درآمد در آمریکا: شغل‌ها و ایالت‌ها

درآمد در آمریکا: شغل‌ها و ایالت‌ها

فهرست مطالب

یکی از مواردی که باید قبل از مهاجرت به آمریکا و زندگی در این کشور به خوبی از آن آگاه شوید، درآمد شغل‌های گوناگون در ایالت‌های مختلف آمریکا است. آگاهی در این زمینه کمک می‌کند مسیر شغلی خود را بهتر مشخص کنید و به صورت هدفمند وارد این کشور شوید. کشور آمریکا به دلیل اقتصاد قدرتمندی که دارد، امکان رسیدن به رفاه و سرمایه زیاد را در مسیر ساده‌تری به شما ارائه می‌کند. ما در این مقاله قصد داریم بیشتر درباره درآمد آمریکا صحبت کنیم. پس تا انتهای این مطلب با اپلاییکا همراه باشید.

چنانچه درباره روش‌های مهاجرتی در آمریکا سوالاتی دارید، می‌توانید از طریق این لینک ثبت نام کنید تا کارشناسان مجموعه اپلاییکا در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

متوسط درآمد آمریکا

اداره کار و آمار آمریکا هر سال گزارشاتی از داده‌های مالی این کشور ارائه می‌کند که در آن اطلاعاتی درباره متوسط درآمد آمریکا ذکر شده است. این اطلاعات بر اساس فاکتورهایی مانند نوع شغل، سطح تحصیلات، شرایط اجتماعی و اقتصادی دسته‌بندی می‌شود. شایان ذکر است که هر ایالت حقوق متوسط مختص خود را دارد. بر اساس اداره کل کار و آمار کشور، موقعیت جغرافیایی، سن، سابقه کار حرفه ای، مشخصات شغلی و هزینه زندگی از عواملی هستند که بر حقوق افراد تاثیرگذار هستند.

در سال ۲۰۲۳ حداقل درآمد فدرال در آمریکا ۷.۲۵ دلار در ساعت اعلام شده است. همچنین درآمد سالانه آمریکا برای یک کارگر تمام وقت حدود ۵۳ هزار دلار می‌باشد. شایان ذکر است که کارگران فست فود و رستوران‌ها در سال ۲۲ هزار دلار حقوق می‌گیرند که کمترین میزان درآمد آمریکا را به نام خود ثبت کرده اند. همچنین متخصصان بیهوشی با ۴۱۱۰۰۰ دلار در سال، بیشترین میزان درآمد آمریکا را به خود اختصاص داده اند.

متوسط درآمد در ایالت‌های مختلف آمریکا

در آمریکا قانونی به نام FLSA وجود دارد که بر اساس آن شرکت‌های تحت نظارت جدا از اینکه در کدام ایالت قرار دارند، باید میزان حقوق پایه کشوری را رعایت کنند. برخی شرکت‌ها و کمپانی‌های آمریکایی هنوز این قانون را امضاء نکرده‌اند و همچنان حداقل دستمزد ایالتی را مبنای کار خود قرار می‌دهند.

بر اساس آمارهای صورت گرفته، ایالت کلمبیا و واشنگتن بالاترین میزان حقوق را به خود اختصاص داده‌اند و به ترتیب ۱۶.۵۰ دلار و ۱۵.۷۴ دلار در ساعت پرداخت می‌کنند. همچنین پایین‌ترین حداقل دستمزد ساعتی نیز به ایالت‌های جورجیا و وایومینگ اختصاص دارد که حدود ۵.۱۵ دلار است. این در حالی است که پایه حقوق تعیین شده برای کارفرمایان تحت پوشش FLSA، ۷.۲۵ دلار در ساعت می‌باشد.

همانطور که بیان کردیم شغل و موقعیت مکانی نقش ویژه‌ای در تعیین میزان درآمد آمریکا دارد. به عنوان نمونه، معلمی و مشاغل حقوقی در نیویورک از مشاغل پردرآمد محسوب می‌شوند. همچنین پرستاران در ایالت کالیفرنیا وضعیت درآمدی خوبی دارند و ایالت ماساچوست برای مهندسان IT بهترین انتخاب است. خوشبختانه با توجه به افزایش ناگهانی مشاغل خالی در آمریکا، متوسط درآمد این کشور به طور تقریبی در تمامی ایالت‌ها به شدت افزایش یافته است.

حقوق مشاغل مختلف در آمریکا

به طور کلی مشاغلی که به مراقبت‌های بهداشتی مربوط هستند، در صدر فهرست پردرآمدترین‌ها قرار دارند و پیشبینی می‌شود میزان اشتغال در این حوزه تا سال ۲۰۳۱ حدود ۱۳ درصد رشد کند. علاوه بر این موضوع، برخی از صنایع در ایالات متحده بیشترین سهم را در اقتصاد در حال رشد این کشور دارند؛ در نتیجه متقاضیانی که در جستجوی فرصت‌های شغلی هستند باید این گروه از مشاغل را شناسایی کنند.

بالاترین جهش حقوق به کارمندان تمام وقت بخش IT تعلق دارد. همچنین مهندسان ساخت و ساز نیز از مشاغل با بیشترین درآمد هستند. به این نکته توجه کنید صنایع مهمی که سهم قابل توجه‌ای در تولید ناخالص داخلی دارند، در لیست بهترین‌های درآمد آمریکا هستند. در جدول زیر متوسط درآمد مشاغل مختلف را برای شما ذکر کرده ایم:

شغلمتوسط درآمد به دلار
مهندسی93.170
فناوری اطلاعات یا همان IT86.170
خدمات درمانی83.333
علوم پایه83.000
امور بانکی، مالی و بیمه75.800
فروش و بازاریابی67.000
مشاغل حقوقی60.480
معلمی و مراقبت از کودکان56.300
حسابداری، مدیریت و منابع انسانی55.400
معماری و هنر53.000
مشاغل امنیتی50.500
خبرنگاری و  روزنامه نگاری48.800
مشاغل مربوط به صنعت گردشگری42.500
خرده فروشی37.800
تولید37.560
مشاغل مرتبط با صنایع مواد غذایی33.900

میزان درآمد آمریکا بر اساس تحصیلات

میزان درآمد آمریکا بر اساس تحصیلات

تحصیلات یکی از مهم‌ترین مواردی محسوب می‌شود که بر میزان درآمد تاثیرگذار است. به طور معمول شخصی که مدرک کارشناسی دارد، حقوق بالاتری نسبت به شخصی با مدرک دیپلم دریافت می‌کند. همچنین این موضوع برای دارندگان مدرک کارشناسی ارشد و دکتری نیز صدق می‌کند؛ به گونه‌ای که افراد دارای مدرک کارشناسی ارشد، تقریباً ۱.۵ میلیون دلار بیشتر از دارندگان دیپلم درآمد دارند. همچنین جنسیت نیز بر میزان درآمد تاثیر دارد و مردان حقوق بیشتری نسبت به زنان دریافت می‌کنند.

مقطع تحصیلیمیانگین درآمد سالیانه مردان در آمریکامیانگین درآمد سالیانه زنان در آمریکا
دکتری122.200120.540
کارشناسی ارشد98.68395.237
کارشناسی80.17678.650
کاردانی63.51560.230
دیپلم56.10052.370
زیردیپلم65.62050.867

مالیات بر درآمد آمریکا

قوانین مالیاتی در کشور آمریکا مانند سایر کشورها برقرار است و شهروندان باید مالیات‌های متفاوتی را پرداخت کنند. لازم به ذکر است که تمامی مالیات‌ها با هم پرداخت نمی‌شوند؛ بلکه قسمتی به صورت مستقیم از حقوق و درآمد شما کسر می‌شود و برخی به شکل غیرمستقیم بر روی کالاها اعمال می‌شوند.

مالیات بر درآمد یکی از مهم‌ترین اشکال مالیات و یکی از بزرگترین منابع درآمد برای دولت فدرال آمریکا به حساب می‌آید. مالیات بر درآمد ایالتی در اغلب ایالت‌ها اعمال می‌شود که نرخ آن متغیر است. در جدول زیر نرخ مالیات بر درآمد فدرال در سال ۲۰۲۳ قید شده است:

نرخ مالیاتیمحدوده درآمد مشمول مالیات
10 درصد0 تا 11.000 دلار
12 درصد11.001 تا 44.725
22 درصد726/44 تا 375/95
24 درصد376/95 تا 050/170
32 درصد051/170 تا 950/215
35 درصد951/215 تا 900/539
37 درصد901/539 یا بیشتر

راه‌های افزایش درآمد در آمریکا

جایگاه شغلی که در آن مشغول فعالیت هستید، نقش مهمی در تعیین میزان درآمد شما دارد. در نتیجه اگر می‌خواهید درآمد قابل توجه‌ای دریافت کنید، باید مشاغل پردرآمد آمریکا را شناسایی کنید و در رشته‌های مرتبط با آن‌ها تحصیل کنید که در آینده در جایگاه شغلی مرتبط مشغول به کار شوید.

اشخاصی که دارای مدرک پزشکی بوده و در مشاغل بهداشتی درمانی مشغول فعالیت هستند و یا کسانی که در مشاغل توسعه نرم‌افزار فعالیت می‌کنند، حقوقی بیش از ۶ برابر میانگین ملی دریافت خواهد کرد. از طرفی افرادی که در مشاغل خرده فروشی یا مشاغل مرتبط با تفریحات مشغول به کار هستند، ۶۰ درصد کمتر از سایر افراد حقوق دریافت می‌کنند.

دندانپزشکان، دستیاران پزشک، پرستاران، مدیران IT، مهندسین ساخت و ساز و مدیران مالی از جمله افرادی هستند که در لیست پردرآمدترین‌های این کشور قرار می‌گیرند. همچنین سابقه کاری بالا ۴۰ تا ۴۳ درصد بر میزان درآمد آمریکا تاثیرگذار است. چنانچه قصد افزایش درآمد دارید، باید میزان تحصیلات و سابقه کاری خود را افزایش دهید.

سخن پایانی…

به دلیل کیفیت زندگی بالا و شرایط کاری و شغلی ایده آل آمریکا، بسیاری از افراد تصمیم گرفته‌اند که به صورت تحصیلی و کاری به این کشور مهاجرت کنند. همین موضوع باعث شده این دسته از افراد تلاش کنند از اطلاعات مهمی مانند شرایط زندگی و درآمد شغل‌های مختلف در آمریکا مطلع شوند. آگاهی در این موارد می‌تواند از جنبه کاری یا تحصیلی بسیار کمک کننده باشند و شناخت مسیرزندگی در آمریکا را برای متقاضی راحت‌تر کند. ما در این مقاله به موضوع درآمد آمریکا پرداختیم. امیدواریم مطالب فوق برای شما مفید بوده باشد.

چنانچه قصد دارید مطلع شوید واجد شرایط مهاجرت به آمریکا هستید یا خیر، کافی است اطلاعات تماس خود را در این لینک ثبت کنید تا کارشناسان مهاجرتی در اسرع وقت با شما تماس بگیرند و پاسخگوی سوالات شما باشند.

حداقل درآمد آمریکا چقدر است؟

حقوق پایه در آمریکا ۷.۲۸ دلار تعیین شده است.

بالاترین و پایین‌ترین میزان درآمد آمریکا به چه ایالت‌هایی تعلق دارد؟

بالاترین میزان درآمد آمریکا شامل ایالت‌های واشنگتن، ماساچوست، کلمبیا، نیویورک و کالیفرنیا می‌باشد. همچنین ایالت‌های جورجیا و وایومینگ پایین‌ترین میزان درآمد را دارند.

میزان درآمد آمریکا به چه عواملی بستگی دارد؟

به طور کلی میزان درآمد شما در آمریکا به شغلتان، سابقه کاری، میزان تحصیلات و… بستگی دارد. طبیعتاً شخصی که تجربه کاری بالایی دارد و در رده‌های بالای دانشگاهی تحصیل کرده است، میزان حقوق بیشتری دریافت می‌کند. افراد دارای تجربه کاری به طور میانگین ۴۰ درصد بیشتر از سایر افراد حقوق دریافت می‌کنند. همچنین این عامل در میزان ترفیع جایگاه شغلی نیز تاثیرگذار است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *