مهاجرت اسپانیا 2024 + اخذ اقامت اسپانیا

مهاجرت اسپانیا 2024 + اخذ اقامت اسپانیا

فهرست مطالب

به طور کلی مهاجرت فرایند پیچیده‌ای دارد و هر فرد بنابه شرایط خود ممکن است در این مسیر با چالش‌هایی مواجه شود. تمامی کشورهای دنیا برای پذیرش افراد مهاجر یکسری قوانین ویژه دارند و کشورهایی اروپایی از جمله اسپانیا نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اسپانیا به دلایل مختلف به یکی از مهم‌ترین مقاصد مهاجرتی در دنیا تبدیل شده است. هر متقاضی مهاجرت اسپانیا می‌تواند از مسیرهای مختلفی برای دریافت اقامت این کشور اقدام نماید.

ما در این مقاله قصد داریم به طور کامل روش‌های مهاجرت اسپانیا را توضیح داده و مدارک و هزینه‌های موردنیاز برای این منظور را نیز بیان کنیم. پس چنانچه شما نیز تصمیم گرفته‌اید به این کشور زیبا و خوش آب و هوا مهاجرت کنید، مطالعه ادامه این مطالب از اپلاییکا می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

نگاهی به مهاجرت اسپانیا

نگاهی به مهاجرت اسپانیا

در حال حاضر اسپانیا میزبان بیش از ۵ میلیون خارجی بوده که در این کشور مشغول کار و تحصیل هستند. از این تعداد حدود ۳۰ هزار نفر ایرانی هستند که با استفاده از روش‌های مهاجرتی تحصیل و کاری در این کشور اقامت دارند. این آمار نشان می‌دهد شرایط مهاجرت اسپانیا در حالت مطلوبی قرار دارد و می‌توان گفت اسپانیا همان مقصد رویایی است که در ذهن خود داشتید.

در این کشور فرصت‌های شغلی فراوانی وجود دارد و قوانین مالیاتی مطلوب و متعادلی برای کسب و کارها ارائه شده است. همچنین نظام آموزشی باکیفیت و امکانات بهداشتی درمانی پیشرفته موجب شده افراد زیادی مهاجرت به اسپانیا را به سایر کشورها ترجیح دهند.

شایان ذکر است که هزینه‌های زندگی در اسپانیا نسبت به سایر کشورهای اروپایی پایین‌تر بوده و متقاضی می‌تواند با اخذ اقامت اسپانیا به شهروند این کشور تبدیل شده و از تمامی مزایای مربوطه استفاده کند. علاوه بر این مورد، افراد معمولاً در این کشور از حمایت‌های اجتماعی و مالی خاصی و در اکثر موارد رایگان برخوردار هستند. شهرهای مادرید، بارسلون، مالاگا، آلیکانته و سن سباستنین از بهترین شهرهای اسپانیا برای مهاجرت هستند.

همانطور که می‌دانید زبان اسپانیایی در ۱۵ کشور صحبت می‌شود؛ در نتیجه یادگیری این زبان می‌تواند رزومه و مهارت قابل توجه‌ای برای ارتباطات اجتماعی شما باشد. یادگیری زبان اسپانیایی در سطح قابل قبول نیز می‌تواند نیازهای شما را در این کشور پوشش دهد و حتی از این توانایی خود می‌توانید در سفر به سایر کشورهای اسپانیایی زبان نیز بهره ببرید.

چنانچه قصد دریافت مشاوره در خصوص مهاجرت به اسپانیا را دارید، اطلاعات تماس خود را در این لینک وارد کنید تا مشاوران مجموعه اپلاییکا در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

روش‌های مهاجرت به اسپانیا

به طور کلی متقاضیان می‌توانند از ۵ روش برای مهاجرت به اسپانیا استفاده کنند که هر یک از روش‌ها شرایط و مدارک مختص به خود را دارد:

مهاجرت اسپانیا از طریق تحصیل

مطمئن‌ترین و راحت‌ترین روش مهاجرت اسپانیا، تحصیل در اسپانیا است. به دلیل قرار داشتن دانشگاه‌های معتبر در اسپانیا و ارزان بودن هزینه تحصیل، بسیاری از جوانان این مقصد را برای مهاجرت انتخاب می‌کنند. متقاضیانی که قصد دارند برای تحصیل در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی اسپانیا اقدام کنند باید علاوه بر دریافت نامه پذیرش از این مراکز، ویزای مخصوص خود را دریافت نمایند. ویزای تحصیلی اسپانیا در سه گروه صادر می‌شود. ویزای دانشجویی کمتر از ۳ ماه، ویزای دانشجویی کوتاه مدت (۳ تا ۶ ماه) و ویزای دانشجویی بلند مدت (۶ ماه به بالا) سه نوع ویزای تحصیلی این کشور هستند.

به این نکته توجه کنید مطالب درسی در اغلب دانشگاه‌های اسپانیا به زبان این کشور تدریس می‌شوند اما در برخی دانشگاه‌ها مطالب با زبان انگلیسی نیز به دانشجویان ارائه می‌شوند. همچنین به این نکته در رابطه با مهاجرت به اسپانیا توجه کنید که هزینه تحصیل به زبان اسپانیایی نسبت به زبان انگلیسی بسیار کمتر است.

این امکان فراهم شده است که هر دانشجو در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در اسپانیا مشغول تحصیل شود. همچنین این امکان فراهم شده است که در دوره‌های کوتاه مدت زبان نیز در این کشور شرکت کنید؛ با این شرط که این دوره‌ها در مراکز معتبر برگزار شوند و از آن‌ها پذیرش بگیرید. اعتبار مجوز اقامتتان در اسپانیا به طول مدت مقطع تحصیلی شما بستگی دارد که می‌تواند ۳ تا ۹ ماه یا حتی ۲ تا ۴ سال باشد. شما می‌توانید در صورت ادامه تحصیل، ویزای تحصیلی خود را تمدید کنید.

مهاجرت اسپانیا از طریق کار

فرصت‌های شغلی فراوان کشور اسپانیا این شرایط را برای مهاجران فراهم کرده است که با استخدام در یک شرکت معتبر، اقامت دریافت کنند. البته دریافت مجوز اقامت اسپانیا با استفاده از ویزای کاری شرایط خود را دارد. ابتدا باید یک پیشنهاد شغلی از کارفرمای اسپانیایی دریافت کنید. نکته بعدی این است که باید وضعیت مالی و دریافتی شما در این شغل بالاتر از ۴۰۰۰۰ یورو در سال باشد. در ادامه کارفرمای شما اقدامات اداری را انجام می‌دهد و بعد از انجام شدن اقدامات اولیه، می‌توانید با مراجعه به سفارت مراحل دیگر را شخصاً پیگیری کنید.

برای مهاجرت کاری به اسپانیا نیز چندین نوع ویزا صادر می‌شوند که باید بنا به شرایط خود یکی را دریافت نمایید:

  • ویزای کاری طولانی مدت
  • ویزای کاری فصلی
  • ویزای Eu Blue Card
  • ویزای Au Pair

مهاجرت اسپانیا از طریق سرمایه‌گذاری

سرمایه‌گذاری روشی آسان برای متقاضیانی است که بودجه خوبی برای مهاجرت به اسپانیا دارند. روش‌های مختلفی برای این منظور وجود دارد که می‌توانیم به تمکن مالی، خرید ملک و ثبت شرکت اشاره کنیم. برای خرید ملک در اسپانیا باید حداقل ۵۰۰ هزار یورو داشته باشید تا بتوانید به این کشور مهاجرت کنید. به این نکته توجه کنید که اگر قصد دارید اقامت دائم اسپانیا را دریافت کنید، برای مدت زمان مشخصی اجازه فروش ملک خود را نخواهید داشت. سرمایه‌گذاری در روش تمکن مالی نیز به این معنا است که هر شخص برای زندگی در اسپانیا باید بتواند بدون نیاز به شغل، حداقل مبلغ ۲۲ هزار یورو را برای خود پرداخت کند. همچنین این مبلغ به ازای هر عضو خانواده شما ۱۰ هزار یورو افزایش خواهد یافت.

گلدن ویزای اسپانیا، نوعی ویزای ویژه است که شرایط آن با سایر روش‌های سرمایه‌گذاری کمی متفاوت‌تر است. علاوه بر خرید ملک، شما با خرید سهام یا سپرده‌گذاری در بانک به مبلغ حداقل یک میلیون یورو، می‌توانید گلدن ویزای خود را دریافت کنید. ارائه طرح تجاری قوی با سرمایه بیش از یک میلیون یورو برای ثبت شرکت، راهی دیگر برای مهاجرت به اسپانیا است. شما با استفاده از این روش باید اسناد مالی مرتبط برای اثبات تمکن مالی خود به مبلغ ۳۰ هزار یورو در سال را ارائه کنید. همچنین برای افراد تحت تکفل نیز باید مبلغ ۱۰ هزار یورو در سال را ارائه نمایید.

دارندگان گلدن ویزای اسپانیا نیازی به حضور دائمی در این کشور را ندارند و حضور آن‌ها یک بار در سال کفایت می‌کند. اعتبار این ویزا ۲ساله بوده و بعد از اتمام آن امکان تمدید آن برای ۲ سال دیگر وجود خواهد داشت. شایان ذکر است که شما بعد از ۵ سال داشتن این ویزا و واجد شرایط بودن می‌توانید اقامت دائم خود را دریافت کنید. افرادی که اقامت خود را از طریق این روش دریافت کرده اند، می‌توانند بعد از ۱۰ سال به شهروند اسپانیا تبدیل شوند.

مهاجرت اسپانیا از طریق ازدواج

ازدواج با فردی که تابعیت کشور اسپانیا دارد می‌تواند اقامت این کشور را برای شما فراهم کند. در این روش متقاضی باید اسناد رسمی و قانونی این ازدواج را به سفارت اسپانیا ارائه نماید. شرط دیگر این است که تبعه اسپانیا باید مدارک مالی و شغلی خود را برای اثبات تمکن مالی ارائه کند که نشان دهنده توانایی پرداخت هزینه‌های زندگی مشترک با همسر خود است.

بعد از بررسی مدارک و اسناد توسط سفارت اسپانیا و تایید آن‌ها، ویزای فرد خارجی صادر می‌گردد. طرف خارجی می‌تواند بعد از سه سال زندگی در اسپانیا، برای دریافت اقامت دائم خود اقدام کند. در صورتی که برای مراجع قانونی اثبات شود این ازدواج به هدف مهاجرت اسپانیا انجام شده است، متقاضی مشمول جریمه سنگین شده و حتی از این کشور اخراج می‌شود.

چنانچه می‌خواهید اطلاع یابید کدام یک از روش‌های مهاجرت اسپانیا برای شما بهتر است، می‌توانید جهت دریافت مشاوره در این لینک ثبت نام کنید تا کارشناسان مهاجرتی اپلاییکا در اسرع وقت با شما تماس گرفته و پاسخگوی سوالات شما باشند.

مدارک لازم جهت مهاجرت به اسپانیا

مدارک لازم جهت مهاجرت به اسپانیا

همانطور که بیان کردیم مدارک و شرایط هر یک از روش‌های مهاجرتی متفاوت است، اما در کل شما در فرایند مهاجرت اسپانیا به مدارک کلی زیر نیاز خواهید داشت:

  • پاسپورت معتبر با حداقل ۶ ماه اعتبار
  • مدارک هویتی
  • سه قطعه عکس پاسپورتی
  • ترجمه تمامی مدارک به زبان اسپانیایی
  • داشتن مدارک بیمه
  • گواهی‌عدم سوء پیشینه
  • مدارک مالی
  • تکمیل فرم‌های مربوط به درخواست ویزا

مراحل مهاجرت به اسپانیا

مهاجرت اسپانیا شامل مراحل گوناگونی است:

  1. ابتدا باید راجع به سیاست‌های مهاجرتی اسپانیا، الزامات قانونی موجود و دسته‌بندی ویزاهای خاص موجود تحقیقاتی انجام دهید و در این خصوص به آگاهی خوبی برسید.
  2. در مرحله بعدی باید بر اساس شرایط و هدف خود روش مهاجرتی و ویزای مناسبی را انتخاب نمایید. ویزای تحصیلی، ویزای کاری و ویزای سرمایه‌گذاری از جمله روش‌هایی هستند که باید متناسب با شرایط خود برای دریافت آن‌ها اقدام کنید.
  3. حالا در این مرحله از مهاجرت اسپانیا نوبت به تکمیل مدارک می‌رسد. شما باید تمامی مدارک خود را از جمله مدارک هویتی، اسناد تمکن مالی، بیمه درمانی و… را جمع آوری کرده و در صورت لزوم آن‌ها را به یک مترجم رسمی بسپارید تا به زبان اسپانیایی ترجمه شوند.
  4. در پایان، درخواست ویزای خود را به سفارت یا کنسولگری اسپانیا در کشور خود ارسال کنید. به جدول زمانی توجه کنید و دستورالعمل‌های برنامه را به خوبی انجام دهید. همچنین هزینه‌های مربوط به درخواست ویزا را به موقع پرداخت نمایید. حالا منتظر شوید که به درخواست ویزای شما رسیدگی شود. زمان رسیدگی به درخواست شما، به نوع ویزا و حجم درخواست‌ها بستگی دارد.

هزینه مهاجرت به اسپانیا

مسیرهای مهاجرتی متفاوتی برای دریافت اقامت اسپانیا وجود دارد و طبیعتاً هر یک هزینه متفاوتی را در بر می‌گیرد. علاوه بر مبالغی که در فرایند مسیر درخواست ویزا هزینه می‌شود، مبالغی نیز برای شهریه تحصیلی، ترجمه مدارک، هزینه بیمه، وکیل و… وجود دارد که باید به صورت جداگانه محاسبه کرد. در کل هزینه‌های اصلی مهاجرت اسپانیا شامل موارد زیر است:

عنوانهزینه
ترجمه رسمی مدارکبسته به نوع مدارک از ۲میلیون تومان شروع می‌شود
ویزای شینگنبرای افراد بزرگسال ۸۰ یورو و برای کودکان ۴۰ یورو
هزینه انواع ویزا (تحصیلی، کاری و…)۸۰ یورو  
میزان تمکن مالی برای انواع ویزاویزای تحصیلی: ۹۰۰ یورو ماهانه ویزای کاری: روزانه ۷۰ یورو ویزای سرمایه گذاری: بین ۶۰ هزار یورو تا ۲ میلیون یورو
عوارضحدود ۶۰ یورو
بیمه درمانیحدود۵۰۰ یورو سالانه

سخن پایانی

بر اساس آمار رسمی منتشر شده، کشور اسپانیا از لحاظ بیشترین تعداد مهاجر در رتبه چهارم اروپا و رتبه دهم دنیا قرار گرفته است که در نوع خود قابل توجه است. این کشور به دلیل قدمت فراوان، جاذبه‌های دیدنی بسیار، آب و هوای متعادل و داشتن شرایط زندگی و امکانات بهداشتی درمانی ایده آل برای مهاجرین، یکی از مقاصد مهاجرتی مهم اروپا محسوب می‌شود. همین موضوع باعث شده هرساله افراد زیادی خواهان دریافت اقامت اسپانیا باشند و از طرق مختلف برای این منظور اقدام کنند. ما در این مقاله روش‌ها و مراحل مهاجرت اسپانیا را بیان نمودیم. امیدواریم از مطالب فوق نهایت استفاده را برده باشید. شما می‌توانید جهت ارتباط با کارشناسان اپلاییکا، از طریق شماره تلفن‌های قید شده با مجموعه در تماس باشید.

اگر در انتخاب بهترین روش مهاجرت به اسپانیا نیاز به مشاوره دارید، کافی است از طریق این لینک ثبت نام کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

آیا در زمان تحصیل در اسپانیا می‌توان مشغول به کار شد؟

این امکان فراهم شده است که دانشجویان به صورت پاره وقت حدود ۲۰ ساعت در هفته مشغول به کار شوند تا برای تامین هزینه‌های زندگی و تحصیل مشکلی نداشته باشند. همچنین شما می‌توانید بعد از اتمام دوره تحصیل خود، در یک فرصت ۱۲ ماهه دنبال یک شغل باشید و ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تغییر دهید.

تابعیت اسپانیا از طریق تولد به چه صورت است؟

اسپانیا جزء آن کشورهایی است که به سیستم خون برای تولد فرزندان پایبند است. بر اساس این سیستم، باید یکی از والدین نوزاد تازه متولد شده شهروند اسپانیا باشد تا درخواست شناسنامه از دولت اسپانیا بدون هیچ مشکلی صورت بگیرد.

بهترین مسیر مهاجرت اسپانیا کدام است؟

پاسخ به این سوال به شرایط شما بستگی دارد. مهاجرت از طریق تحصیل راحت‌ترین روش برای این منظور است اما اگر بودجه خوبی دارید، مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری بهترین گزینه برای شما محسوب می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *