ویزای استارتاپ استونی 2024 – شرایط و مدارک

ویزای استارتاپ استونی ۲۰۲۴ – شرایط و مدارک

فهرست مطالب

همانطور که می‌دانید استونی یکی از کشورهای توسعه یافته در اروپا است و مقصدی محبوب برای بسیاری از متقاضیان به شمار می‌رود. روش‌های مختلفی برای مهاجرت به این کشور وجود دارد که دریافت ویزای استارتاپ استونی مطمئن‌ترین راه است. راه اندازی کسب و کار در استونی به اندازه‌ای اهمیت دارد که دولت این کشور ویزای خاصی را به نام ویزای استارتاپ استونی به کارآفرینان خارجی ارائه می‌کند تا راه اندازی کسب و کار خود را در این کشور شروع کنند. چنانچه شما نیز قصد دارید با استفاده از این ویزا به کشور استونی مهاجرت کنید، مطالعه این مقاله از اپلاییکا می‌تواند بسیار به شما کمک کند.

شما می‌توانید برای دریافت مشاوره جهت اخذ ویزای استارتاپ استونی، با استفاده از این لینک ثبت نام کنید تا کارشناسان مجموعه اپلاییکا در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

ویزای استارتاپ استونی چیست و چه مزایای دارد؟

ویزای استارتاپ استونی چیست و چه مزایای دارد؟

ویزای استارتاپ استونی این امکان را برای کارآفرینان خارجی فراهم می‌کند که برای راه اندازی استارتاپ خود در این کشور اقامت داشته باشند. ممکن است برای شما نیز سوال باشد که چرا ویزای استارتاپ استونی اینقدر محبوب است؟ در پاسخ باید بگوییم که کیفیت زندگی بالا و هزینه‌های تحصیلی مناسب تنها دو دلیل پرطرفدار بودن ویزای استارتاپی این کشور است.

شرایط راه اندازی کسب و کارهای نوین در استونی در بهترین حالت قرار دارد؛ به گونه‌ای که در حال حاضر بیش از ۳۸۰۰ استارتاپ در زمینه فناوری در این کشور توسعه یافته اند. تسهیل پروسه‌های سرمایه‌گذاری و راه اندازی کسب و کار‌های مختلف در استونی موجب شده که مهاجران زیادی را به خود جذب کند. استونی بالاترین رتبه جهانی استارتاپ نسبت به جمعیت را به نام خود ثبت کرده است.

شما به عنوان یک کارآفرین می‌توانید در محیطی پویا، ایده‌های کسب و کار خود را پیاده‌سازی کنید. مزیت دیگری که باید به آن اشاره کنیم، هزینه‌های پایین راه اندازی یک کسب و کار در استونی است. شما می‌توانید با ثبت ایده کسب و کار خود وارد بازار استارتاپی‌های جهانی شوید و دیگر با چالش‌های غیرمنتظره‌ای در این خصوص مواجه نشوید. شایان ذکر است که استونی آزاد‌ترین اینترنت آزاد جهان را دارد که برای کسب و کار‌های حوزه فناوری نکته بسیار مهمی است.

انواع ویزای استارتاپ استونی کدام اند؟

چنانچه شرایط لازم را داشته باشید، می‌توانید جهت دریافت دو نوع ویزا اقدام نمایید:

ویزای C استونی

این نوع ویزا در گروه ویزاهای کوتاه مدت این کشور قرار می‌گیرد و به طور معمول برای بازه‌های زمانی کمتر از ۳ ماه صادر می‌گردد. متقاضی با استفاده از این ویزای استارتاپی می‌تواند به استونی سفر کند و در طی این مدت برای امور مربوط به کسب و کار خود از جمله ثبت شرکت و دریافت ویزای بلند مدت یک‌ساله اقدام نماید.

ویزای D استونی

این نوع ویزا که به عنوان ویزای کاری نیز شناخته شده است، برای بازه‌های زمانی بیش از ۳ ماه تا حداکثر یکسال صادر می‌شود. صدور ویزای استارتاپی D بر اساس مدارکی نظیر اجازه کار در کشور استونی صورت می‌گیرد؛ در نتیجه برای دریافت آن به مدارک بیشتری نسبت به ویزای نوع C نیاز دارید. اگر تمایلی به دریافت اقامت ندارید، می‌توانید این ویزا را برای یک دوره ۶ ماهه دیگر نیز تمدید کنید. به این نکته توجه کنید که در پایان مجموعه ۱۸ ماه، دیگر امکان تمدید این ویزا وجود نخواهد داشت. در نتیجه یا باید برای کارت اقامت اقدام کرده یا کشور استونی را برای ۶ ماه ترک کنید.

ممکن است بنا به دلایلی تمایلی به دریافت ویزا نداشته باشید؛ در چنین شرایطی می‌توانید با ارائه مدارک بیشتری مانند اسناد ثبت شرکت و مجوز کار در استونی، جهت دریافت کارت اقامت موقت استونی اقدام نمایید. این مجوز برای دوره‌های یک تا ۵ ساله صادر می‌شود که مدت زمان آن متناسب با شرایط شما متغیر خواهد بود. شایان ذکر است که اگر در طی ۵ سال حدود ۳۶ ماه در کشور حضور دائم داشته باشید، می‌توانید برای اقامت دائم اقدام کنید.

ویزای استارتاپ استونی مناسب چه افرادی است؟

چنانچه ایده‌ای نو و خلاقانه در حیطه راه اندازی یک کسب و کار مفید دارید و مدت زیادی است تصمیم گرفته‌اید ایده خود را پیاده‌سازی کنید، ویزای استارتاپ استونی مناسب شما است. ایده مورد نظرتان باید توانایی رقابت با سایر کسب و کارها را داشته باشد و بتواند در مقیاس جهانی رشد کند. همچنین نقشه راه اندازی کسب و کار شما بهتر است بر اساس فناوری‌های جدید و نیازهای روز دنیا باشد تا بتوان چشم‌انداز وسیعی را برای آن تعریف نمود.

کسب و کاری که قصد راه اندازی آن را دارید باید موجب بهبود کیفیت زندگی مردم استونی شود و نقش ویژه‌ای در رشد اقتصادی این کشور ایفا کند. به عبارت دیگر ایده شما باید قابلیت اشتغال‌زایی داشته باشد. به این نکته توجه کنید که یک ایده مدرن، دقیق و خلاقانه می‌تواند مسیر دریافت ویزای استارتاپ استونی را برای شما هموار کند.

دریافت ویزای استارتاپ استونی چه شرایطی دارد؟

دریافت ویزای استارتاپ استونی چه شرایطی دارد؟

اولین قدم برای راه اندازی یک کسب و کار در استونی این است که تاییدیه کمیته استارتاپ استونی را داشته باشید که متناسب با ایده تجاری و نوآورانه شما صورت می‌گیرد. ایده شما باید نوآورانه، مقیاس‌پذیر و مبتنی بر فناوری باشد. اگر شرایط لازم را برای دریافت ویزای استارتاپ استونی داشته باشید، درخواست شما حداکثر بعد از ۱۰ روز تایید می‌گردد. چنانچه تصمیم گرفته‌اید قبل از درخواست ویزا شرکت خود را در استونی ثبت کنید، حداکثر ۶ ماه زمان دارید تا ایده خود را اثبات کرده و شرکتتان را ثبت نمایید. اگر قصد دارید بعد از ویزا شدن شرکتتان را ثبت کنید، فرایند ویزا شدن شما ممکن است تا دو ماه طول بکشد.

به این نکته توجه کنید که در صورت ثبت نشدن کسب و کار شما در استونی باید جهت دریافت ویزای کوتاه مدت ۳ ماهه یا بلند مدت ۱۲ ماهه اقدام کنید تا کسب و کار خود را راه اندازی کنید. همچنین زمانی که کسب و کار شما در استونی ثبت شده باشد می‌توانید درخواست ویزای استارتاپ ۵ ساله استونی را داشته باشید.

مورد بعدی این است که شما باید این توانایی را داشته باشید که هزینه حداقل یکسال زندگی در استونی را تامین کنید. این هزینه به طور میانگین ۵۰۰ یورو در ماه است. به این نکته توجه کنید که افرادی که با ویزای استارتاپ استونی مهاجرت می‌کنند شامل حمایت مالی دولت‌ها نخواهند بود. در نتیجه تامین مایحتاج زندگی از جمله اجاره مسکن، خوراک، بیمه، خدمات درمانی و… در کشور بر عهده خود شما است. یکی دیگر از قوانین اصلی مهاجرت، نداشتن سوء پیشینه کیفری است.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای استارتاپ استونی

مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای استارتاپ استونی

ویزای استارتاپ استونی ۱۸ ماه اقامت در این کشور را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید به عنوان یک کارآفرین ایده خود را ثبت کرده و کسب و کار خود را راه اندازی کنید. برای دریافت این ویزا به مدارک مختلفی نیاز دارید:

  • پاسپورت معتبر
  • شناسنامه
  • یک قطعه عکس رنگی با ابعاد ۳۵*۴۵ میلی متر
  • سند ازدواج
  • گواهی‌عدم سوء پیشینه
  • تاییدیه نامه تجاری صادر شده توسط کمیته استارتاپ استونی
  • فاکتور پرداخت هزینه‌های مربوط به سفارت
  • بیمه نامه معتبر با پوشش حداقل ۳۰ هزار یورو
  • مدارک مربوط به محل اقامتتان در استونی
  • اسناد مربوط به اثبات توانایی مالی مانند صورت حساب بانکی و…

سخن پایانی…

اجرایی کردن ایده‌های استارتاپی در کشورهایی با بستر مناسب، همواره یکی از روش‌های محبوب برای مهاجرت کارآفرینان به شمار می‌آید. استونی یکی از بهترین کشور‌ها در این زمینه بوده که زادگاه استارتاپ‌های مطرحی چون اسکایپ می‌باشد. این کشور کم جمعیت اروپا شرایط مناسبی را برای رشد کسب و کارهای مبتنی بر فناوری فراهم کرده است؛ به گونه‌ای که چشم‌انداز تمامی برنامه ریزی‌های سیاسی و اقتصادی استونی بر این پایه است که این کشور تا سال ۲۰۲۸ به بهترین اکوسیستم استارتاپی در اروپا تبدیل گردد.

ما در این مقاله راجع به دریافت ویزای استارتاپ استونی صحبت کردیم. امیدواریم از مطالب فوق نهایت استفاده را برده باشید. شما می‌توانید جهت ارتباط با کارشناسان مجموعه اپلاییکا علاوه بر شماره تلفن‌های ذکر شده، از طریق ثبت نام در این لینک نیز اقدام نمایید. با وارد کردن اطلاعات مربوطه، متخصصین مهاجرتی اپلاییکا در اسرع وقت با شما تماس گرفته و پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

آیا برای مهاجرت به استونی به مدرک زبان نیاز داریم؟

خوشبختانه برای مهاجرت به استونی به مدرک زبان نیاز ندارید. البته نمی‌توان نقش زبان در توسعه کسب و کار و ارتباط با مردم را نادیده گرفت. در نتیجه یادگیری زبان این کشور باید در اولویت‌های شما باشد.

آیا با استفاده از ویزای استارتاپ استونی می‌توانیم خانواده را نیز همراه خود ببریم؟

بله. این ویزا برای شما، همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال شما صادر می‌شود. چنانچه فرزندتان بالای ۱۸ سال سن دارد و به دلیل بیماری یا معلولیت به شما وابسته است، ویزا برای وی نیز صادر خواهد شد. نکته قابل توجه این است که با دریافت مجوز اقامتی استارتاپ استونی، می‌توانید به راحتی مجوز کار در این کشور را دریافت نمایید. به عبارت دیگر این امکان برای شما فراهم می‌شود که تا زمان راه اندازی کسب و کار خودتان می‌توانید در یکی از شرکت‌های استونی مشغول به کار شوید.

چه مدت طول می‌کشد ویزای استارتاپ استونی خود را دریافت کنیم؟

پاسخ به این سوال به بررسی درخواست شما در کمیته استارتاپ استونی بستگی دارد اما در کل برای مهاجرت به استونی حدود ۳ تا ۶ ماه زمان نیاز خواهید داشت.

میانگین امتیازات ۳ از ۵

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *