ثبت شرکت در دبی و امارات 2024 + شرایط و هزینه‌ها

ثبت شرکت در دبی و امارات 2024 + شرایط و هزینه‌ها

فهرست مطالب

در سال‌های اخیر ثبت شرکت در دبی برای اخذ اقامت امارات به موضوعی پرطرفدار تبدیل شده است، زیرا سرمایه‌گذاری در این کشور امری سودآور به حساب می‌آید. همانطور که می‌دانید، امارات یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیا محسوب می‌شود و در دهه‌های گذشته پیشرفت قابل توجه‌ای به نمایش گذاشته است. سیاستمداران امارات تلاش کرده‌اند با پیاده‌سازی طرح‌های اقتصادی مختلف، تا حد زیادی وابستگی به نفت را کم کنند. در همین راستا سرمایه‌گذاران بسیاری از سراسر دنیا در حوزه‌های متنوع اقتصادی در امارات سرمایه‌گذاری کرده‌اند. یکی از راه‌های سرمایه‌گذاری و اقامت در این کشور عربی، ثبت شرکت در دبی است. ما در این مقاله بیشتر در رابطه با این موضوع صحبت می‌کنیم؛ پس تا انتهای مطلب با اپلاییکا همراه باشید.

مزایای ثبت شرکت در دبی

مزایای ثبت شرکت در دبی

به دلیل اقتصاد پیشرفته امارات و مالیات بسیار کم آن، ثبت شرکت در دبی موضوعی سودآور است. همچنین به دلیل بازار کار پویا و اقتصاد پیشرفته این کشور، ریسک شکست شرکت شما بسیار کاهش می‌یابد. راه اندازی یک کسب و کار در این کشور کمک می‌کند به راحتی به بازارهای جهانی دسترسی داشته باشید و در مناقصات و پروژه‌های دولتی امارات شرکت نمایید. با توجه به میزان سرمایه‌گذاری که در امارات انجام دادید، این امکان وجود دارد که برای خود و خانواده‌تان ۳ تا ۱۰ سال اقامت امارات دریافت کنید. این مدت متناسب با شرایطی که دارید قابل تمدید است.

چنانچه شرکت شما عملکرد خوبی داشته باشد، می‌توانید از بانک‌های این کشور وام‌ها و تسهیلات بانکی متنوعی دریافت کنید. یک مزیت دیگر ثبت شرکت در دبی این است که به حساب‌های بانکی و گردش‌های مالی شما در امارات مالیاتی تعلق نمی‌گیرد و تنها ۵ درصد از کل هزینه شرکت مشمول مالیات می‌شود. به این نکته توجه کنید برای ثبت شرکت در امارات نیازی به ارائه مدرک زبان نیست؛ اما تسلط به زبان انگلیسی و آشنایی با زبان عربی برای فعالیت کاری در این کشور الزامی است. زیرا عدم دانش زبانی می‌تواند شما را در حین ارتباط با دیگر کارکنان و شرکای تجاری دچار مشکل کند.

معایب ثبت شرکت در دبی

باوجود تمامی مزایایی که ثبت شرکت در امارات دارد، برای تصمیم گیری درست باید برخی معایب را نیز در نظر گرفت. یکی از بزرگترین معایبی که ثبت شرکت در دبی دارد این است که هزینه‌های زندگی و اجاره بها مسکن در امارات بالا است. در نتیجه باید مبلغ قابل توجه‌ای را برای تامین هزینه‌های زندگی خود و خانواده‌تان در نظر بگیرید. در شرکت‌هایی با مسئولیت محدود محلی (LLC) شما نمی‌توانید به صورت کامل مالک باشید؛ در نتیجه باید با یک شریک بومی با ملیت کشور امارات همکاری کنید. لازم به ذکر است که پروسه ثبت شرکت در دبی با سختگیری‌هایی در این کشور همراه بوده و ممکن است زمانبر باشد.

شرایط ثبت شرکت در دبی

به طور کلی ۱۲ نوع شرکت در دبی قابلیت ثبت شدن دارند که تنها ۳ نوع شرکت برای ایرانیان قابل دسترسی است. شرکت سهامی، غیرسهامی و شرکت با مسئولیت محدود یا همان LLC سه شرکت مربوطه هستند. شرکت های LLC یک انتخاب ایده‌آل برای متقاضیان ایرانی ثبت شرکت در دبی به حساب می‌آیند.

برای ثبت شرکت در دبی باید یک طرح تجاری یا بیزینس پلن نوآورانه و قابل رشد داشته باشید. همچنین نیاز است تمکن مالی خود را برای آفیسر مهاجرت امارات اثبات کنید و با ارائه اسناد مالی نشان دهید که توانایی تامین هزینه‌های زندگی و راه اندازی کسب و کار در این کشور را دارید. برای ثبت برخی از شرکت‌ها نیاز است یک سهامدار(کفیل) معرفی کنید.

شرایط سنی ثبت شرکت در امارات حداقل ۱۸ سال تعیین شده است. شما باید نام مناسب و مرتبطی را برای ثبت شرکت خود انتخاب کنید. ارائه اساسنامه اولیه از دیگر شرایط ثبت شرکت در دبی به شمار می‌رود.

چنانچه برای ثبت شرکت در دبی و مهاجرت کاری به امارات به مشاوره نیاز دارید، کافی است در این لینک ثبت نام کنید. کارشناسان اپلاییکا در اسرع وقت با شما تماس گرفته و پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

انواع مجوز ثبت شرکت در امارات

متقاضیان ثبت شرکت در دبی باید برای دریافت مجوزهای مختلفی اقدام کنند. هر یک از مجوزها مختص فعالیت تجاری خاصی هستند و هر یک شرایط اخذ متفاوتی دارند. پرکاربردترین مجوزهای ثبت شرکت در امارات عبارتند از:

ثبت شرکت با مجوز تجاری (Commercial License)

برای اخذ اقامت امارات از طریق ثبت شرکت بازرگانی، باید مجوز تجاری دریافت کنید. این مجوز برای انجام فعالیت‌های تجاری و خرید و فروش صادر می‌گردد. امکان مالکیت ۱۰۰ درصد در این نوع شرکت‌ها وجود دارد؛ به عبارتی شما به هیچ شریکی نیاز نخواهید داشت. مجوز تجاری طیف بزرگی از فعالیت‌ها را شامل می‌شود. واردات و صادرات، خدمات کارگزاری، لجستیک و حمل و نقل، مشاور املاک، تجارت الکترونیک، تجارت عمومی و خرده فروشی برخی از حوزه‌های کاری هستند که در این دسته‌بندی قرار می‌گیرند.

ثبت شرکت با مجوز صنعتی (Industrial License)

اگر تصمیم گرفته‌اید در زمینه تولید کالا و محصولات مختلف در امارات فعالیت کنید، برای ثبت شرکت مرتبط با این حوزه باید مجوز صنعتی دریافت نمایید. واردات مواد اولیه جهت تولید، ساخت و تولید کالاها، مونتاژ محصولات و بسته‌بندی آن‌ها و در نهایت صادرات تولیدات نهایی از جمله حوزه‌های کاری هستند که به مجوز صنعتی نیاز خواهند داشت.

شرکت‌های صنعتی معافیت از گمرک دارند؛ به عبارتی واردات مواد اولیه و صادرات محصولات نهایی در حیطه امور گمرکی قرار نمی‌گیرند. همچنین دولت امارات طرح‌های تشویقی و حمایت‌های مالی بسیاری به شرکت‌های صنعتی ارائه می‌کند. این گروه از شرکت‌ها از نوع فعالیت صنعتی هستند؛ در نتیجه امکان ثبت شرکت مجازی از طریق مجوز صنعتی وجود ندارد. شما برای این موضوع باید یک کارخانه تولیدی یا دفتر اداری در کشور امارات داشته باشید.

ثبت شرکت با مجوز حرفه‌ای (Professional License)

چنانچه قصد دارید شرکتی در زمینه امور خدمات حرفه‌ای تکنولوژی، مهندسی، آموزشی، وکالت و حقوقی، حسابداری و پزشکی در امارات تاسیس کنید، باید مجوز حرفه‌ای دریافت نمایید. شما می‌توانید برای این مورد دفتر حضوری داشته باشید. اگر هم قصد دارید به صورت غیر حضوری فعالیت کنید، به یک شریک محلی یا همان کفیل نیاز خواهید داشت. شریک محلی به حساب‌های شرکت دسترسی ندارد اما نام او باید در قرارداد ذکر شود. شما می‌توانید برای کارکنان شرکت خدماتی خود ویزای کار دریافت کنید. این مورد در فرایند ثبت شرکت انجام نمی‌گیرد و بعد از استقرار کامل در امارات امکان‌پذیر است.

مراحل ثبت شرکت در دبی

برای ثبت شرکت در امارات باید مراحل قانونی و مشخصی را طی کنید. این مراحل بسته به شرایط متقاضی و نوع شرکت متفاوت خواهد بود؛ در کل ثبت شرکت در دبی مراحل اصلی زیر را در بر می‌گیرد:

  1. ابتدا باید فعالیت تجاری خود را تعیین کنید، تمکن مالی خود را تامین کرده و در ادامه اسناد هویتی خود و شرکا را تهیه نمایید.
  2. در مرحله بعدی باید اساسنامه شرکتتان را تنظیم کرده و موضوع فعالیت آن را به صورت واضح توضیح دهید.
  3. در ادامه باید پرونده شما توسط سازمان توسعه اقتصادی دبی یا همان DED بررسی شود. دریافت تاییدیه‌های موردنیاز از DED، اخذ مجوز تاییدیه تجارت و کسب‌وکار و اخذ فرم تاییدیه حقوقی از مواردی هستند که باید در نظر بگیرید.
  4. بعد از صدور مجوز ثبت شرکت و پرداخت هزینه‌های اداری، نوبت به اخذ ویزای Investor می‌رسد. بعد از دریافت این ویزا به امارات سفر ‌کنید تا پروسه، انگشت نگاری، تست مدیکال و گرفتن کارت اقامت این کشور انجام شود.
  5. در این مرحله باید شماره مالیاتی شرکت خود را از اداره دارایی امارات دریافت نمایید.
  6. بعد از اینکه این مراحل با موفقیت طی شدند، برای ثبت شرکت در دبی باید به اتاق بازرگانی این کشور مراجعه کرده و تاییدیه دریافت کنید.
  7. در یکی از بانک‌های امارات یک حساب بانکی به نام شرکتتان افتتاح کنید.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت در دبی

جمع آوری و آماده کردن مدارک لازم یکی از مهم‌ترین مراحل ثبت شرکت در دبی است. هرگونه نقصی در مدارک می‌تواند باعث رد شدن درخواست شما شود؛ به همین خاطر باید نهایت دقت را در این مرحله داشته باشید. برای اخذ اقامت امارات از طریق ثبت شرکت به مدارک و مجوزهای گوناگونی نیاز است که بسته به نوع شرکت و حوزه کاری شما متفاوت خواهد بود. مهم‌ترین مدارک لازم جهت ثبت شرکت در دبی عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر
  • مدارک شناسایی و هویتی
  • چند قطعه عکس جدید
  • طرح تجاری نو و خلاقانه
  • نام شرکت (حداقل ۳ مورد باید ارائه شود)
  • فرم درخواست برای رزرو نام و تایید مجوز اولیه
  • کپی گواهی مجوز تجارت (در صورت وجود شرکت قبلی)
  • گزارش‌های مالی واحد تجاری
  • اسناد شرکتی سهامدار
  • نمونه امضای سهامداران شرکت و مدیر
  • NOC از اسپانسر محلی
  • فرم کد شناسایی ثبت برای مدیر (RIC)

هزینه ثبت شرکت در دبی

هزینه ثبت شرکت در امارات تا حد زیادی به حوزه کاری شما، نوع مجوز صادر شده، منطقه موردنظر جهت راه اندازی کسب‌وکار و نوع شرکت ثبتی بستگی دارد. معمولاً نمی‌توان عدد دقیقی را برای ثبت شرکت در دبی تعیین کرد اما برای این منظور حداقل ۲۰ هزار درهم نیاز خواهد بود. ثبت شرکت در دبی علاوه بر سرمایه اولیه، هزینه ترجمه و بررسی اسناد، اخذ ویزا و مجوزهای تجاری را نیز دربر می‌گیرد. شما در جدول زیر هزینه‌های ثبت شرکت در امارات را می‌توانید مشاهده کنید:

عنوان هزینهمبلغ
سرمایه اولیه لازم برای شروع1000 درهم
اخذ مجوز10 تا 50 هزار درهم
امور دفتری مهاجرت10 هزار درهم
سرمایه ثبت شرکت تجارییک سهامدار: 23 هزار درهم دو سهامدار: 27 هزار درهم سه سهامدار: 32 هزار درهم
سرمایه ثبت شرکت LLCمیانگین 27 تا 38 هزار درهم با توجه به تعداد سهامدار

اخذ اقامت دائم امارات با ثبت شرکت در دبی

با ثبت شرکت در دبی می‌توانید به صورت موقت در امارات اقامت داشته باشید اما این موضوع منجر به اخذ تابعیت این کشور نخواهد شد. چنانچه شرکت شما عملکرد موفقیت‌آمیزی داشته باشد و بازدهی و سودآوری خوبی ثبت کند، شرایط تمدید اقامت برای شما فراهم خواهد شد.

سخن پایانی…

امارات متحده عربی یکی از مهم‌ترین مراکز تجاری جهان است که همین مورد باعث شده توجه سرمایه‌گذاران سراسر دنیا به این کشور جلب شود. افزایش قابل توجه ثبت شرکت‌های تجاری در دبی آشکارا این موضوع را تایید می‌کند. ما در این مقاله تمامی نکات ضروری در خصوص ثبت شرکت در دبی را برای شما بیان کردیم. امیدواریم مطالب فوق برای شما مفید بوده باشد. چنانچه در زمینه اخذ اقامت امارات از طریق ثبت شرکت سوالاتی دارید، کافی است در این لینک ثبت نام کنید. کارشناسان موسسه مهاجرتی اپلاییکا در اسرع وقت با شما تماس گرفته و توضیحات لازم را در این خصوص به شما ارائه می‌کنند.

هزینه ثبت شرکت در دبی چقدر است؟

شرکت‌ها در امارات در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار می‌گیرند؛ در نتیجه مبلغ لازم برای ثبت شرکت متغیر خواهد بود. به طور معمول هزینه ثبت شرکت در امارات در بازه ۲۰ هزار تا ۵۵ هزار درهم قرار می‌گیرد.

بهترین شرکت‌ها برای ثبت شرکت در دبی کدام اند؟

شرکت‌های سهامی (Civil Company)، شرکت‌های غیر سهامی (Sole Establishment) و شرکت‌های با مسئولیت محدود (LLC) بهترین گزینه ثبت شرکت در امارات برای ایرانیان به حساب می‌آیند. شرکت‌های دسته خدماتی و تجاری در این گروه‌ها قرار می‌گیرند.

مجوز اقامت امارات از طریق ثبت شرکت چقدر اعتبار دارد؟

با ثبت شرکت در امارات و اخذ ویزای Investor می‌توانید اقامت ۲ساله داشته باشید. این مجوز قابل تمدید است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *