ویزای استارتاپ آمریکا + شرایط اخذ اقامت و هزینه‌ها در سال 2024

ویزای استارتاپ آمریکا + شرایط اخذ اقامت و هزینه‌ها در سال ۲۰۲۴

فهرست مطالب

همانطور که می‌دانید هرساله افراد زیادی برای دریافت ویزای آمریکا تلاش بسیاری می‌کنند؛ زیرا قصد دارند از امکانات این کشور استفاده کرده و کیفیت زندگی خود را ارتقا بدهند و به آرزوهای خود دست یابند. دریافت ویزای استارتاپ آمریکا یکی از روش‌های مهاجرت به این کشور است که با استفاده از آن می‌توانید کسب و کار خود را راه اندازی کنید.

این نوع ویزا که به ویزای کارآفرینی نیز معروف است، توسط اکثر کشورهای پیشرفته جهان به افراد خارجی ارائه می‌شود تا از دانش و سرمایه آن‌ها برای موارد مختلف بهره‌مند شوند. به عبارت دیگر، ویزای استارتاپ آمریکا مختص کارآفرینان خارجی است که می‌توانند یک کسب و کار جدیدی را در کشور مقصد راه اندازی کنند و دانش و سرمایه لازم را نیز برای این موضوع دارند. شایان ذکر است که این ویزا موجب جذب افراد با استعداد می‌شود که در یک زمینه خاص دارای مهارت قابل توجه‌ای هستند. ما در این مقاله از اپلاییکا قصد داریم به طور کامل به موضوع دریافت ویزای استارتاپ آمریکا بپردازیم. پس چنانچه شما نیز قصد مهاجرت به آمریکا دارید و به دنبال یک روش مطمئن برای این موضوع هستید، مطالعه ادامه مطالب می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

ویزای استارتاپ آمریکا چیست؟

ویزای استارتاپ آمریکا چیست؟

استارتاپ یا همان استارت آپ از نظر لغوی به معنای شرکت نوآفرین و تازه تاسیس بوده که توسط ایده‌ای خلاقانه و کاربردی توسط یک یا چند نفر تشکیل شده است. با استفاده از همین تعریف می‌توان به ماهیت ویزای استارتاپ آمریکا پی برد. این نوع ویزا به افرادی تعلق می‌گیرد که دارای ایده‌ای خاص هستند که می‌توانند با هدف ارائه خدمات باکیفیت‌تر و رفع نیاز گروه‌های هدف، کسب و کار موفقی را راه اندازی کنند. به همین دلیل اولین گام برای دریافت ویزای استارتاپ آمریکا این است که ایده‌ای نو و کاربردی برای ایجاد یک کسب و کار داشته باشید. این ویزا به تجارت‌های کوچک و تازه تاسیس شده تعلق دارد.

امروزه دریافت ویزای استارتاپ کشور‌های توسعه یافته بسیار مورد توجه قرار گرفته است که هم افراد با استعداد کشورهای دیگر را جذب می‌کنند و هم شرایط شغلی بسیار خوبی را ایجاد می‌نمایند. استانداردهای مالی آمریکا باعث شده متقاضیان زیادی تصمیم بگیرند ویزای استارتاپ این کشور را دریافت کنند. سبک زندگی ایده آل و نرخ مالیات پایین باعث شده با راه اندازی یک کسب و کار در این کشور، در مدت زمان کوتاهی به سود بسیاری دست یابید. با استفاده از ویزای استارتاپ آمریکا می‌توانید به مدت ۳۰ ماه اقامت در این کشور را دریافت کرده و بعد از پایان یافتن این مدت، این امکان وجود دارد که برای ۳۰ ماه دیگر نیز اقامت خود را تمدید نمایید. به این نکته توجه کنید که شما بعد از گذشت این دوره می‌توانید جهت دریافت اقامت دائم، دریافت گرین کارت و پاسپورت این کشور اقدام کنید.

انواع ویزای استارتاپ آمریکا

کشور آمریکا امتیازات قابل توجه‌ای را برای کسب و کارهای نوپا در نظر گرفته است. این امکان وجود دارد که از بازارهای بزرگ و تکنولوژی‌های پیشرفته موجود در این کشور استفاده کرده و جهت ارتقا سطح کسب و کار خود استفاده کنید. همچنین در آمریکا فرصت‌های زیادی برای جذب سرمایه و توسعه شرکت‌ها ایجاد شده است که شرایط مناسبی را برای راه اندازی یک استارتاپ برای متقاضیان فراهم می‌کند.

نرخ مالیاتی در این کشور پایین بوده که در کنار تولید ناخالص داخلی بالا و نرخ تورمی پایین همگی از امتیازات جذابی برای کارآفرینان در سراسر دنیا محسوب می‌شوند. به این نکته توجه کنید که فرایند دریافت ویزای استارتاپ آمریکا کمی زمانبر است. قبل از هر چیز شما باید ایده مناسبی جهت راه اندازی کسب و کار داشته باشید. سپس ایالت موردنظر خود را برای راه اندازی کسب و کار خود تعیین کرده و تمامی موارد موردنیاز را تکمیل کنید. به طور کلی ویزاهای مختلفی جهت جذب کارآفرینان از سراسر دنیا ارائه می‌شوند که ما در ادامه پرطرفدارترین و کاربردی‌ترین آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم:

ویزای EB5

این نوع ویزا یکی از محبوب‌ترین ویزاهای استارتاپ آمریکا برای کارآفرینان محسوب می‌شود. شما برای دریافت این ویزا علاوه بر ارائه یک بیزینس پلن قوی، باید سرمایه حداقل ۹۰۰ هزار دلاری داشته باشید. حضور سرمایه گذار در شرکت تجاری مربوطه الزامی است. همچنین باید یک مدرک مبنی بر قانونی بودن سرمایه خود ارائه کنید و توانایی ایجاد ۱۰ شغل تمام وقت را نیز داشته باشید. ویزای EB5 خود شامل زیرمجموعه‌های گوناگونی است که بر اساس سرمایه‌گذاری در مناطق مختلف آمریکا دسته‌بندی می‌شوند. این دسته از ویزاها شامل ویزایC5، T5 و I5 می‌باشد.

ویزای EB2

ویزای استارتاپی EB2 آمریکا به افراد نخبه، هنرمندان و همچنین افرادی متخصص با تحصیلات دانشگاهی تعلق می‌گیرد. از مهم‌ترین شرایط دریافت این ویزا می‌توانیم به داشتن مدارک دانشگاهی معتبر، دریافت یک پشنهاد شغلی یا گواهی تایید شده PERM و همچنین داشتن استعداد درخشان در حوزه مورد نظر (پزشکی، هنر، تجارت و…) اشاره کنیم.

ویزای O1A

انواع ویزای استارتاپ آمریکا در دسته O از ویزاهای موقت کاری آمریکا محسوب می‌شوند. اشخاصی که توانایی‌های خاصی در آموزش، تجارت، هنر و علوم مختلف دارند می‌توانند ویزاهای سری O را دریافت کنند. ویزای O1A در این دسته قرار می‌گیرد و حدود ۳ سال اعتبار دارد. برای دریافت این ویزا باید مدرکی مبنی بر اثبات فعالیت‌ها و دستاوردهای خود ارائه کنید و ضمن ارائه یک بیزینس پلن قوی، باید یک قرار داد از کارفرمای آمریکایی دریافت کرده و فرم I-129 را نیز تکمیل نمایید.

ویزای L1

ویزای استارتاپی L1 که یک نوع ویزای غیرمهاجرتی محسوب می‌شود، این امکان را برای شرکت‌های خارجی فراهم می‌کند که مدیران و متخصصین ماهر خود را به آمریکا منتقل کنند تا عملکرد خوبی جهت توسعه کسب و کار خود ایفا ارائه نمایند. مدیران ارشدی که قصد دارند دفتری در آمریکا ثبت یا شعبه دیگری را در این کشور راه اندازی کنند، شامل دریافت این نوع ویزا می‌شوند.

چنانچه بر اساس قوانین تعیین شده یکسری شرایط را داشته باشید، می‌توانید به مدت ۷ سال از ویزای L1 خود استفاده کنید. همچنین این امکان وجود دارد که بعد از گذشت این دوره بتوانید گرین کارت خود را دریافت نمایید. برای دریافت ویزای استارتاپی L1 آمریکا باید حداقل ۲۰۰ هزار دلار سرمایه داشته باشید. همچنین باید تا یکسال بعد از دریافت ویزا فعالیت خود را شروع نمایید که می‌تواند شامل اجاره دفتر، خرید تجهیزات و ابزار مربوطه یا استخدام نیروهای موردنیاز باشد.

ویزای B1

ویزای تجاری B1 در دسته ویزاهای غیرمهاجرتی قرار می‌گیرد و برای اهداف تجاری کوتاه مدت و موقت مانند شرکت در کنفرانس، مشاوره با همکاران تجاری و… کاربرد دارد. این ویزا تنها ۳ ماه اعتبار دارد و اگر قصد دارید بیشتر بمانید باید آن را تمدید کنید. جهت دریافت ویزای استارتاپی B1 آمریکا باید فرم DS-160 را تکمیل کرده، نامه کارفرما یا گواهی که ثابت کند که شما مدیریت شرکت را برعهده دارید را نیز ارائه کنید و در پایان هزینه‌های مربوطه را پرداخت نمایید. همچنین نامه‌ای نیز باید ارائه کنید که در آن هدف شما از سفرتان شرح داده شده باشد.

ویزای E2

ویزای سرمایه‌گذاری E2 مزایای زیادی دارد، زیرا در کنار راه اندازی یک کسب و کار می‌توانید خانواده را نیز همراه خود به آمریکا ببرید. این ویزا به کارآفرینانی تعلق می‌گیرد که حداقل ۱۰۰ هزار دلار سرمایه و ۵۰ درصد سهام بیزینسی دارند. متاسفانه این ویزا تنها به ملیت‌های خاصی اختصاص دارد که ایرانیان جزء آن نیستند. متقاضی با دریافت ویزای E2 می‌تواند به مدت ۲ سال در آمریکا اقامت داشته باشد.

گرفتن اقامت از طریق ویزای استارتاپ آمریکا چگونه است؟

بسیاری از افراد مایلند با استفاده از ویزای استارتاپ آمریکا اقامت خود را دریافت کنند. چنانچه شما نیز قصد دارید برای این موضوع اقدام کنید، باید از دو ویزای O-1 و E-2 برای این موضوع استفاده نمایید. ویزای E-2 برای سرمایه‌گذاری جهت راه اندازی کسب و کار در آمریکا کاربرد دارد و ویزای O-1 مختص افرادی با استعداد‌ها و توانایی‌های فوق العاده در زمینه‌های متنوع علم، هنر، تجارت و… می‌باشد.

چنانچه استارتاپ شما توسط دولت آمریکا تایید گردید، این امکان برای شما فراهم می‌شود که به به مدت ۳۰ ماه به همراه خانواده خود در این کشور اقامت داشته باشید. این مدت قابل تمدید بوده و می‌توان اقامت ۵ساله دریافت نمود. بعد از گذشت این دوره می‌توانید گرین کارت، اقامت طولانی مدت در آمریکا و پاسپورت این کشور را دریافت کنید.

چنانچه در زمینه اقامت در آمریکا با استفاده از ویزای استارتاپ سوالاتی داشتید، می‌توانید با استفاده از این لینک اطلاعات خود را ثبت کنید. مشاوران مجموعه اپلاییکا در اسرع وقت با شما تماس می‌گیرند و پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

مدارک لازم برای دریافت ویزای استارتاپ آمریکا

مدارک لازم برای دریافت ویزای استارتاپ آمریکا

شما باید مدارکی که در ادامه ذکر شده اند را به همراه فرم های تکمیل شده ارائه کنید که این موارد شامل همسر و فرزندان زیر 21 سال مجرد شما نیز خواهد بود:

  • پاسپورت معتبر(حداقل 6 ماه اعتبار)
  • دو قطعه عکس
  • شناسنامه و کارت ملی
  • مدارک مربوط به منابع مالی شما جهت اثبات تامین سرمایه و قانونی بودن آن
  • اسناد شهروندی فرد متقاضی
  • فرم 260-DS

هزینه اخذ ویزای استارتاپ آمریکا

هزینه دریافت ویزای استارتاپ آمریکا به عوامل مختلفی بستگی دارد و شامل موارد زیر است:

  • ابتدا شما باید هزینه‌ای را برای پردازش ویزا و صدور آن به سفارت یا کنسولگری آمریکا پرداخت نمایید. به این نکته توجه کنید که در برخی موارد نیاز است برای دریافت این ویزا با مقامات مهاجرتی آمریکا مصاحبه‌ای داشته باشید. در چنین موقعیتی باید هزینه مصاحبه را نیز پرداخت نمایید. در این مصاحبه در خصوص تجربیات تحصیلی، شغلی یا اطلاعات فردی شما صحبت خواهد شد.
  • این امکان وجود دارد که برای دریافت ویزای استارتاپ آمریکا به مشاوره حقوقی نیاز داشته باشید که باید هزینه جداگانه‌ای را برای آن در نظر بگیرید.
  • صدور ویزای استارتاپ آمریکا نیاز به مدارک خاصی دارد. در نتیجه باید برای تهیه مدارک مورد نیاز مربوط به اخذ ویزا هزینه جداگانه‌ای در نظر داشته باشید.

سخن پایانی…

کشورهای قدرتمندی مانند آمریکا همواره برای پیشرفت اقدامات گوناگونی انجام می‌دهند که یکی از آن‌ها ارائه ویزای استارتاپ برای افراد خارجی است. با فراهم کردن چنین موقعیتی، هم استعدادهای درخشان سراسر دنیا قادر به راه اندازی کسب و کار می‌شوند و هم دولت آمریکا برای شهروندان خود شغل ایجاد می‌کند. با ایجاد چنین شرایطی، آمریکا شاهد رشد اقتصادی قابل توجه‌ای خواهد بود.

چنانچه ایده نابی در زمینه راه اندازی یک کسب و کار مفید دارید، ویزای استارتاپ آمریکا یکی از بهترین راه‌ها برای توسعه ایده‌های شما در سطح جهانی به حساب می‌آید. ما در این مقاله به طور کامل درباره مدارک و شرایط دریافت ویزای استارتاپ آمریکا صحبت کردیم. چنانچه در این زمینه سوالاتی دارید، می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان مجموعه اپلاییکا در تماس باشید.

ویزای استارتاپ آمریکا مناسب چه افرادی است؟

این ویزا برای اشخاصی مناسب است که قصد دارند یک شرکت نوپا در آمریکا تاسیس کنند یا قصد پیوستن به چنین مرکز تجاری داشته باشند. کارآفرینانی که مسلط به زبان انگلیسی هستند، مسیر هموارتری برای دریافت ویزای استارتاپ آمریکا دارند. همچنین تمامی اشخاصی که قصد دریافت این نوع ویزا را دارند، باید بتوانند سرمایه کسب و کار خود را تامین کنند تا در آینده با مشکلی مواجه نشوند.

شرایط دریافت ویزای استارتاپ آمریکا چیست؟

مهم‌ترین نکته در این زمینه، داشتن ایده‌ای نو است که منجر به راه اندازی کسب و کاری مفیدی در این کشور می‌شود. هرساله استعدادهای درخشان از سراسر دنیا با ارائه ایده‌های خود در جهت دریافت این ویزا اقدام می‌کنند. داشتن مدرک زبان معتبر، مدرک لیسانس و سرمایه کافی متناسب با نوع کسب و کار و همچنین داشتن ۵ سال سابقه کار مطابق با مدرک تحصیلی و سابقه کار در حیطه مدیریتی، از دیگر شرایط دریافت ویزای استارتاپ آمریکا به شمار می‌روند.

چگونه یک کسب و کار در آمریکا راه اندازی کنم؟

شما در اولین مرحله باید نوع شرکت خود را مشخص کنید مانند شرکت سهامی عام یا شرکت LLC. سپس باید برای ثبت شرکت خود به دفاتر مربوطه در ایالت مورد نظر مراجعه کرده و مدارک موردنیاز را ارائه کنید. در ادامه باید با بانک‌های مختلف تماس بگیرید و یک حساب بانکی مخصوص برای شرکت خود تشکیل دهید. حالا بسته به فعالیت شرکت باید مجوزهای مربوطه را دریافت نمایید. در پایان باید با توجه به قوانین مالیاتی آمریکا، مسئولیت‌های مالیاتی خود را بررسی کنید. چنانچه در این زمینه نیاز به کمک داشتید، می‌توانید یک حسابدار متخصص را استخدام نمایید.

آیا با ویزای استارتاپ آمریکا می‌توانم در این کشور کار کنم؟

شما تنها می‌توانید در کسب و کاری فعالیت کنید که برای ایده آن موفق به دریافت ویزا شده اید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *