سوء پیشینه و اثبات برگشت به کشور خود بعد از اتمام دوره تحصیل، از دیگر شرایطی هستند که در زمان دریافت ویزای تحصیلی آمریکا مورد توجه قرار می‌گیرند.

چنانچه می‌خواهید اطلاع یابید واجد شرایط اخذ ویزای تحصیلی این کشور هستید یا خیر، کافی است از طریق این لینک اطلاعات تماس خود را وارد کنید تا مشاوران اپلاییکا در اسرع وقت با شما تماس بگیرند و اطلاعات مربوطه را به شما ارائه کنند.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی آمریکا

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی آمریکا

شما برای دریافت این ویزا به مدارک زیر نیاز خواهید داشت:

  • پاسپورت معتبر (برای حداقل ۶ ماه بیشتر از مدت اقامت شما در آمریکا اعتبار داشته باشد)
  • ترجمه رسمی شناسنامه
  • یک قطعه عکس رنگی
  • ترجمه رسمی سند ازدواج (در صورت تاهل)
  • پرداخت هزینه‌های درخواست ویزا (رسید پرداخت هزینه درخواست)
  • نامه پذیرش از یک موسسه آموزشی معتبر در آمریکا
  • درخواست ویزای مهاجرتی و فرم تایید شده DS – 160
  • اصل فرم I-20 با تایید و امضای دانشجو و دانشگاه
  • اسناد مربوط به تحصیل مانند: کارنامه، معدل، ریزنمرات و مدرک تحصیلی
  • مدارک مربوط به اثبات تمکن مالی

مراحل اخذ ویزای تحصیلی آمریکا

مراحل اخذ ویزای تحصیلی آمریکا
  1. ابتدا پذیرش تحصیلی شما باید از موسسه آموزشی معتبر و موردتایید SEVP صورت بگیرد.
  2. بعد از دریافت پذیرش، دانشگاه برای شما فرم I-20 ارسال می‌کند. این فرم در واقع یک مجوز اقدام جهت دریافت ویزای دانشجویی آمریکا یا همان F1 می‌باشد. فرم I-20 در واقع برگه‌ای است که در آن اطلاعات هویتی شما، دانشگاه محل تحصیل و رشته پذیرش شده شما قید شده است. هزینه‌های تحصیلی مربوطه و مخارج زندگی از دیگر مواردی هستند که در فرم I-20  ذکر می‌شوند. این فرم توسط دانشگاه‌ها و کالج‌های مورد تایید SEVP برای دانشجویانی که پذیرش تحصیلی دانشگاه‌های آمریکا را دریافت می‌کنند صادر می‌گردد.
  3. در مرحله بعدی باید هزینه SEVIS را پرداخت نمایید. برای اینکار باید وارد سایت SEVP شوید و پس از وارد کردن اطلاعات شخصی، کد دانشگاه و کد SEVIS را نیز وارد کرده و در ادامه هزینه را پرداخت کنید. به این نکته توجه کنید که حداکثر تا سه روز قبل از سابمیت فرم آنلاین درخواست ویزا فرصت پرداخت دارید.
  4. حالا نوبت به تکمیل کردن فرم DS – 160 می‌رسد که یک فرم برای درخواست ویزای دانشجویی به صورت آنلاین می‌باشد. بعد از پر کردن فرم باید به همراه سایر مدارک لازم آن را سابمیت کنید.
  5. در مرحله بعدی باید بر اساس برنامه ریزی دقیق سفارت آمریکا در یکی از کشورهای همسایه مانند امارات (دبی)، ترکیه و ارمنستان وقت بگیرید. در روز تعیین شده در سفارت آمریکا حاضر شوید و مصاحبه خود را انجام دهید. در روز مصاحبه باید تمامی مدارک لازم را به همراه داشته باشید. ممکن است پاسخ ویزای تحصیلی شما در همان روز اعلام نشود و وارد پروسه کلییرنس یا پروسه اداری شوید.
  6. بعد از اعلام تایید ویزا، باید پاسپورت خود را برای لیبل ویزا برای سفارت آمریکا ارسال نمایید و پیکاپ ویزا را صورت دهید.
  7. در پایان و بعد از دریافت ویزا شما اجازه دارید تنها یک ماه قبل از تاریخ شروع تحصیل خود وارد آمریکا شوید و نمی‌توانید زودتر به این کشور سفر کنید. شایان ذکر است که بعد از پایان دوره تحصیل نیز تا ۲ ماه می‌توانید در آمریکا اقامت داشته باشید.

دلایل رد شدن درخواست ویزای تحصیلی آمریکا

معمولاً به دلایل زیر ممکن است درخواست شما جهت اخذ ویزای تحصیلی آمریکا رد شود:

  • ارائه مدارک ناقص، اشتباه، جعلی و یا غیرواقعی‌
  • عدم آمادگی کافی در روز مصاحبه یا برخورد ارتباطی ضعیف
  • نداشتن مهارک کافی در صحبت کردن به زبان انگلیسی
  • ‌عدم ارائه مدارک مالی کافی برای تامین هزینه‌های زندگی و تحصیل در آمریکا
  • عدم ارائه مدارک کافی برای اثبات بازگشت به کشور خود بعد از اتمام دوره تحصیل
  • رد شدن به دلایل امنیتی یا سیاسی

تغییر وضعیت ویزای تحصیلی آمریکا جهت اقامت دائم

همانطور که بیان کردیم با استفاده از ویزای تحصیلی آمریکا تنها می‌توانید به اندازه مدت دوره تحصیلی در این کشور حضور داشته باشید و امکان اقامت دائم وجود دارد. البته روش‌هایی وجود دارد که می‌توانید ویزای خود را در آمریکا تغییر دهید و اقامت دائم این کشور را داشته باشید.

شما می‌توانید با دریافت پیشنهاد کاری از یک کارفرمای آمریکایی، ویزای خود را تغییر دهید. همچنین اگر با یک شهروند آمریکایی ازدواج کنید، این امکان برای شما فراهم می‌شود که برای دریافت اقامت دائم اقدام نمایید. در نتیجه اگر در حین تحصیل شرایط زندگی و برنامه شما دچار تغییر شد، باید از طریق خدمات شهروندی و مهاجرتی ایالات متحده یا همان USCIS برای این منظور اقدام کنید. به این نکته توجه کنید که در زمان تغییر وضعیت از سوی USCIS، به دریافت ویزای جدید نیازی نیست اما اگر از آمریکا خارج شوید، باید برای اخذ ویزای جدید در سفارت یا کنسولگری آمریکا درخواست خود را ثبت کنید.

سخن پایانی…

ویزای تحصیلی آمریکا این شرایط را برای متقاضیان فراهم کرده است که علاوه بر تحصیل در بهترین و معتبرترین دانشگاه‌های جهان، فرصت فوق العاده‌ای برای کار در آمریکا و داشتن یک زندگی ایده آل داشته باشند. از دیگر مزایای ویزای تحصیلی این کشور این است که می‌توانید خانواده را نیز همراه خود به این کشور برده و حتی برای آن‌ها نیز ویزای تحصیلی بگیرید تا در کنار شما در این کشور مشغول تحصیل شوند.

چنانچه قصد دارید جهت اخذ ویزای تحصیلی آمریکا اقدام نمایید، می‌توانید جهت دریافت مشاوره از طریق این لینک اطلاعات تماس خود را ثبت کنید. مشاوران مجموعه اپلاییکا در اسرع وقت با شما تماس می‌گیرند.

آیا اخذ ویزای تحصیلی آمریکا شرایط سنی خاصی دارد؟

شما می‌توانید در هر سنی از موسسات آموزشی آمریکا پذیرش دریافت کنید اما از آنجا که برای دریافت پذیرش باید مدرک دیپلم داشته باشید، حداقل سن برای این منظور ۱۷ سال تعیین شده است.

چه مدت طول می‌کشد ویزای تحصیلی خود را دریافت کنم؟

مدت زمان اخذ ویزای تحصیل این کشور به کامل بودن مدارک و شرایط شما بستگی دارد اما در کل ممکن است بین ۳ تا ۸ ماه طول بکشد.

چگونه ویزای تحصیلی خود را تمدید کنم؟

شما باید جهت تمدید ویزای تحصیلی آمریکا، ۳۰ روز قبل از انقضای مجوز فعلی درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت یا از طریق پست ارسال نمایید.

تحصیل در هلند، به دلیل آموزش عالی، جمعیت متنوع و امکان تحصیل به زبان انگلیسی، برای دانشجویان بین‌الملل جذاب است. یک انتخاب متفاوت و تحصیل در فضایی آرام و زندگی در کشوری با کیفیت بالای زندگی می‌تواند دلایل کافی باشد. اگر به این فکر کرده‌اید تحصیل در هلند، بهترین گزینه برای شما است، مجموعه اپلاییکا خدمات و سرویس‌های حرفه‌ای را در این عرصه برای متقاضیان ارائه می‌دهد.

چرا دانشجویان هلند را برای تحصیل انتخاب می‌کنند؟

چرا دانشجویان هلند را برای تحصیل انتخاب می‌کنند؟

در مقالات و گزارش‌ها، دلایل بسیاری ذکر شده که چرا هلند به عنوان مقصدی محبوب برای دانشجویان برای ادامه تحصیل است و در ادامه چهار دلیل اصلی را برای شما فهرست کرده‌ایم:

  1. دانشگاه‌های هلند، به عنوان نمونه کامل یک محیط بین‌المللی شناخته می‌شود و هر ساله در عرصه پذیرش‌ها، بیش از ۱۶۰ ملیت متفاوت برای تحصیل در هلند درخواست می‌دهد. علاوه بر آن هلند مرکزی برای مهاجران ماهر است و بیش از ۹۵٪ از شهروندان به زبان انگلیسی مسلط هستند که تعاملات اجتماعی را ساده‌تر می‌کند.
  2. زندگی دانشجویی تنها به تحصیل در دانشگاه‌های هلند محدود نمی‌شود. جامعه دانشگاه‌ها تلاش دارند با سازماندهی رویدادها و فعالیت‌ها، جوامع دانشجویی را تقویت کنند؛ از راه‌اندازی کامیونیتی‌های ورزشی و آکادمیک گرفته، تا لذت از زندگی شبانه. در جوامع دانشجویی برای تمام سلایق می‌توان یک فعالیت را پیدا کرد.
  3. شیوه آموزش در دانشگاه‌های هلند، بر پایه تعامل است؛ دوره‌ها و دروس متفاوت ارائه می‌شود اما زمان مطالعه و چگونگی یاد گرفتن به طور کامل به دانشجویان بستگی دارد، دانشجویان در تمام کلاس‌ها فعال هستند و آزادی اندیشه کاملاً در جریان است.
  4. سلسله‌مراتب اساتید و دانشجویان امری تشریفاتی است و تمام دانشجویان برای انتقاد از سیستم تشویق می‌شوند. علاوه بر آن تمام دانشجویان می‌توانند یک رابطه دوستانه و معمولی را با استادان خود داشته باشند.

به طور کلی تحصیل در این کشور، سرمایه‌گذاری است که ارزشش را دارد. آموزش عالی هلند در سراسر دنیا شناخته شده است و هزینه‌های زندگی و تحصیل به نسبت کشورهای اروپایی مقرون به صرفه است. علاوه بر آن دانشگاه‌های هلند رتبه بالایی در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان دارد و دانشکده‌های تجارت، مهندسی، حقوق و پزشکی هلند در رده‌های برتر جهانی قرار گرفته‌اند.

اگر به دنبال تحصیل در این کشور هستید، می‌توانید با استفاده از فرم ارزیابی اطلاعات خود را برای جلسه ارزیابی رایگان ثبت کنید.

چگونه مناسب‌ترین دانشگاه  را برای تحصیل در هلند انتخاب کنیم؟

زمانی که کشور هلند را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنید، با گزینه‌های بسیار متفاوتی روبرو می‌شوید. به همین خاطر بهترین راه برای انتخاب گزینه‌ای مناسب تهیه یک چک لیست اساسی است. این چک لیست به شما این امکان را می‌دهد تا گزینه‌های کمتری در اختیار داشته باشید و بهترین را انتخاب کنید.

  • در مورد سطح‌های متفاوت آموزش تصمیم بگیرید؛ آموزش پژوهش محور معروف به wetenschappelijk onderwijs (WO)که توسط دانشگاه‌های تحقیقاتی ارائه می‌شوند. مراکزی که به طور سنتی یک برنامه آموزش دانشگاهی را با مهارت‌های علمی و آکادمیک ارائه می‌دهند. مدل دوم آموزش عالی حرفه‌ای که hoger beroepsonderwijs (HBO)، شناخته می‌شود و توسط دانشگاه‌های علوم کاربردی ارائه می‌شود و بیشتر آموزش‌ها جنبه عملی دارند.
  • هزینه‌های زندگی را در مناطق متفاوت هلند در نظر بگیرید. برخی از شهرهای بزرگ مانند آمستردام، روتردام و لاهه گران‌تر هستند و اگر بودجه کمی برای زندگی در دسترس شما است، شهرهای مانند Tilburg، Enschede، Wageningen، Eindhoven یا Groningen را در نظر بگیرید
  • با توجه به رشته دانشگاه را انتخاب کنید. هلند با توجه به برتری که در برخی از رشته‌ها دارد، دانشگاه‌هایی سرآمد دارد. به عنوان مثال، دانشگاه «Tilburg» به دلیل رشته‌های حقوقی خود شناخته شده است، دانشگاه «Twente» بر روی فناوری، و علوم رفتاری و جامعه‌شناسی تمرکز دارد. یادتان باشد که رنکینگ دانشگاه‌ها را به خاطر داشته باشید.

بهترین دانشگاه‌های هلند برای تحصیل کدامند؟

هلند به عنوان یکی از مراکز دانشگاه‌های برتر در دنیا شناخته می‌شود و همین دلیل کافی است تا یکی از محبوب‌ترین مقاصد تحصیلی در دنیا باشد. طبق رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی تایمز ۵ دانشگاه در هلند، در میان ۸۰ دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته است.

  • دانشگاه Wageningen. این مرکز آموزشی درست در مرکز کشور قرار گرفته است و تمرکز آن بر علوم کشاورزی و محیط زیست است.
  • دانشگاه آمستردام که به عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه کشور شناخته می‌شود و در پایتخت هلند قرار گرفته است. این دانشگاه برای رشته‌های هنر، علوم انسانی و علوم جامعه‌شناسی رتبه بالایی را کسب کرده است.
  • دانشگاه «Utrecht» این دانشگاه برجسته‌ترین دانشگاه تحقیقاتی هلند است که هر ساله هزاران دانشجوی بین‌المللی را با طیف وسیعی از برنامه‌های آموزش انگلیسی خود جذب می‌کند.
  • دانشگاه «Delft» که قدیمی‌ترین و وسیع‌ترین دانشگاه فنی که دولتی هم هست در هلند برای تحصیل محسوب می‌شود. این دانشگاه توسط آکادمی سلطنتی برای مهندسان عمران تاسیس شده و به روی رشته‌های علمی و مهندسی تمرکز دارد.
  • دانشگاه «Groningen» که در شهر گرونینگن قرار گرفته است و بیش از ۱۸۰ رشته در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس به زبان انگلیسی در این دانشگاه ارائه می‌شود.

اگر برای انتخاب دوره آموزشی و تحصیل در هلند نیاز به مشاوره دارید، می‌توانید با استفاده از این لینک اطلاعات تماس خود را بگذارید تا مشاوران ما در سریع‌ترین زمان با شما ارتباط برقرار کنند.  

برترین مراکز دانشجویی و تحصیلی در هلند کدامند؟

این یک واقعیت است که کوچک‌ترین مجامع و شهرها هم در هلند زنده و شلوغ هستند. با این حال به عنوان یک دانشجوی بین‌الملل که هلند را برای تحصیل انتخاب کرده‌اید، فعالیت‌ها و مراکز دانشجویی بسیاری در سراسر کشور پیدا خواهید کرد که هر کدام ویژگی‌های خاص خودش را دارد.

  • منطقه رندستاد که بیشتری دانشجویان بین‌المللی را به سمت خود جلب می‌کند، در واقع این منطقه شهرهای بزرگی مانند آمستردام، روتردام، لیدن و  لاهه را در بر می‌گیرد.
  • برابانت شمالی، یکی از استان‌های محبوب مردم محلی که به گفته بسیاری از وب‌سایت‌های گردشگری دوست‌داشتنی‌ترین ساکنان هلند در این منطقه زندگی می‌کنند.
  • دو منطقه گرونینگن و نایمخن مرکز بسیاری از دانشگاه‌های تحقیقاتی و علوم کاربردی هستند. این شهرها به دلیل فضای مدرن و امروزی شناخته می‌شوند و مهمانی‌ها  و سایر فعالیت‌های دانشجویی در سراسر هفته برقرار است.

هزینه‌های تحصیل در هلند

درست مانند کشورهای متفاوت، تحصیل در هلند هم با توجه به رشته و مقطع تحصیلی مورد نظر متفاوت است. دانشگاه‌های دولتی و خصوصی هم در زمینه هزینه عامل تاثیرگذاری به شمار می‌رود و ممکن است حتی یک رشته و مقطع مشابه در دو مرکز آموزشی متفاوت از هم باشد.

اما به طور میانگین برای تحصیل در یک دانشگاه دولتی هلند تقریبا باید بین 2000 تا 20000 یورو در هر سال تحصیلی پرداخت کنید. البته شهریه تحصیل در دانشگاه‌های خصوص این شکور می‌تواند تا 30000 یورو بالا رود.

آیا می‌توانم در هلند به صورت رایگان تحصیل کنم؟

با توجه به اطلاعات و منابع گسترده، تحصیل رایگان در این کشور برای دانشجویان بین‌المللی و بومی امکان پذیر نیست. با این حال شهروندان هلندی می‌توانند برای دریافت وام تحصیل درخواست دهند و کمک‌هزینه تحصیلی بگیرند.

دانشجویان بین‌المللی که در هلند تحصیل می‌کنند هم می‌توانند وام شهریه پرداخت کنند، البته میزان آن به نوع شهریه‌ای که باید بپردازند بستگی دارد و فقط شهروندان اتحادیه اروپا می‌توانند در صورت واجد شرایط بودن، کمک‌هزیه بیشتری دریافت کنند.

با این حال بورسیه‌ها همیشه به عنوان عاملی برای کاهش هزینه‌های تحصیل دانشجویان بین‌المللی به شمار می‌روند و در هلند گزینه‌های تحصیلی زیاید برای دانشجویان بین‌الملل وجود دارد.

اگر نیاز به دریافت اطلاعات در زمینه بورسیه تحصیلی این کشور دارید، می‌توانید با قرار دادن اطلاعات تماس خود در این لینک نوبت ارزیابی رایگان را دریافت کنید.

کمک‌های مالی و بورس تحصیلی در هلند

خوشبختانه، هلند به منظور جذب بیشتر دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل، انواع متفاوتی از بورسیه‌ها، کمک‌های مالی، وام‌های دانشجویی و حتی سوبسید‌های اجاره و حمایت از بیمه درمانی و هزینه‌های زندگی را ارائه می‌دهد.

انواع مختلفی از کمک‌های مالی در هلند ضمن تحصیل وجود دارد:

  • بورسیه‌های تحصیلی به منظور عملکرد خوب دانشگاهی که توسط دانشگاه‌ها یا دولت هلند تامین می‌شود.
  • کمک هزینه‌ها و کمک‌های مالی توسط دولت بر اساس نیازهای مالی دانشجویان.
  • بورسیه‌های تحصیلی ویژه دانشجویان برای دانشجویانی که در زمینه‌های خاص و ویژه تحصیل می‌کنند.
  • وام‌های ارائه شده توسط دولت هلند برای پوشش هزینه‌های تحصیل.

هر بورسیه یا کمک هزینه دارای معیارهای متفاوتی برای درخواست است و  هیچ محدودیتی برای درخواست بورسیه وجود ندارد.

بورسیه تحصیلی هلند را کجا پیدا کنیم؟

یکی از معتبرترین مراجع چک کردن وب‌سایت‌های دانشگاه‌های هلند است. شما می‌توانید اغلب بورسیه‌های تحصیلی هلند را در وب‌سایت‌های رسمی پیدا کنید که چند نمونه از آن‌ها عبارتند از: 

  • بورسیه تحصیلی عالی دانشگاه لیدن
  • بورسیه دانشگاه توئنته
  • بورسیه تحصیلی اوترخت
  • برنامه کمک هزینه تحصیلی آمستردام
  • بورسیه تحصیلی Justus & Louise van Effen در TU Delft

می‌توانید حتی بورسیه‌های تحصیلی دولتی در هلند دریافت کنید که چند نمونه از این بورسیه‌ها را در ادامه آورده‌ایم:

  • بورسیه تحصیلی هلند که برای دانشجویان بین المللی غیر منطقه اقتصادی اروپا در نظر گرفته شده است.
  • Orange Knowledge Programme (که به طور تحت‌الفظی برنامه دانش نارنجی ترجمه می‌شود)-این بورسیه برای دانشجویان از کشورهای خاصی فراهم شده است.

یکی دیگر از مرجع‌ها برای پیدا کردن بورسیه، سازمان‌های خصوصی و غیردولتی هستند که در مواردی به عنوان پشتیبان برای دانشجویان بین‌الملل بورسیه تحصیلی این کشور را ارائه می‌دهند.

چگونه برای بورسیه تحصیلی در هلند اقدام کنیم؟

پس از انتخاب خود بورسیه مورد نظر باید درخواست خود را ثبت کنید. ممکن است کمی پیچیده و پر چالش به نظر می‌رسد، اما اینجا روند معمول آن را می‌آوریم. شاید با دنبال کردن مراحل بتوانید خودتان برای بورسیه تحصیلی هلند درخواست دهید، اما پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از خدمات ویژه اپلاییکا در این مسیر قدم بگذارید.

  1. اولین قدم این است که معیارهای واجد شرایط بودن را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که تمام شرایط را برای دریافت بورسیه دارید.
  2. قدم بعدی جمع‌آوری مدارک است:

انگیزه‌نامه

اثبات برای داشتن درآمد کم

ارائه مدارکی مبنی بر موفقیت‌های تحصیلی

نامه پذیرش دانشگاه

خاطرتان باشد در نظر گرفتن مقاله‌های دانشگاهی شما، توصیه‌نامه‌ها از اساتید، اطلاعات مالی، پورتفولیو، جوایز، گواهینامه‌ها و افتخارات از جمله مدارکی هستند که می‌توانند شانس دریافت بورسیه تحصیلی هلند را افزایش دهند.

چگونه می‌توان برای تحصیل در دانشگاه‌های هلند به صورت آنلاین درخواست داد؟

پیش از هر چیزی وب‌سایت دانشگاه رسمی را به خاطر بسپارید و بهتر است تمام مراحل درست طبق راهنمای موجود پیش ببرید. ممکن است هر موسسه روند ثبت‌نامی متفاوتی داشته باشد. اما آنچه برای درخواست تحصیل در دانشگاه‌های هلند مرسوم است، ساخت یک پروفایل، ارائه مدارک و درخواست برای پذیرش است.

چه زمانی برای دانشگاه‌های هلند اقدام کنیم؟

نیاز است که باز هم تاکید کنیم که هر دانشگاهی با توجه به برنامه‌های تحصیلی که دارد، مهلت‌های متفاوتی را برای پذیرش دانشجویان بین‌الملل برای تحصیل در هلند در نظر می‌گیرد. اما به طور کلی سه تاریخ برای ارائه درخواست تحصیل در این کشور در نظر گرفته شده است:

  • 15 ژانویه برای برنامه‌های Numerus Fixus.
  • 1 می برای اکثر دوره‌های دانشگاه‌های تحقیقاتی.
  • 1 آوریل برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا.

توجه: برای دوره‌هایی که از اواسط سال تحصیلی شروع می‌شوند (مثلاً بهمن ماه) مهلت‌های متفاوتی اعمال می‌شود.

ساختار سال تحصیلی هلند چگونه است؟

به طور کلی سال تحصیلی هلند در دانشگاه‌ها از سپتامبر شروع می‌شود و تا پایان ژوئن سال بعد ادامه دارد. همچنین خوب است بدانید که:

در برخی موارد، سال تحصیلی ممکن است یک هفته زودتر، در پایان آگوست شروع شود و با برگزاری امتحانات تا اواسط جولای به پایان برسد.

سال تحصیلی هلند را می‌توان به موارد زیر تقسیم کرد:

دو ترم (ترم دوم از فوریه شروع می‌شود) و یک ترم میان ترم در هر ترم. دوره‌های میان ترم در اواسط ترم برگزار می‌شود و معمولاً شامل یک هفته بدون کلاس به آمادگی آزمون و یک هفته دیگر برای امتحانات و ارزیابی می‌شود.

گاهی اوقات سال تحصیلی از بهمن ماه شروع می‌شود. با این حال، این بیشتر در برخی از برنامه‌های کارشناسی ارشد اتفاق می‌افتد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در دانشگاه‌های هلند برای تحصیل

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در دانشگاه‌های هلند برای تحصیل

دانشگاه‌های سراسر هلند، قوانین و معیارهای متفاوتی را برای پذیرش تحصیلی ارائه داده‌اند و هر دانشگاه با توجه به رشته و مقطع تحصیلی مدارک مورد نیاز خاصی را اعلام می‌کند.

اما مدارک معمول برای درخواست تحصیل در این کشور به شرح زیر است:

  • کپی پاسپورت یا شناسنامه. (ترجمه شده)
  • عکس پاسپورت
  • کپی مدارک تحصیلی متوسطه، گواهینامه‌ها و ریز نمرات
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی یا هلندی.
  • اسناد‌های پرداخت هزینه برای بررسی. به طور معمول این هزینه حدود ۱۰۰ یورو و غیر قابل استرداد است.

علاوه بر این، ممکن است از شما خواسته شود که مدارک زیر را به همراه درخواست خود ارائه دهید:

  • رزومه یا پورتفولیو
  • یک یا چند توصیه‌نامه
  • انگیزه‌نامه
  • مقالات یا لیستی از فعالیت‌های آکادمیکی که انجام داده‌اید

درخواست را می‌فرستید و منتظر پاسخ می‌مانید. اگر پرونده را درست مطابق مدارک ارائه داده باشید یک پیشنهاد مشروط یا بدون قید و شرط دریافت می‌کنید. یک پیشنهاد مشروط به سادگی به این معنی است که برای پذیرش کامل باید شرایط خاصی را رعایت کنید. از طرف دیگر، یک پیشنهاد بدون قید و شرط تأیید می کند که شما رسماً وارد شده اید و آماده شروع تحصیل هستید!

الزامات زبان برای تحصیل در هلند

برای تحصیل در این کشور نیاز است مدارک زبان ارائه دهید. دانشگاه‌های هلند مدارک آزمون‌های تافل و آیلتس را می‌پذیرند. البته که به خاطر داشته باشید که حداقل امتیاز زبان در دانشگاه‌های متفاوت هلند برای تحصیل فرق می‌کند و بهتر است وب‌سایت دانشگاه را جهت آگاهی از حداقل امتیاز زبان مورد نیاز بررسی کنید.

ویزای دانشجویی هلند برای تحصیل

اگر اهل ایران هستید، برای تحصیل در هلند باید برای ویزا اقدام کنید. برای دریافت ویزای تحصیلی به مدارکی که در لیست زیر آورده شده است رجوع کنید.

شما برای تحصیل به ویزای اقامت طولانی (MVV) نیاز دارید. پس از پذیرش در دانشگاه، موسسه آموزشی مورد نظر درخواست را ارسال می کند و همزمان برای MVV و اجازه اقامت دانشجویی شما درخواست می دهد.  پس از دریافت وقت باید عکس گذرنامه جدید را همراه خود داشته باشید و اثر انگشت از شما گرفته می‌شود. هنگامی که مجوز اقامت دانشجویی شما آماده شد، به موسسه آموزشی انتخابی اطلاع داده می‌شود.

مطابق تمام ویزاهای تحصیلی، برای دریافت ویزای تحصیلی هلند هم نیاز است تمکن مالی را ارئه دهید. اسناد مورد نظر باید ثابت کنند که شما توان مالی حداقل ۹۳۷ یورو در ماه را دارید.

علاوه بر این نیاز دارید تا مدرک عدم سوسابقه را ارائه دهید.

هزینه زندگی ضمن تحصیل در هلند

هزینه‌های زندگی به طور مشخص به سبک زندگی شما بستگی دارد. البته هزینه زندگی در هلند به طور معمول از هزینه زندگی در کشورهای اروپایی دیگری مانند نروژ، سوئیس، ایرلند و دانمارک کمتر است، اما از بسیاری از کشورهای اروپای بالاتر است.

به طور معمول، دانشجویان در هلند به طور متوسط بین 800 تا 1200 یورو در ماه هزینه می‌کنند. تفاوت در هزینه‌های زندگی عمدتاً به شهری که برای زندگی انتخاب می کنید بستگی دارد. به عنوان مثال، آمستردام بالاترین هزینه زندگی را در هلند دارد. در این شهر، قیمت اجاره در بازار خصوصی اغلب از 750 یورو در ماه شروع می شود. در همین حال، در شهرهای کوچکتر هلند، ارزان‌ترین خانه دانشجویی می‌تواند تا ۲۵۰ یورو در ماه باشد.

به طور کلی، اقامت در شهرهای کوچکتر از شهرهای بزرگتر ارزانتر خواهد بود، اما میانگین هزینه ها عبارتند از:

یک اتاق در یک خانه دانشجویی یا آپارتمان مشترک: 250-500 یورو

استودیو خصوصی: 400-750 یورو

آپارتمان خصوصی: 750-3000 یورو

هزینه‌های آب و برق معمولاً در اجاره گنجانده نمی‌شود و می‌تواند 75 تا 175 یورو اضافی در ماه باشد.

هزینه های حمل و نقل به سبک زندگی و مسافت سفر شما بستگی دارد:

با استفاده از حمل و نقل عمومی می توانید به طور متوسط 35-70 یورو در ماه هزینه کنید.

از طرف دیگر، دوچرخه سواری باعث صرفه جویی زیادی در هزینه شما می شود. می توانید یک دوچرخه از Swapfiets با قیمت 19.90 یورو در ماه کرایه کنید (+ تخفیف دانشجویی) یا 50-200 یورو برای دوچرخه دست دوم بپردازید.

نتیجه‌گیری…

در این مقاله تلاش کردیم تا یک تصویر کلی از شرایط و هزینه‌های تحصیل در هلند را در اختیار شما بگذاریم. هلند به عنوان کشوری با کیفیت زندگی و استاندراد‌های بالا شناخته می‌شود و بسیاری از دانشگاه‌های معتبر در این کشور قرار گرفته‌اند و یکی از بهترین گزینه‌ها برای تحصیل محسوب می‌شود. اگر می‌خواهید در هلند تحصیلات خود را ادامه دهید و زندگی خود را بسازید می‌توانید روی خدمات و سرویس‌های ویژه‌ای که مجموعه اپلاییکا ارائه می‌دهد حساب کنید.

1. آیا دانشجویان بین المللی برای تحصیل در هلند نیاز به ویزا دارند؟

بله، دانشجویان بین المللی از خارج از اتحادیه اروپا که برای تحصیل در یک برنامه دانشگاهی تمام وقت به این کشور می‌آیند، نیاز به ویزای اقامت طولانی مدت و اجازه اقامت دارند.

2. آیا تحصیل در هلند ارزشش را دارد؟

هلند دارای طیف گسترده ای از برنامه های آموزش زبان انگلیسی، یک سیستم آموزش عالی درجه یک، یک محیط دوستانه بین المللی، یک تعادل خوب بین کار و زندگی و بسیاری از گزینه های پاره وقت برای دانشجویان بین المللی است. جمع‌بندی این طور است که بله تحصیل در این کشور ارزشش را دارد.

3. برای تحصیل در این کشور چقدر پول لازم است؟

در طول تحصیل خود در این کشور، به طور متوسط ​​800 تا 1200 یورو در ماه نیاز دارید. این مبلغ باید اجاره، غذا، حمل و نقل و هزینه های اضافی شما را پوشش دهد. بودجه ماهانه لازم برای تحصیل در هلند به شهری که برای زندگی انتخاب می کنید بستگی دارد.

4. آیا می توانم بدون آیلتس در هلند تحصیل کنم؟

متأسفانه خیر، برای تحصیل در برنامه آموزش عالی انگلیسی در هلند، باید ثابت کنید که به زبان انگلیسی مهارت دارید.

5. چگونه می توان در حین تحصیل در هلند اقامت دائم گرفت؟

پس از حداقل پنج سال زندگی متوالی در هلند می توانید برای اقامت دائم هلند اقدام کنید. علاوه بر این، نیاز به ارائه مدارک دیگری هم هست و نیاز است در آزمون‌های قوانین شهروندی هم شرکت کنید و قبول شوید.

امروزه آرزوی هر دانشجو و دانش آموزی این است که در معتبرترین مراکز آموزشی دنیا دوران تحصیل خود را سپری کند. کشور انگلیس همواره در بین ۵ مقصد برتر تحصیلی در دنیا محسوب می‌شود و همین موضوع باعث شده بسیاری از دانشجویان به دنبال دریافت ویزای تحصیلی این کشور باشند. از طرفی دولت انگلیس نیز مشتاق است دانشجوهای بین المللی را جذب کند و در همین راستا تغییرات مثبتی اعمال کرده است. چنانچه شما نیز قصد دریافت ویزای تحصیلی انگلیس را دارید، باید به شرایط مورد نیاز برای اخذ این ویزا آشنایی داشته باشید و همچنین مدارک مربوطه را نیز آماده کنید. ما در این مقاله به طور کامل به این موضوع می‌پردازیم، پس تا انتها با اپلاییکا همراه باشید.

شما می‌توانید جهت دریافت مشاوره در خصوص اخذ ویزای تحصیلی انگلیس، از طریق این لینک ثبت نام کنید تا مشاوران مجموعه اپلاییکا در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

ویزای تحصیلی انگلیس چیست؟

ویزای تحصیلی انگلیس چیست؟

این ویزا فرصت طلایی تحصیل در انگلیس را برای شما فراهم می‌کند و کمک می‌کند در آینده در زمینه شغلی، پیشرفت زیادی را تجربه کنید. ویزای تحصیلی انگلیس به عنوان نوعی مجوز اقامت موقت، این امکان را برای دانش آموزان و دانشجویان در مقاطع مختلف فراهم کرده است که بتوانند دوران تحصیل خود را در این کشور بگذرانند. شما با دریافت این ویزا می‌توانید خانواده خود را نیز همراه خود به این کشور ببرید. شرایط خاصی برای دریافت ویزای تحصیلی انگلیس تعیین شده است که به نوع آن بستگی دارد.

مزایای تحصیل در کشور انگلیس

  • دانشگاه‌های معتبر انگلستان به ارائه آموزش‌های عالی به دانشجویان بین المللی خود در دنیا شناخته شده اند. احتمالاً نام دانشگاه‌های آکسفورد و کمبریج را شنیده‌اند که هر دو از بهترین دانشگاه‌های حال حاضر جهان هستند. در این مراکز از بهترین فناوری‌های نوین آموزشی استفاده می‌شود و کیفیت تدریس در سطح بسیار بالایی قرار دارد.
  • شما با تحصیل در موسسات آموزشی و دانشگاه‌های این کشور می‌توانید مدارک تحصیلی معتبری دریافت کنید که در سرتاسر جهان شناخته شده اند.
  • دانشجویان بین المللی مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بعد از فارغ التحصیلی می‌توانند به مدت ۲ سال در این کشور اقامت داشته باشند و با توجه به مهارت‌های خود مشغول به کار شوند و درآمد کسب کنند.
  • دانشجویان مقطع دکتری که در انگلیس مشغول تحصیل هستند می‌توانند ویزای سه‌ساله خود را تمدید کنند.
  • یکی دیگر از مزایای تحصیل در کشور انگلیس این است که می‌توان زمان طولانی‌ترین برای اقامت دانشجویان کارشناسی ارشد جهت ادامه تحصیل در نظر گرفت.

انواع ویزای تحصیلی انگلیس

به طور کلی ۳ نوع ویزای تحصیلی انگلیس صادر می‌شود که در ادامه هر یک را به شما معرفی می‌کنیم:

ویزای دانشجویی انگلیس (Tier4  General)

افراد بالای ۱۶ سال باید جهت دریافت ویزای دانشجویی انگلیس یا همان Tier4  General اقدام نمایند تا بتوانند در دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی انگلیس تحصیل کنند. به طور معمول این نوع ویزا برای دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری صادر می‌شود.

به این نکته توجه کنید که متقاضیان زیر ۱۸ سال به رضایت نامه والدین نیاز دارند. همچنین این امکان فراهم شده است که افراد بالای ۱۶ سال به صورت تمام وقت در روزهای تعطیل و در روزه‌های معمول به صورت پاره وقت میانگین ۱۰ ساعت در هفته کار کنند. مدت اعتبار ویزای دانشجویی انگلیس نیز معمولاً به اندازه طول دوره تحصیلی به علاوه یک ماه اضافه می‌باشد. ممکن است متناسب با دانشگاه انتخابی شما نیاز باشد در مصاحبه یا آزمون مشخصی شرکت کنید. فرم تاییدیه پذیرش تحصیلی یا همان CAS و اثبات تمکن مالی در طول مدت اقامت در انگلیس از جمله مدارکی هستند که باید برای اخذ ویزا ارائه نمایید.

ویزای دانش آموزی انگلیس (Tier ۴ Child Student)

دانش آموزان ۴ تا ۱۷ساله می‌توانند با استفاده از این ویزای تحصیلی انگلیس تا پایان مدت تحصیل خود در این کشور حضور داشته باشند. فرزند شما باید نامه پذیرش برای تحصیل در یکی از مدارس مستقل داشته باشد تا با ویزای تحصیلی او موافقت گردد. همچنین اثبات تمکن مالی برای هزینه‌های تحصیل و زندگی دانش آموز نیز نکته مهم دیگری است که باید در زمان دریافت این ویزا در نظر گرفته شود.

هر دانش آموزی برای دریافت ویزای دانش آموزی انگلیس و تحصیل در این کشور، به رضایت نامه والدین و سرپرست قانونی نیاز دارد. یکی از مزایایی که ویزای دانش آموزی دارد این است که علاوه بر تمدید، می‌توان آن را به انواع ویزا تبدیل نمود. همچنین می‌توان در کنار دریافت این ویزا برای دانش آموز، برای صدور ویزا والدین نیز اقدام کرد.

ویزای کوتاه مدت تحصیلی انگلیس (Short – Term Visa)

بسیاری از متقاضیان قصد دارند در یک دوره کوتاه مدت در کشور انگلیس شرکت کنند؛ در چنین مواردی بهتر است برای اخذ ویزای کوتاه مدت تحصیلی انگلیس اقدام شود. با استفاده از این ویزا می‌توانید به مدت ۶ ماه مجوز تحصیل در دوره مربوطه را داشته باشید و یا به مدت ۱۱ ماه در دوره‌های زبان انگلیسی شرکت نمایید.

شایان ذکر است که در ویزای کوتاه مدت تحصیلی اجازه کار در انگلیس را ندارید و نمی‌توانید از آن برای تمدید، تبدیل به سایر انواع ویزا یا اقامت دائم استفاده کنید. برای دریافت این نوع ویزا نیز باید توانایی تأمین هزینه‌های سفر و اقامت در طول مدت ویزا را داشته باشید. همچنین باید تاییدیه موسسه‌ای که می‌خواهید در آن تحصیل کنید را نیز به همراه داشته باشید. مانند سایر ویزا اگر زیر ۱۸ سال هستید، باید اجازه نامه کتبی از والدین داشته باشید.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی انگلیس

شرایط اخذ ویزای تحصیلی انگلیس

به جهت اینکه هر شخصی برای دریافت ویزای تحصیلی انگلیس واجد شرایط باشد، باید امتیاز لازم برای صدور ویزا را کسب کند. ممکن است برای شما سوال باشد که منظور از امتیاز جهت دریافت ویزا چیست؟ کشور انگلیس سیستمی را برای مهاجران به نام Points based System طراحی کرده است که در آن کسب امتیاز لازم موجب صدور ویزا برای متقاضی می‌شود تا اجازه اقامت و تحصیل در این کشور را داشته باشد.

به طور معمول متقاضی باید حداقل ۴۰ امتیاز را برای تحصیل در این کشور دریافت کند. در این سیستم فاکتورهایی قرار دارد که بر اساس آن امتیاز دهی صورت می‌گیرد. از جمله این فاکتورها می‌توانیم به تحصیلات، تمکن مالی، تسلط زبان و CAS اشاره کنیم.

انتخاب رشته تحصیلی و CAS

CAS نقش زیادی در امتیاز‌های سیستم ربته‌بندی دارد و می‌توان گفت حداقل ۳۰ امتیاز به این گزینه مربوط می‌شود. CAS یک پرونده الکترونیکی بوده که دانشگاه برای وزارتخانه می‌فرستد تا جهت صدور ویزای تحصیلی متقاضی مورد بررسی قرار بگیرد. شما باید تا 6 ماه پس از دریافت CAS برای دریافت ویزای تحصیلی انگلیس اقدام کنید زیرا پس از این زمان مدت اعتبار آن منقضی می‌شود. مواردی که در این پرونده ذکر می‌شود شامل موارد زیر است:

  • تاریخ شروع و پایان دوره
  • هزینه‌های دوره
  • دلایل صلاحیت شما برای ورود و کسب مهارت و تحصیل در دانشگاه
  • تاییدیه توانایی زبان انگلیسی شما
  • شماره پاسپورت و سایر اطلاعات هویتی
  • اطلاعات بورسیه تحصیلی در صورت وجود

زبان انگلیسی

همانطور که می‌دانید زبان انگلیسی یک مهارت مهم برای ارزیابی آکادمیک در دوره‌های تحصیلی به شمار می‌رود و نیاز است در این زمینه به سطح مناسبی برسید. شما باید در آزمون زبان انگلیسی که به نام SELT نیز شناخته می‌شود، سطح B1 را کسب کرده باشید. در این سطح شما مسائل و مکالمات محیط کار و مدرسه را درک می‌کنید و حتی در اوقات فراغت خود نیز می‌توانید به خوبی با اطرافیان گفت و گو کنید. برای پذیرش در برخی دانشگاه‌ها به مدرک زبان نیازی نیست اما ممکن است برای ارزیابی سطح زبان متقاضی از همین آزمون استفاده کنند که همتراز با نمره ۴ آیلتس می‌باشد.

بسیاری از دانشگاه‌ها تأکید زیادی بر داشتن مدرک آیلتس دارند اما روش‌های جایگزینی برای این منظور وجود دارد. شما می‌توانید با اخذ ویزای توریستی ۶ ماهه یک دوره آکادمیک در کالج یا سایر موسسات انگلیس بگذرانید تا مهارت‌های لازم را به صورت تخصصی کسب نمایید. بعد از این دوره باید به کشور خود بازگشته و دوباره برای دریافت ویزای تحصیلی انگلیس درخواست کنید. روش دیگر این است که از دوره Pre Sessional که یک دوره پیش تحصیل محسوب می‌شود برای این منظور استفاده نمایید. این دوره‌ قبل از دوره اصلی دانشگاه‌ برگزار می‌شود و مختص متقاضیانی است که قصد دارند مهارت‌های زبان خود را ارتقا بدهند.

اثبات تمکن مالی

شما باید جهت دریافت ویزای تحصیلی انگلیس مدارکی ارائه کنید که در آنها توانایی شما در پرداخت هزینه‌های زندگی و تحصیل در این کشور اثبات شده باشد. وجوه نقد در حساب بانکی، سهام و نامه رسمی از حامی مالی خود از جمله مدارکی هستند که برای اثبات تمکن مالی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. به طور کلی هزینه زندگی و شهریه برای یکسال (دوره تحصیلی اول) حدود ۱۲ هزار پوند خواهد بود؛ البته این مبلغ بسته به شرایط زندگی و دوره تحصیلی شما متغیر است. همچنین نیاز است مبلغ ۳۰۰ پوند هزینه دسترسی به خدمات بهداشتی را نیز به صورت آنلاین در زمان درخواست ویزا پرداخت کنید.

چنانچه می‌خواهید اطلاع یابید که واجد شرایط دریافت ویزای تحصیلی انگلیس هستید یا خیر، کافی است از طریق این لینک فرم ارزیابی را تکمیل نمایید. مشاوران اپلاییکا در اسرع وقت با شما تماس می‌گیرند.

مدارک لازم جهت دریافت ویزای تحصیلی انگلیس

متقاضی برای دریافت ویزای تحصیلی انگلیس باید مدارک زیر را به صورت کامل و دقیق و ترجمه شده به سفارت انگلیس ارائه نماید:

  • پاسپورت معتبر
  • شناسنامه و سایر مدارک هویتی
  • یک عدد عکس پاسپورتی تازه گرفته شده
  • سند ازدواج در صورت تاهل
  • مدرک زبان انگلیسی با حداقل نمره تعیین شده
  • مدارک سوابق تحصیلی (ترجمه ریز نمرات برای متقاضیان ویزای دانشجویی الزامی است)
  • توصیه نامه برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری
  • رضایت نامه والدین یا قیم قانونی
  • نتایج آزمایشات پزشکی مبنی بر سلامت روحی و جسمی
  • مدارک مالی و گردش حساب در ۶ ماه گذشته
  • پرینت فرم درخواست آنلاین ویزای انگلیس

مراحل دریافت ویزای تحصیلی انگلیس

اگر شرایط بیان شده را دارید، سن شما بالای ۱۶ سال است و تصمیم گرفته‌اید در دوره‌های آموزش عالی بیشتر از ۶ ماه شرکت کنید، باید بر اساس مراحل زیر برای اخذ ویزای دانشجویی انگلیس اقدام نمایید:

  1. ابتدا نیاز است دانشگاه مد نظرتان را انتخاب کنید و درخواست شرکت در دوره آموزشی آن را ثبت نمایید. در ادامه، دانشگاه مربوطه باید گواهی پذیرش تحصیلی یا CAS را برای شما ارسال کند که هزینه دریافت آن ۲۵ پوند است.
  2. بعد از دریافت این گواهی باید ویزای تحصیلی خود را درخواست دهید. به این نکته دقت کنید که باید حداکثر تا ۶ ماه قبل از شروع دوره آموزشی برای اخذ ویزا اقدام کنید. برای این مرحله نیاز است مدارکی مهمی مانند پاسپورت داشته باشید و مبلغ ۳۴۸ تا ۴۹۰ پوند پرداخت نمایید. بیمه سلامت مهاجران از جمله مواردی هستند که مستلزم پرداخت هزینه هستند. تمامی دانشجویانی که قصد دارند بیش از ۶ ماه در انگلیس تحصیل کنند باید هزینه این بیمه را پرداخت نمایند.
  3. ارائه مدرک زبان انگلیسی نیز اهمیت خاصی دارد که شرایط آن بسته به دانشگاه انتخابی شما متفاوت است. ممکن است دانشگاه مورد نظر شما تنها به اثبات مهارت زبان انگلیسی شما بسنده کند یا اینکه علاوه بر این مورد، مدرک زبان را نیز جزء الزامات خود قرار دهد. مرحله آخر نیز شامل تکمیل درخواست بوده که باید قبل از ورود از انگلیس به طور کامل آن را انجام داده باشید.

هزینه ویزای تحصیلی انگلیس

در فرایند دریافت ویزای تحصیلی انگلیس باید هزینه‌های مربوطه را پرداخت کنید که این مبلغ بسته به نوع ویزا متغیر است. برای دریافت ویزا کوتاه مدت تحصیلی مبلغ ۱۰۰ پوند نیاز بوده و برای ویزای دانش آموزی نیز ۳۶۳ پوند باید پرداخت نمایید. شایان ذکر است که برای تمدید ویزای دانش آموزی باید ۴۹۰ پوند پرداخت شود. هزینه مربوط به بیمه سلامت نیز اجباری بوده و به صورت جداگانه از شما دریافت می‌گردد.

برای هزینه ویزای تحصیلی دانشجویی نیز مبلغی که تعیین شده است حدود 3۶۳ پوند است که در صورت تمدید یا تغییر آن ۴۹۰ پوند باید پرداخت نمایید. هزینه بیمه سلامت برای این ویزا الزامی می‌باشد. چنانچه می‌خواهید در دوره‌های زبان پیش از تحصیل انگلیس شرکت کنید، به یک ویزای کوتاه کوتاه مدت نیاز خواهید داشت که باید برای آن ۲۰۰ پوند هزینه کنید.

سخن پایانی…

مزایای تحصیل در کشورانگلیس بر هیچ کس پوشیده نیست و همین موضوع باعث شده هرساله متقاضیان زیادی خواهان دریافت ویزای تحصیلی این کشور باشند. اخذ ویزای تحصیلی انگلیس نیازمند یکسری شرایط است و باید مدارک و هزینه‌های لازم را آماده کنید تا مسیر دریافت این ویزا برای شما هموار شود. ما در این مقاله تمامی نکات ضروری راجع به دریافت ویزای تحصیلی انگلیس را بیان کردیم. امیدواریم مطالب فوق برای مفید بوده باشد.

چچنانچه در این زمینه سوالاتی دارید، می‌توانید از طریق شماره تلفن‌های مربوطه با کارشناسان ما در ارتباط باشید. همچنین می‌توانید اطلاعات تماس خود را با استفاده از این لینک وارد کنید تا کارشناسان مجموعه اپلاییکا در اسرع وقت با شما تماس گرفته شود.

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی انگلیس چقدر است؟

مدت زمان صدور این ویزا به عوامل گوناگونی از جمله آماده کردن مدارک، تکمیل کردن فرم‌ها و… بستگی دارد. صدور ویزای تحصیلی انگلیس برای ایرانیان زمانبر‌تر است، در نتیجه باید حداقل ۳ ماه پیش از سفر برای دریافت این ویزا اقدام نمایید. شایان ذکر است که مدت زمان بررسی مدارک توسط سفارت بین ۳ هفته تا یک ماه است.

اعتبار ویزای تحصیلی انگلیس چقدر است؟

پاسخ به این سوال به دوره‌ای بستگی دارد که در آن تحصیل می‌کنید که متناسب با آن ویزا صادر می‌گردد. ویزای تحصیلی انگلیس برای متقاضیان تحصیلات تکمیلی تا ۵ سال قابل اعطا است اما برای دانش آموزان تنها به مدت ۲ سال صادر می‌شود. شما می‌توانید ویزای تحصیلی انگلیس خود را تمدید کنید، اما به این شرط که در مقاطع بالاتر پذیرفته شوید. به این نکته توجه کنید که در صورت داشتن ویزای دانشجویی عمومی، کار شما راحت‌تر است و تنها باید سه ماه قبل از شروع کلاس‌های جدید درخواست خود را ثبت نمایید.

آیا می‌توانیم بدون مدرک زبان ویزای تحصیلی انگلیس دریافت کنیم؟

دانش آموزان برای تحصیل در مدارک انگلیس به مدرک زبان نیاز ندارند اما بزرگسالانی که قصد تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دارند، باید مدرک زبان خود را ارائه کنند.