ویزای نامزدی آمریکا – شرایط و مدارک در سال 2024

ویزای نامزدی آمریکا – شرایط و مدارک در سال 2024

فهرست مطالب

ویزای نامزدی آمریکا نوعی مجوز برای اقامت موقت در آمریکا است و به افرادی تعلق می‌گیرد که نامزد آن‌ها در این کشور حضور دارد و هنوز ازدواج آن‌ها به صورت رسمی ثبت نشده است. شما برای دریافت این ویزا باید شرایط خاصی داشته باشید. همچنین برای اخذ ویزای نامزدی آمریکا به مدارک مختلفی نیاز دارید که باید از آن‌ها اطلاع یابید. ما در این مقاله قصد داریم به صورت کامل به این ویزا بپردازیم. پس تا انتهای این مطلب با اپلاییکا همراه باشید.

ویزای نامزدی آمریکا چیست؟

ویزای نامزدی آمریکا چیست؟

یکی از ویزاهای غیرمهاجرتی آمریکا، ویزای نامزدی یا همان K-1 است که این اجازه را به شهروند غیرآمریکایی می‌دهد که به این کشور سفر کرده و به مدت ۹۰ روز پس از ورود به آمریکا با نامزد خود ازدواج کند. این ویزا این امکان را برای شما فراهم می‌کند که برای نامزد خود تقاضای ویزا کنید تا بعد از رسیدن به آمریکا با یکدیگر ازدواج کرده و در ادامه درخواست گرین کارت نمایید.

لازم به ذکر است که متقاضی پس از ازدواج با مراجعه به اداره شهروندی و مهاجرت آمریکا، می‌تواند مجوز اقامت موقت را به اقامت دائم تبدیل نماید. شرط دریافت اقامت دائم است که ازدواج به صورت رسمی ثبت شده باشد. اعتبار ویزای نامزدی آمریکا بعد از گذشت ۳ ماه به اتمام می‌رسد؛ در نتیجه دارنده این ویزا باید در این مدت ازدواج خود را به صورت رسمی ثبت کند تا با ارائه مدارک ازدواج، ویزای خود را به ویزای خانوادگی تغییر داده و اقامت دائم دریافت کند.

به این نکته توجه کنید که لازمه دریافت اقامت دائم این است که ازدواج معتبر باشد و هر دو طرف قصد زندگی مشترک داشته باشند و این ازدواج تنها با هدف مهاجرت به آمریکا و دریافت اقامت صورت نگیرد.

شرایط ویزای نامزدی آمریکا چیست؟

شرایط ویزای نامزدی آمریکا چیست؟

چنانچه قصد داشته باشید نامزد خود را به کشور آمریکا دعوت کنید، باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • شهروند قانونی آمریکا باشید.
  • تمکن مالی لازم را داشته باشید تا بتوانید حمایت مالی نامزد خود را در کشور آمریکا بر عهده بگیرید.
  • به جهت اینکه نامزدی شما به رسمیت شناخته شود باید هر دو به سن قانونی رسیده باشید؛ به عبارتی دیگر برای دریافت ویزای نامزدی آمریکا باید طرفین بالای ۱۸ سال سن داشته باشند.
  • شما و نامزدتان باید یک سند خاص را امضا و ارائه کنید که در آن قید شده باشد تصمیم دارید در مدت ۹۰ روز بعد از ورود نامزدتان به آمریکا با یکدیگر ازدواج کنید. همچنین در صورت وجود، ارائه مدارکی که انجام شدن این ازدواج را اثبات می‌کنند مانند دعوتنامه عروسی یا رزرو مکان مراسم، می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.
  • شما و نامزدتان باید از نظر قانونی ممنوعیت ازدواج نداشته باشید؛ به عبارتی باید پرونده ازدواج قبلی هر دو طرف به صورت قانونی بسته شده باشد و بتوانند از نظر قانونی در آمریکا ازدواج کنند و با محدودیتی مواجه نباشند.
  • شرط دیگر این است که شما و نامزدتان حداقل یکبار در مدت ۲ سال قبل از ارائه درخواست با یکدیگر دیدار کرده باشید؛ البته برخی استثناها وجود دارد که می‌تواند شما را از این شرط معاف کند. اگر ملاقات حضوری موجب می‌شود برخی هنجارهای مذهبی، اجتماعی یا فرهنگی نامزدتان نقض شود یا ملاقات حضوری برای شخص آمریکایی سختی‌هایی به دنبال دارد، می‌توانید درخواست چشم پوشی از شرط ملاقات حضوری را ارائه کنید.
  • زوجین باید اثبات کنند که ازدواجشان معتبر است؛ به بیان دیگر باید نشان دهید که رابطه شما تنها به هدف مهاجرت نمی‌باشد.

چنانچه می‌خواهید اطلاع یابید واجد شرایط دریافت ویزای نامزدی آمریکا هستید یا خیر، کافی است از طریق این لینک اطلاعات تماس خود را ثبت کنید تا مشاوران اپلاییکا در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

اثبات نامزدی به چه صورت انجام می‌شود؟

برای دریافت ویزای نامزدی آمریکا اولین کاری که باید انجام دهید، نشان دادن رابطه نامزدی خود است که در چنین وضعیتی به مدارک خاصی نیاز دارید. ارائه عکس‌های دونفره شهروند آمریکایی و نامزد او و همچنین بلیط‌هایی که برای مسافرت‌های گذشته خریداری شده‌اند، راه‌هایی برای اثبات نامزدی است. تماس‌های تلفنی و وجود چت نیز می‌تواند نامزدی طرفین را ثابت کند. چنانچه برای ارائه این مدارک حساس هستید، می‌توانید ابتدا ازدواج خود را در کشوری دیگر ثبت کنید و سپس با ارائه اسناد ازدواج، به صورت مستقیم برای دریافت ویزای خانوادگی و اخذ اقامت اقدام نمایید.

مدارک موردنیاز برای اخذ ویزای نامزدی آمریکا

مدارک موردنیاز برای اخذ ویزای نامزدی آمریکا

شما در فرایند درخواست برای اخذ این ویزا به مدارک زیر نیاز خواهید داشت:

  • پاسپورت معتبر
  • مدارک هویتی
  • دو قطعه عکس پاسپورتی جدید
  • گواهی ‌عدم سوء پیشینه
  • مدارک اثبات شهروندی متقاضی در آمریکا
  • مدارک فسخ ازدواج در صورت لزوم
  • مدارک تغییر نام قانونی در صورت لزوم
  • اظهارات سوگند خورده
  • اسناد اثبات کننده رابطه نامزدی
  • گواهینامه سلامت پزشکی
  • اسناد مربوط به تمکن مالی
  • آخرین اظهارنامه‌های مالیاتی شهروند ایالات متحده
  • فرم‌های I-134 و DS-160

مراحل دریافت ویزای نامزدی آمریکا

دریافت این ویزا شامل دو مرحله کلی است:

تشکیل پرونده

اولین گام این است که شهروند آمریکایی اقدامات لازم برای تشکیل پرونده را انجام دهد. برای این منظور باید اطلاعات لازم را از نامزد خود دریافت کند و فرم I-129F را تکمیل نماید. در ادامه باید این فرم را به اداره USCIS (اداره مهاجرت آمریکا) تحویل دهد. بعد از اینکه این فرم تایید شد، تا ۱۲۰ روز اعتبار خواهد داشت. در ادامه فرم I-129F به نهاد مربوط به صدور ویزای آمریکا ارسال می‌شود تا بررسی‌های لازم بر روی آن انجام گردد. در نهایت یک پرونده مهاجرتی برای شما تشکیل خواهد شد و یک شماره پرونده به شما تعلق می‌گیرد.

درخواست ویزای نامزدی

این مرحله باید توسط نامزد غیرآمریکایی انجام شود. ابتدا متقاضی نامه‌ای از طرف اداره NVC دریافت خواهد کرد که در آن موارد موردنیاز برای دریافت ویزای نامزدی آمریکا ذکر شده است. در ادامه نامزد غیرآمریکایی باید این نامه را به دقت مطالعه کند و با توجه به آن خود را برای مصاحبه آماده نماید. بعد از انجام مصاحبه و در صورت تایید سفارت آمریکا، متقاضی باید هزینه مورد نیاز برای دریافت ویزا را پرداخت کند و بعد از گذشت مدت زمان مشخص، ویزای نامزدی آمریکا برای فرد غیرآمریکایی صادر می‌گردد.

هزینه ویزای نامزدی آمریکا

به طور کلی هزینه‌های اصلی ویزای نامزدی آمریکا شامل تکمیل فرم‌های مربوطه و معاینات پزشکی می‌شود. همچنین ترجمه رسمی مدارک و ارسال آن‌ها نیز مستلزم پرداخت هزینه می‌باشد. به این نکته نیز توجه کنید که برای مراجعه به سفارت یا کنسولگری آمریکا در کشور دیگر، برای سفر به مبلغ خاصی نیاز دارید که بسته به کشور موردنظر متغیر است.

سخن پایانی…

ما در این مقاله تلاش کردیم تمامی اطلاعات لازم در خصوص دریافت ویزای نامزدی آمریکا را به شما ارائه کنیم. امیدواریم مطالب فوق برای شما مفید بوده باشد. چنانچه در این زمینه سوالاتی دارید، کافی است از طریق این لینک ثبت نام کنید تا کارشناسان اپلاییکا در اسرع وقت با شما تماس بگیرند و پاسخگوی سوالات شما باشند. مجموعه مهاجرتی اپلاییکا یکی از بهترین موسسات مهاجرتی در کشور است که از تیمی متخصص و باتجربه در این زمینه بهره می‌برد.

تمدید ویزای نامزدی آمریکا به چه صورت است؟

این ویزا به طور موقت (۹۰ روز) دارای اعتبار است. اگر از این مدت زمان گذر کردید و از ازدواج منصرف شده اید، نامزد غیرآمریکایی باید از کشور خارج شود. همچنین اگر تصمیم دارید ازدواج خود را ثبت رسمی کنید، باید از سفارت آمریکا بخواهید ویزای او را به مدت ۹۰ روز تمدید کند تا از این فرصت برای ثبت ازدواج خود در این کشور و دریافت ویزای خانوادگی و اقامت دائم استفاده کنید.

مدت زمان اخذ ویزای نامزدی آمریکا چقدر است؟

هنگامی که پرونده مهاجرتی شما توسط سفارت آمریکا بررسی می‌شود، مدت زمان رسیدگی به درخواست و تایید آن بسته به شرایط متفاوت خواهد بود. ارائه ناقص مدارک و یا اطلاعات غلط و جعلی موجب می‌شود رسیدگی به درخواست شما با تاخیر مواجه شود. برخی از درخواست‌های ویزای نامزدی آمریکا برای بررسی توسط آفیسر پرونده به زمان بیشتری نیاز دارند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *