مهاجرت به هلند 2024 | شرایط و هزینه

مهاجرت به هلند 2024 | شرایط و هزینه

فهرست مطالب

مهاجرت به هلند، از طریق تحصیل، کار، سرمایه‌گذاری، ازدواج و پناهندگی با درنظرگرفتن شرایط متفاوت امکان‌پذیر است. هلند هم مانند کشورهای دیگر در زمینه مهاجرت مزایا و معایب خودش را دارد.

هلند، خانه آسیاب‌های بادی، لاله‌ها و البته پنیرهای لذیذ است. جایی با رنگ‌های متنوع و سرگرم‌کننده که برای هر کسی که به دنبال شروع یک زندگی جدید در آنجا است، ارائه می‌کند. گفته شده که سالانه حدود 200000 نفر به هلند نقل مکان می‌کنند و این جای تعجب نیست چرا که  هلند به مهمان نوازی و نگرش باز شهرت دارد.

اگر می‌خواهید سفر جدیدی را آغاز و به هلند مهاجرت کنید، تا انتهای مقاله را بخوانید و با شرایط آشنا شوید. مجموعه اپلاییکا با سابقه‌ای درخشان در زمینه پذیرش تحصیلی در این مسیر کنار شما است.

آیا می‌توانم به هلند مهاجرت کنم؟

این سوالی است که بسیاری از متقاضیان مهاجرت هلند از خودشان می‌پرسند. در پاسخ به این سوال باید گفت بله؛ هر فردی با داشتن معیارهای مورد نیاز می‌تواند از طریق کار، تحصیل یا سرمایه‌گذاری به هلند مهاجرت کند.

در صورتی که شهروند اتحادیه اروپا باشید، مهاجرت به هلند فرآیند ساده‌تری در پیش خواهید داشت. اما اگر شهروند اتحادیه اروپا نیستید، باید پرونده مهاجرتی ویژه‌ای را برای خودتان بسازید. اجازه اقامت موقت دریافت کنید، پنج سال مداوم در هلند زندگی کنید تا واجد شرایط اقامت دائم شوید.

از طریق این لینک می‌توانید بررسی کنید که آیا واجد شرایط مهاجرت به هلند هستید یا خیر؟

چه نکاتی را باید پیش از مهاجرت هلند در نظر بگیریم؟

آیا می‌خواهید قبل از تصمیم‌گیری رسمی برای مهاجرت به اینجا، هلند را بهتر بشناسید؟ این کاملاً منطقی است. بسته به ملیت خود، می‌توانید به سادگی به اینجا سفر کنید یا برای ویزای کوتاه‌مدت (ویزای شینگن) درخواست دهید که اجازه دسترسی به هلند و بسیاری از کشورهای اروپایی را به مدت ۹۰ روز می‌دهد. این امکان به شما فرصتی می‌دهد تا بیشتر در مورد کشوری که قرار است آن را خانه در نظر بگیرید بدانید.

پس از رسیدن به هلند چه‌کار باید کنیم؟

پس از دریافت ویزا شما می‌توانید وارد هلند شوید، به طور رسمی اجازه اقامت شما صادر شده است و اولین کار این است که در مورد مسکن در هلند تصمیمی جدی بگیرید. چرا که برای دریافت کارت‌های شناسایی و دیگر مدارک نیاز است یک آدرس را در شهرداری هلند ثبت کنید.

اقدام بعدی ثبت‌نام برای دریافت طرح بیمه درمانی است؛ به شما توصیه می‌شود به‌محض ورود بیمه درمانی دریافت کنید، زیرا هلند به دلیل سیستم مراقبت‌های بهداشتی با استاندارد بالا با متخصصان پزشکی بسیار ماهر شناخته شده است. به‌عنوان یک مهاجر غیر اتحادیه اروپا، تا زمانی که برای اجازه اقامت دائم درخواست نکنید، واجد شرایط بیمه درمانی دولتی نخواهید بود؛ بنابراین، از شما خواسته می‌شود که برای پوشش هزینه‌های درمانی خود، بیمه درمانی خصوصی داشته باشید.

چگونه می‌توانم به هلند مهاجرت کنم؟

برای مهاجرت به هلند، اولین کار نیاز است که برنامه مهاجرتی مناسب خود را پیدا کنید. هلند برنامه‌های مهاجرتی بسیاری را برای متقاضیان ارائه می‌دهد و باید گفت که ساده‌ترین روش باری مهاجرت به هلند، اول مهاجرت تحصیلی و بعد از آن پیداکردن شغل و درخواست ویزای کاری است.

چطور می‌توان برای مهاجرتی کاری هلند اقدام کرد؟

چطور می‌توان برای مهاجرتی کاری هلند اقدام کرد؟

اگر می‌خواهید از طریق کار مهاجرت به هلند داشته باشید، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. یافتن شغل در هلند
  2. برای ویزای کار هلند اقدام کنید.
  3. به هلند نقل مکان کنید.
  4. یافتن شغل در هلند

این نکته را در نظر بگیرید که پیدا کردن شغل در هلند به عنوان یک مهاجر با چالش‌های بسیاری همراه است، اما غیرممکن نیست. در میان گزینه‌ها و شهرهای هلند، آمستردام بهترین گزینه برای شروع است. این شهر با حضور شرکت‌ها و تجارت‌های بین‌المللی شهری پر رونق است و این شرکت‌ها اغلب به دنبال استخدام خارجی‌ها هستند.

مشاغل پر تقاضا در هلند کدام است؟

در آخرین به‌روزرسانی‌ها، مشاغلی که در بیشترین نیاز را دارند و متقاضیان می‌توانند در این زمینه بیشترین استفاده را برای مهاجرت هلند داشته باشند به شرح زیر است:

  • مهندسی برق.
  • مراقبت‌های بهداشتی پزشکی.
  • فناوری اطلاعات و داده‌ها
  • دارایی، مالیه، سرمایه‌گذاری.
  • هتل‌داری، نظافت و مدیریت
  • علوم ارتباطات
  • تولیدکنندگان.

عرصه‌های ذکر شده به‌طورکلی ذکر شده است و بهترین راه برای پیدا کردن جزئیات مشاغل موردنیاز هلند، جستجو در وب‌سایت‌های مرجع است.

وب‌سایت EURES (خدمات استخدامی اروپا). شبکه‌ای است که توسط کمیسیون اروپا ارائه شده است که به خارجی‌ها کمک می‌کند آزادانه در داخل قلمرو اتحادیه اروپا در جستجوی شغل باشند.

برای درخواست ویزای کار هلند لازم است شرایط زیر را داشته باشید:

  • لازم است پس از پیدا کردن شغل با IND یک قرار مصاحبه را هماهنگ کنید. تمام درخواست‌های اقامت موقت به IND ارسال می‌شود و این درخواست باید در سفارت هلند ثبت شود.
  • تمام مدارک موردنیاز را در دسترس داشته باشید تا در صورت نیاز آن‌ها را ارائه دهید.
  • به خاطر داشته باشید که اجازه اقامت موقت را دریافت کنید، بدون این مجوز نمی‌توانید کارهای روتین اداری را انجام دهید.
  • مجوز کار را بگیرید. برای این کار لازم است کارفرمای هلندی از طرف شما مجوز را درخواست کند که شما یک نیروی کار ماهر و مورد نیاز هستید.
  • در مورد هزینه‌های زندگی در هلند حتماً تحقیق کنید
  • ویزای کار برای مهاجران تنها در صورتی صادر می‌شود که نیروی کار هلندی مهارت مورد نیاز را نداشته باشد.

گرفتن مجوز کار مناسب در هلند

چه قصد مهاجرت هلند برای شما کوتاه مدت باشد و چه بلند مدت،  نیاز است که یک سری فاکتورها را داشته باشید و به عبارتی واجد شرایط برای مهاجرت هلند باشید.

کار برای یک استارتاپ

همچنین این گزینه وجود دارد که برای یک استارتاپ هلندی به عنوان پرسنل اولیه ضروری کار کنید. این مجوز ویزا این امکان را برای استارتاپ‌های اولیه فراهم می‌کند تا کارمندان کلیدی جدیدی را که برای تجارت ضروری هستند استخدام کنند. از آنجایی که استارت‌آپ‌ها وضعیت مالی متفاوتی نسبت به شرکت‌ها دارند، الزامات حقوق دیگری نیز وجود دارد که در آنها می‌توان به کارکنان مزایا پرداخت کرد که شامل حداقل ۱٪ از سهام شرکت است.

مهاجرت هلند از طریق استارتاپ

اگر برای مهاجرت هلند تصمیم گرفتید از راه استارتاپ اقدام کنید بهتر است معیارهایی که در ادامه آورده شده را در نظر بگیرید.

زمانی که شما برای دریافت ویزای استارتاپ هلند اقدام می‌کنید، در واقع به عنوان بنیان‌گذار استارتاپ یا به عبارت دیگر یک فرد خود اشتغال در هلند در نظر گرفته می‌شود.

درحالی‌که ویزای استارتاپ بیشتر برای شرکت‌های نوآورانه در مراحل اولیه است، افراد خود اشتغال برای کارآفرینان مستقل و فریلنسرهایی است که از قبل یک طرح تجاری محکم برای ورود به اقتصاد هلند دارند.

خوب است بدانید که تمام مجوزهای کار ذکر شده در ویزای استارتاپ یا خوداشتغالی برای خانواده مناسب است و به شما امکان می‌دهد همسر یا فرزندان خود را به هلند بیاورید.

اجازه اقامت در مقابل مجوز کار در هلند

اینجاست که قضیه کمی پیچیده می‌شود. هلند برای شهروندان برخی کشورها نیاز به ویزای ورود دارد: ویزای شنگن برای اقامت کوتاه مدت (کمتر از 90 روز) و ویزای MVV برای اقامت طولانی (بیش از 90 روز). علاوه بر این، همه شهروندان غیر منطقه اقتصادی اروپا نیاز به مجوز اقامت دارند. برخی از مجوزهای اقامت به مجوز کار جداگانه نیاز ندارند در حالی که برخی دیگر نیازی به مجوز کار دارند.

 برای استخدام منظم با حقوق، یک درخواست ترکیبی برای مجوز زندگی و کار باید ارائه شود – TEV یا GVVA نامیده می‌شود. برای سایر مجوزهای اقامت مانند مجوزهای مهاجران بسیار ماهر، بنیان‌گذاران استارتاپ یا محققین نیازی به مجوز کار نیست.

توجه: درخواست برای اقامت و یا اجازه کار یک تجارت رسمی است و به همین دلیل باید در سفارت یا کنسولگری هلند در کشور شما انجام شود.

قانونی کردن اسناد هنگام مهاجرت هلند

در بیشتر موارد، هنگامی که به هلند می‌روید، IND اسناد قانونی مانند گواهی تولد یا ازدواج را درخواست می‌کند. این مدارک باید توسط یک مترجم با مهر رسمی به زبان‌های انگلیسی، آلمانی، فرانسوی یا هلندی ترجمه شوند و ممکن است حتی برای  تایید نیاز به مهر دادگستری داشته باشید.

مقامات هلندی به عنوان یک مهاجر بسیار ماهر چه تعریفی دارند؟

اداره مهاجرت هلند یک کارمند خارجی را در صورت داشتن شرایط زیر به عنوان کارگر مهاجر بسیار ماهر طبقه‌بندی می‌کند:

  • شما یک قرارداد کاری معتبر با یک کارفرمای هلندی دارید. انستیتو یا کسب‌وکار باید توسط IND به رسمیت شناخته شود.
  • شما می‌توانید نیاز مالی کافی را به دست آورید.
  • دستمزد شما متناسب با شرایط بازار است.

برای درخواست به عنوان یک مهاجر با مهارت بالا، کارفرمای هلندی شما باید درخواست را برای شما ارسال کند.

آیا می‌توانم بدون شغل به هلند مهاجرت کنم؟

به عنوان یک شهروند غیر اتحادیه اروپا / در بیشتر موارد، برای مهاجرت به هلند باید یک پیشنهاد شغلی داشته باشید. فقط در موارد زیر می‌توانید بدون پیشنهاد شغلی به هلند مهاجرت کنید:

  • شما می‌توانید  برای ویزای دانشجویی هلند اقدام می‌کنید. دانشجویان بین‌المللی باید پس از اتمام دوره تحصیلی خود هلند را ترک کنند، بنابراین این راه‌حلی برای جابه‌جایی طولانی‌مدت نیست.
  • شما برای ویزای الحاق خانواده هلند درخواست می‌دهید. اگر با یک شهروند هلندی یا مقیم ازدواج کرده‌اید، می‌توانید به عنوان بخشی از فرآیند الحاق خانواده به هلند مهاجرت کنید. در این صورت، شریک زندگی شما باید از شما حمایت مالی کند.
  • شما برای ویزای استارتاپ و خوداشتغالی هلند اقدام می‌کنید. از نظر فنی، حتی به عنوان یک فرد خود اشتغال یا صاحب کسب‌وکار، شما به یک “شغل” نیاز دارید، اما به هیچ کارفرمای خاصی وابسته نیست.

چک لیست مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به هلند

چک لیست مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به هلند

برای مهاجرت به هلند نیاز است که مدارک مورد نیاز را به سفارت ارائه دهید تا در بررسی‌ها مشخص شود که شما واجد شرایط مهاجرت هلند هستید:

  • قرارداد کار معتبر قبل از مهاجرت به هلند باید کار پیدا کنید.
  • درآمد پایدار معمولاً درآمد ماهانه حداقل 1200 یورو مورد نیاز است.
  • محل اقامت. ثبت اقامت شما مرحله مهمی از فرآیند مهاجرت شماست و بنابراین باید از قبل یک قرارداد اجاره داشته باشید.
  • بیمه سلامت معتبر برای پوشش هزینه‌های پزشکی خود در هلند، یک بیمه درمانی خصوصی دریافت کنید.
  • اگر برای MMV (ویزای اقامت طولانی هلند) به عنوان همسر یک شهروند هلندی درخواست می‌کنید، باید گواهی ادغام مدنی نیز داشته باشید. این گواهی سطح مهارت زبان هلندی شما را نشان می‌دهد.
  • به عنوان یک شهروند غیر اتحادیه اروپا / نمی‌توانید بدون اثبات اینکه دلیل معتبری برای این کار دارید، مانند تحصیل یا کار، به هلند مهاجرت کنید.

*تمام مدارک برای درخواست ویزای هلند باید قبل از ارسال به هلندی نوشته یا ترجمه شوند.

چرا باید به هلند مهاجرت کرد؟

مهاجرت هلند، یکی از گزینه‌های مطلوب برای افرادی است که دوست دارند زندگی آرامی را تجربه کنند، کیفیت و استاندارد بالای زندگی را داشته باشند یا به دنبال کیفیت بالای آموزش و ادامه تحصیل هستند. اما زندگی در هلند با مزایا و البته معایبی هم همراه است بد نیست مروری روی آن داشته باشیم.

مزای و معایب زندگی در هلند

  • مناظر زیبا و معماری شگفت‌انگیز. این کشور مناظر زیبا و معماری شگفت‌انگیزی دارد. هر روز قدم زدن در شهرهایش یک اتفاق تازه را رقم می‌زند و می‌توان  با مهاجرت هلند تجربه جدیدی را در زندگی به دست آورد.

از سویی دیگر شهرهای هلند، فاصله دوری با مقرون‌به‌صرفه بودن دارند. شرایط زندگی در مهاجرت هلند با چالش‌های بسیاری همراه است که نیاز به مدیریت دارد.

  • در تمام شهرهای هلند می‌توانید کار پاره‌وقت داشته باشید. فرصت‌های شغلی پاره‌وقت یکی از مزایای مهاجرت هلند است. اما در مقابل رقابت بسیار بالا است و باید در کاری که مشغول هستید مهارت بالایی داشته باشید.
  • یکی از ویژگی‌هایی که هلند دارد، نرخ پایین آمار جرم و جنایت است. همان‌طور که اشاره کردیم زندگی آرامی در هلند در جریان است. در مقابل اما میزان مالیات‌ها بالا است و ممکن است مهاجرت هلند را برای شما با چالش همراه شود.
  • کادر درمان در هلند در تخصص‌های متفاوت باتجربه بالا مشغول به کار هستند و از منظر درمانی می‌توانید به تشخیص‌های آن‌ها اعتماد کنید. اما از سویی سیستم مراقبت‌های پزشکی هزینه بالایی دارد.
  • آلودگی هوا در هلند وجود ندارد. در این کشور پاک فرهنگ رفت و آمد با دوچرخه جاافتاده است. اما فروشگاه‌ها خیلی زودتر از آن چیزی که فکر می‌کنید تعطیل می‌کنند.
  • تعادل بین کار و زندگی یکی از اصول هلندی‌ها است و شما با مهاجرت هلند این نکته را متوجه می‌شوید. اما دریافت ویزای کاری هلند با چالش‌های بسیاری همراه است.
  • نزدیک به نود درصد هلندی‌ها به خوبی به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند، اما در مقابل نیاز است که هلندی را یاد بگیرید تا بتوانید به خوبی در جامعه جدید پس از مهاجرت هلند ادغام شوید.
  • در تمام مشاغل در هلند یک ماه مرخصی با حقوق به کارمندان تعلق می‌گیرد. نکته مقابل این مزیت نرخ بالای بهره کارت‌های اعتباری است.

چطور مهاجرت تحصیلی به هلند داشته باشم؟

چطور مهاجرت تحصیلی به هلند داشته باشم؟

اگر هلند را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده‌اید باید بدانید که سیستم آموزشی هلند روز به روز در حال پیشرفت است و امروزه مراکز آموزشی معتبری در هلند پذیرش تحصیلی ارائه می‌دهند. یکی از ویژگی‌های قابل توجه در مهاجرت تحصیلی هلند این نکته است که این کشور به دنبال ایجاد تنوع فرهنگی پذیرش از کشورهای متفاوت را در اولویت خود قرار داده است و در این مسیر می‌توانید از بورسیه‌های تحصیلی هم استفاده کنید.

برای اینکه ببینید واجد شرایط دریافت بورسیه تحصیلی در هلند هستید از لینک زیر اقدام کنید.

تحصیل در هلند به دو زبان هلندی و انگلیسی صورت می‌گیرد؛ به این معنا که دانشجویان علاقه‌مند به دوره‌های آکادمیک انگلیسی موظف به ارائه مدرک زبان انگلیسی با نمره مورد نیاز هستند و علاقه‌مندان به دوره‌های آکادمیک هلندی باید مدارک مورد نیاز را ارائه دهند.

در مهاجرت تحصیلی هلند شرایط سنی در نظر گرفته می‌شود؟

با اینکه شرایط سنی مشخصی در شرایط دانشگاه‌های هلند برای جذب دانشجویان بین‌المللی اعلام نشده است. اما در ارائه پذیرش‌های تحصیلی معمولاً اولویت‌هایی در نظر گرفته می‌شود. فراموش نکنید که گپ یا همان وقفه تحصیلی اهمیت بالایی در ارائه پذیرش هنگام مهاجرت هلند در نظر گرفته می‌شود.

یکی دیگر از فاکتورهای مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی هلند و پذیرش نمره معدل است که در اغلب موارد، افرادی که معدل بالاتری دارند در اولویت قرار می‌گیرند.

مزایای تحصیل در هلند

یکی از مهم‌ترین مزایای تحصیل در این کشور، برگزاری برنامه‌های تحصیلی به زبان انگلیسی است؛ کشور هلند یکی از اولین کشورها در اتحادیه اروپا است که برای ساده شدن روند پذیرش تحصیلی دانشجویان بین‌الملل، دوره‌های آموزشی به زبان انگلیسی را برگزار کرد. علاقه‌مندان به مهاجرت تحصیلی هلند بدون نیاز به مدرک زبان هلندی می‌توانند برنامه‌های تحصیلی پذیرش را دریافت و به دانشگاه بروند.

یکی دیگر از مزایای تحصیل در هلند، اجازه کار است که در آخرین خبرها اعلام شده است تا ۱۰ ساعت در هفته دانشجویان بین‌الملل مجاز به کار هستند. در صورت دریافت مجوز کار البته این محدودیت در نظر گرفته نمی‌شود.

مهاجرت تحصیلی هلند به عنوان یکی از روش‌های مهاجرت هلند است که می‌تواند منجر به دریافت مجوز اقامت دائم شود. متقاضی می‌تواند بلافاصله پس از اتمام دوره آکادمیک و فارغ‌التحصیلی در هلند با پیدا کردن شغل مناسب ویزای تحصیلی را به ویزای کاری تبدیل کند.

پذیرش تحصیلی هلند

مانند بسیاری از کشورهای مهاجرپذیر، اولین گام برای مهاجرت تحصیلی به هلند دریافت پذیرش تحصیلی از موسسات آموزشی این کشور است. برای رسیدن به این هدف ابتدا باید شرایط و مدارک مورد نیاز رشته تحصیلی مورد نظر را در موسسه آموزشی منتخب مطالعه و بررسی کرد.

پس از گردآوری این مدارک، در وب‌سایت‌های دانشگاه‌ها باید برای پذیرش تحصیلی اقدام کنید و تمام مدارک تحصیلی و شناسایی نیاز است که به طور رسمی به زبان‌های انگلیسی یا هلند ترجمه شود.

پس از بررسی پرونده پذیرش، نتیجه به دانشجو ابلاغ می‌شود و نوبت به تکمیل مدارک و پرداخت هزینه‌ها می‌رسد تا نامه پذیرش برای متقاضی مهاجرت تحصیلی به هلند صادر شود و مرحله بعدی اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی هلند است.

آیا آمستردام گزینه خوبی در مهاجرت هلند محسوب می‌شود؟

آمستردام، پایتخت هلند، یکی از گران‌ترین شهرهای اروپا برای زندگی است. قیمت اجاره بسته به فاصله شما از مرکز شهر متفاوت است، اما معمولاً برای اینکه یک فرد مجرد در آمستردام راحت زندگی کند، باید حدود ۲۰۰۰ یورو در ماه درآمد داشته باشد. وعده‌های غذایی نیز نسبتاً گران هستند و قیمت‌ها به ۳۰ یورو در هر وعده غذایی فقط برای یک نفر می‌رسد.

نکته منفی دیگر این واقعیت است که هلندی‌ها مالیات بسیار بالایی می‌پردازند. سیستم مالیات در هلند بسیار دقیق است و شما ملزم به پرداخت مالیات به طور مداوم هستید. به شما توصیه می‌شود امور مالی خود را برنامه‌ریزی کنید؛ زیرا مهاجرت به آمستردام ارزان نیست.

آیا مهاجرت به هلند آسان است؟

مهاجرت به هلند به عنوان یک شهروند غیر اتحادیه اروپا با چالش‌های بسیاری همراه است. ابتدا باید برای اجازه اقامت موقت درخواست دهید که پس از آن باید برای پنج سال تمدید کنید. پس از پنج سال زندگی در هلند با اجازه اقامت موقت، واجد شرایط درخواست اجازه اقامت دائم هستید. مهاجرت به هر کشور اروپایی می‌تواند بسیار چالش‌برانگیز باشد و هلند نیز از این قاعده مستثنی نیست.

نتیجه‌گیری

مهاجرت هلند از آن تصمیم‌هایی است که باید با توجه به شرایط و معیارهایی که دارید گرفته شود. بهترین راه این است که بر اساس تحقیقات مناسب‌ترین برنامه‌های مهاجرتی را در نظر بگیرید. در این مسیر اپلاییکا کنار شما خواهد بود تا با ارائه مشاوره تخصصی بهترین گزینه را برای شما ارائه دهد.

سوالات متداول

آیا قبل از مهاجرت باید هلندی یاد بگیرم؟

الزامات زبان هلندی از نظر فنی الزامی نیست، زیرا بسیاری از شرکت‌ها و مشاغل در هلند فرصت‌هایی را برای مهاجران انگلیسی زبان ارائه می‌دهند. با این حال، دانستن زبان هلندی برای ادغام در جامعه ضروری است.

هزینه زندگی در هلند چقدر است؟

هلند یکی از کشورهای گران‌قیمت در جهان محسوب می‌شود و هزینه مواد غذایی، مسکن، حمل و نقل را باید به عنوان نیازهای اولیه در نظر بگیرید. به طور دقیق نمی‌توان عدد دقیقی را اعلام کرد، اما به غیر از هزینه اجاره‌بها حدود ۱۵ هزار یورو برای یک سال باید در نظر بگیرید.

کم‌هزینه‌ترین روش برای مهاجرت به هلند چیست؟

برنامه‌های متفاوتی برای مهاجرت هلند در نظر گرفته شده است. در صدر این برنامه‌ها مهاجرت کاری با دریافت پیشنهاد کاری از سوی کارفرما کمترین هزینه را دارد و تحصیل در هلند دومین روشی است که ساده‌تر هم محسوب می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *