مهاجرت به آمریکا | بهترین روش های مهاجرت در 2024

مهاجرت به آمریکا | بهترین روش های مهاجرت در 2024

فهرست مطالب

پیش از اینکه روند مهاجرتی را شروع کنید، باید در نظر بگیرید که این فرآیند شامل چه مراحلی است و اگر می‌خواهید برای مدت زمان طولانی به این کشور برای زندگی بروید، باید شرایط خاصی را در نظر بگیرید، هزینه‌های دولتی خواسته شده را پرداخت کنید تا درخواست شما توسط دولت ایالات متحده پذیرفته شود. این پروسه می‌تواند پیچیده، زمان‌بر و با هزینه‌های متفاوتی همراه باشد و به همین خاطر مهم است که بدانید چه فرآیندی را پیش رو دارید. با اپلاییکا همراه شوید تا تمامی اطلاعات لازمه در مسیر مهاجرت به آمریکا را به شما بگوییم.

انواع ویزای آمریکا

انواع ویزای آمریکا

اولین قدم برای مهاجرت آمریکا پیدا کردن ویزای مناسب است. ویزایی که با شرایط و ویژگی‌های فردی شما مناسب و همسو باشد. هدف اکثریت افرادی که تصمیم به مهاجرت آمریکا می‌گیرند،‌ دریافت گرین‌کارت آمریکا است که رسما با عنوان اقامت دائم قانونی شناخته می‌شود. گرین‌کارت آمریکا این امکان را به شما می‌دهد به طور قانونی در آمریکا زندگی کنید و شهروند آمریکا باشید. اما برای رسیدن به گرین کارت باید یکی از ویزاهای آمریکا و برنامه‌های مهاجرتی را سپری کنید.

این نکته را در نظر داشته باشید که به طور کلی ویزای آمریکا به دو دسته موقت و دائم تقسیم بندی می‌شوند. ویزای غیرمهاجرتی هیچ حق دائمی برای ماندن به کشور در شما نمی‌دهد.

تفاوت به بین ویزای مهاجرتی و ویزای غیرمهاجرتی آمریکا

ویزای مهاجرت به آمریکا در شکل‌های متفاوت ارائه می‌شود که به اقامت دائم یا همان دریافت گرین کارت ختم می‌شود. با گرفتن گرین‌کارت شما این امکان را دارید که برای هر کارفرمایی کار کنید و در صورت گذراندن شرایط، واجد شرایط شهروندی آمریکا خواهید شد.

ویزای غیر مهاجرتی گزینه‌ دیگری است که به شما این امکان را می‌دهد که به صورت موقت در آمریکا زندگی کنید، می‌تواند به دلایل کاری، تحصیلی و صرفا توریستی باشد. اغلب ویزاهای غیرمهاجرتی قابل تمدید هستند تا بتوانید مدت بیشتری را در کشور بمانید، اما مانند ویزای مهاجرتی آمریکا به شما اقامت دائم تعلق نمی‌گیرد.

ویزای مهاجرتی آمریکا خانواده محور

برنامه‌های مهاجرتی خانواده‌محور در آمریکا یا به عبارتی ویزای مهاجرت آمریکا مبتنی بر خانواده به شما این اجازه را می‌دهد که بر اساس رابطه‌تان با یک شهروند آمریکا، اقامت دائم قانونی را دریافت کنید. به این معنی که همسر، والدین، فرزند، خواهر یا برادر شما شهروند آمریکا هستند و به عنوان یک حماین‌کننده از مهاجرت شما عمل می‌کنند. در نظر داشته باشید که محدودیتی در مورد تعداد درخواست‌های مهاجرت مبتی بر خانواده از هر کشور مجود دارد و تمام درخواست مورد بررسی قرار نمی‌گیرند. با این حال بستگان نزدیک تحت تاثیر این محدودیت‌ها نیستند.

نام دیگر این ویزای مهاجرتی ویزای نامزدی آمریکا، ویزای خانوادگی یا ویزای ازدواج آمریکا هم شناخته می‌شود که می‌توانید بر اساس رابطه خانوادگی که دارید برای آن درخواست دهید.

در اینجا لیستی از ویزاهای خانوادگی است که می توانید برای آنها درخواست دهید و مشمول محدودیت های قابل اجرا نخواهید بود:

نام ویزاافراد واجد شرایط
IR-1همسر یک شهروند ایالات متحده
IR-2فرزند مجرد یک شهروند ایالات متحده زیر ۲۱ سال
IR-3فرزند یتیمی که توسط یک شهروند آمریکایی در خارج از کشور به فرزندی قبول شده است
IR-4فرزند یتیمی که در ایالات متحده توسط یک شهروند آمریکایی به فرزندی پذیرفته می‌شود
IR-5والدین یک شهروند ایالات متحده که حداقل ۲۱ سال سن دارند  

ویزای مهاجرتی کاری آمریکا

ویزای مهاجرتی کاری آمریکا

یکی دیگر از راه‌های مهاجرت آمریکا، درخواست و دریافت ویزای کار در آمریکا است. ویزاهای کار آمریکا به طور مستقیم با شغل در ارتباط هستند. همانطور که از نام پیدا است، این برنامه مهاجرتی به آمریکا فرصتی برای اتباع خارجی است که اجازه کار داشته باشند تا بتوانند به طور دائم در آمریکا زندگی و کار کنند.

برای اینکه واجد شرایط این ویزا باشید، به فاکتور‌های زیادی نیاز دارید. اما به طور کلی این ویزا مناسب افرادی است که مهارت‌های مورد نیاز بازار کار آمریکا را دارند. افرادی مانند دانشمندان، مهندسان یا متخصصات مراقبت‌های پزشکی.

متقاضیان این ویزای آمریکا لازم است از یک کارفرمای آمریکایی پیشنهاد شغلی داشته باشند و البته این کارفرما مایل باشد تا درخواست آن‌ها را حمایت مالی کند. اما به همین سادگی نیست. در درجه اول، کارفرما باید ثابت کند که هیچ نیروی کار واجد شرایطی در آمریکا نمی‌تواند موقعیت مورد نظر را پر کند. بعد از گذران مراحلی خاص می‌توانید برای مهاجرت آمریکا اقدام کنید.

البته این نکته را در نظر داشته باشید که ویزای کار آمریکا به چند دسته تقسیم می‌شوند و هر کدام شرایط خاص و فرآیند‌های منحصر به فردی برای مهاجرت آمریکا دارد. اما به طور کلی متخصصان ماهر، مهاجران خاص و نیروی کار اولویت‌دار سه دسته کلی ویزای کار آمریکا محسوب می‌شوند.

دریافت و قرار گرفتن در این برنامه مهاجرت آمریکا کمی پیچیده است، اما گزینه جذابی برای اقامت دائم در آمریکا برای متقاضیان واجد شرایط است.

ویزای کار مهاجرت آمریکا به دسته‌های زیر تقسیم می شوند:

نام ویزاافراد واجد شرایط
EB-1 برای نیروی کار اولویت داراین دسته شامل افرادی است که دارای توانایی‌های فوق العاده هستند، اساتید و محققان برجسته و مدیران و مدیران چند ملیتی.  
EB-2 برای افراد حرفه‌ای با مدارک تحصیلی پیشرفته یا توانایی استثناییاین دسته شامل افراد دارای مدارک تحصیلی پیشرفته و افرادی با توانایی استثنایی در علوم، هنر یا تجارت می‌شود.
EB-3 برای کارگران ماهر و حرفه ایاین دسته شامل نیروی کار ماهر، متخصصان و سایر نیروی کاری است که فصلی یا موقت نیستند.  
EB-4 برای مهاجران خاصاین دسته شامل نیروی کار در زمینه مذهب و برخی از مهاجران خاص دیگر است
EB-5 برای سرمایه گذاراناین دسته شامل اتباع خارجی می‌شود که یک حداقل سرمایه را برای سرمایه‌گذاری در یک شرکت تجاری آمریکایی فعال دارند.

ویزای کاری مهاجرت آمریکا که به متقاضیان این اجاره را می‌دهد که به طور موقت و بدون دریافت اقامت دائم در آمریکا کار کنند:

نام ویزاافراد واجد شرایط
ویزای H-1Bاین ویزا مخصوص نیروی کار خارجی در مشاغل تخصصی است که به دانش تخصصی و حداقل مدرک لیسانس نیاز دارد.  
ویزای E-3این ویزا برای شهروندان استرالیایی است که در مشاغل تخصصی در آمریکا کار خواهند کرد.  
ویزای TNاین ویزا برای شهروندان کانادایی و مکزیکی است که در مشاغل حرفه‌ای خاصی تحت توافقنامه تجارت آزاد آمریکای شمالی (NAFTA) کار می کنند.
O Visaاین ویزا برای افرادی است که توانایی‌های فوق العاده ای در علوم، هنر، آموزش، تجارت یا ورزش دارند.  
ویزای Pاین ویزا برای ورزشکاران، هنرمندان و هنرمندانی است که برای اجرا به آمریکا سفر می‌کنند  
ویزای Rاین ویزا برای مبلغان مذهبی است که برای کار در یک سازمان مذهبی غیرانتفاعی به ایالات متحده می‌آیند.  

ویزای بشردوستانه و پناهندگی مهاجرت آمریکا

ویزای پناهندگی و بشردوستانه مهاجرت آمریکا  به نوعی اقانت دائم یا وضعیت موقت است که به افرادی مورد آزار و اذیت قرار گرفتند و از کشور خود به آمریکا فرار کرده‌اند تعلق می‌گیرد. این برنامه برای پناهندگان و قربانیان در دسترس است. قربانیانی که درگیر قاچاق انسان شدند و دیگر پناهنده‌ها از طریق برنامه‌های خاص ویزای آمریکا را دریافت می‌کنند.

ویزای پناهندگای مهاجرت آمریکا برای متقاضیانی صادر می‌شود که معیار‌های خاصی را دارند. این معیارها توسط قوانین مهاجرت آمریکا تعیین شده است و شامل اثبات ترس از آزار و اذیت در زمینه‌های مذهبی، ملیت، نژاد، عقاید سیاسی یا عضویت در یک گروه اجتماعی خاص است. روند درخواست برای دریافت این اقامت پیچیده است و نیاز به ارائه مستندات دقیق از شرایط متقاضی دارد.

هدف این برنامه این است که آمریکا برای افرادی که در کشور خود سختی و آزار و اذیت قابل توجهی را تجربه کرده اند، فرصتی برای دستیابی به امنیت ثبات فراهم کند.

ویزای بشردوستانه مهاجرت آمریکا به شرح زیر است:

  1. ویزای T – این ویزا برای افرادی آزاد است که قربانی قاچاق انسان شده‌اند و با مجریان قانون برای تحقیق و تعقیب جرم همکاری می‌کنند.
  2. ویزای U – این ویزا برای افرادی است که در آمریکا زندگی می‌کنند و مورد آزار جسمی یا روحی قابل توجهی قرار گرفته‌اند. قربانی باید با سازمان‌های مجری قانون همکاری کند.
  3. VAWA – این ویزا به افرادی اعطا می‌شود که قربانی خشونت خانگی یا سوء استفاده توسط یک شهروند آمریکایی، همسر یا والدین مقیم دائم هستند.

ویزای استارتاپ آمریکا

صدور ویزای استارتاپ آمریکا از سال 2017 آغاز شد و در حال حاضر نیز ادامه دارد. این ویزا به کارآفرینان اجازه می‌دهد که با شرکت در یک استارتاپ در آمریکا، ویزای کاری دریافت کنند. اگر طرح تجاری نو و جدیدی دارید، ویزای استارتاپ به شما فرصت می دهد که به آمریکا مهاجرت کرده و کسب و کار مفید و سود آوری را در این کشور راه اندازی نمایید. مهاجرت استارتاپی آمریکا معمولاً حوزه تکنولوژی را در بر می‌گیرد.

برای اخذ ویزای استارتاپ آمریکا باید یک ایده یا طرح تجاری قابل اجرا و جدید ارائه کنید و رزومه تحصیلی و کاری مناسبی را داشته باشید. همچنین داشتن سرمایه اولیه یا جذب سرمایه گذار برای تامین هزینه‌های راه اندازی کسب‌و‌کار الزامی است. به طور کلی انواع ویزای استارتاپ آمریکا به دسته های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند که جزئیات را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

نوع ویزای استارتاپ آمریکاتوضیحات
ویزای EB1ویزای موقت غیرقابل تمدید – تا 6 ماه می‌توانید در آمریکا اقامت داشته و کسب‌و‌کار خود را تاسیس کنید.
ویزای L – A1اقامت 1 تا 3 ساله – مناسب افرادی که شرکت بین المللی و سابقه مدیریتی دارند و برای راه‌اندازی دفتر جدید راهی آمریکا می‌شوند.
ویزای EB2اقامت 2 ساله – مناسب افرادی که قصد دارند به مبلغ 100 هزار دلار در آمریکا سرمایه گذاری کنند.
ویزای EB3برای دریافت این ویزا باید یک پیشنهاد کاری از طرف یک کارفرمای آمریکایی دریافت کنید.
ویزای EB4این ویزا مناسب مهاجران خاص (کارمندان سازمان های بین المللی، کارکنان صداوسیما، پزشکان خاص و…) است تا در آمریکا اقامت دائم داشته باشند.
ویزای EB5این ویزا به افرادی که 800 هزار دلار در یک شرکت آمریکایی سرمایه گذاری می‌کنند، اجازه اقامت دائم در آمریکا را می‌دهد.

لاتاری آمریکا

هر سال، آمریکا به منظور داشتن تنوع فرهنگی در کشور، یک قرعه‌کشی برگزار می‌کنند و ۵۵ هزار متقاضی را به طور تصادفی انتخاب می‌کند. تمام مردم در سراسر دنیا می‌توانند در لاتاری آمریکا شرکت کنند و نیاز به معیار ویژه‌ای برای ثبت‌نام نیست. مشخصات شخصی خود را در وب‌سایت رسمی آمریکا وارد می‌کنید و حدود ۸ ماه باید منتظر جواب بمانید. 

تنها معیارهای مورد نیاز برای ثبت‌نام لاتاری آمریکا:

  • ۱۸ سال تمام
  • داشتن مدرک دبیرستان
  • پاسپورت معتبر
  • ارائه عکس

ویزای توریستی آمریکا

ویزای توریستی آمریکا

ویزای توریستی همان‌طور که از نامش پیدا است، معمولا به منظور نفریح و بازدید از آمریکا صادر می‌شود و جنبه اقامتی و مهاجرتی ندارد.

اگر به دنبال مهاجرت آمریکا هستید، این ویزا می‌تواند به شما کمک کند با یک بار رفتن به آمریکا شرایط را بسنجید و با زندگی در آمریکا از نزدیک آشنا شوید و در مراحل بعدی برای مهاجرت آمریکا اقدام کنید.

برای دریافت ویزای توریستی آمریکا به مدارک معمولی مانند پاسپورت معتبر، عکس، مدارک مالی که اثبات کند توانایی پرداخت هزینه‌ها را در آمریکا دارید و البته مصاحبه در سفارت یا کنسولگری آمریکا دارید.

مدارک لازم برای مهاجرت آمریکا

مدارک لازم برای مهاجرت آمریکا

به طور کلی یک سری مدارک عمومی برای مهاجرت آمریکا مورد نیاز است . در نظر داشته باشید که این مدارک عمومی و کلی است و بر اساس برنامه‌ مهاجرتی مورد نظر این مدارک ممکن است تغییر کند.

  • پاسپورت معتبر: تمامی متقاضیان ویزا باید پاسپورت معتبر با حداقل شش ماه اعتبار داشته باشند.
  • انگیزه‌نامه: برای درخواست ویزای موقت نیاز است یک انگیزه‌نامه تهیه کنید و در آن اثبات کنید که قصد اقامت دائم در آمریکا را ندارید.
  • اسپانسر: برخی از ویزاها نیاز به اسپانسر یا یک حامی دارد، فردی که شهروند آمریکا است و متعهد اسپانسری مالی شما را در آمریکا دارد.
  • مصاحبه کنسولی: تقریباً در همه انواع ویزا متقاضیان باید در مصاحبه کنسولی در سفارت یا کنسولگری آمریکا در کشور خود شرکت کنند.
  • تمکن مالی:  برخی از انواع ویزا از متقاضیان می‌خواهد که نشان دهند که از تمکن مالی کافی برای پوشش هزینه‌های اقامت خود برای مهاجرت آمریکا برخوردار هستند.
  • مهارت زبان انگلیسی: بسته به نوع ویزا، ممکن است از شما خواسته شود که مهارت خود را به زبان انگلیسی نشان دهید.
  • معاینه پزشکی: برخی از ویزاهای آمریکا متقاضیان را ملزم می‌کند که تحت معاینه پزشکی قرار گیرند تا اطمینان حاصل شود که آنها ناقل بیماری‌های عفونی نیستند.
  • سوابق کیفری؛ همه متقاضیان ویزا باید ثابت کنند که مرتکب جرمی نشده‌اند و در هیچ گونه فعالیت تروریستی در خارج از کشور یا در آمریکا شرکت نداشته اند.

هزینه‌های مهاجرت به آمریکا

هزینه‌های مهاجرت به آمریکا

هر برنامه مهاجرتی به آمریکا بودجه و هزینه‌های منحصر به فرد خودش را دارد. با توجه به آن برنامه و مدارکی که باید مورد بررسی شود، هزینه‌ها متفاوت است.

هزینه‌های درخواست،‌پردازش و هزینه‌های قانونی. علاوه بر این، هزینه‌ها بسته به اینکه برای خانواده، کارفرما، دانشجو یا سایر برنامه‌های مهاجرتی به آمریکا درخواست می‌دهید متفاوت خواهد بود.

برای برخی از برنامه‌های مهاجرت آمریکا ، ممکن است لازم باشد نشان دهید که بودجه کافی برای حمایت از خود و سایر وابستگان خود در طول زندگی در آمریکا دارید.

یا اگر از متقاضی ویزای سرمایه‌گذاری در آمریکا هستید، هزینه‌های شما شامل راه‌اندازی و شروع یک کسب و کار است.

*این الزامات را در نظر بگیرید: هنگام در نظر گرفتن اقامت از طریق سرمایه گذاری در ایالات متحده، هزینه های شما شامل هزینه های شروع و راه اندازی کسب و کار شما نیز می شود.

نوع ویزاهزینه
درخواست و بررسی فرم I-129F۵۳۵ دلار
درخواست بررسی برای نیروی کار غیر مهاجر فرم I-129۴۶۰ دلار
درخواست بررسی بستگان غیر مقیم۵۳۵ دلار
درخواست برای دریافت گرین کارت۱۱۴۰ دلار
درخواست برای فرم سوگندنامه شهروندی فرم I-864۱۲۰ دلار
بیومتریک۸۵ دلار
درخواست مجوز کار فرم EAD (I-765):۴۱۰ دلار
پردازش وزارت امور خارجی۳۲۵ دلار

مراحل درخواست ویزا برای مهاجرت آمریکا

بسته به مکان فعلی شما، روند درخواست ویزا برای آمریکا متفاوت خواهد بود. اگر در حال حاضر در آمریکا هستید، می‌توانید درخواست خود را ثبت کنید و در حالی که در حال پردازش است در کشور بمانید، که به عنوان تنظیم وضعیت (AOS) نامیده می‌شود.

اگر خارج از آمریکا هستید، نیاز است مدارک مورد نیاز با به سفارت یا کنسولگری آمریکا بسپارید و منتظر بمانید تا پردازش درخواست شما تمام و نتیجه به شما ارائه شود.

در هر دو مسیر مهاجرتی چهار مرحله اساسی وجود دارد:

مرحله 1 – حامی شما درخواستی را به مقامات ایالات متحده ارسال می کند.

مرحله 2 – شما درخواست خود را ثبت می کنید.

مرحله 3 – باید در یک مصاحبه حضوری شرکت کنید

مرحله 4 – نتیجه درخواست خود را دریافت خواهید کرد.

*پس از درخواست نیاز است یک وقت برای انجام انگشت‌نگاری یا همان بیومتریک دریافت کنید.

زمان پردازش درخواست مهاجرت آمریکا

به طور معمول و با توجه به برنامه‌های متفاوت مهاجرت آمریکا، زمان پردازش پرونده‌های مهاجرتی بین ۳ ماه تا ۴ سال است.

  • زمان رسیدگی به درخواست‌های اسپانسرشیب آمریکا می‌تواند از ۸ تا ۳۰ ماه طول بکشد و این امر به عواملی مانند کشور مبدا متقاضی و تعداد درخواست‌های معوقه در زمان ارسال بستگی دارد.
  • زمان پردازش ویزای کار، مانند H-1B، می تواند بین ۴ تا ۹ ماه طول بکشد.
  • زمان پردازش لاتاری تنوع معمولاً حدود ۸ ماه است، یعنی به متقاضیان موفق در آن بازه زمانی اطلاع رسانی می‌شود.
  • زمان رسیدگی به درخواست پناهجویان به طور چشمگیری بین ۴ ماه تا بیش از ۴ سال متفاوت است. پرونده شما باید در دادگاه رسیدگی و در مورد آن تصمیم‌گیری شود، این ممکن است به طور قابل توجهی بر زمان رسیدگی تأثیر بگذارد.

موارد فوق صرفاً زمان‌های پردازش کلی برای مهاجرت آمریکا است. زمان انتظار شخصی شما به نوع فرآیند مهاجرت، نوع ویزا، کشور مبدا در آن زمان بستگی دارد.

برای کسانی که به دنبال مهاجرت آمریکا هستند مهم است که از زمان های پردازش بالقوه برای گزینه مهاجرتی خاص خود آگاه باشند و بر اساس آن برنامه ریزی کنند.

ویزای تحصیلی در آمریکا

ویزای تحصیلی در آمریکا

آمریکا سرزمین دانشگاه‌های معتبر است و هر ساله افراد زیادی برای ادامه تحصیل تلاش می‌کنند پذیرش تحصیلی آمریکا را دریافت کنند و به عبارتی مهاجرت آمریکا را در برنامه‌های زندگی خود قرار می‌دهند.  یکی از مزایای زندگی در آمریکا به عنوان یک مهاجر، فرصت دسترسی به تحصیلات در سطح جهانی است. آمریکا تعدادی از بهترین دانشگاه های جهان را دارد. یک تحصیلات با کیفیت می‌تواند منجر به چشم انداز شغلی بهتر، حقوق بالاتر و بهبود کلی کیفیت زندگی برای کل خانواده شما شود.

هزینه تحصیل در آمریکا خیلی مقرون به صرفه نیست، اما بورسیه‌ها و کمک‌های مالی زیادی برای دانشجویان واجد شرایط وجود دارد که باعث می‌شود تحصیلات عالی مقرون به صرفه تر باشد.

تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا

برای مهاجرت تحصیلی به آمریکا، علاوه بر دریافت ویزای تحصیلی آمریکا، نیاز به پذیرش از یک موسسه یا مرکز آموزشی معتبر در آمریکا دارید. با آماده کردن مدارک تحصیلی به یکی از مراکز آموزشی آمریکا درخواست ادامه تحصیل می‌دهید و منتظر جواب می‌مانید. این طور می‌توانید اولین قدم‌های مهاجرت آمریکا را بردارید.

دریافت پذیرش از مراکزهای آموزشی فرآیند ساده‌ای نیست، برای اینکه بتوانید پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های آمریکا را بگیرید نیاز به داشتن پرونده‌ آموزشی بسیار قوی مانند معدل بالا، فارغ‌التحصیلی از یک دانشگاه معتبر، مقاله‌های علمی منتشر شده، تحقیقات علمی یا رزومه‌ای مناسب دارید که دانشگاه مورد نظر با درخواست شما برای ادامه تحصیل موافقت کند و پذیرش تحصیلی را صادر کند.

هزینه تحصیل در آمریکا

ادامه تحصیل در آمریکا  یا مهاجرت آمریکا، در دسته مهاجرت‌های مقرون به صرفه معرفی نمی‌شود. دانشگاه‌های آمریکای شمالی و به خصوص آمریکا، هزینه‌های بالایی برای تحصیل دارند و این هزینه با توجه به مقطع تحصیلی و رشته متفاوت است. به طور کلی هزینه‌ تحصیل در آمریکا به سه دسته کلی تقسیم می‌شود:

  • تحصیل در آمریکا با هزینه شخصی:

در این نوع پذیرش تحصیلی، مسئولیت تمام هزینه‌هیا تحصیلی بر عهده دانشجو و درخواست دهنده است.

  • تحصیل در آمریکا با  پذیرش Partial Fund

با دریافت این نوع پذیرش تحصیلی هزینه‌ها نصف خواهد شد، بخشی بر عهده دانشجو و بخش دیگر را دانشگاه می‌پردازد.

  • تحصیل در آمریکا با  پذیرش Full Fund

این پذیرش که بسیار هم طرفدار دارد، اما گرفتنش خیلی هم ساده نیست، تمام هزینه‌ها بر عهده دانشگاه خواهد بود.

دانشگاه‌های برتر آمریکا

اگر به دنبال مهاجرت آمریکا از راه تحصیل هستید، بهتر است قبل از هر اقدام جدی ایالت‌هایی که برای تحصیل مناسب است را بشناسید. همان‌طور که می‌دانید تحصیل در آمریکا نیاز به بودجه زیادی دارد و بهتر است این هزینه را در بهترین شرایط صرف کنید. هر سال ایالت‌های متعددی با در نظر گرفتن معیار های متعددی به عنوان ایالت‌های برتر از منظر تحصیلی معرفی می‌شوند و اگر به دنبال مهاجرت تحصیلی به آمریکا هستید بهتر است بدانید کدام ایالت‌ها از منظر آموزشی و تحصیلی بالاترین معیار را دارند.

برترین ایالت‌های آمریکا برای تحصیل

پیش از اقدام مهاجرت آمریکا آن هم از راه تحصیل، نیاز است که بهترین ایالت‌هایی که برای تحصیل رتبه‌بندی شده‌اند را بشناسید؛ WalletHub  به عنوان یک مرجع رسمی، مدارس دولتی هر ایالت را از نظر «کیفیت» و «ایمنی» با استفاده از ۳۳ معیار رتبه‌بندی کرد. از جمله نمرات ریاضی و خواندن، میانگین نمرات SAT و ACT، نسبت دانش‌آموز به معلم، نرخ فارغ‌التحصیلی از دبیرستان در میان دانش‌آموزان کم درآمد، و حوادث قلدری. بر اساس این معیارها، ایالت های دارای بهترین سیستم های مدرسه به ترتیب عبارتند از: ماساچوست، کانکتیکات، نیوجرسی، ویرجینیا، ورمونت، نیوهمپشایر، مینه سوتا، ویسکانسین، دلاور و مریلند. ماساچوست، کانکتیکات، نیوجرسی، ویرجینیا، ورمونت، نیوهمپشایر و مریلند همگی در هر دو ایالت با بالاترین پیشرفت تحصیلی و ایالت هایی با بهترین سیستم آموزشی هستند.

زندگی در آمریکا

زندگی و مهاجرت آمریکا برای یک مهاجر می‌تواند یک تجربه غنی و ارزشمند به همراه داشته باشد. مزایای زیادی برای مهاجرت آمریکا وجود دارد. کیفیت زندگی بالا، تنوع فرهنگی، دسته‌بندی مشاغل متفاوت، امکان پیشرفت، هزینه‌های زندگی نسبتا معقول، کیفیت بالای آموزش، امنیت و … از جمله معیارهای متقاضیان مهاجرت آمریکا است.

مزایای زندگی پس از مهاجرت به آمریکا

جمعیت آمریکا بسیار متنوع است. افرادی از سراسر جهان هستند که این کشور را خانه دوم می‌نامند. از این رو مهاجرت آمریکا  تنوعی ایجاد می‌کند که جامعه‌ای را تبدیل به یک اجتماع پر جنب و جوش و چندفرهنگی با آداب و رسوم، غذاها و محله‌های مختلف را به همراه می‌آورد و با توجه به مطالعات انجام شده، همسو شدن با فرهنگ جدید در چنین کشورهای زمان کمتری می‌برد و فرآیند مهاجرت آمریکا آسان‌تر خواهد کرد.

هزینه زندگی در آمریکا

به طور معمول هزینه زندگی در آمریکا به اصطلاح به هزینه‌های گفته می‌شود که یک فرد برای گذران زندگی به آن‌ها نیاز‌ دارد، مهاجرت آمریکا با هزینه‌هایی مانند خوراک، پوشاک، مسکن، حمل و نقل و مراقبت‌های پزشکی همراه است

این هزینه‌ها در آمریکا با توجه به سبک زندگی افراد متفاوت است، اما یک حداقلی وجود دارد؛ در سال ۲۰۲۳ حداقل هزینه زندگی بدون در نظر گرفتن تفریحات معمول و بدون اجاره خانه در آمریکا ۹۴۹ دلار اعلام شده است.

البته زندگی در ایالت‌های آمریکا می‌تواند از نظر هزینه‌ای زندگی متفاوت باشد.

شهروندی آمریکا

شهروندی آمریکا

شهروندان آمریکا و دارندگان گرین کارت می ‌وانند بدون نیاز به ویزا یا مجوز کار در این کشور زندگی و کار کنند. مرحله آخر مهاجرت آمریکا برای مهاجران، سفر آزادانه در داخل و خارج از کشور را مهیا می‌کند و حتی امکان شرکت در انتخابات هم فراهم می‌کند! علاوه بر این، شهروند شدن یا دریافت گرین کارت می تواند احساس امنیت و ثبات بیشتری را ایجاد کند و مسیری را برای اقامت دائم در کشور برای شما و خانواده‌تان فراهم کند.

کار در آمریکا

داشتن شغل در آمریکا می تواند به طور قابل توجهی برای بسیاری از متقاضیان مهاجرت آمریکا  مفید باشد. بازار کار آمریکا متنوع و پویا است و فرصت‌های صنعتی مختلفی دارد. بسیاری از مشاغل دارای حقوق بالا و مزایای منحصر به فرد هستند. بسته به شرکتی که در آن کار می‌کنید، ممکن است فرصت‌های عالی برای پیشرفت شغلی وجود داشته باشد.

دستمزد در آمریکا

هر ساله در آمریکا حداقل دستمزد‌ها اعلام می‌شود و تمام کارفرماها باید طبق مصوبه اعلام شده، به نیروی کار دستمزد پرداخت کند. در سال ۲۰۲۳ متوسط درآمد سالانه در آمریکا برای یک کارگر تمام وقت ۵۳,۴۹۰ دلار در سال یا حدود هزار دلار در هفته است. برای کارمندان فدرال یا دولتی، میزان دستمزد ساعتی ۷.۲۵ دلار در نظر گرفته شده است.

البته مشاغل تخصصی‌تر میزان حقوق بیشتری را دریافت خواهند کرد و با توجه به شایستگی و مهارت‌هایی که دارند برای آن‌ها حقوق و مزایا در نظر گرفته می‌شود.

نتیجه‌گیری

مهاجرت آمریکا تصمیم ساده‌ای نیست، پروسه‌ای پیچیده دارد و در بعضی موارد زمان‌بر است. برای همین اگر تصمیم به زندگی درآمریکا گرفته‌اید و می‌خواهید به آمریکا مهاجرت کنید، نیاز است تمام جوانب را در نظر بگیرید.

با توجه به معیارهای شخصی تصمیم بگیرید، اگر توانایی خاص یا مدرکی مناسب ندارید، گزینه‌های مشابه را در نظر بگیرید، چرا که تامین کردن یک معیار و فاکتور مورد نیاز زمان‌بر است و می‌تواند فرصت شما را برای مهاجرت به گزینه‌های مشابه دیگر از دست بدهد.

اما به طور کلی، زندگی درآمریکا با رفاه و کیفیت زندگی بالا همراه است و اگر تمام ویژگی‌های مورد نظر را دارید بهتر است برای داشتن یک زندگی بهتر همین حالا دست به کار شوید.

سوالات متداول

چگونه می‌توانم به طور قانونی در آمریکا زندگی کنم؟

گزینه‌های مهاجرتی مختلفی وجود دارد که به شما اجازه می دهد به صورت قانونی در آمریکا زندگی کنید. یکی از متداول‌ترین آنها دریافت گرین کارت از طریق حمایت مالی خانواده، حمایت از کارفرما یا شرکت در لاتاری آمریکا است. همچنین گزینه‌های زیادی وجود دارد که به شما امکان می دهد به طور موقت در ایالات متحده زندگی کنید، این گزینه‌ها شامل کار موقت، تحصیل یا حتی گزینه‌های سرمایه گذاری است.

آیا آمریکا کشور خوبی برای امرار معاش است؟

آمریکا مسلماً یکی از بهترین کشورهای جهان برای زندگی است. این کشور یکی از بالاترین استانداردهای زندگی در جهان، یک سیستم آموزشی عالی و مراقبت های پزشکی برتر را دارد و گزینه‌های عالی را برای تازه‌واردان فراهم می‌کند.

ساده ترین راه برای مهاجرت آمریکا چیست؟

اگر واجد شرایط برنامه های مهاجرتی باشید، آمریکا یکی از ساده‌ترین کشورها برای مهاجرت است. به عنوان مثال، مهاجرت مبتنی بر خانواده یک گزینه عالی برای افرادی است که در حال حاضر اعضای خانواده خود را در آمریکا دارند. کل فرآیند بسته به شرایط نسبتا سریع است و هزینه زیادی ندارد.

اگر اعضای خانواده در آمریکا ندارید، بهترین گزینه دوم شما مهاجرت مبتنی بر اشتغال است. یک شرکت آمریکایی باید از شما حمایت مالی کند تا به عنوان یک نیروی کار خارجی در آمریکا زندگی و کار کنید. بسیاری از افرادی که به عنوان نیروی کار خارجی به آمریکا مهاجرت می‌کنند، در نهایت می‌توانند اقامت دائم این کشور را دریافت کنند.

برای مهاجرت آمریکا چقدر پول نیاز دارم؟

به طور کلی نمی‌توان رقم معمولی را برای این سوال اعلام کرد و بودجه با توجه به سبک زندگی افراد متفاوت است. اما پیشنهاد می‌شود برای مهاجرت آمریکا حداقل هزینه یک سال زندگی را به همراه داشته باشید.

آیا می توانم بدون کار به آمریکا مهاجرت کنم؟

یکی از بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت آمریکا بدون شغل یا از طریق گرین کارت خانوادگی یا ویزای دانشجویی است. اگر عضوی از خانواده دارید که شهروند ایالات متحده یا مقیم دائم قانونی است، آنها می‌توانند از مهاجرت شما به آمریکا حمایت کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *