شرایط و مدارک کار در قطر 2024 + اخذ ویزا

شرایط و مدارک کار در قطر 2024 + اخذ ویزا

فهرست مطالب

کشور قطر به واسطه بازارکار پویا و پیشرفت اقتصادی که دارد، به یکی از مقاصد بی‌نظیر دنیا برای کار و سرمایه‌گذاری تبدیل شده است. کار در قطر مزایای بسیاری دارد که توجه هر متقاضی کار در خارج از کشور را به خود جلب می‌کند. حقوق پرداختی بالا، بیمه سلامت بین المللی، خدمات اقامتی و مسکن تنها برخی از مزایای کار در قطر به شمار می‌روند. نرخ بیکاری در قطر به پایین‌ترین سطح خود رسیده است و همین موضوع موجب شده فرصت‌های شغلی بسیاری برای مهاجران خارجی به وجود بیایند.

چنانچه به دنبال یک فرصت طلایی برای زندگی در قطر هستید، می‌توانید روش مهاجرت کاری را انتخاب کنید. ما در این مقاله از اپلاییکا تصمیم داریم درباره شرایط و مدارک کار در قطر بیشتر صحبت کنیم؛ پس تا انتهای مطلب با ما همراه شوید.

بررسی وضعیت کار در قطر

بررسی وضعیت کار در قطر

در حال حاضر نیروهای متخصص بسیاری در قطر مشغول کار هستند و صدور ویزای کاری این کشور در تعداد قابل توجه‌ای برای متقاضیان خارجی در حال انجام است. میزان حقوق پرداختی و درآمد در قطر بالا است، به همین دلیل سالیانه متقاضیان بسیاری با تخصص‌ها و مهارت‌های مختلف برای کار در قطر اقدام می‌کنند. مالیات بر درآمد در کشور قطر پایین است و همین موضوع باعث می‌شود بخش زیادی از حقوق خود را حفظ کنید.

برخی از مشاغل و حوزه‌های کاری قطر بسته‌های تشویقی، پاداش و معافیت‌های مالی خوبی را برای کارکنان خارجی در نظر گرفته‌اند. نرخ بیکاری قطر در حد بسیار پایینی قرار دارد و ۱/۰درصد ثبت شده است. همین موضوع باعث شده فرصت‌های شغلی متنوعی در حوزه‌های کاری مختلف برای متقاضیان خارجی به وجود بیاید. پرتقاضاترین مشاغل به حوزه‌های نفت، ساخت و ساز، خدمات مالی، فناوری اطلاعات و گردشگری تعلق دارند. در در اغلب شرکت ها و موقعیت های شغلی حداقل حقوق پرداختی در قطر 2.140QR و حداکثر 15.800QR است.

چگونه در قطر کار پیدا کنیم؟

برای یافتن کار در قطر می‌توانید از آژانس‌های کاریابی و منابع آنلاین استفاده کنید. برخی از آژانس‌های کاریابی استخدامی بین المللی بوده و برخی به صورت محلی در قطر در حال ارائه خدمات حرفه‌ای به متقاضیان جهت استخدام در این کشور هستند.

از بهترین آژانس‌های استخدامی قطر که در خارج از این کشور در حال فعالیت‌اند می‌توانیم Adecoo، Hays، Job Offer. vip و Robert Half را نام ببریم. آژانس‌های کاریابی QHR، Bayt، Al Noof و Work Circle از معتبرترین آژانس‌های کاریابی محلی در قطر هستند که موفقیت شغلی شما را تضمین می‌کنند.

بهترین مشاغل در قطر

شما متناسب با تخصص و مهارتی که دارید می‌توانید از فرصت‌های شغلی موجود در قطر استفاده کنید. با استفاده از این فرصت‌ها علاوه بر کسب درآمد، زمینه رشد و پیشرفت شما در محیط حرفه‌ای نیز فراهم می‌شود. مشاغل حوزه بهداشت و درمان، IT و مهندسی از پرتقاضاترین حوزه‌های کاری در قطر هستند. از پرتقاضاترین مشاغل قطر می‌توانیم به پزشک، پرستار، مهندسی نرم افزار، مدیر شبکه، کارشناس امنیت سایبری، مهندس برق، مهندس عمران و مهندس مکانیک اشاره کنیم. شما در جدول زیر می‌توانید مهم‌ترین مشاغل قطر را مشاهده کنید که بیشترین درآمد را به خود اختصاص داده‌اند:

عنوان شغلیمیانگین درآمد ماهانه(ریال قطر)
جراح60.000
قاضی50.000
مدیر اجرایی42.000
وکیل40.000
مدیر منابع نیروی انسانی40.000
رئیس بانک35.000
کارشناس IT35.000
پزشک25.000

شرایط کار در قطر

شرایط کار در قطر

شرایط کار در قطر متناسب با جایگاه شغلی موردنظر متفاوت است. متقاضیانی که شرایط زیر را دارند می‌توانند برای اخذ ویزا و کار در قطر اقدام کنند:

  • داشتن پیشنهاد کاری از طرف یک کارفرمای قطری، از اصلی‌ترین شرایط کار در این کشور به شمار می‌رود. داشتن سابقه کاری مرتبط به مدت حداقل ۳ سال الزامی است. همچنین ممکن است برخی از شرکت‌ها و کارفرمایان برای استخدام نیرو محدودیت سنی در نظر بگیرند. برای اخذ ویزای کار قطر شرایط سنی ۱۸ تا ۶۰ سال تعیین شده است.
  • ارائه مدارک تحصیلی مرتبط و قبولی در مصاحبه ورودی از دیگر شرایط کار در قطر به شمار می‌روند. معمولاً مصاحبه کاری به صورت آنلاین برگزار می‌شود. برای مهاجرت کاری به قطر ابتدا باید ویزای کاری دریافت کنید تا بتوانید به این کشور وارد شوید. همچنین از طریق کار در قطر می‌توانید همسر و فرزندان خود را نیز به قطر ببرید.
  • تسلط به زبان انگلیسی و تا حد امکان آشنایی به زبان عربی جهت کار در قطر پیشنهاد می‌شود. قبل از ورود به قطر باید معاینات پزشکی لازم را انجام داده و گواهی سلامت ارائه کنید. عدم داشتن سوء سابقه کیفری از دیگر شرایط کار در قطر به حساب می‌آید؛ این موضوع به خصوص در ادارات دولتی و شرکت‌های معتبر از اهمیت بسیاری برخوردار است.
  • اثبات تمکن مالی برای دریافت ویزای کاری الزامی است. به عبارتی باید به آفیسر مهاجرت ثابت کنید که توانایی پرداخت هزینه‌های زندگی خود و خانواده‌تان را در طول مدت اقامت در قطر دارید. داشتن حامی مالی شما را از این شرط معاف می‌کند؛ در غیر اینصورت باید با داشتن مبلغ تعیین شده در حساب بانکی خود و ارائه صورت حساب نشان دهید که خود توانایی تامین هزینه‌های زندگی در قطر را دارید.
  • زمانی که از طرف کارفرمای قطری پیشنهاد شغلی می‌گیرید، کارفرمای مربوطه به معنای اسپانسر شما است که با ارائه حقوق شرایط دریافت اقامت را برایتان فراهم می‌کند. به همین دلیل کار در قطر گزینه‌ای ایده آل برای متقاضیانی است که شرایط مالی خوبی ندارند.

ویزای کاری قطر چیست؟

ویزای کاری قطر در واقع نوعی مجوز است که به شما اجازه می‌دهد در کشور قطر مشغول کار شوید. این ویزا برای متقاضیانی صادر می‌شود که توانسته‌اند رضایت کارفرمایان قطری را جلب کرده و پیشنهاد کاری دریافت نمایند. ویزای کاری یکی از رایج‌ترین انواع ویزا بوده که برای اخذ آن به تمکن مالی بالایی نیاز ندارید و با داشتن شرایط لازم می‌توانید از مزایای آن بهره‌مند شوید. ویزای کار در قطر ابتدا به مدت ۶ ماه صادر می‌شود؛ بعد از این مدت می‌توانید آن را تمدید کنید. برای این منظور باید حداقل یک ماه قبل از اتمام اعتبار ویزا برای تمدید آن اقدام نمایید تا به مشکل خاصی برنخورید.

یکی از روش‌های مهاجرت به قطر اقدام از طریق سرمایه‌گذاری است. اگر کسب و کار فعالی دارید یا در گذشته شرکت موفقی داشته‌اید، می‌توانید با اخذ ویزای سرمایه‌گذاری قطر برای ورود به این کشور اقدام کنید. شما حداکثر یک ماه بعد از ورود به قطر باید در یکی از پروژه‌های سرمایه‌گذاری قطر مشارکت کرده و یا شرکت تجاری خود را در این کشور راه اندازی نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ویزای کاری قطر کافی است در این لینک ثبت نام کنید تا کارشناسان اپلاییکا در اسرع وقت با شما تماس گرفته و پاسخگوی سوالات شما باشند.

انواع ویزای کاری قطر

به طوری کلی انواع مختلفی از ویزای کاری قطر برای متقاضیان صادر می‌شود که شرایط اخذ هر یک از آن‌ها متفاوت است. چنانچه قصد کار در قطر را دارید، می‌توانید متناسب با شرایط خود و روش مهاجرتی انتخابی، برای اخذ ویزای مربوطه اقدام کنید:

ویزای کاری قطر با حمایت کارفرما

Work Visa on Company Sponsorship یا همان ویزای کاری قطر با حمایت کارفرما، برای متخصصان و کارمندانی صادر می‌گردد که در شرکتی واقع در قطر استخدام شده‌اند. شرکت یا کارفرمای مربوطه باید فرایند اخذ مجوز کار از وزارت کار قطر را برای شما به طور کامل انجام دهد.

ویزای کار مستقل برای مشاغل معمولی

متقاضیانی که در مشاغل معمولی مانند رانندگی، مکانیکی، باغبانی و… فعالیت می‌کنند و توسط خانواده‌ای در قطر استخدام شده اند، می‌توانند با اخذ این نوع ویزا جهت مهاجرت و کار در قطر اقدام نمایند.

ویزای کاری مستقل برای مشاغل خانگی

پرستاران کودک، نظافتچیان، آشپزان و سایر نیروهای خدماتی خانگی باید برای این نوع ویزا اقدام کنند. لازم به ذکر است که قبل از هرگونه اقدام، نیروی کار خانگی موردنظر باید توسط خانواده‌ای در قطر استخدام شده باشد.

ویزای کاری چند بار ورود به قطر

این نوع ویزا که به Multiple Entry Work Visit Visa نیز شناخته می‌شود، برای کارمندان و کارفرمایانی صادر می‌گردد که به طور مرتب به قطر سفر می‌کنند. ویزای کاری چند بار ورود به قطر برای متقاضیانی مناسب است که به طور مکرر برای انجام یکسری فعالیت‌ها و کارهای موقت به قطر می‌روند. این ویزا ۱ ماه اعتبار دارد و تا ۶ ماه قابل تمدید است.

ویزای بیزینس قطر

Businessmen Visa یا همان ویزای بیزینس قطر مختص سرمایه گذاران و بازرگانانی است که برای انجام سرمایه‌گذاری یا فعالیت‌های تجاری به قطر سفر می‌کنند. اعتبار این ویزا نیز یک ماهه است.

مراحل اخذ ویزای کار در قطر

برای اخذ ویزای کاری قطر باید به وب سایت Musaned مراجعه کنید و یک حساب کاربری ایجاد نمایید. سپس با شماره ملی و کد پستی باید احراز هویت شوید. بعد از تکمیل فرم درخواست و تعیین رمز عبور، باید نوع ویزای خود را انتخاب کنید. در ادامه نیاز است مدارک موردنیاز را در سایت مربوطه بارگذاری کرده و هزینه‌های لازم را پرداخت نمایید.

لازم است یک حامی مالی در قطر داشته باشید که وظیفه اخذ تمامی مجوزهای لازم را بر عهده بگیرد. همچنین نیاز است برای ویزای موقت قطر نیز اقدام کنید. اعتبار این ویزا ۳ ماهه است و شما باید در طول این مدت، مجوز اقامت در قطر را دریافت کنید.

مدارک لازم جهت کار در قطر

شما برای اقدام جهت کار در قطر باید یکسری مدارک را به کارفرمای مربوطه و سفارت این کشور ارائه کنید. همچنین پروسه اخذ ویزای کاری قطر نیز نیازمند مدارک خاصی است. ما در ادامه جهت سهولت کار شما مدارک موردنیاز را ذکر کرده ایم:

  • پاسپورت معتبر
  • مدارک شناسایی و هویتی
  • ۴ قطعه عکس پرسنلی جدید
  • مدرک تحصیلی
  • رزومه کاری
  • پیشنهاد کاری یا جاب آفر
  • قرارداد کاری بین متقاضی و کارفرما
  • گواهی سلامت
  • گواهی ‌عدم سوء پیشینه
  • اسناد تمکن مالی
  • مدرک زبان (در صورت نیاز)
  • فرم درخواست ویزای کار

مراحل کار در قطر

برای کار در قطر باید مراحل مشخصی طی شود. ما در ادامه به طور خلاصه این مراحل را برای شما بیان کردیم:

  1. دریافت جاب آفر از یک کارفرمای قطری
  2. ثبت نام کارفرما در اداره مهاجرت وزارت کشور
  3. دریافت مجوز کار توسط کارفرما
  4. اخذ ویزای کار
  5. سفر به قطر
  6. دریافت مجوز اقامت
  7. شروع کار رسمی در قطر

سخن پایانی

افراد زیادی خواهان کار در کشورهای حوزه خلیج فارس هستند، اما به دلیل عدم اطلاعات کافی گمان می‌کنند این امر غیرممکن است. در حقیقت نگرانی از این بابت وجود ندارد، زیرا هرساله متقاضیان زیادی با موفقیت می‌توانند ویزای کار این کشور را دریافت کرده و به راحتی فعالیت خود را در بازارکار بین المللی شروع کنند. نزدیکی قطر به ایران و راحتی رفت و آمد باعث شده اشتغال در این کشور برای بسیاری از هموطنان پرطرفدار باشد. برای این منظور کمک گرفتن از کارشناسان خبره و متخصص به امور مهاجرتی بسیار کمک کننده خواهد بود. چنانچه در زمینه کار در قطر سوالاتی دارید، کافی است در این لینک ثبت نام کنید. کارشناسان موسسه مهاجرتی اپلاییکا در اسرع وقت با شما تماس گرفته و توضیحات لازم را به شما ارائه می‌کنند.

شرایط کار در قطر چیست؟

داشتن پیشنهاد کاری از طرف یک کارفرمای قطری، داشتن ۳ سال سابقه کاری و مدارک تحصیلی معتبر از اصلی‌ترین شرایط کار در قطر هستند.

هزینه صدور ویزای کاری قطر چقدر است؟

برای اخذ ویزای کاری قطر باید ۲۰۰ ریال قطری (۵۵ دلار آمریکا) پرداخت نمایید.

پروسه مهاجرت کاری به قطر چقدر طول می‌کشد؟

به طور کلی این فرایند ۱ تا ۳ ماه زمان می‌برد.

آیا دریافت اقامت دائم از طریق کار در قطر امکان‌پذیر است؟

اقامت دائم قطر پروسه طولانی و پیچیده‌ای دارد. برای این منظور باید حداقل به مدت 10 سال در این کشور زندگی کرده و در حوزه شغلی مربوطه فعالیت کنید. همچنین لازم است به زبان عربی نیز مسلط باشید. به این نکته توجه کنید که نباید هیچ سوء سابقه کیفری از شما ثبت شده باشد. داشتن تمکن مالی و درآمد کافی جهت تامین هزینه‌های خود و خانواده در طول اقامت در قطر الزامی است.

حقوق کارگر ساده در قطر چقدر است؟

حقوق کارگر ساده در قطر در سال ۲۰۲۴، ماهانه ۱۰۰۰ ریال قطر یا همان ۱۷ میلیون تومان به پول ایران است. کارگرانی که سابقه کاری بیشتری دارند و در موقعیت‌های تخصصی‌تری فعالیت می‌کنند، درآمد بالاتری کسب خواهند کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *