کار در امارات 2024: شرایط اخذ ویزا و لیست مشاغل

کار در امارات 2024: شرایط اخذ ویزا و لیست مشاغل

فهرست مطالب

در چند دهه گذشته امارات به یکی از کشورهای محبوب برای مهاجرت کاری تبدیل شده است. پیشرفت‌های اقتصادی قابل توجه این کشور موجب شده فرصت‌های شغلی بسیاری در دبی به وجود بیایند. علاوه بر این موضوع، ثبات سیاسی، ساخت‌وساز مدرن، امنیت، جاذبه‌های گردشگری و کیفیت بالای زندگی از دیگر مواردی هستند که امارات را به یک مقصد پرطرفدار برای مهاجرت کاری تبدیل کرده‌اند. ما در این مقاله از اپلاییکا تصمیم داریم شرایط کار در امارات را به طور کامل بررسی کنیم؛ پس چنانچه قصد دارید برای اخذ ویزای کاری امارات اقدام کنید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید.

بررسی وضعیت کار در امارات

بررسی وضعیت کار در امارات

امروزه امارات یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیا محسوب می‌شود که همین موضوع باعث شده فرصت‌های شغلی بسیاری برای مهاجران ایجاد گردد. امارات حدود ۸ میلیون نفر جمعیت دارد. صنایع نفت و گاز، ساخت و ساز، خدمات مالی و گردشگری از اصلی‌ترین صنایع این کشور حوزه خلیج فارس به حساب می‌آیند.

نرخ بیکاری امارات در سال ۲۰۲۴ حدود ۳ درصد اعلام شده که نشان از وضعیت کاری مطلوب آن دارد. شما با کار در این کشور از درآمد بالا و بدون مالیات بهره‌مند خواهید شد. رشد و ثبات اقتصادی و بازار کار متنوع امارات، هرگونه دغدغه را بابت کاریابی در دبی برطرف می‌کند. ساعات کاری امارات ۴۸ ساعت در هفته (۸ ساعت در روز) تعیین است. در سال‌های اخیر متخصصان زیادی با سطح مهارت مختلف، جذب شرکت‌ها و پروژه‌های واقع در امارات شده‌اند.

کار در امارات رزومه‌ پرباری را برای هر شخصی به همراه دارد. با کسب تجربه و افزایش مهارت در محیط حرفه ای، می‌توانید در آینده از سایر کارفرمایان پیشنهاد کاری دریافت کنید. زبان اصلی مشاغل در این کشور، عمدتاً انگلیسی است. تقریباً ۸۵ درصد جمعیت امارات از مهاجران تشکیل شده است؛ به همین دلیل به راحتی به عنوان یک متقاضی کار در امارات پذیرفته می‌شوید و مشکلی از این بابت نخواهید داشت.

در سراسر امارات و شهرهای مختلف آن مشاغل گوناگونی وجود دارند، اما اغلب موقعیت‌های شغلی در شهرهای دبی و ابوظبی یافت می‌شوند. شایان ذکر است که هزینه زندگی در این دو شهر، نسبت به سایر شهرهای امارات نسبتاً بالاتر است؛ با این حال به همان نسبت حقوق بیشتری دریافت می‌کنید تا بدون دغدغه هزینه‌های زندگی خود را پوشش دهید. میانگین درآمد در امارات سالیانه ۱۸۵ هزار درهم (۵۰.۴۸۰ دلار) است.

مزایای کار در امارات

  • معاف از مالیات
  • درآمد بالا
  • پیشرفت شغلی
  • محیط کاری امن
  • امکانات مدرن
  • کیفیت بالای زندگی

درآمد مشاغل مختلف در امارات

بسیاری از افراد قبل از مهاجرت و کار در امارات این سوال را دارند که درآمد مشاغل مختلف در این کشور چقدر است؟ به جهت اینکه به بهترین نحو به این سوال پاسخ دهیم، درآمد مشاغل مختلف در امارات را در جدول زیر ذکر کرده ایم:

عنوان شغلیدرآمد سالانه
پزشک و دندانپزشک300.000 درهم
مدیر پروژه210.000 درهم
مدیر مالی200.000 درهم
پرستار185.000 درهم
دبیر170.000 درهم
مدیر توسعه کسب و کار150.000 درهم
مهندس عمران64.000 درهم
مهندس مکانیک67.000 درهم
حسابدار54.000 درهم

لیست مشاغل موردنیاز امارات

تمامی متقاضیان با هر تخصص و سطح مهارتی می‌توانند شانس خود را برای مهاجرت کاری به امارات امتحان کنند. برخی از موقعیت‌های شغلی در امارات به تعداد نیروی انسانی بیشتری نیاز دارند؛ در نتیجه اقدام برای اخذ این جایگاه‌های شغلی پیشنهاد بهتری است. با ارسال رزومه برای موقعیت های کاری پرتقاضا، هم شانس بیشتری برای اخذ ویزا دارید و هم درآمد بالاتری کسب خواهید کرد. پرتقاضاترین مشاغل امارات عبارتند از:

  • پزشک، دندانپزشک و پرستار
  • وکیل
  • مدیر پروژه
  • مهندس عمران، مکانیک، نرم‌افزار
  • معمار
  • کارگر ساختمانی
  • فروشنده
  • حسابدار
  • معلم
  • مشاور حقوقی
  • گردشگری
  • دیجیتال مارکتینگ
  • امنیت و هوش مصنوعی

شرایط کار در امارات

اولین گام برای کار در امارات این است که از طرف یک شرکت یا کارفرمای اماراتی جاب آفر یا پیشنهاد کاری دریافت کنید. چنانچه با موفقیت نامه پیشنهاد کاری خود را دریافت کردید، مجاز هستید برای اخذ مجوز کار و اقامت اقدام نمایید. در برخی موارد ممکن است شرکتی که برای شما جاب آفر ارسال کرده، تمامی هزینه‌ها و فرایند اداری مربوط به اخذ ویزای کاری امارات را بر عهده بگیرد. پس قبل از هرگونه اقدام اطمینان حاصل کنید که آیا کارفرمای مربوطه هزینه ها و پروسه اداری را بر عهده می‌گیرد یا خیر.

برای مهاجرت کاری به امارات باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشید. داشتن تجربه کاری مرتبط با آن موقعیت شغلی از اهمیت خاصی برخوردار است. ارائه گواهی سلامت پزشکی و گواهی‌ عدم سوء پیشینه از دیگر شرایط کار در امارات هستند.

شما باید تمکن مالی خود را برای آفیسر مهاجرت امارات اثبات کنید. تمکن مالی به این معنا است که شما توانایی تامین هزینه‌های زندگی خود را در امارات دارید. برای این منظور ارائه صورت حساب بانکی و اسناد مالی کافی خواهد بود.

چنانچه در زمینه کار در امارات سوال دارید، کافی است در این لینک ثبت نام کنید. کارشناسان موسسه مهاجرتی اپلاییکا در اسرع وقت با شما تماس گرفته و پاسخگوی سوالاتتان خواهند بود.

روش‌های کار در امارات

به طور کلی دو روش برای کار در امارات وجود دارد که متناسب با شرایط خود می‌توانید از طریق یک عنوان اقدام نمایید:

کار در امارات از طریق جاب آفر

در این روش باید قبل از مهاجرت کاری به امارات، یک پیشنهاد کاری از طرف یک کارفرما یا شرکت واقع در این کشور داشته باشید. برای دریافت جاب آفر باید با کارفرما در ارتباط باشید و مدارک لازم را ارسال کنید تا درخواست شما مورد بررسی قرار بگیرد. همچنین ممکن است نیاز باشد یک مصاحبه آنلاین کاری نیز برگزار شود.

چنانچه با درخواستتان موافقت شد، نامه پیشنهاد کاری برای شما صادر می‌شود. بعد از عقد قرارداد، کارفرمای شما باید با مراجعه به اداره مهاجرت امارات مجوز کار شما را بگیرد. بعد از دریافت مجوز کار می‌توانید برای اخذ ویزای کاری امارات از طریق سفارت این کشور اقدام نمایید.

کار در امارات از طریق جاب سیکر

این ویزای امارات با نام ویزای جستجوی کار نیز شناخته می‌شود و صدور آن از سال ۲۰۲۲ شروع شده است. ویزای جستجوی کار امارات این اجازه را به متقاضیان می‌دهد که به مدت ۱ تا ۶ ماه وارد این کشور شده و به دنبال شغل مناسب خود باشند. ویزای جستجوی کار امارات نوعی مجوز است که برای اخذ آن نیازی به حامی مالی نیست؛ البته برای دریافت این نوع ویزا باید مدرک کارشناسی خود را از یکی از ۵۰۰ دانشگاه برتر دنیا و موردتایید امارات دریافت کرده باشید.

کاریابی در امارات

جستجوی کار در وب سایت‌های کاریابی آنلاین و آگهی ها، ثبت نام در پورتال‌های شغلی و همچنین ثبت نام در آژانس‌های کاریابی از بهترین روش‌های پیدا کردن کار در امارات محسوب می‌شوند.

موسسات کاریابی امارات

موسسات کاریابی امارات به شما کمک می‌کنند شغل مناسب خود را پیدا کنید. بسیاری از کارفرمایان اماراتی از طریق این موسسات، نیروی کار ماهر و متخصص موردنیاز خود را جذب می‌کنند. این امکان فراهم شده است که به صورت آنلاین و بدون هیچ هزینه‌ای کار خود را بیابید.

برای این منظور باید مدرک تحصیلی، رزومه کاری خود و… را در اختیار موسسه یا آژانس کاریابی قرار دهید. چنانچه کار مناسب با مهارت شما یافت شد، موسسه مربوطه به شما اطلاع می‌دهد. در ادامه می‌توانید برای اخذ ویزای کاری، مجوز اقامت و در نهایت مهاجرت کاری به امارات اقدام کنید. Future Tense، Dubizzle، Accel Human Resource Consulting، Konnekts LLC و Black & Grey HR از بهترین موسسات کاریابی در دبی هستند.

سایت‌های کاریابی امارات

سایت‌های کاریابی مختلفی وجود دارند که موقعیت‌های شغلی مختلفی را اطلاع‌رسانی می‌کنند. بسیاری از کارفرمایان اماراتی نیروی انسانی موردنیاز خود را از طریق این وب سایت‌ها اعلام کرده و پروسه استخدام را انجام می‌دهند. از بهترین سایت‌ها و پلتفرم‌های کاریابی می‌توانیم LINKEDIN.COM، INDEED.COM،BAYT. COM، LAIMOON.COM، OLIV.COM و GULFTALENT.COM را نام ببریم.

پیدا کردن کار در امارات با شبکه‌سازی

شبکه‌سازی روش دیگری برای کاریابی در دبی است. دبی مرکز برگزاری بسیاری از نمایشگاه‌های تجاری و کنفرانس‌های صنعتی به حساب می‌آید و این فرصت را به شما می‌دهد که با کارفرمایان بالقوه و متخصصان صنعتی  در ارتباط باشید و گامی موثر برای پیدا کردن کار در امارات بردارید. شبکه‌های اجتماعی نیز ارتباط با متخصصان و کارفرمایان صنایع مختلف را برای شما امکان‌پذیر می‌کنند. شبکه‌سازی شانس شما را برای یافتن کار در امارات افزایش می‌دهد و به شما کمک می‌کند بازار کاری پنهان در دبی را کشف کنید، زیرا بسیاری از مشاغل از طریق ارتباطات شخصی اطلاع‌رسانی می‌شوند.

مدارک لازم جهت کار در امارات

متقاضیان مهاجرت کاری به امارات برای اخذ ویزا باید مدارک مشخصی را آماده و ارائه کنند. تکمیل کردن و ارسال به موقع مدارک کمک می‌کند به درخواست ویزای شما زودتر رسیدگی شود و شانس بیشتری برای کار در امارات داشته باشید. شما برای طی کردن این پروسه به مدارک زیر نیاز خواهید داشت:

  • پاسپورت معتبر
  • مدارک شناسایی و هویتی
  • ۲ قطعه عکس جدید
  • جاب آفر
  • رزومه کاری
  • مدارک تحصیلی
  • قرارداد و توافقنامه از سوی کارفرما و امضاء طرفین
  • گواهی سلامت
  • گواهی ‌عدم سوء پیشینه
  • بیمه نامه مسافرتی
  • اسناد تمکن مالی
  • تکمیل فرم درخواست ویزا

هزینه صدور ویزای کاری امارات

هزینه ویزای کاری امارات بسته به نوع ویزا و مدت اقامت شما متفاوت است. برای درک بهتر این موضوع، ما در جدول زیر هزینه صدور انواع ویزای کار در امارات را بیان کرده ایم:

نوع ویزاهزینه
ویزای کاری امارات (متقاضیان با مدرک زیر دیپلم)5000 درهم
ویزای کاری امارات (متقاضیان با مدرک دیپلم)600 تا 2000 درهم
ویزای کاری امارات (متقاضیان با مدرک کارشناسی)300 درهم
ویزای کاری امارات با اعتبار 2 ساله3000 تا 7000 درهم
ویزای کارگران خارجی بالای 65 سال5000 درهم
ویزای فریلنسری (کار از راه دور)1040 درهم
ویزای جستجوی کار1500 تا 1800 درهم

هزینه زندگی در امارات

یک خانواده ۴ نفره در امارات ماهانه ۱۲.۵۰۰ درهم برای تامین هزینه‌های خود نیاز دارند. این مبلغ بدون احتساب اجاره خانه است. همچنین هزینه زندگی یک نفر در امارات بدون اجاره، ماهانه ۳۶۰۰ درهم تخمین زده می‌شود. میانگین اجاره آپارتمان در امارات ماهیانه ۳۶۷۰ تا ۱۱۰۰۰ درهم است. این مبلغ بسته به متراژ، تعداد اتاق و نزدیکی آپارتمان به مرکز شهر متغیر خواهد بود. به طور کلی هزینه‌های زندگی در امارات از ایران بسیار بیشتر است.

اخذ ویزای همراه خانواده با کار در امارات

چنانچه همسر و فرزندان شما نیز قصد دارند همراهتان به امارات بیایند، باید ابتدا درخواست اقامت را برای آنان ثبت کنید. بعد از رسیدن خانواده به امارات تا ۳۰ روز فرصت دارید برای اخذ مهر و دریافت مجوز اقامت همراهان خود اقدام نمایید. برای اخذ ویزای همراه خانواده باید حقوق ماهیانه شما حداقل ۳۰۰۰ درهم باشد. همچنین برای همراهی والدین نیز لازم است ماهیانه حداقل ۱۰۰۰۰ درهم دریافت کنید.

خانواده شما قبل از ورود به امارات باید آزمایشات پزشکی لازم را انجام داده و گواهی سلامت دریافت کرده باشند. به جهت اینکه اقامت خانواده‌تان در امارات معتبر باقی بماند، همراهان شما نباید بیشتر از ۶ ماه مداوم از امارات خارج شوند.

اقامت دائم از طریق کار در امارات

اخذ اقامت امارات پروسه پیچیده‌ای دارد و به راحتی به دست نمی‌آید. شما بعد از دریافت جاب آفر و عقد قرارداد با کارفرمای اماراتی باید جهت دریافت ویزای کار و اقامت موقت کاری اقدام کنید. مدت اقامت کاری شما بسته به نوع کار و تاریخ قرارداد متفاوت است. شما بعد از ۳۰ سال زندگی و کار در امارات و تمدید پی در پی اقامت کاری خود می‌توانید درخواست اقامت دائم این کشور را بدهید. چنانچه شرایط زیر را داشته باشید، می‌توانید به مدت ۳۰ سال در امارات بمانید تا واجد شرایط اخذ اقامت دائم شوید:

  • مالیات خود را به طور مرتب پرداخت کنید.
  • سابقه سوء پیشینه کیفری نداشته باشید.
  • جایگاه شغلی شما در امارات مهم و موردنیاز باشد.

سخن پایانی

بازار کار متنوع امارات و فرصت‌های تجاری رو به رشد دبی این امکان را برای شما فراهم می‌کند که آینده شغلی و رفاه زندگی خود را تضمین کنید. کار در امارات تجربه‌ای ارزشمند بوده و مزایای بسیاری مانند مسکن، بیمه درمانی، کمک هزینه زندگی و تعطیلات با حقوق را به همراه دارد. معافیت افراد حقیقی از مالیات، درآمد ایده‌آل و کیفیت بالای زندگی از دیگر مزایای کار در امارات به شما می‌روند. چنانچه در خصوص مهاجرت کاری به امارات به مشاوره نیاز دارید، کافی است در این لینک ثبت نام کنید. کارشناسان مجموعه اپلاییکا در سریع‌ترین زمان ممکن با شما تماس گرفته و توضیحات لازم را به شما ارائه می‌کنند.

چه مشاغلی در امارات پرتقاضا هستند؟

مشاغل حوزه فناوری اطلاعات، امورمالی، کادردرمان و مشاغل حوزه مهندسی از پرتقاضاترین مشاغل جهت کار در امارات هستند.

چقدر طول می‌کشد ویزای کاری امارات صادر شود؟

این زمان به عوامل گوناگونی بستگی دارد، اما اگر مدارک شما تکمیل باشد، می‌توانید ویزای کاری خود را ظرف یک هفته دریافت کنید.

ویزای کاری امارات چقدر اعتبار دارد؟

زمانی که برای اولین بار ویزای کار امارات دریافت می‌کنید، این ویزا یک ماه اعتبار دارد که تا ۳۰ روز دیگر قابل تمدید است. در مهلت ۶۰ روزه خود باید همراه با کارفرما برای دریافت ویزای اقامت و شناسه امارات اقدام کنید. اعتبار انواع ویزای اقامت کاری امارات ۱ تا 3 سال است که بسته به نوع کار خود می‌توانید آن را تمدید نمایید. برای تمدید باید حداکثر ۳۰ روز قبل از تاریخ انقضاء اقدام کنید.

آیا ارائه مدرک زبان جهت کار در امارات الزامی است؟

خیر؛ البته تسلط به زبان انگلیسی و آشنایی متوسط به زبان عربی برای ارتباط با کارفرما و دیگر کارکنان لازم است.

آیا کار در امارات همراه با غذا و جای خواب امکان‌پذیر است؟

در برخی از مشاغل ممکن است محلی برای اسکان نیروهای خارجی در نظر گرفته شود. کارکنان هتل‌ها و مراکز خدماتی، پرستاران کودک و سالمندان و کارگران ساختمانی می‌توانند از اقامتگاه و غذا بهره‌مند شوند.

مرخصی در امارات چگونه است؟

کارکنانی که یک سال در امارات کار کرده‌اند ۳۰ روز مرخصی در سال خواهند داشت. طبیعتاً به کارکنانی که کمتر از یک سال مشغول به کار بوده‌اند مرخصی کمتری تعلق می‌گیرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *