مهاجرت به مجارستان 2024 + اخذ اقامت، هزینه و روش ها

مهاجرت به مجارستان 2024 + اخذ اقامت، هزینه و روش ها

فهرست مطالب

تصمیم به مهاجرت یک چیز است و انتخاب مقصدی که با اهداف و انگیزه‌های فرد مطابقت داشته باشد یک چیز دیگر. اگر چک لیستی که در نظر گرفتید، مهاجرت به مجارستان یکی از گزینه‌ها است. می‌توانید با استفاده از خدماتی که مجموعه اپلاییکا برای شما در نظر گرفته است، از طریق برنامه‌های متفاوت مهاجرتی؛ مهاجرت کاری به مجارستان، مهاجرت تحصیلی به مجارستان و انواع دیگر تماس بگیرید و در یک مسیر روشن، به هدفی که دارید برسید.

برای دریافت وقت ارزیابی رایگان، می‌توانید از طریق این لینک اطلاعات تماس خود را ثبت کنید تا مشاوران ما با شما در ارتباط باشند.

مجارستان در مرکز اروپا قرار گرفته است و در سال‌های اخیر، تبدیل به یکی از مراکز مورد توجه برای مهاجرت متقاضیان شده است. شهرت این کشور به دلیل مکانی عالی با کیفیت زندگی بالا و مقرون به صرفه است.

اگر به فکر مهاجرت به مجارستان هستید، این مقاله برخی از اطلاعات ضروری را در خود جای داده که بتوانید بهتر در مورد مهاجرت به مجارستان تصمیم بگیرید.

حقایق جالبی که بهتر است پیش مهاجرت به مجارستان بدانید!

مجارستان، کشور غنی و تاریخی است و اطلاعات جذابی در مورد این کشور وجود دارد که بهتر است پیش از مهاجرت با آن آشنا باشید.

  • مجارستان یکی از قدیمی ترین کشورهای جهان محسوب می شود.
  • جالب است که بدانید در این کشور بیش از ۱۵۰۰ چشمه آب گرم وجود دارد
  • مکعب روبیک در مجارستان اختراع شده است
  • مجارستان با ۲۷ درصد بالاترین نرخ مالیات بر ارزش افزوده را در جهان دارد.
  • مرکز فلفل پاپریکا در جهان است و بیش از ۴۰ نوع پاپریکا دراین کشور رشد می‌کند.
  • در تاریخچه مجارستان ورزشکاران بیش از ۴۶۵ مدال المپیک دریافت کرده‌اند.

آیا محدودیتی برای مهاجرت به مجارستان وجود دارد؟

مجارستان در زمینه مهاجرت هیچ محدودیتی ندارد و هر فردی با داشتن شرایط مورد نیاز می‌تواند به مجارستان مهاجرت کند.

از آن‌جا که مجارستان در اتحادیه اروپا قرار گرفته است، افرادی که شهروند اتحادیه اروپا هستند با افرادی که شهروند اتحادیه اروپا نیستند شرایط متفاوتی را برای مهاجرت به مجارستان دارند.

هر شهروند غیر اتحادیه اروپا باید برای ورود به مجارستان درخواست ویزا بدهد. مجارستان بر اساس برنامه‌های متفاوت ویزاهای مختلفی را برای متقاضیان صادر می‌کند.

اگر می‌خواهید بیش از ۹۰ روز در مجارستان بمانید، باید برای دریافت اجازه اقامت اقدام کنید و علاوه بر آن برای اقامت بیش از ۹۰ روزه باید برای دریافت شماره شناسایی بیمه اجتماعی (TAJ – szám) از اداره ملی بیمه سلامت و یک شماره شناسایی مالیاتی از سازمان مالیاتی درخواست دهید.

مهاجرت به مجارستان برای کار

اگر قصد شما از مهاجرت به مجارستان کاری است، نیاز است که برای دریافت ویزای کاری مجارستان اقدام کنید. این کشور با توجه به برنامه‌های مهاجرتی چندین ویزای کار برای متقاضیان مهاجرت کاری به این کشور ارائه می‌دهد:

  • برای اشتغال
  • برای تجارت
  • برای مشاغل فصلی
  • برای کارگران حرفه ای

مدت اقامت شما در مجارستان به ویزای کاری شما بستگی دارد. علاوه بر ویزا، پس از ورود به مجارستان، باید برای موارد زیر نیز درخواست دهید:

  1. یک مجوز اقامت
  2. شماره شناسایی بیمه اجتماعی (TAJ – szám) از اداره صندوق بیمه سلامت ملی.
  3. شماره شناسایی مالیاتی از سازمان مالیاتی.

علاوه بر موارد بالا نیاز است که ظرف مدت سه روز محل اقامت دائم خود را ثبت کنید و برای این کار باید به  سازمان منطقه ای یا حوزه قضایی مراجعه کنید.

شرایط مهاجرت کاری مجارستان

شما برای اینکه بتوانید مهاجرت کاری به مجارستان داشته باشید، نیاز است درخواست خود را به همراه مدارک زیر برای تکمیل فرآیند ارسال کنید:

  • پاسپورت معتبر.
  • فرم درخواست ویزای کار مجارستان.
  • دو قطعه عکس در اندازه پاسپورت دو عکس رنگی ضمیمه کنید.
  • بیمه درمانی و علاوه بر اینکه باید مدارکی ارائه دهید که ثابت کند 30000 یورو برای پوشش هزینه های پزشکی خود دارید.
  • برای دریافت ویزای کاری نیاز است مدارک اقامتی خود را ارائه دهید، اجاره‌نامه یا اگر قرار است با دوستی زندگی کنید، دعوت‌نامه از صاحب آپارتمان مورد نیاز است.
  • برای دریافت ویزای کاری مجارستان نیاز است تمکن مالی ارائه دهید که از عهده هزینه‌های زندگی بر می‌آیید.

درخواست ویزای کار مجارستان برای مهاجرت

برای اینکه ویزای کار مجارستان برای مهاجرت را دریافت کنید باید دستورالعمل‌های زیر را دنبال کنید.

  • پیش از هر چیزی نیاز است که یک پیشنهاد کاری داشته باشید و قراردادی که با یک شرکت مجارستانی ثبت کرده‌اید را به منظور دریافت ویزا ارائه دهید.
  • با توجه به نوع ویزای کاری که می‌خواهید درخواست دهید، فرم مربوط را پر کنید و بعد از چک لیست تمام مدارک آن‌ها را برای ارسال آماده کنید و منتظر جواب باشید تا وضعیت شما مشخص شود.

زمان رسیدگی به ویزای کاری مجارستان

زمان بررسی برای ارائه ویزای کاری مجارستان برای مهاجرت از سوی اداره مهاجرت تا سه ماه اعلام شده است. پس از اینکه ویزای شما تایید شد باید مدرکی را ارائه دهید که حاوی اطلاعات کارفرمایی است که شما را استخدام کرده و در آن جزییات محل کار، شرح شغل، فعالیت‌های کاری و شرایط استخدام مشخص شود.

مهاجرت به مجارستان برای تحصیل

برای مهاجرت به مجارستان برای تحصیل نیاز به دریافت ویزای دانشجویی دارید. این شرطی ضروری برای دانشجویانی است که قصد دارند از طریق تحصیل به مجارستان مهاجرت کنند.

ضمن اینکه باید به خاطر داشته باشید که پیش از تقاضا برای ویزای دانشجویی مجارستان، نیاز است از دانشگاه مربوطه پذیرش دریافت کنید و به استناد مدارک پذیرش خود می‌توانید ویزای دانشجویی بگیرید و تا پایان دوره آموزشی در مجارستان اقامت داشته باشید.

به محض دریافت ویزای دانشجویی، به دانشجویانی که در موسسات آموزش عالی مجارستان تحصیل می کنند، اجازه اقامت اعطا می شود. با مجوز اقامت می‌توانید برای مدت زمان مورد نیاز در مجارستان بمانید و در مراحل بعدی ابر یاجازه اقامت دائم درخواست دهید.

اگر می‌خواهید از طریق تحصیل به مجارستان مهاجرت کنید، می‌توانید از مشاوران حرفه‌ای تحصیلی در اپلاییکا کمک بگیرید تا سریع‌تر به هدفی که دارید برسید.

 چک لیست مدارک ویزای دانشجویی مجارستان

اگر قصد دارید از طریق تحصیل به مجارستان مهاجرت کنید نیاز است برای دریافت ویزا این مدارک را ارائه دهید تا ویزای تحصیلی مجارستان برای شما صادر شود:

  • پاسپورت معتبر.
  • ویزا فرم درخواست ویزای دانشجویی که با اطلاعات شخصی و دقیق شما باید پر شود
  • دو قطعه عکس پاسپورتی جدید
  • بیمه درمانی: دانشگاه مجارستان باید در دعوت نامه اعلام کند که آیا بیمه درمانی تحت پوشش آنهاست یا خیر. در غیر این صورت، باید یک سند بیمه مسافرتی که ثابت کند مبلغ 30000 یورو برای پوشش هزینه های پزشکی خود دارید، همراه کنید.
  • نامه پذیرش از دانشگاه که باید اطلاعات تاریخ شروع کلاس ها و اطلاعات پرداخت (در صورت وجود) را ارائه دهد.
  • مدرک اقامت؛ اگر دانشگاه مجارستان خوابگاه ارائه می دهد، باید در دعوت نامه ذکر شود. اگر باید برای خود محل اقامت تهیه کنید، باید قرارداد اجاره با مالک ساختمان و سند ملک صادر شده در یک ماه گذشته ارائه دهید.
  • تمکن مالی که نشان دهد از عهده هزینه‌های تحصیل و زندگی بر می‌آیید.
  • دانشجویان باید نامه ای از دانشگاه (به زبان انگلیسی یا ترجمه شده به انگلیسی) که شامل آدرسموسسه آموزشی است را  امضا و مهر مسئول ارائه کنند.

چگونه ویزای تحصیلی مجارستان را دریافت کنیم؟

فرآیند درخواست ویزای دانشجویی مجارستان برای مهاجرت در چهار مرحله بسیار ساده انجام می‌شود

  • پذیرش از یک دانشگاه مجارستان را دریافت کنید. تنها در صورتی می توانید برای ویزای دانشجویی اقدام کنید که در یک موسسه آموزش عالی در مجارستان ثبت نام کرده باشید.
  • برای دریافت ویزا نیاز است از کنسولگری‌ها یا سفارت‌خانه وقت بگیرید تا بتوانید مدارک را ارئه دهید.
  • مراحل درخواست را تکمیل کنید. فرم درخواست را پر کنید و مدارک مورد نیاز را به آن پیوست کنید.
  • منتظر پاسخ سفارت در مورد درخواست ویزای خود باشید. معمولاً سفارت از طریق ایمیل نتیجه را به شما اطلاع می‌دهد.

توجه: شما باید مدارک و فرم درخواست را اسکن شده از طریق ایمیل پنج روز قبل از قرار ملاقات ویزای خود برای تسریع روند درخواست ارسال کنید.

مدت زمان دریافت ویزای دانشجویی مجارستان چقدر است؟

مدت زمان دریافت ویزای دانشجویی مجارستان چقدر است؟

اداره مهاجرت مجارستان مسئول تصمیم گیری در مورد درخواست ویزای شما است. پروسه‌ای که برای مدت زمان بررسی از سوی اداره مهاجرت مجارستان اعلام شده بین دو هفته تا یک ماه است. اما بهتر است از شش ماه پیش از شروع تحصیل برای دریافت ویزا اقدام کنید.

اعتبار ویزای دانشجویی

ویزای دانشجویی مجارستان تا زمانی که برنامه آموزشی خود را به پایان برسانید معتبر است. اگر مایل به ادامه اقامت خود پس از انقضای ویزای تحصیلی خود هستید، می توانید به دنبال کار و دریافت مجوز کار باشید و برای آن اقدام کنید.

مهاجرت به مجارستان برای الحاق خانواده

یکی دیگر از برنامه‌های مهاجرتی به مجارستان، الحاق یا همان پیوستن به خانواده است. برای این کار باید درخواست ویزای خانوادگی مجارستان را ثبت کنید.

برای اینکه برای ویزای خانوادگی مجارستان درخواست دهید، نیاز است یکی از شرایط زیر را داشته باشید:

  • ازدواج با یک تبعه مجارستان
  • فرزند خوانده یا تحت سرپرستی همسر تبعه کشور ثالث که حضانت والدین را بر عهده دارد

با گرفتن ویزای خانوادگی مجارستان، اجازه اقامت سه ساله برای شما صادر خواهد شد و تا زمان انقضای ویزا، مجوز اقامت شما معتبر است. البته نباید خیلی نگران بود چرا که اجازه اقامت برای سه سال دیگر قابل تمدید است.

آیا می‌توان پس از مهاجرت اقامت دائم مجارستان را دریافت کرد؟

پس از پنج سال اقامت قانونی در مجارستان می توانید برای اقامت دائم مجارستان اقدام کنید. با دریافت اقامت دائم مجارستان تمام مزایا و حقوق شهروند مجارستانی برای شما در نظر گرفته می‌شود و تنها حق رای در این کشور ندارید. علاوه بر اینکه باید به خاطر داشته باشید که اقامت دائم مجارستان هر ده سال قابل تمدید است.

چگونه در مجارستان تابعیت بگیریم؟

شما می توانید تابعیت مجارستان را از طریق تابعیت، تبار، تولد یا ازدواج دریافت کنید. اما برای اینکه تابعیت مجارستان را به دست آورید نیاز است مصاحبه‌ای را انجام دهید تا مهارت‌های زبانی خود را نشان دهید. محور سوالات این مصاحبه در مورد زندگی، اقامت، تحصیل، شغل و سایر مواردی است که به درخواست شما برای شهروندی مجارستان مربوط می‌شود.

آیا می توان با حیوانات خانگی خود به مجارستان مهاجرت کرد؟

برای مهاجرت به مجارستان همراه با حیوانات خانگی هیچ مانعی وجود ندارد، اما نیاز است مدارکی را آماده کنید تا مشکلی به وجود نیاید

  • تمام حیوانات خانگی که وارد مجارستان می شوند باید میکروچیپ یا ریزتراشه‌ای با استاندارد ISO 11784 یا ضمیمه A استاندارد ISO 11785 باشند.
  • همه حیوانات خانگی باید واکسینه شوند. آنها می توانند با واکسیناسیون فعلی یک ساله یا سه ساله که کمتر از یک سال پیش انجام شده است، به مجارستان سفر کنند.
  • گواهی بهداشت اتحادیه اروپا
  • سابقه کاشت ریزتراشه.
  • گواهی هاری
  • گواهی سلامت خطوط هوایی
  • پاسپورت حیوان خانگی

مزایا و معایب مهاجرت به مجارستان چیست؟

درست مانند هر پروسه‌ای مهاجرت به مجارستان با مزایا و معایب بسیاری همراه است. این شما هستید که تصمیم می‌گیرید کدام معایب به مزایا می‌ارزد و هدف شما است که تعیین می‌کند مزایای مجارستان جوابگوی نیازهای شما هست یا خیر.

مزایای مهاجرت به مجارستان

  1. اولین نکته هزینه زندگی است. مجارستان در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی هزینه زندگی مقرون به صرفه‌ای دارد. البته طبیعی است که شهرهایی مانند بوداپست و دبرسن که بزرگتر هستند، گران‌تر هم باشند. با این حال، به نسبت دیگر جاها هزینه زندگی خیلی بالا نیست و قابل مدیریت است.
  2. آب و هوای مجارستان شامل تابستان های گرم و زمستان های سرد و برفی است. بنابراین زندگی در مجارستان با آب و هوا متغیری همراه  است، آنقدر که پیش بینی دقیق تنها برای 48 ساعت در دسترس است
  3. مجارستان دارای یک سیستم حمل و نقل عمومی مقرون به صرفه و اساسی است. این کشور دارای اتوبوس ها، قطارها و ترامواهای بسیار معتبر و متنوعی است. آنقدر که برای زندگی در مجارستان نیازی به ماشین حس نمی‌شود.
  4. مجارستان 27 دانشگاه دارد که 9 دانشگاه آن در رتبه بندی جهانی QS در برترین دانشگاه ها فهرست شده اند. بنابراین می‌توان گفت سیستم آموزش عالی در این کشور از استانداردهای روز برخوردار است و علاوه بر آن هزینه تحصیل در مجارستان بسیار مقرون به صرفه است.  
  5. تا زمانی که به طور قانونی در مجارستان کار یا تحصیل می کنید، تحت پوشش سیستم بیمه سلامت عمومی قرار خواهید داشت. در مقایسه با برخی دیگر از کشورهای اروپایی، سیستم مراقبت های بهداشتی در مجارستان همتراز کشورهای غربی است و خدمات پزشکی با کیفیت را با قیمت مقرون به صرفه ارائه می دهد.
  6. مجارستانی‌ها به برخوردی دوستانه و خوش‌برخوردی شهرت دارند . ممکن است برای صحبت کردن به زبان انگلیسی با چالش‌های روبرو شوند اما به سادگی می‌توانند یک موضوع مشترک با شما برای برقراری ارتباط پیدا کنند.

معایب مهاجرت به مجارستان

  1. دستمزدها در مجارستان متوسط رو به پایین است. در واقع میانگین دستمزد در مجارستان 488798 HUF یا 1221 یورو و حداقل آن 487 یورو است. در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بسیار پایین است.
  2. مالیات در مجارستان بالا است؛ نرخ مالیات ثابت 15٪ برای همه درآمدهای به دست آمده در مجارستان اعمال می شود. علاوه بر این، این مالیات مشمول حق الزحمه های مختلف تامین اجتماعی مانند مستمری و پوشش سلامت می‌شود. به طور کلی مالیات ها به طور کلی در کشور بالا هستند. به عنوان مثال، مالیات بر ارزش افزوده برای مواد غذایی 27 درصد است، مجارستان بالاترین میزان مالیات در اتحادیه اروپا را دارد.
  3. آب و برق در مجارستان هزینه بالایی دارد. برای دریافت خدماتی مانند گرمایش در زمستان باید هزینه زیادی را پرداخت کنید و هزینه‌های برق، آب و نگهداری هم به نسبت گران قیمت است.
  4. زبان مجارستانی یکی از چالش برانگیزترین زبان‌های دنیا برای افراد غیر بومی است. شما در برقراری ارتباط مشکل خواهید داشت چراکه تنها 20 درصد از مردم به زبان انگلیسی مسلط هستند.

کدام شهر برای مهاجرت به مجارستان برای زندگی انتخاب کنید؟

اینکه کدام شهر مناسب شما است کاملا به سبک زندگی و تمایلات فردی شما مربوط می‌شود. افرادی زندگی در شهرهای بزرگ را ترجیح می‌دهند و دوست دارند در جریان به روز زندگی قرار بگیرند و افرادی هم هستند که به دنبال آرامش در تلاش هستند جایی آرام را برای زندگی پس از مهاجرت به مجارستان انتخاب کنند. در ادامه چند شهر محبوب که برای مهاجرت به مجارستان ممکن است مناسب باشد را می‌آوردیم.

  • بوداپست

بوداپست پایتخت مجارستان است. این شهر با معماری خیره کننده، دانشگاه های برجسته، غذاهای لذیذ و بهترین چشمه های آب گرم یکی از بهترین شهرهای جهان به حساب می آید.

بوداپست، شهری مدرن، برای مسافران تجاری و گردشگران است و گزینه‌های عالی برای یک زندگی شبانه شلوغ، فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و ..  است. ضمن اینکه بوداپست قطب اقتصادی مجارستان است، بنابراین اگر می خواهید در اینجا تحصیل کنید یا شغلی را شروع کنید، بهترین مکان برای مهاجرت شماست.

  • دبرسن

دبرسن دومین شهر بزرگ مجارستان است. این یکی از بزرگترین مراکز فرهنگی کشور است و دارای معماری شگفت انگیزی است. برخی از جاذبه های اصلی شهر عبارتند از مرکز شهر، کلیسای بزرگ اصلاح شده، پارک شهر، موزه دیری، کارناوال گل دبرسن و غیره. علاوه بر این، دبرسن خانه دو دانشگاه مهم کشور دانشگاه دبرسن و دانشگاه الهیات اصلاح شده دبرسن است. .

  • ایگر

ایگر شهری با تاریخ جذاب، مناظر سرگرم‌کننده، تاکستان‌های جذاب از گزینه های محبوب مهاجرت به مجارستان است. این شهر به شدت تحت تأثیر فرهنگ ترکی و مسیحی، معماری باروک و کلاسیک است.

علاوه بر این، شهر با قلعه هزار ساله، سی و هشت برج معبد و تپه‌های غلتان پوشیده از تاکستان، حس قرون وسطایی جذابی دارد.

  • Szeged

Szeged به طور گسترده به عنوان شهر آفتاب شناخته می شود. جمعیت بزرگ و جوان شهر به خاطر صمیمیت و انرژی پر جنب و جوش آن شهرت دارد.

میدان اصلی کم نور و باغ مانند با تعداد زیادی نیمکت پارک و کافه های متعدد کنار خیابان در عابر پیاده، سگد را برای مهاجران بسیار جذاب کرده است.

نتیجه‌گیری…

مهاجرت به مجارستان هم درست مانند تمام پروسه‌های مهاجرتی با مزایا و معایبی همراه است، زندگی در این کشور نسبت به دیگر شهرهای اتحادیه اروپا مقرون به صرفه‌تر است، اما از سویی دیگر مالیات در این کشور بالا است. در هر صورت این شما هستید که باید بهترین گزینه را برای مهاجرت انتخاب کنید و اگر تمام بررسی‌های مورد نیاز را انجام داده‌اید می‌خواهید به مجارستان مهاجرت کنید، می‌توانید از خدماتی که مجموعه اپلاییکا برای متقاضیان مهاجرت در نظر گرفته است استفاده کنید.

آیا می توانم با ویزای دانشجویی در مجارستان کار کنم؟

بله، شما می توانید با ویزای دانشجویی مجارستان کار کنید. دانشجویان اتحادیه اروپا می توانند بدون محدودیت در مجارستان کار کنند، در حالی که دانشجویان بین المللی غیر اتحادیه اروپا باید مجوز بگیرند.

آیا برای مهاجرت به مجارستان، ارائه مدرک زبان لازم است؟

داشتن مدرک زبان به روش مهاجرتی شما بستگی دارد. در روش تحصیلی و کاری، ارائه مدرک آیلتس، تافل و یا معادل آن لازم است.

آیا می توان با ویزای جستجوی کار، به مجارستان مهاجرت کرد؟

اگر با این ویزا و در طول اقامت خود در مجارستان، یک پیشنهاد شغلی از کارفرمای مجارستانی دریافت کنید، این امکان وجود دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *