هزینه‌ های زندگی در آمریکا 2024 + مقایسه ایالت‌ها

هزینه‌ های زندگی در آمریکا 2024 + مقایسه ایالت‌ها

فهرست مطالب

برای مهاجرت به آمریکا باید در کنار هزینه‌های اخذ ویزا و سفارت، هزینه‌های زندگی در این کشور را نیز در نظر گرفت. اغلب متقاضیان قبل از مهاجرت به آمریکا این سوال را دارند که هزینه زندگی در آمریکا چقدر است؟ پاسخ به این سوال تا حد زیادی به شهر محل سکونت، سبک زندگی و تعداد اعضای خانواده بستگی دارد. هزینه زندگی در آمریکا شامل غذا، مسکن، حمل‌ونقل، خدمات بهداشتی درمانی، پوشاک و تفریح است. اگر قصد مهاجرت به آمریکا را دارید و تصمیم گرفته‌اید اطلاعات بیشتری در زمینه هزینه‌های زندگی در این کشور به دست بیاورید، مطالعه این مقاله از اپلاییکا را از دست ندهید. ما در این مطلب تصمیم گرفته‌ایم جوانب مختلف هزینه زندگی در آمریکا را بررسی کنیم.

هزینه زندگی در آمریکا چقدر است؟

هزینه زندگی در آمریکا چقدر است؟

بررسی هزینه زندگی در آمریکا اهمیت بسیار زیادی دارد؛ زیرا تا زمان پیدا کردن یک کار مناسب در آمریکا باید بدانید که برای تامین هزینه‌های زندگی در آمریکا به چه میزان درآمد ماهیانه نیاز دارید. هزینه‌ها و درآمد شما کیفیت زندگیتان را تعیین می‌کنند.

آمریکا در بین ۲۵ کشور گران جهان قرار دارد و هزینه زندگی در آن تا حد زیادی همانند سایر کشورهای اروپایی و پیشرفته دنیا است. در برخی موارد ممکن است هزینه زندگی در آمریکا کمتر یا بیشتر از کانادا یا کشورهای اروپایی باشد. نظام پیچیده مالیاتی آمریکا نیز در این مساله تاثیرگذار است؛ زیرا شما در آمریکا به ازای هر چیز باید مالیات مشخصی بپردازید. البته این سیستم مالیاتی نقش مهمی در باثبات بودن اقتصاد آمریکا ایفا می‌کند.

یک فرد مجرد برای تامین هزینه‌های زندگی خود، به ۳۲۰۰ دلار در ماه نیاز خواهد داشت. همچنین هزینه زندگی یک خانواده ۴ نفره در آمریکا ماهیانه حداقل 9000 دلار است. مردم آمریکا به طور میانگین ۸۰۰۰ دلار در ماه درآمد دارند. کمترین حقوق دریافتی ۲۰۰۰ دلار و بیشترین حقوق دریافت ۳۵۰۰۰ دلار است. پزشکان، مدیران بانک، قاضی و وکلا، مدیران مالی و اجرایی و همچنین اساتید دانشگاه از جمله مشاغل پردرآمد در آمریکا به حساب می‌آیند.

مقایسه هزینه زندگی در ایالت‌های مختلف آمریکا

وجود قوانین فدرال موجب شده هزینه زندگی در آمریکا در برخی ایالت‌ها سرسام‌آور بوده و در برخی ایالت‌ها مقرون‌به‌صرفه باشد. بر اساس آمار، ایالت‌های نیویورک، سانفرانسیسکو، کالیفرنیا، واشنگتن، نیوجرسی، کلمبیا، ماساچوست و هاوایی از گران‌ترین ایالت‌های آمریکا هستند. ایالت‌های می‌سی‌سی‌پی، آلاباما، کنتاکی، اوکلاهاما و آرکانزاس نیز ارزان‌ترین ایالت‌ها از نظر هزینه زندگی در آمریکا به حساب می‌آیند. برای درک بهتر این موضوع، بهتر است نگاهی به جدول زیر بیندازید. ما در این جدول هزینه زندگی در ایالات‌های مختلف آمریکا را بررسی کرده ایم:

نام ایالت (شهر)میانگین هزینه ماهانه به ازای هر نفر
نیویورک3500 تا 7000 دلار
شیکاگو2300 تا 4500 دلار
سانفرانسیسکو3500 تا 6500 دلار
لس آنجلس2000 تا 4000 دلار
دنور2200 تا 4200 دلار
هوستون1800 تا 3500 دلار
سیاتل2500 تا 4500 دلار
کالیفرنیا4000 تا 5000 دلار
واشنگتن3000 تا 6000 دلار
نیوجرسی3500 تا 6500 دلار
میامی2500 تا 4500 دلار
می‌سی‌سی‌پی1500 تا 3000 دلار
آلاباما1800 تا 3000 دلار
هاوایی5000 تا 10000 دلار
اوکلاهاما1800 تا 3000 دلار

هزینه غذا در آمریکا

در سالیان اخیر قیمت غذا در آمریکا افزایش نسبی پیدا کرده است که این موضوع تمامی مواد غذایی و خوراکی ها را شامل می‌شود. بر اساس آمار، افزایش قیمت غذا در آمریکا بیشترین رشد را از سال 1979 تا به امروز داشته است. برای سفارش غذا در یک رستوران ارزان قیمت در آمریکا، باید 16 دلار پرداخت کنید. همچنین سفارش غذای ترکیبی در یک فست فود 10 دلار هزینه در پی دارد. اگر قصد دارید همراه با همسرتان برای ناهار یا شام به یک رستوران متوسط در آمریکا بروید، باید حداقل 60 دلار پرداخت کنید. شما در جدول زیر می‌توانید هزینه انواع مواد غذایی و کالاهای سوپرمارکتی در آمریکا را مشاهده کنید:

عنوانهزینه
بطری 5/1 لیتری آب2/1 دلار
کوکاکولا 2 لیتری25/2 دلار
کاپوچینو در استارباکس5/4 دلار
چای در استارباکس2/3 دلار
شیر معمولی یک لیتری6/1 دلار
قرص نان سفید تازه2/3 دلار
نیم کیلو آرد5/0 دلار
یک کیلو برنج11/4 دلار
ماکارونی 500 گرمی3/1 دلار
12 عدد تخم مرغ2/3 دلار
یک کیلو پنیر محلی5/11 دلار
نیم کیلو سینه مرغ بدون استخوان6 دلار
یک کیلو گوشت گاو15 دلار
یک کیلو فیله مرغ11 دلار
پیتزا18 دلار
نودل22 دلار
پاستا21 دلار
بستنی4 دلار
نیم کیلو کره بادام زمینی2 دلار
آب پرتغال 0.5 لیتر7/2 دلار
قهوه سرخ شده 500 گرم5 دلار
یک پاکت سیگار10 دلار

هزینه خرید انواع میوه و سبزیجات از فروشگاه های آمریکا در جدول زیر قید شده است:

عنوانهزینه
یک کیلو موز2 دلار
یک کیلو توت فرنگی2/3 دلار
یک کیلو سیب5/4 دلار
یک کیلو پرتقال4 دلار
یک کیلو هلو2/3 دلار
یک کیلو گلابی2 دلار
یک کیلو لیمو2/3 دلار
یک کیلو آلبالو7 دلار
یک کیلو گوجه فرنگی4 دلار
یک کیلو سیب زمینی7/2 دلار
یک کیلو پیاز7/2دلار
یک دانه کاهو7/1دلار

هزینه مسکن در آمریکا

هزینه خرید و اجاره مسکن در آمریکا به تعداد اتاق خواب، متراژ و نزدیکی به مرکز شهر بستگی دارد. ما در جدول زیر جزئیات هزینه زندگی در آمریکا در بخش خرید و اجاره مسکن را برای شما بیان کرده‌ایم:

نوع منزل مسکونیمیانگین هزینه خرید و اجاره خانه در آمریکا
خرید خانه در مرکز شهر4650 دلار به ازای هر یک متر مربع
خرید خانه در خارج از مرکز شهر3160 دلار به ازای هر یک متر مربع
اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر1700 دلار در ماه
اجاره آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر1300 دلار در ماه
اجاره آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر3000 دلار در ماه
اجاره آپارتمان 3 خوابه خارج از مرکز شهر2260 دلار در ماه

هزینه پوشاک در آمریکا

در جدول زیر هزینه زندگی در آمریکا در بخش پوشاک ذکر شده است:

عنوانحداقل هزینه لازم
یک شلوار جین45 دلار
یک جفت کفش ورزشی80 دلار
یک جفت کفش رسمی مردانه100 دلار
تی شرت20 تا 60 دلار
پیراهن30 تا 70 دلار
ژاکت پشمی100 تا 675 دلار
ژاکت چرم350 تا 420 دلار
دستکش زمستانی150 دلار
کاپشن400 دلار
کوله پشتی80 دلار
کیف چرم80 تا 240 دلار

 هزینه حمل‌ونقل در آمریکا

حمل‌ونقل بخش مهمی از هزینه زندگی در آمریکا را تشکیل می‌دهد. این هزینه شامل استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی بوده یا اینکه هزینه‌های بنزین و پارکینگ برای استفاده از اتومبیل شخصی را در بر می‌گیرد. در جدول زیر هزینه‌های حمل‌ونقل در آمریکا بیان شده است:

عنوان                                             هزینه
تعرفه عادی تاکسی6/1 تا 5/3 دلار
تعرفه اتوبوس گردش در شهر5/2 دلار
بلیط یک طرفه حمل‌ونقل درون شهری5/2 دلار
بلیط ماهیانه حمل‌ونقل عمومی و مترو70 دلار
یک لیتر بنزین2/1 دلار
اجاره ماهیانه ماشین (شورلت کروز) به همراه بیمه1200 دلار
خرید هوندا (کارکرده)8000 تا 13000 دلار
خرید تویوتا کرولا (کارکرده)10000 دلار
هزینه پارکینگ در کنار خیابان به مدت نیم ساعت25/0 دلار

هزینه خدمات بهداشتی درمانی آمریکا

هزینه‌های مراقبت شخصی و دریافت خدمات درمانی یکی از مواردی هستند که باید در میزان بودجه ماهیانه خود در نظر داشته باشید. هزینه ویزیت دکتر خصوصی ۱۳۷ دلار است. همچنین برای مراجعه به دندانپزشکی حدود ۹۰ دلار نیاز خواهد بود. هزینه خرید آنتی بیوتیک یا داروی سرماخوردگی ۶ تا ۲۰ دلار است. شایان ذکر است که برای بیمه درمانی خود و اعضای خانواده‌تان، باید ماهیانه ۲۰۰ تا ۶۰۰ دلار بپردازید.

علاوه بر این موارد، خرید کالاهای مراقبت بهداشتی جزء جدایی ناپذیر هزینه زندگی در آمریکا است. برای خرید خمیر دندان و شامپو باید به ترتیب ۲ دلار و ۶ دلار پرداخت نمایید. ۴ رول دستمال کاغذی در فروشگاه‌های آمریکا حدود 2/4 دلار قیمت دارد.

هزینه تفریح در آمریکا

بعد از گذشت یک هفته سخت کاری، استفاده از تعطیلی آخر هفته و تفریح و گردش با اعضای خانواده می‌تواند پیشنهاد خوبی باشد. هزینه ۲ بلیط سینما در آمریکا حدود ۳۰ دلار است. اگر به هنرهای نمایشی و فرهنگی علاقه دارید، باید برای خرید ۲ عدد بلیط تئاتر حدود ۱۸۰ دلار پرداخت کنید. شام دونفره در یک رستوران ایتالیایی در منطقه مهاجران آمریکا حدود ۹۰ دلار هزینه در پی خواهد داشت. اگر به دنبال تناسب اندام هستید و قصد دارید در یک باشگاه ورزشی در آمریکا ثبت نام کنید، باید برای عضویت در باشگاه ماهیانه ۶۵ دلار پرداخت نمایید. همچنین هزینه اجاره زمین تنیس به مدت یک ساعت، حدود ۲۰ دلار است.

هزینه خدمات شهری آمریکا

هزینه زندگی در آمریکا خدمات شهری، اینترنت و تلفن را نیز در بر می‌گیرد که باید به صورت ماهیانه مبلغ جداگانه‌ای به هر یک اختصاص بدهید. خدمات پایه شهری برای آپارتمان‌های ۸۵ متری شامل هزینه برق، آب، گرمایش، سرمایش، دفع زباله و… است که ماهیانه حدود ۱۸۰ دلار خواهد بود. همچنین برای استفاده از اینترنت پرسرعت خانگی نیز باید ۷۰ دلار در ماه پرداخت کنید. برخی از بسته‌های ارائه شده علاوه بر اینترنت، شامل تعداد مشخصی تماس نیز هستند که حدود ۴۳ دلار قیمت دارند. تعرفه تماس در آمریکا به ازای هر دقیقه ۰.۱۷ دلار است.

سخن پایانی

با وجود اینکه آمریکا اقتصاد پیشرفته و باثباتی دارد، اما هزینه‌های زندگی در آن چندان پایین نیست و باید به صورت ماهیانه مبلغ قابل توجه‌ای را برای تامین هزینه‌های خود کنار بگذارید. ما در این مقاله تلاش کردیم تمامی جزئیات هزینه زندگی در آمریکا را مورد بررسی قرار دهیم. قبل از مهاجرت به آمریکا بهتر است هزینه‌ها و درآمد خود را مقایسه کنید تا در این باره بهتر تصمیم بگیرید. برای دریافت مشاوره در خصوص مهاجرت به آمریکا کافی است در این لینک ثبت نام کنید. کارشناسان موسسه مهاجرتی اپلاییکا در اسرع وقت با شما تماس گرفته و پاسخگوی سوالاتتان خواهند بود.

هزینه زندگی در آمریکا به ازای هر نفر چقدر است؟

میانگین هزینه زندگی در آمریکا برای یک نفر حدود ۱۰۰۰ دلار در ماه است؛ این مبلغ بدون احتساب اجاره مسکن است.

ارزان‌ترین و گران‌ترین ایالت‌های آمریکا از نظر هزینه زندگی کدام اند؟

ایالت می‌سی‌سی‌پی ارزان‌ترین ایالت و هاوایی گران‌ترین ایالت از نظر هزینه زندگی در آمریکا است.

هزینه زندگی در آمریکا برای برندگان لاتاری چگونه است؟

برندگان لاتاری تنها از حق اقامت دائم در آمریکا برخوردارند و از نظر پرداخت هزینه‌های زندگی، تفاوتی با دیگر شهروندان عادی آمریکا ندارند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *