مهاجرت استونی 2024 + هزینه‌ها و شرایط

مهاجرت استونی 2024 + هزینه‌ها و شرایط

فهرست مطالب

استونی مقصد خوبی برای شروع یک زندگی جدید و مهاجرت به حساب می‌آید. این کشور عضو اتحادیه اروپا و حوزه شینگن است که یک زندگی باکیفیت اروپایی را برای شما فراهم می‌کند. هزینه‌ زندگی در استونی مقرون‌به‌صرفه است و شهروندان آن با امنیت و آرامش کامل زندگی می‌کنند و به امکانات رفاهی خوبی دسترسی دارند. خدمات بهداشتی و درمانی استونی با کیفیت بالایی ارائه می‌شوند و شهروندان برای دریافت این دسته از خدمات مبالغ بالایی پرداخت نمی‌کنند. جاذبه‌های دیدنی استونی هرساله گردشگران بسیاری را به این کشور جذب می‌کنند.

پروسه مهاجرت توسط دولت استونی ساده‌تر از قبل شده تا مهاجران بیشتری به این کشور جذب شوند. ما در این مقاله از اپلاییکا قصد داریم روش‌های مهاجرت استونی را به شما معرفی کنیم. پس چنانچه قصد دارید با مهاجرت به این کشور جذاب مسیر جدیدی را برای زندگی خود ترسیم کنید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

نگاهی کلی به کشور استونی

  • وسعت: ۴۵.۲۲۷ کیلومتر مربع
  • جمعیت: ۱.۳ میلیون نفر
  • پایتخت: تالین
  • جمهوری: دموکراسی پارلمانی
  • واحد پول: یورو
  • زبان: استونیایی
  • دین: مسیحی (ارتدوکس)
  • مهم‌ترین صادرات: محصولات معدنی، کشاورزی، ماشین آلات و تجهیزات شبکه‌های بی‌سیم
  • مهم‌ترین شهرها: تالین، تارتو، ناروا، پارنو، ماردو و والگا
  • بهترین دانشگاه‌ها: دانشگاه تارتو، دانشگاه تالین، مرکز تکنولوژی تالین، آکادمی هنر استونی و مدرسه بازرگانی استونی

مزایا و معایب مهاجرت استونی

کسب اطلاعات در خصوص کشور مقصد می‌تواند شما در مسیر مهاجرت یاری کند. باید مواردی مانند اقتصاد، نرخ بیکاری، امنیت، فرهنگ، هزینه زندگی و… را به خوبی بررسی کنید تا در این زمینه بهتر تصمیم گیری نمایید. ما در جدول زیر مزایا و معایب مهاجرت به استونی را برای شما بیان کردیم:

مزایامعایب
هزینه‌های زندگی مقرون‌به‌صرفهآب وهوای بسیار سرد
امنیت بالا و ثبات سیاسیسختی یادگیری زبان استونیایی
فرصت‌های شغلی عالیرقابت زیاد در برخی مشاغل رده بالا
اقتصاد قویپرهزینه بودن سرمایه‌گذاری در این کشور
محیط زیست پاکعدم تطابق فرهنگی
کیفیت زندگی بالا و امکانات رفاهی مطلوب 
جاذبه‌های طبیعی فراوان 
سیستم آموزشی باکیفیت و معتبر 

انواع روش‌های مهاجرت به استونی

مهاجرت

مهاجرت استونی با استفاده از روش‌های مختلفی مانند تحصیل، کار، سرمایه‌گذاری و ازدواج امکان‌پذیر است. تمامی روش‌ها نیاز به دریافت ویزا دارند. ابتدا باید ویژگی‌های هر یک را بررسی کرده و با شرایط خود تطبیق دهید تا بهترین روش را انتخاب نمایید. انواع روش‌های مهاجرت استونی عبارتند از:

مهاجرت استونی از طریق تحصیل

با وجود کم جمعیت بودن استونی، دولت این کشور توجه ویژه‌ای به سیستم آموزشی دارد. دانشگاه‌های استونی از سطح علمی بالایی برخوردار هستند و شیوه برگزاری برنامه‌های تحصیلی بر اساس استانداردهای بین المللی است. بر اساس آمار، بیشترین میزان مهاجرت استونی از نوع تحصیلی است.

برای تحصیل در استونی باید یک نامه پذیرش از مراکز آموزشی یا دانشگاه‌های واقع در این کشور دریافت کنید. بعد از گرفتن پذیرش باید جهت اخذ ویزای تحصیلی استونی اقدام نمایید. دوره کارشناسی ۳ تا ۴ سال، کارشناسی ارشد ۲ سال و دکتری ۳ تا ۵ سال در استونی طول می‌کشد. برخی از برنامه‌های تحصیلی علاوه بر زبان استونیایی به زبان‌های انگلیسی نیز روسی برگزار می‌شوند.

تحصیل در برخی از رشته‌های خاص رایگان است؛ با این حال شما می‌توانید از بورسیه‌های دانشگاهی این کشور استفاده کنید تا در رشته‌های شهریه‌پرداز نیز تحصیل رایگانی داشته باشید. تمامی دانشجویان بین المللی می‌توانند حداکثر ۲۰ ساعت در هفته در مشاغل نیمه وقت کار کنند. با استفاده از این فرصت می‌توانید بخشی از هزینه‌های خود را پوشش دهید.

مهاجرت استونی از طریق کار

اقتصاد کشور استونی پیوسته در حال رشد است و تقاضا برای نیروهای متخصص در این کشور روزبه‌روز افزایش می‌یابد. درآمد بالا همراه با معافیت مالیاتی برخی مشاغل خاص، برخی از مزایای کار در استونی به شمار می‌روند. چنانچه کارفرمای استونیایی نتواند نیروی انسانی موردنیاز خود را در استونی یا اتحادیه اروپا بیابد، می‌تواند نیروی خارجی استخدام کند. شما برای پیدا کردن کار می‌توانید از وب سایت‌های کاریابی این کشور استفاده کنید.

با یافتن شغل موردنظر و ارسال رزومه کاری و تحصیلی خود، رضایت کارفرمای مربوطه را کسب کنید. در ادامه با دریافت جاب آفر و بستن قرارداد می‌توانید جهت اخذ ویزای کاری استونی اقدام نمایید. کارفرما باید شخصاً برای اخذ مجوزکار و مجوز اقامت شما درخواست دهد.

برای دریافت ویزای کاری استونی نیازی به ارائه مدرک زبان نیست؛ البته تسلط به زبان رسمی این کشور شانس شما را برای دریافت جاب آفر افزایش می‌دهد. حوزه‌های کاری بهداشت و درمان، فناوری اطلاعات، مهندسی و امور مالی از پرتقاضاترین مشاغل در استونی هستند. میانگین درآمد در استونی ماهانه ۱۴۰۰ یورو است.

جهت دریافت مشاوره در زمینه مهاجرت به استونی کافی است فرم رزرو را تکمیل کرده و ثبت نام نمایید. کارشناسان اپلاییکا در اسرع وقت با شما تماس می‌گیرند تا اطلاعات لازم در این خصوص را به شما ارائه کنند.

مهاجرت استونی از طریق سرمایه‌گذاری

شرایط سرمایه‌گذاری و خرید ملک در استونی ساده است. همچنین امنیت سیاسی و اقتصادی نیز موجب شده سرمایه‌گذاران بسیاری به این کشور جذب شوند. میزان سرمایه‌گذاری در استونی ۲۲ درصد نسبت به قبل افزایش پیدا کرده است. با سرمایه‌گذاری در استونی می‌توانید به بازار واحد اروپایی دسترسی داشته باشید.

برای ثبت شرکت در استونی باید حداقل ۱۶ هزار یورو داشته باشید تا واجد شرایط اخذ اقامت دائم این کشور شوید. با ثبت شرکت در این کشور اروپایی از سود مستقیم و غیرمستقیم قابل توجه‌ای بهره‌مند خواهید شد؛ زیرا در استونی پتانسیل لازم جهت ثبت شرکت به شکل دقیقی فراهم شده است. دقت کنید که سود حاصل از شرکت به صورت دقیقی برآورد می‌شود. ثبت شرکت به صورت انفرادی و گروهی امکان‌پذیر است و وام‌های مختلفی برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

شما می‌توانید با سرمایه‌گذاری حداقل ۱۰۰ هزار یورو در صندوق‌های مالی، اقامت دائم استونی کنید. اگر قصد خرید ملک در استونی را دارید، باید حداقل ۳۰۰ هزار یورو داشته باشید. حداقل سن سرمایه‌گذاری در استونی ۱۸ سال تعیین شده است. همچنین برای استفاده از این روش مهاجرت استونی، نیازی به ارائه مدرک زبان ندارید.

مهاجرت استونی از طریق استارتاپ

یک روش مهاجرت استونی، اقدام از طریق راه اندازی استارتاپ و کارآفرینی است که مسیر اخذ اقامت را برای شما هموارتر می‌کند. استونی پیشرفت قابل توجه‌ای در زمینه علوم و تحقیقات و تکنولوژی داشته که محیط را برای راه اندازی یک استارتاپ فراهم کرده است. چنانچه ایده یا طرح تجاری نوآورانه و جدیدی دارید می‌توانید از این طریق اقدام کنید. چنانچه ایده شما برای اقتصاد استونی مفید باشد و توسط دولت این کشور تایید شود، بودجه مشخصی برای پیاده‌سازی طرح مربوطه اختصاص پیدا می‌کند.

مهاجرت استونی از طریق ازدواج

یکی دیگر از روش‌های مهاجرت استونی، ازدواج با یک شهروند استونیایی است. شما از طریق این روش می‌توانید اقامت دائم و در نهایت تابعیت این کشور را به دست بیاورید. برای اقدام از این طریق، باید بالای ۱۸ سال باشید. لازم است ازدواج شما به صورت رسمی در استونی ثبت شده باشد. برای ثبت شدن ازدواج به دو شاهد نیاز خواهید بود.

برای اثبات واقعی بودن ازدواج باید مدارکی مانند اجاره‌نامه مشترک منزل، صورت‌حساب مشترک زوجین، عکس‌های خانوادگی و… ارائه شوند. همسر شما باید با ارائه اسناد مالی ثابت کند که درآمد کافی دارد و می‌تواند هزینه‌های زندگی خود و شما را تأمین کند. هر دو باید فاقد سابقه کیفری باشید. برای این منظور ارائه گواهی‌ عدم سوء پیشینه الزامی است. در استونی دو همسری غیرقانونی است؛ در نتیجه برای مهاجرت استونی از طریق ازدواج یا باید از همسر قبلی خود جدا شده باشید یا همسرتان فوت شده باشد.

مهاجرت استونی از طریق پیوستن به خانواده

اگر نزدیکان یا اعضای خانواده شما در استونی اقامت دارند، می‌توانید با مهاجرت استونی شرایط زندگی در کنار آن‌ها را برای خود فراهم کنید. برای این منظور فرد مقیم استونی باید همسر، فرزند، برادر، خواهر، پدر یا مادر شما باشد. اثبات تمکن مالی و ارائه گواهی‌ عدم سوء پیشینه از دیگر شرایط مهاجرت استونی از این طریق هستند. لازم است آزمایشات پزشکی انجام دهید و با ارائه گواهی، سلامت خود را به آفیسر مهاجرتی اثبات کنید. برای مهاجرت به استونی از طریق خانواده نیازی نیست مدرک زبان ارائه نمایید. توجه کنید که این روش نسبت به سایر روش‌های مهاجرت استونی سریع‌تر است.

مدارک لازم جهت مهاجرت استونی

مدارک لازم جهت مهاجرت استونی

بعد از اینکه روش مناسب جهت مهاجرت به استونی را انتخاب کردید، حالا باید مدارک موردنیاز برای طی کردن این پروسه را آماده کنید. لیست مدارک موردنیاز متناسب با روش مهاجرتی شما متفاوت است. شما با مراجعه به سایت اداره مهاجرت استونی و یا مشورت با کارشناسان مجرب اپلاییکا می‌توانید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید. تمامی مدارک باید به زبان انگلیسی یا استونیایی ترجمه شوند. به طور کلی برای طی کردن این مسیر به مدارک زیر نیاز خواهید داشت:

  • پاسپورت معتبر
  • مدارک شناسایی و هویتی
  • دو قطعه عکس جدید
  • اسناد تمکن مالی
  • گواهی سلامت
  • گواهی ‌عدم سوء پیشینه
  • بیمه درمانی معتبر بین المللی
  • نامه پذیرش دانشگاه (برای مهاجرت تحصیلی)
  • جاب آفر (برای مهاجرت کاری)
  • بیزینس پلن (برای مهاجرت استارتاپی)
  • مدارک تحصیلی
  • مدرک زبان (در صورت نیاز)
  • رزومه کاری و تحصیلی
  • انگیزه‌نامه و توصیه‌نامه (در صورت نیاز)
  • سند ازدواج (در صورت تاهل)
  • فرم درخواست ویزا
  • رسید پرداخت هزینه ویزا

مراحل مهاجرت به استونی

به

مهاجرت استونی مراحل خاصی را در بر می‌گیرد که باید با دقت تمام طی شوند. چنانچه مدارک شما ناقص باشد یا پروسه مهاجرت را به شیوه صحیح و قانونی طی نکنید، به نتیجه مطلوبی دست پیدا نخواهید کرد. اصلی‌ترین مراحل مهاجرت استونی شامل موارد زیر است:

1. بررسی شرایط خود

2. انتخاب بهترین روش مهاجرتی متناسب با شرایطتان

3. جمع‌آوری و آماده‌سازی مدارک موردنیاز

4. گرفتن وقت از سفارت یا کنسولگری استونی

5. مراجعه به سفارت استونی در تاریخ تعیین شده

6. ارائه مدارک و انجام مصاحبه و تکمیل کردن فرم درخواست ویزا

7. دریافت ویزا و سفر به استونی

8. ورود به استونی و مراجعه به اداره مهاجرت این کشور جهت دریافت کارت اقامت

هزینه‌های مهاجرت استونی

هزینه مهاجرت استونی به دو بخش پروسه اداری قبل از مهاجرت و هزینه‌های زندگی تقسیم‌بندی می‌شود. هزینه صدور ویزا در استونی ۱۰۰ یورو و هزینه صدور مجوز اقامت ۲۰۰ یورو است. یک فرد مجرد برای زندگی در استونی به ماهیانه ۸۱۰ یورو نیاز دارد. این مبلغ برای یک خانواده ۴ نفره حدود ۲۵۰۰ یورو خواهد بود. مبالغ ذکر شده بدون احتساب اجاره است. دریافت بیمه درمانی معتبر برای سفر و اقامت در استونی الزامی است. هزینه بیمه سلامت حدود ۵۰۰ یورو خواهد بود. شما در جدول زیر مهم‌ترین هزینه‌های زندگی در استونی را مشاهده می‌کنید:

عنوان هزینهمبلغ (ماهانه)
اجاره آپارتمان تک خوابهمرکز شهر: 380 یورو خارج از مرکز شهر: 250 یورو
اجاره آپارتمان سه خوابهمرکز شهر: 670 یورو خارج از مرکز شهر: 460 یورو
غذا300 یورو
حمل‌ونقل عمومی30 – 50 یورو
اینترنت و تلفن40 یورو
تفریح و پوشاک200 – 400 یورو

سخن پایانی

در طی سال‌های اخیر رضایت متقاضیان از مهاجرت به استونی بسیار بیشتر شده است. همچنین تعداد ایرانیانی که استونی را برای مهاجرت انتخاب کرده‌اند ۱۰ درصد افزایش یافته است. با مهاجرت به این کشور به استانداردهای بالای زندگی و فرصت‌های شغلی فراوانی دست پیدا خواهید کرد.

ما در این مقاله روش‌های مختلف مهاجرت استونی را معرفی کردیم. شما می‌توانید متناسب با شرایط شخصی، توانایی و وضعیت مالی خود، از طریق یک روش مناسب برای مهاجرت اقدام کنید. مشورت با کارشناسان آگاه می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. جهت ارتباط با مشاوران موسسه اپلاییکا کافی است فرم رزرو مشاوره را تکمیل کنید. تیم اپلاییکا در اسرع وقت با شما تماس می‌گیرند و اطلاعات لازم را در این خصوص ارائه می‌کنند.

راحت‌ترین روش مهاجرت استونی کدام است؟

پاسخ به این سوال تا حد زیادی به شرایط شما بستگی دارد؛ اما در کل اگر وضعیت مالی خوبی دارید، روش سرمایه‌گذاری بهترین است. در غیر این صورت می‌توانید برای تحصیل یا کار در استونی اقدام کنید.

آیا می‌توانیم با مهاجرت استونی، خانواده را نیز همراه خود به این کشور بیاوریم؟

بله. شما متناسب با روش مهاجرتی انتخابی و مجوز اقامتتان می‌توانید ویزای همراه را برای اعضای خانواده خود دریافت کنید تا به استونی بیایند.

چگونه تابعیت استونی دریافت کنم؟

اگر شرایط لازم را داشته باشید می‌توانید بعد از گذشت ۵ سال از اقامت خود در استونی، برای شهروندی و تابعیت این کشور اقدام کنید.

دریافت تابعیت استونی از طریق تولد چگونه است؟

چنانچه کودک در خاک کشور استونی متولد شود، تابعیت این کشور را دریافت می‌کند. چنانچه والدین نوزاد تازه متولد شده تابعیت استونی دارند، فرزندشان نیز تابعیت این کشور را دریافت خواهد کرد. فرزند خواندگی برای کودکان زیر ۱۸ سال نیز شامل تابعیت استونی خواهد شد.

خرید ملک در استونی چقدر هزینه دارد؟

خرید هر متر آپارتمان در استونی در مرکز شهر ۲۱۰۰ یورو است. این مبلغ در منازل آپارتمانی خارج از شهر حدود ۱۴۰۰ یورو خواهد بود. به این نکته دقت کنید که با خرید ملک به ارزش ۳۰۰ هزار یورو می‌توانید اقامت دائم استونی را دریافت کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *