بهترین روش های مهاجرت به کانادا 2024 | شرایط و هزینه ها

بهترین روش های مهاجرت به کانادا 2024 | شرایط و هزینه ها

فهرست مطالب

کانادا یکی از مقصد‌های محبوب برای مهاجرت به حساب می‌آید، مقصدی که از سراسر جهان مهاجر می‌پذیرد و برنامه‌های متفاوتی را برای مهاجرت افراد مختلف فراهم کرده است و شما می‌توانید به سادگی به کانادا مهاجرت کنید.

در برنامه‌های آینده‌ای که کانادا اعلام کرده است، این طور آمده است که این کشور آمادگی پذیرفتن بیش از ۱.۳ میلیون مهاجر را بین سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۴ دارد. هر فردی با توجه به ویژگی‌ها و امتیاز‌هایی که دارد می‌تواند بهترین راه مهاجرتی را انتخاب و زندگی جدیدی را بسازید. با اپلاییکا همراه شوید تا شما را با مسیر مهاجرت به کانادا بیشتر آشنا کنیم!

قبل از هر چیزی در نظر داشته باشید که برای مهاجرت به یک سری پیش‌نیاز احتیاج دارید، مهارت‌های فردی که پروسه سخت مهاجرت را آسان‌تر خواهد کرد و بهتر است پیش از هر تصمیم نهایی، ویژگی‌های فردی خود را در نظر بگیرید و بعد از آن برای مهاجرت به کانادا اقدام کنید.

انواع برنامه‌های مهاجرت به کانادا چیست؟

انواع برنامه‌های مهاجرت به کانادا

کانادا یکی از کشورهایی است که برنامه‌های متفاوتی را برای مهاجرت افراد در نظر گرفته است. برنامه‌هایی که بر اساس ویژگی‌های فردی و اجتماعی در نظر گرفته شده است و هر کسی بر اساس مهارت‌ها،‌ ویژگی‌ها و پتانسیل‌هایی که دارد می‌تواند امتیاز‌های ویژه‌ای را در پروسه مهاجرت کسب کند و پروسه مهاجرت به کانادا را جلو ببرد.

  • مهاجرت تحصیلی به کانادا
  • مهاجرت با برنامه اکسپرس اینتری به کانادا
  • مهاجرت کاری به کانادا
  • مهاجرت با برنامه استارت‌آپ به کانادا
  • مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری به کانادا
  • مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج
  • مهاجرت با برنامه خود اشتغالی به کانادا

این برنامه‌ها، اصلی‌ترین برنامه‌های مهاجرتی است که دولت کانادا برای مهاجران در نظر گرفته است. هر برنامه‌ای نیاز به مدارک، مهارت و بودجه متفاوت دارد که شما می‌توانید بهترین گزینه سازگار با ویژگی‌های خود را انتخاب و برای مهاجرت به کانادا اقدام کنید.

این چند برنامه مهم‌ترین برنامه‌هایی است که به واسطه آن می‌توانید با برنامه ریزی به کانادا مهاجرت کند.

چطور از طریق تحصیل به کانادا مهاجرت کنیم؟

مهاجرت تحصیلی کانادا

مهاجرت تحصیلی به کانادا، یکی از ساده‌ترین روش‌های مهاجرتی به این کشور محسوب می‌شود؛ به این شرط که مهارت کافی در زبان انگلیسی یا فرانسوی را داشته باشید و به ادامه تحصیل علاقه داشته باشید. شما می‌توانید بعد از تمام شدن تحصیل و گرفتن مدرک در کشور مبدا، برای ادامه تحصیل در کانادا اقدام کنید.

اولین فاکتوری که نیاز دارید، مهارت کافی در زبان انگلیسی یا فرانسوی (وابسته به دانشگاهی انتخاب کرده‌اید) دارید و حتی ممکن است تعدادی از دانشگاه‌ها در کانادا داشتن مدرک زبان را اجباری در نظر گرفته باشند. پس اولین پیش‌نیاز شما برای مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل مهارت کافی در زبان است. 

اگر این پیش‌نیاز را دارید تنها لازماست دستورالعمل‌ها و قوانین را به طور کامل اجرا کنید و با جمع‌آوری مدارک و رعایت زمان‌بندی‌ها می‌توانید به عنوان یک دانشجوی بین‌الملل به کانادا بیایید و برای مراحل بعدی آماده شوید.

  1. اولین چیزی که لازم دارید نامه پذیرش از موسسه آموزشی است. موسسه آموزشی که با توجه به رشته تحصیلی، نمرات و … با پذیرش و ادامه تحصیل شما موافقت کرده‌اند. مدرک نامه‌پذیرش از یک موسسه آموزشی کانادا در روند گرفتن ویزای تحصیلی کانادا تاثیر به سزایی دارد.
  2. دومین نکته‌ای که برای مهاجرت به کانادا از طریق ادامه تحصیل باید در نظر داشته باشید، بودجه و هزینه است. شما نیاز دارید به دولت کانادا اثبات کنید که بودجه کافی برای تحصیل در کانادا را دارید. مبلغی که ۱۰ هزار دلار (به غیر از شهریه دانشگاه) در نظر گرفته شده است. در نظر داشته باشید این مبلغ در صورتیکه که وابستگان را همراه خود داشته باشید تغییر خواهد کرد. مدارکی از قبیل صورت‌ حساب بانکی خود یا فردی که شما را حمایت می‌کند یا مدرکی مبنی بر تامین مالی از طریق بورسیه همان چیزی است که شما به آن نیاز دارید.
  3. اگر از لحاظ مالی در مضیقه هستید، نگران نباشید. بسیاری از دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی می‌توانند از شما حمایت مالی داشته باشند و به این منظور باید جستجو کنید و ببینید واجد شرایط هستید یا خیر. ضمن اینکه برنامه‌ها و بسته‌های کمک مالی بسیاری برای دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته شده است و اگر تنها مشکل شما تامین بودجه دانشگاهی است می‌توانید با کمک‌هزینه تحصیلی که از سوی موسسات آموزشی فراهم می‌شود این مشکل را از سر راه بردارید.
  4. بسیاری در دانشگاه‌های کانادا، از طریق طرح‌های بیمه‌درمانی دانشجویان خود را تحت پوشش قرار می‌دهند. پس نگرانی از بابت اتفاق‌های پیش‌بینی نشده و بیماری هنگام تحصیل در کانادا نداشته باشید.
  5. ممکن است برای جبران هزینه‌های تحصیلی نیاز به یک شغل داشته باشید، در نظر داشته باشید که شما به صورت محدود  (۲۰ ساعت کار خارج از محوطه دانشگاه) مجوز کار کردن هنگام تحصیل را دارید. شما می‌توانید بدون محدودیت در محوطه دانشگاه شغل داشته باشید اما باید برای شماره بیمه اجتماعی درخواست دهید.
  6. نگران این نباشید که بعد فارغ‌التحصیلی فرصت‌های مهاجرتی شما تمام می‌شود. بسیاری از فارغ‌التحصیلان بعد از تمام شدن دوره‌های دانشگاهی، برای دریافت مجوز کار درخواست می‌دهند و این طور برنامه مهاجرتی شما تغییر خواهد کرد. بعد از تحصیل شما به کار مشغول می‌شوید و می‌توانید با طی کردن مسیر پیش‌رو برای اقامت دائم در کانادا اقدام کنید.

برنامه‌ مهاجرتی اکسپرس انتری چه ویژگی‌هایی دارد؟

یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های مهاجرتی کانادا، برنامه اکسپرس انتری است. این برنامه عنوان اولین برنامه مهاجرتی را به خود اختصاص داده است که بر اساس سیستم امتیاز بندی، داوطلبان را به طور عینی ارزیابی می‌کند. یک مسیر امن، برای نیرو کار متخصص و افرادی که دوست دارد به طور دائم به کانادا مهاجرت کنند.

چه فاکتورهایی در برنامه مهاجرتی اکسپرس انتری مورد نیاز است؟

برای مهاجرت به کانادا به کمک برنامه نیروی کار متخصص فدرال باید چند مرحله را بگذرانید و تعدادی از معیار‌های اولیه را داشته باشید.

  • حداقل یک سال سابقه کار ماهر
  • کسب و دریافت رتبه ۷ در آزمون زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • داشتن یک مدرک تحصیلی
  • اثبات تمکن مالی
  • کسب حداقل ۶۷ امتیاز از ۱۰۰ در جدول امتیازدهی برنامه نیروی کار متخصص

برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری، سریع‌ترین و محبوب‌ترین برنامه مهاجرت به کانادا است. در اغلب موارد، داوطبانی که از طریق سیستم اکسپرس اینتری اقدام به مهاجرت می‌کنند ظرف مدت ۶ ماه می‌توانند اقامت دائم دریافت کنند.

طبق آخرین به روز رسانی‌ها، دولت کانادا قصد دارد در طول سه سال آینده، بیش از ۲۴۰ هزار مهاجر جدید را از طریق سه برنامه اصلی اکسپرس اینتری به کانادا دعوت کند.

افراد داوطلب برای مهاجرت به کانادا در برنامه اکسپرس اینتری، پروفایلی را ثبت می‌کنند و با بارگذاری مدارک در سیستم رتبه بندی جامع کانادا برای امتیاز گیری آماده می‌شوید. البته در نظر داشته باشید که در ابتدا باید واجد شرایط یکی از سه برنامه اصلی اکسپرس اینتری باشید و بعد از آن، دولت کانادا دعوت‌نامه‌های مربوط را برای درخواست اقامت دائم به داوطلبانی که بالاترین امتیاز را در استخر رتبه‌بندی اکسپرس اینتری کسب کردند، صادر می‌کند.

فرآیند اکسپرس انتری ممکن است ساده ترین راه برای مهاجرت به کانادا  برای افرادی که واجد شرایط هستند باشد. ممکن است رسیدن به مرحله سیستم رتبه‌بندی جامع کانادا و شرکت در قرعه کشی کمی دشوار باشد، اما می‌توانید تنها با قرار گرفتن در جمع نامزدها، برای دریافت اقامت دائم استانی داوطلب شوید.

برنامه مهاجرتی اکسپرس انتری به چند دسته تقسیم می‌شوند؟

  1. نیروی متخصص ماهر فدرال Federal Skilled Worker
  2. نیروی متخصص با تجربه کار کانادایی Canadian experience class
  3. مشاغل ماهر فدرال The Federal Skilled Trades Program

برنامه مهاجرتی راه‌اندازی استارتاپ در کانادا چه پروسه‌ای دارد؟

برنامه مهاجرتی راه‌اندازی استارت‌آپ در کانادا چه پروسه‌ای دارد؟

ویزای استارتاپ کانادا، یک فرصت منحصر به فرد برای کارآفرینان خارجی است. فرصتی که صاحبان مشاغل این امکان را به دست می‌آورند تا با ارائه خدمات نوین و به طور مشخص استارتاپی به کانادا مهاجرت کنند.

با در نظر گرفتن این فرصت، می‌توانید تمام برنامه‌ریزی‌های لازم را جهت مهاجرت به کانادا  و اقامت دائم در پله‌های بعدی اقدام کنید.

مهاجرت به کانادا با برنامه راه‌اندازی استارتاپ، یکی از سه‌گزینه برتر برای کارآفرینان مهاجر است. مسیری امن که طی ۵ سال، اقامت دائم کانادا را برای موسس یا موسسین یک استارتاپ فراهم می کند.

در مرحله ابتدایی،‌برای ارزابی اولیه نیاز به داشتن مدارک و لیستی از ویژگی‌های زیر دارید:

  • مهاجرین و اتباع خارجی لازم است نامه حمایت یا تعید سرمایه‌گذاری را از یکی از سازمان‌های کانادایی تعیین شده دریافت کنند.
  • هر فرد و تبعه خارجی لازم است حداقل ۱۰ درصد از حق رای در استارتاپ مورد را داشته باشد. اتباع خارجی و سازمان تعیین شده باید به طور مشترک بیش از ۵۰ درصد از کل حق رای در تجارت را داشته باشند.
  • هر متقاضی با حداقل مهارت در زبان انگلیسی یا فرانسوی را در سطح CLB 5  را داشته باشند.
  • لازم است هر متقاضی بودجه کافی برای اقامت در کانادا را داشته باشد. این بودجه از ۱۲۹۶۰ تا ۳۴۲۹۹ هزار دلار با توجه به خانواده متقاضی متغیر است.

برنامه مهاجرتی استارتاپ به کانادا برای چه کسانی مفید است؟

کانادا برنامه‌های مهاجرتی متفاوتی را دارد، برنامه‌هایی که یک جامعه و قشر خاصی را مخاطب خود قرار می‌دهد. افراد بسیاری ممکن است متقاضی شرکت در برنامه‌ای خاص باشند، اما واجد شرایط نباشند. اگر می‌خواهید در دسته متقاضیان موفق در دریافت ویزای استارتاپ باشید لیست زیر را در نظر داشته باشید.

  • شما باید دسترسی کامل به نقدینگی برای سرمایه‌گذاری حدود ۱۵۰ هزار دلار به بالا را داشته باشید.
  • دانش تخصصی یا تجربه منحصر به فرد در عرصه فعالیت خود داشته باشید. یا حداقل یک تجربه موفق مدیریتی خوب را پشت سر گذاشته باشید.
  • در زبان انگلیسی یا فرانسوی مهارت بالایی داشته باشید
  • مالکیت یک شرکت موفق، با درآمد بالا را در کشور خود داشته باشید یا یک شرکت در حال رشد در صنعتی خاص داشته باشید.

دریافت ویزای استارتاپ کانادا چه هزینه‌ای دارد؟

برای اینکه ویزای استارتاپ کانادا را درخواست دهید، نیاز دارید تا هزینه‌های متفاوت را در نظر بگیرید و حتما به طور مشخص در مورد هزینه‌های اقامت و … تحقیقات کامل را کرده‌اید. اما هزینه‌های پیش از مهاجرت به کانادا را  فراموش نکنید. شما باید هزینه‌ حق اقامت دائم، هزینه های معاینات پزشکی، گواهی پلیس، بیومتریک و آزمون های تست زبان انگلیسی.

هزینه درخواست ویزای استارتا کانادا به شرح زیر است:

  • متقاضی اصلی – 1540 دلار
  • همسر – 1040 دلار
  • کودک وابسته – 150 دلار

اگر تمام مدارک و شرایط کافی برای مهاجرت از طریق برنامه استارت‌آپ را دارید، بهتر است در مورد زمان پردازش و دریافت ویزای استارت‌آپ هم بدانید.  زمان پردازش ویزای استارت‌آپ کانادا با توجه به حجم کاری سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا متفاوت است.  اما با نگاهی به  دستورالعمل های عمومی باید گفت که دوره انتظار برای تصمیم گیری نهایی در مورد درخواست می تواند بین 12 ماه تا 17 ماه باشد

چطور می‌توان از طریق سرمایه‌گذاری به کانادا مهاجرت کنیم؟

چطور می‌توان از طریق سرمایه‌گذاری به کانادا مهاجرت کنیم؟

برای مهاجرت به کانادا از طریق برنامه سرمایه‌گذاری، نیاز به سرمایه‌ای عظیم دارید. از عنوان این برنامه مهاجرتی پیدا است که این برنامه برای قشر خاصی از جامعه در نظر گرفته شده است و برای مهاجرت به کانادا از طریق برنامه سرمایه‌گذاری نیاز به حداقل یک میلیون و دویست هزار دلار است تا با سرمایه‌گذاری بتوانید شهروندی کبک را دریافت کنید. در نظر داشته باشید که پروسه دریافت اقامت دائم کانادا از طریق سرمایه‌گذاری حدود ۳ تا ۵ سال زمان نیاز است.

  1. اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کرد، این است که پاسپورت کانادایی از طریق سرمایه‌گذاری در همان ابتدا قابل دریافت نیست، شما باید برای اقامت دائم درخواست دهید، بین ۳ تا ۵ سال در کانادا زندگی کنید و مهم ترین نکته این است که سرمایه‌گذاری که انجام دادید، ۳ تا ۵ سال در دسترس شما نخواهد بود.
  2. با گرفتن اقامت دائم سرمایه‌گذار، تمام اعضای خانواده تمام حقوق و مسئولیت‌های مشابه شهروندان کانادایی را دارند و تنها منع آن‌ها حق رای یا داشتن یک شغل دولتی است.
  3. آخرین به روز رسانی در مورد این برنامه مهاجرتی این است که تا آخر آپریل سال ۲۰۲۳ این برنامه به حالت تعلیق درآمده است. دلیل اصلی توقف این برنامه مهاجرتی این بود که نزدیک به ۸۵٪ سرمایه‌گذاران، پس از دریافت اقامت دائم از استان فرانسوی زبان کبک به مناطق دیگر کشور نقل مکان کرده‌اند.

می‌توانیم با برنامه خود اشتغالی به کانادا مهاجرت کنیم؟

همانطور که عنوان کردیم، راه‌های مهاجرتی بسیاری برای رسیدن به کانادا وجود دارد؛ برنامه‌های متنوعی که برای طبقات متفاوت جامعه در نظر گرفته شده است تا فرهنگ‌های متفاوت در کانادا حضور داشته باشند. یکی از این برنامه‌ها،‌ مهاجرت به کانادا  از طریق خوداشتغالی است.

افرادی که طی سال‌ها کار، کسب و کار خودشان را در عرصه ورزش، فرهنگ و هنر به راه انداخته‌اند و با تکیه بر تجربه کاری و قصدی که برای ادامه فعالیت در کانادا دارند،‌ امکان دریافت اقامت دائم از کانادا را دارند.

هدف این برنامه مهاجرتی، جذب طیف وسیعی از اتباه متفاوت در عرصه هنر و ورزش است. افرادی مانند معلمان موسیقی، نقاشان، تصویرگران، فیلمسازان،‌روزنامه‌نگاران و نویسندگان فریلنس و البته ورزشکاران. ضمن اینکه افرادی که در پشت صحنه مشغول به کارهای اجرایی هستند هم در این دسته قرار می‌گیرند. افرادی مانند طراحان رقص، طراحان صحنه و مربیان.

پیش‌نیاز این برنامه مهاجرتی، حداقل دو سال تجربه مداوم در یک عرصه کاری است. اینکه به صورت مستمر در فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی فعال باشید و رقابت کنید.

  • اما یکی از اصلی‌ترین نقاط منفی برنامه مهاجرتی خوداشتغالی، طولانی بودن پروسه پردازش است. موضوعی که بارها و بارها عنوان شده است و این طور که از به روز رسانی سازمان مهاجرت، پناهنگی و شهروندی کانادا پیدا است، پروسه پردازش به ۲۲ ماه کاهش پیدا کرده است که پیشرفت بزرگی است. اما  با این حال انتخاب یا رد افراد برای گرفتن این ویزا کاملا به صلاحدید افسر ویزایی است که پرونده هر فرد را بررسی می‌کند.

چطور می‌توان از طریق ازدواج به کانادا مهاجرت کرد؟

چطور می‌توان از طریق ازدواج به کانادا مهاجرت کرد؟

دولت کانادا، در تمام این سال‌ها تلاش کرده تا با طراحی برنامه‌های متفاوت مهاجرتی، راه‌های منعطفی را برای مهاجرت به کانادا  به مرحله اجرا برساند. برنامه‌هایی که برای تمام اقشار متفاوت در نظر گرفته شده است. گاهی در پروسه مهاجرت به کانادا ممکن است یک خانواده از هم دور بمانند و تا روی روال افتادن کارها چند سال به هم پیوست‌شان طول بکشد یا حتی در دوره کامل شدن پروسه مهاجرت تصمیم به ازدواج بگیرند و نیاز باشد همسر به کانادا سفر کند. در این صورت باید در نظر داشته باشید که حمایت از همسر و خانواده یکی از اجزای اصلی و کلیدی سیستم مهاجرت کانادا است.

تمام شهروندان کانادایی و افرادی که اقامت دائم کانادا را دارند در صورت داشتن معیار‌های زیر می‌توانید واجد شرایط اسپانسری باشید:

  1. حداقل ۱۸ سال سن داشته باشید.
  2. به عنوان یک شهروند یا مقیم کانادا ثبت شده باشید و اگر به عنوان شهروند کانادایی در خارج از کشور زندگی می‌کنید باید ثابت کنید که قصد دارید همراه شریک زندگی خود، بعد از اینکه اقامت دائمش را دریافت کرد در کانادا زندگی کنید و به طور خلاصه افراد مقیم کانادا باشید تا بتوانید اسپانسری شریک زندگی خود را بر عهده بگیرید.
  3. باید ثابت کنید که برای ادامه زندگی نیازی به دریافت کمک‌های اجتماعی دولتی ندارید، مگر اینکه دارای کم‌توانی جسمی باشید.
  4. توانایی حمایت از منظر مالی را برای شریک خود داشته باشید.

با آماده کردن مدارک، می‌توانید درست طبق این مراحل درخواست خود را ارسال کنید:

  1. در مرحله اول باید مشخص شود که آیا واجد شرایط اسپانسر شدن هستید یا نه
  2. مرحله دوم زمانی است که بسته برنامه سازمان شهروندی و مهاجرت را دریافت می‌کنید.
  3. در مرحله سوم لازم است هزینه های مربوطه را در وب‌سایت سازمان مهاجرت و شهروندی را پرداخت کنید، این هزینه‌ها معمولا شامل هزینه پردازش، حق اقامت دائم و هزینه بیومتریک است.
  4. مرحله چهارم فرستادن هر دو درخواست همراه هم برای سازمان مهاجرت و شهروندی کانادا است.

چطور سریع‌تر به کانادا مهاجرت کنیم؟

برنامه‌های مهاجرتی، هر کدام زمان‌بندی و پروسه ویژه خودشان را دارند. آیتم زمان مهم‌ترین و موثرترین فاکتور در پروسه مهاجرت به کانادا است. از زمان مهلت‌ها بگیرید تا زمان پروسه پردازش ویزا.

وقتی تصمیم برای  مهاجرت به کانادا می‌گیرید و همه برنامه‌ها طبق روتین انجام می‌شود، مدتی باید در انتظار بمانید تا افسر‌های مهاجرتی پرونده شما را پردازش و بررسی کنند. برای بسیاری از مهاجران این مرحله با استرس و اضطراب بیشتری همراه است،‌اضطراب رد شدن ویزا و برهم ریختن تمام برنامه‌ها و شروع دوباره.

کانادا یکی از شفاف‌ترین و ساده‌ترین روش‌های مهاجرتی را در اختیار داوطلبان قرار داده است و هر فردی با توجه به شرایط و شایستگی‌هایی که دارد می‌تواند برای مهاجرت اقدام کند. اگر فاکتور زمان برای شما مهم است و تصمیم دارید هر چه سریع‌تر به کانادا برسید،‌ برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری مناسب‌ترین و سریع‌ترین راه مهاجرتی به کانادا است. اما بهتر است شرایط خود را بسنجید و بهترین برنامه مخصوص به خود را انتخاب کنید.

برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری، سریع‌ترین و محبوب‌ترین برنامه مهاجرتی کانادا است. در اغلب موارد، داوطبانی که از طریق سیستم اکسپرس اینتری اقدام به مهاجرت می‌کنند ظرف مدت ۶ ماه می‌توانند اقامت دائم دریافت کنند.

آیا می‌توان بدون وکیل به کانادا مهاجرت کرد؟

اولین سوالی که نیاز دارید از خودتان بپرسید این است که آیا می‌توانید بدون استفاده از خدمات وکیل مهاجرتی هم به کانادا مهاجرت کنید؟ پاسخ ساده است، بله می‌توانید. استفاده از خدمات و سرویس‌های وکیل مهاجرتی یک انتخاب است.

شما برای مهاجرت به کانادا نیازی به داشتن وکیل مهاجرتی ندارید. این نکته‌ای است که بارها و بارها و دولت کانادا اعلام کرده است که با تمام افراد به شکل برابر و مساوی برخورد می‌کند و داشتن وکیل مهاجرتی به معنای یک نقطه مثبت در پرونده مهاجرتی شما نیست.

تمام اطلاعات و فرم‌هایی که نیاز دارید، در وب‌سایت رسمی سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا در دسترس همه قرار گرفته است. با تسلط بر زبان انگلیسی و دنبال کردن دستورالعمل‌هایی که به طور شفاف ذکر شده است، شما می‌توانید فرم‌ها را تکمیل و ارسال کنید. 

تنها نکته‌ای که نیاز دارید به آن توجه کنید، به روز رسانی‌هایی است که دولت کانادا در برنامه‌های مهاجرتی ایجاد می‌کند. خبرهایی در مورد اصلاح پروسه پردازش، مدارک تکمیلی یا تعلیق و راه‌اندازی مجدد یک برنامه خاص.

برای مثال ممکن است دولت کانادا در برهه‌های زمانی خاص،‌ به عنوان شغلی‌های مشخصی نیاز پیدا کند و به همین خاطر شما احتیاج دارید تا از این به روز رسانی‌ها با خبر شوید تا فرصت خود را برای مهاجرت از دست ندهید.

مجموعه و وکیل‌های مهاجرتی به دلیل تسلطی که در این حوزه دارند،‌به صورت معمول از این به روزرسانی‌ها با خبر می‌شوند و تنها مزیتی که در استفاده ازخدمات یک وکیل مهاجرتی وجود دارد همین نکته است. تخصص آن‌ها در پر کردن فرم‌ها، بارگزاری بدون اشتباه مدارک و در نظر گرفتن مهلت‌های ثبت‌نامی است. کاری که هر فردی با تسلط بر زبان انگلیسی و جستجو در میان مقالات می‌تواند انجام دهد.

بدون استفاده از خدمات و سرویس‌های وکیل مهاجرتی در هزینه شما صرفه‌جویی خواهد شد. تنها این نکته را در نظر داشته باشید که به منابع غیررسمی توجهی نکنید، تنها منبع درست وب‌سایت رسمی سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا است و اگر تصمیم گرفته‌اید بدون وکیل برای مهاجرت به کانادا  اقدام کنید، این نکته را در نظر داشته باشید.

برای گرفتن ویزای کانادا به چه مدارکی نیاز دارید؟

اگر تصمیم دارید به کانادا سفر کنید،‌ به ویزا نیاز دارید و برای دریافت ویزا، به مدارکی نیاز دارید تا دولت کانادا، ویزای شما را تایید کند. برای ورود به کانادا، ویزاهای متفاوتی وجود دارند از ویزای بازدید کننده (توریستی) گرفته تا ویزای دانشجویی، ویزای کار و …..

ویزاهای متفاوت نیاز به مدارک متفاوتی دارند که باید آن‌ها را برای ارائه به سفارت کانادا در کشور مبدا تهیه کنید..

مدارک مورد نیاز برای ویزای کانادا چیست؟

مدارک مورد نیاز برای ویزای کانادا به شرح زیر است:

  • پاسپورت
  • فرم درخواست ویزای کانادا.
  • رسید پرداخت هزینه ویزای کانادا.
  • گواهی سوپیشینه
  • گواهی و مهاینه پزشکی
  • عکس مطابق با شرایط اعلام شده
  • اثبات تمکن مالی
  • مدرک یا مدارکی که اثبات کند بعد از اتمام ویزا به کشور خود باز می‌گردید
  • اسناد هویتی
  • نامه‌ای که هدف شما از سفر به کانادا را توضیح می‌دهد
  • نامه پشتیبانی/دعوت نامه به کانادا.

مدارک بالا، برای دریافت ویزای بازدیدکننده (ویزای توریستی)‌ است. شما نیاز دارید تا تمام فرم‌ها و مدارکی که در چک‌لیست مدارک ویزای کانادا وجود دارد را در پرونده قرار دهید و در نظر داشته باشید که با توجه به اقامت شما در کشور مبدا ممکن است به مدارک بیشتری نیاز داشته باشید و بهترین راه این است که این نکته را از کنسول‌گری مربوط در کشورتان که مسئولیت دارد بپرسید.

  • برای درخواست ویزای کانادا باید هزینه های لازم را بپردازید و رسیدها را به درخواست خود پیوست کنید. قیمت ها بسته به هدف سفر تغییر می کند.

دو نوع کارمزد وجود دارد:

  1. هزینه های پردازش درخواست
  2. هزینه های بیومتریک
  3. عکس ویزای کانادا

عکسی که برای گرفتن ویزای کانادا باید بگیرید، حتما باید با چهارچوب و ویژگی‌هایی که دولت کانادا اعلام کرده است مطابقت کامل داشته باشد و در غیر این صورت درخواست شما رد خواهد شد.

  • تمکن مالی

زمانی که برای سفر به کانادا تصمیم می‌‌گیرید، لازم است به واسطه ارائه مدارکی ثابت کنید که از نظر مالی قادر به پرداخت هزینه‌ها برای خود و خانواده هستید. این مدارک می‌تواند در قالب مدارک زیر تهیه شوند.

  • پرینت حساب.
  • نامه استخدامی که درآمد سالانه را نشان می دهد.
  • مدارکی که برای دریافت حمایت مالی از دوستان/خانواده برای پوشش مدت اقامت خود ترتیب داده اید.
  • مدرکی دال بر درآمد میزبان کانادایی یا عضو خانواده شما.

به خاطر داشته باشید که این فهرست جامعی نیست و کشورهای مختلف ممکن است به انواع دیگری از اثبات نیاز داشته باشند.

  • مدارک بازگشت به کشور مقصد

اگر قصد سفر به کانادا را دارید، لازم است مدارکی تهیه کنید تا افسرانی ویزا این اطمینان را کسب کنند که شما بعد از پایان اعتبار پیزا به خانه باز می‌گردید. این اطمینان را می‌توانید به واسطه ارائه مدارک زیر اثبات کنید.

  1. اثبات اشتغال شما باید کپی هایی از قرارداد کاری خود، نامه استخدامی که شما را به عنوان یک کارمند دائم معرفی می کند، زمان بازگشت به کار و نقش شما در شرکت را ارائه دهید.
  2. اگر ملکی در کشور خود دارید یا قرارداد اجاره می‌تواند مدرک خوبی باشد.
  3. اگر در کشور خود پیوندهای خانوادگی دارید یا افرادی که باید از آنها مراقبت کنید، (مانند اعضای سالخورده خانواده یا فرزندان) مدارکی از مسئولیت‌های خود تهیه کنید
  4. عدم سو پیشینه

دولت کانادا، نیاز دارد که اثبات کنید سابقه کیفری ندارید و خطری برای جامعه کانادا نیستید. شما می‌توانید با دریافت گواهی پلیس این گزارش را تهیه کنید.

  • معاینه پزشکی

برای دریافت ویزای کانادا باید از سلامت کامل برخوردار باشید. برای اثبات آن، ممکن است از شما خواسته شود که یک معاینه پزشکی وارد کنید و نتایج را در درخواست خود بگنجانید.

با این حال، اگر قصد دارید کمتر از شش ماه بمانید، معمولاً معاینه پزشکی لازم نیست، مگر اینکه به طور مستقیم با مردم در ارتباط باشید.

  • هدف از سفر

هنگام درخواست ویزای کانادا، باید هدفی را برای سفر خود به کانادا ارائه دهید. الزامات به کشور بستگی دارد، اما می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • دعوت نامه ای از طرف حامی خود یا عضو خانواده/دوستی که از آن بازدید خواهید کرد.
  • اطلاعات تماس افرادی که می توانند هدف اعلام شده شما از بازدید را تایید کنند.
  • هر سندی که هدف شما از سفر را تایید می کند.

چه مدارکی را با خود به کانادا بیاوریم؟

زمانی که برای مهاجرت اقدام می‌کنید، باید در نظر داشته باشید که ممکن است بعد از مهاجرت برای مدت زمانی نسبتا طولانی فرصت بازگشت به کشور را نداشته باشید. به همین خاطر بهتر است لیستی از مدارک را تهیه کنید؛ مدارکی که ممکن است بعد از رسیدن به کانادا به آن‌ها نیاز داشته باشید.

این لیست مدارک ممکن است برای هر فرد متفاوت باشد،‌ مدارک خاص را خودتان در نظر داشته باشید، اما یک سری مدارک به صورت عمومی وجود دارد که بهتر است برای مهاجرت همراه خود داشته باشید تا در صورت امکان به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

سعی کنید از هیچ مدرکی چشم‌پوشی نکنید، مدارک نه وزن زیادی دارند و نه جای زیادی را در چمدان شما می‌گیرند. در نهایت ممکن است کاربرد لازم را نداشته باشد. اما شما نمی‌توانید پیش‌بینی کنید. ممکن است ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین مدارک در ذهن شما، نقش اساسی را در ادامه پروسه مهاجرت به کانادا بازی کند. این چک لیست می‌تواند به شما کمک بسیاری کنید.

  1. تمام اسناد هویتی اعمم از شناسنامه، کارت ملی، گواهی ازدواج، گواهی طلاق، گواهی فوت، گواهی حضانت کودک، گواهی فرزندخواندگی و سوپیشینه
  2. تمام اسناد و مدارک تحصیلی اعمم از گواهی دوره‌هایی که گذراندید، مدارک تحصیلی پایان دوره یا میان‌دوره،‌ ریز نمرات و در برخی موارد پایان‌نامه.
  3. تمام اسناد و مدارکی که شغل شما را تایید می‌کند اعمم از گواهی اشتغال به کار، گواهینامه‌هایی که ثابت کند دوره‌های کاری را با موفقیت پشت سر گذاشتید، توصیه نامه از کارفرما
  4. سوابق پزشکی اعمم از سوابق واکسیناسیون،‌سوابق پزشکی مانند نتایج آزمایش، نسخه‌های پزشکی، سوابق دندان‌پزشکی، عکس‌های رادیولوژی و …
  5. اصل گواهینامه به همراه ترجمه. بهتر است پیش از مهاجرت برای داشتن گواهینامه بین‌المللی درخواست دهید و گواهینامه رانندگی بین‌المللی را همراه خود داشته باشید.

چرا کانادا مقصد محبوبی برای مهاجران است؟

سرزمین وسیع برگ‌ افرا، کشوری چند فرهنگی است. این جمله ساده به این معنا است که مهاجرپذیر بودن کانادا، هویت اصلی این کشور زیبا است. تمام فرهنگ‌ها کنار هم قرار می‌گیرند و یک جامعه با استاندارد‌های درست را شکل داده‌اند؛ فرهنگ موزاییکی به دیگر فرهنگ‌ها اجازه شکوفایی می‌دهد و همه در کنار هم زندگی زیبایی را می‌سازند.

کیفیت بالای زندگی،‌ اقتصادی پویا،‌ ارائه سرویس‌ها و خدمات رفاهی، پزشکی و آموزشی، نرخ پایین بیکاری و جرم و جنایت از جمله دلایلی است که کانادا را تبدیل به محبوب‌ترین کشور برای مهاجرت کرده است.

  1. کیفیت زندگی در کانادا بسیار بالا است و تا سال ۲۰۲۰ کانادا رتبه اول را از لحاظ کیفیت زندگی کسب کرده است. با نگاهی ساده می‌تواند دریافت که هزینه زندگی نسبت به همسایه جنوبی آن (آمریکا) بسیار پایین‌تر است و اقتصاد در حال رونقش آسودگی خوبی را برای شهروندانش ایجاد می‌کند.
  2. کانادا در عرصه جرم و جنایت، پایین‌ترین آمار را به خود اختصاص داده است و همین نکته، این کشور را به یکی از امن‌ترین کشورهای جهان تبدیل کرده است.
  3. در پایان سال ۲۰۲۱، آمار نرخ بیکاری کانادا به ۶.۵٪ رسیده است که این آمار ناشی از اقتصاد پر رونقی است که دارد.
  4. کانادا بهترین کشور برای ادامه تحصیل است و ارائه سطح بالای آموزش،‌یکی از دلایل محبوبیت برای مهاجرت به کانادا به حساب می‌آید.
  5. در کانادا خیال آسوده‌ای برای مراقبت بهداشت همگانی دارید و با توجه به نیازی که دارید می‌توانید به رایگان از خدمات پزشکی و بهداشتی استفاده کند. 

جمع بندی…

اصولا مهاجرت و در این‌جا مهاجرت به کانادا نیازمند داشتن شرایط، معیارها و سبک زندگی شخصی شما است. در این مقاله تلاش شد به طور جامع تمام برنامه‌ها و راه‌های مهاجرتی به کانادا را توضیح دهیم تا متقاضیان مهاجرت به کانادا بتوانند با آگاهی بیشتر و در مسیری روشن‌تر تصمیم بگیرند. اگر نیاز به دریافت مشاوره برای مهاجرت به کانادا دارید، می‌توانید با استفاده از این لینک، زمان جلسه ارزیابی رایگان را تعیین کنید تا مشاوران مجموعه اپلاییکا در زمانی مناسب با شما تماس بگیرند و شرایط و پرونده را به طور جزئی‌تر مورد بررسی قرار دهند.

سوالات متداول

ارزان‌ترین روش مهاجرت به کانادا کدام راه است؟

ارزان‌ترین روش مهاجرت به کانادا، مهاجرت از طریق کار است. چون فرد از همان ابتدای ورود به کانادا حقوق مناسب دریافت می‌کند و در وهله دوم می‌توانید از مهاجرت تحصیلی برای رفتن به کانادا استفاده کنید

آیا داشتن معدل بالا برای مهاجرت تحصیلی الزامیست؟

شما برای تحصیل در دانشگاه‌های با کیفیت کانادا نیاز به رزومه با سطح بالا دارید. اگر معدل شما پایین است بهتر است با چاپ مقالات علمی، نمره زبان و GRE بالا سعی در پوشش معدل خود داشته باشید.

آیا همراه تحصیلی در مهاجرت تحصیلی اجازه کار دارد؟

در حال حاضر مارچ ۲۰۲۴، دانشجویان اجازه ۲۰ ساعت کار در هفته را دارند و ممکن است این قانون با گذر زمان به روز رسانی شود و شما برای کار کردن نیاز است مراحل دیگری را بگذرانید.

آیا شرایط سنی خاصی برای مهاجرت به کانادا در نظر گرفته شده است؟

شرط سنی در بعضی از برنامه‌های مهاجرتی کانادا وجود دارد اما در اکثر موارد سن عامل محدود کننده‌ای نیست.

آیا داشتن مدرک زبان برای مهاجرت به کانادا الزامی است؟

بله. مدرک زبان یک مدرک مهم برای مهاجرت کردن به کانادا است و در صورت نداشتن آن در اکثر موارد با مشکل جدی مواجه خواهید شد. ضمن اینکه برای زندگی در کانادا نیاز است بر زبان انگلیسی تسلط داشته باشید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *