تحصیل در هلند: نکات مهم پذیرش و هزینه

تحصیل در هلند: نکات مهم پذیرش و هزینه

فهرست مطالب

تحصیل در هلند، به دلیل آموزش عالی، جمعیت متنوع و امکان تحصیل به زبان انگلیسی، برای دانشجویان بین‌الملل جذاب است. یک انتخاب متفاوت و تحصیل در فضایی آرام و زندگی در کشوری با کیفیت بالای زندگی می‌تواند دلایل کافی باشد. اگر به این فکر کرده‌اید تحصیل در هلند، بهترین گزینه برای شما است، مجموعه اپلاییکا خدمات و سرویس‌های حرفه‌ای را در این عرصه برای متقاضیان ارائه می‌دهد.

چرا دانشجویان هلند را برای تحصیل انتخاب می‌کنند؟

چرا دانشجویان هلند را برای تحصیل انتخاب می‌کنند؟

در مقالات و گزارش‌ها، دلایل بسیاری ذکر شده که چرا هلند به عنوان مقصدی محبوب برای دانشجویان برای ادامه تحصیل است و در ادامه چهار دلیل اصلی را برای شما فهرست کرده‌ایم:

  1. دانشگاه‌های هلند، به عنوان نمونه کامل یک محیط بین‌المللی شناخته می‌شود و هر ساله در عرصه پذیرش‌ها، بیش از ۱۶۰ ملیت متفاوت برای تحصیل در هلند درخواست می‌دهد. علاوه بر آن هلند مرکزی برای مهاجران ماهر است و بیش از ۹۵٪ از شهروندان به زبان انگلیسی مسلط هستند که تعاملات اجتماعی را ساده‌تر می‌کند.
  2. زندگی دانشجویی تنها به تحصیل در دانشگاه‌های هلند محدود نمی‌شود. جامعه دانشگاه‌ها تلاش دارند با سازماندهی رویدادها و فعالیت‌ها، جوامع دانشجویی را تقویت کنند؛ از راه‌اندازی کامیونیتی‌های ورزشی و آکادمیک گرفته، تا لذت از زندگی شبانه. در جوامع دانشجویی برای تمام سلایق می‌توان یک فعالیت را پیدا کرد.
  3. شیوه آموزش در دانشگاه‌های هلند، بر پایه تعامل است؛ دوره‌ها و دروس متفاوت ارائه می‌شود اما زمان مطالعه و چگونگی یاد گرفتن به طور کامل به دانشجویان بستگی دارد، دانشجویان در تمام کلاس‌ها فعال هستند و آزادی اندیشه کاملاً در جریان است.
  4. سلسله‌مراتب اساتید و دانشجویان امری تشریفاتی است و تمام دانشجویان برای انتقاد از سیستم تشویق می‌شوند. علاوه بر آن تمام دانشجویان می‌توانند یک رابطه دوستانه و معمولی را با استادان خود داشته باشند.

به طور کلی تحصیل در این کشور، سرمایه‌گذاری است که ارزشش را دارد. آموزش عالی هلند در سراسر دنیا شناخته شده است و هزینه‌های زندگی و تحصیل به نسبت کشورهای اروپایی مقرون به صرفه است. علاوه بر آن دانشگاه‌های هلند رتبه بالایی در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان دارد و دانشکده‌های تجارت، مهندسی، حقوق و پزشکی هلند در رده‌های برتر جهانی قرار گرفته‌اند.

اگر به دنبال تحصیل در این کشور هستید، می‌توانید با استفاده از فرم ارزیابی اطلاعات خود را برای جلسه ارزیابی رایگان ثبت کنید.

چگونه مناسب‌ترین دانشگاه  را برای تحصیل در هلند انتخاب کنیم؟

زمانی که کشور هلند را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنید، با گزینه‌های بسیار متفاوتی روبرو می‌شوید. به همین خاطر بهترین راه برای انتخاب گزینه‌ای مناسب تهیه یک چک لیست اساسی است. این چک لیست به شما این امکان را می‌دهد تا گزینه‌های کمتری در اختیار داشته باشید و بهترین را انتخاب کنید.

  • در مورد سطح‌های متفاوت آموزش تصمیم بگیرید؛ آموزش پژوهش محور معروف به wetenschappelijk onderwijs (WO)که توسط دانشگاه‌های تحقیقاتی ارائه می‌شوند. مراکزی که به طور سنتی یک برنامه آموزش دانشگاهی را با مهارت‌های علمی و آکادمیک ارائه می‌دهند. مدل دوم آموزش عالی حرفه‌ای که hoger beroepsonderwijs (HBO)، شناخته می‌شود و توسط دانشگاه‌های علوم کاربردی ارائه می‌شود و بیشتر آموزش‌ها جنبه عملی دارند.
  • هزینه‌های زندگی را در مناطق متفاوت هلند در نظر بگیرید. برخی از شهرهای بزرگ مانند آمستردام، روتردام و لاهه گران‌تر هستند و اگر بودجه کمی برای زندگی در دسترس شما است، شهرهای مانند Tilburg، Enschede، Wageningen، Eindhoven یا Groningen را در نظر بگیرید
  • با توجه به رشته دانشگاه را انتخاب کنید. هلند با توجه به برتری که در برخی از رشته‌ها دارد، دانشگاه‌هایی سرآمد دارد. به عنوان مثال، دانشگاه «Tilburg» به دلیل رشته‌های حقوقی خود شناخته شده است، دانشگاه «Twente» بر روی فناوری، و علوم رفتاری و جامعه‌شناسی تمرکز دارد. یادتان باشد که رنکینگ دانشگاه‌ها را به خاطر داشته باشید.

بهترین دانشگاه‌های هلند برای تحصیل کدامند؟

هلند به عنوان یکی از مراکز دانشگاه‌های برتر در دنیا شناخته می‌شود و همین دلیل کافی است تا یکی از محبوب‌ترین مقاصد تحصیلی در دنیا باشد. طبق رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی تایمز ۵ دانشگاه در هلند، در میان ۸۰ دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته است.

  • دانشگاه Wageningen. این مرکز آموزشی درست در مرکز کشور قرار گرفته است و تمرکز آن بر علوم کشاورزی و محیط زیست است.
  • دانشگاه آمستردام که به عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه کشور شناخته می‌شود و در پایتخت هلند قرار گرفته است. این دانشگاه برای رشته‌های هنر، علوم انسانی و علوم جامعه‌شناسی رتبه بالایی را کسب کرده است.
  • دانشگاه «Utrecht» این دانشگاه برجسته‌ترین دانشگاه تحقیقاتی هلند است که هر ساله هزاران دانشجوی بین‌المللی را با طیف وسیعی از برنامه‌های آموزش انگلیسی خود جذب می‌کند.
  • دانشگاه «Delft» که قدیمی‌ترین و وسیع‌ترین دانشگاه فنی که دولتی هم هست در هلند برای تحصیل محسوب می‌شود. این دانشگاه توسط آکادمی سلطنتی برای مهندسان عمران تاسیس شده و به روی رشته‌های علمی و مهندسی تمرکز دارد.
  • دانشگاه «Groningen» که در شهر گرونینگن قرار گرفته است و بیش از ۱۸۰ رشته در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس به زبان انگلیسی در این دانشگاه ارائه می‌شود.

اگر برای انتخاب دوره آموزشی و تحصیل در هلند نیاز به مشاوره دارید، می‌توانید با استفاده از این لینک اطلاعات تماس خود را بگذارید تا مشاوران ما در سریع‌ترین زمان با شما ارتباط برقرار کنند.  

برترین مراکز دانشجویی و تحصیلی در هلند کدامند؟

این یک واقعیت است که کوچک‌ترین مجامع و شهرها هم در هلند زنده و شلوغ هستند. با این حال به عنوان یک دانشجوی بین‌الملل که هلند را برای تحصیل انتخاب کرده‌اید، فعالیت‌ها و مراکز دانشجویی بسیاری در سراسر کشور پیدا خواهید کرد که هر کدام ویژگی‌های خاص خودش را دارد.

  • منطقه رندستاد که بیشتری دانشجویان بین‌المللی را به سمت خود جلب می‌کند، در واقع این منطقه شهرهای بزرگی مانند آمستردام، روتردام، لیدن و  لاهه را در بر می‌گیرد.
  • برابانت شمالی، یکی از استان‌های محبوب مردم محلی که به گفته بسیاری از وب‌سایت‌های گردشگری دوست‌داشتنی‌ترین ساکنان هلند در این منطقه زندگی می‌کنند.
  • دو منطقه گرونینگن و نایمخن مرکز بسیاری از دانشگاه‌های تحقیقاتی و علوم کاربردی هستند. این شهرها به دلیل فضای مدرن و امروزی شناخته می‌شوند و مهمانی‌ها  و سایر فعالیت‌های دانشجویی در سراسر هفته برقرار است.

هزینه‌های تحصیل در هلند

درست مانند کشورهای متفاوت، تحصیل در هلند هم با توجه به رشته و مقطع تحصیلی مورد نظر متفاوت است. دانشگاه‌های دولتی و خصوصی هم در زمینه هزینه عامل تاثیرگذاری به شمار می‌رود و ممکن است حتی یک رشته و مقطع مشابه در دو مرکز آموزشی متفاوت از هم باشد.

اما به طور میانگین برای تحصیل در یک دانشگاه دولتی هلند تقریبا باید بین 2000 تا 20000 یورو در هر سال تحصیلی پرداخت کنید. البته شهریه تحصیل در دانشگاه‌های خصوص این شکور می‌تواند تا 30000 یورو بالا رود.

آیا می‌توانم در هلند به صورت رایگان تحصیل کنم؟

با توجه به اطلاعات و منابع گسترده، تحصیل رایگان در این کشور برای دانشجویان بین‌المللی و بومی امکان پذیر نیست. با این حال شهروندان هلندی می‌توانند برای دریافت وام تحصیل درخواست دهند و کمک‌هزینه تحصیلی بگیرند.

دانشجویان بین‌المللی که در هلند تحصیل می‌کنند هم می‌توانند وام شهریه پرداخت کنند، البته میزان آن به نوع شهریه‌ای که باید بپردازند بستگی دارد و فقط شهروندان اتحادیه اروپا می‌توانند در صورت واجد شرایط بودن، کمک‌هزیه بیشتری دریافت کنند.

با این حال بورسیه‌ها همیشه به عنوان عاملی برای کاهش هزینه‌های تحصیل دانشجویان بین‌المللی به شمار می‌روند و در هلند گزینه‌های تحصیلی زیاید برای دانشجویان بین‌الملل وجود دارد.

اگر نیاز به دریافت اطلاعات در زمینه بورسیه تحصیلی این کشور دارید، می‌توانید با قرار دادن اطلاعات تماس خود در این لینک نوبت ارزیابی رایگان را دریافت کنید.

کمک‌های مالی و بورس تحصیلی در هلند

خوشبختانه، هلند به منظور جذب بیشتر دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل، انواع متفاوتی از بورسیه‌ها، کمک‌های مالی، وام‌های دانشجویی و حتی سوبسید‌های اجاره و حمایت از بیمه درمانی و هزینه‌های زندگی را ارائه می‌دهد.

انواع مختلفی از کمک‌های مالی در هلند ضمن تحصیل وجود دارد:

  • بورسیه‌های تحصیلی به منظور عملکرد خوب دانشگاهی که توسط دانشگاه‌ها یا دولت هلند تامین می‌شود.
  • کمک هزینه‌ها و کمک‌های مالی توسط دولت بر اساس نیازهای مالی دانشجویان.
  • بورسیه‌های تحصیلی ویژه دانشجویان برای دانشجویانی که در زمینه‌های خاص و ویژه تحصیل می‌کنند.
  • وام‌های ارائه شده توسط دولت هلند برای پوشش هزینه‌های تحصیل.

هر بورسیه یا کمک هزینه دارای معیارهای متفاوتی برای درخواست است و  هیچ محدودیتی برای درخواست بورسیه وجود ندارد.

بورسیه تحصیلی هلند را کجا پیدا کنیم؟

یکی از معتبرترین مراجع چک کردن وب‌سایت‌های دانشگاه‌های هلند است. شما می‌توانید اغلب بورسیه‌های تحصیلی هلند را در وب‌سایت‌های رسمی پیدا کنید که چند نمونه از آن‌ها عبارتند از: 

  • بورسیه تحصیلی عالی دانشگاه لیدن
  • بورسیه دانشگاه توئنته
  • بورسیه تحصیلی اوترخت
  • برنامه کمک هزینه تحصیلی آمستردام
  • بورسیه تحصیلی Justus & Louise van Effen در TU Delft

می‌توانید حتی بورسیه‌های تحصیلی دولتی در هلند دریافت کنید که چند نمونه از این بورسیه‌ها را در ادامه آورده‌ایم:

  • بورسیه تحصیلی هلند که برای دانشجویان بین المللی غیر منطقه اقتصادی اروپا در نظر گرفته شده است.
  • Orange Knowledge Programme (که به طور تحت‌الفظی برنامه دانش نارنجی ترجمه می‌شود)-این بورسیه برای دانشجویان از کشورهای خاصی فراهم شده است.

یکی دیگر از مرجع‌ها برای پیدا کردن بورسیه، سازمان‌های خصوصی و غیردولتی هستند که در مواردی به عنوان پشتیبان برای دانشجویان بین‌الملل بورسیه تحصیلی این کشور را ارائه می‌دهند.

چگونه برای بورسیه تحصیلی در هلند اقدام کنیم؟

پس از انتخاب خود بورسیه مورد نظر باید درخواست خود را ثبت کنید. ممکن است کمی پیچیده و پر چالش به نظر می‌رسد، اما اینجا روند معمول آن را می‌آوریم. شاید با دنبال کردن مراحل بتوانید خودتان برای بورسیه تحصیلی هلند درخواست دهید، اما پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از خدمات ویژه اپلاییکا در این مسیر قدم بگذارید.

  1. اولین قدم این است که معیارهای واجد شرایط بودن را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که تمام شرایط را برای دریافت بورسیه دارید.
  2. قدم بعدی جمع‌آوری مدارک است:

انگیزه‌نامه

اثبات برای داشتن درآمد کم

ارائه مدارکی مبنی بر موفقیت‌های تحصیلی

نامه پذیرش دانشگاه

خاطرتان باشد در نظر گرفتن مقاله‌های دانشگاهی شما، توصیه‌نامه‌ها از اساتید، اطلاعات مالی، پورتفولیو، جوایز، گواهینامه‌ها و افتخارات از جمله مدارکی هستند که می‌توانند شانس دریافت بورسیه تحصیلی هلند را افزایش دهند.

چگونه می‌توان برای تحصیل در دانشگاه‌های هلند به صورت آنلاین درخواست داد؟

پیش از هر چیزی وب‌سایت دانشگاه رسمی را به خاطر بسپارید و بهتر است تمام مراحل درست طبق راهنمای موجود پیش ببرید. ممکن است هر موسسه روند ثبت‌نامی متفاوتی داشته باشد. اما آنچه برای درخواست تحصیل در دانشگاه‌های هلند مرسوم است، ساخت یک پروفایل، ارائه مدارک و درخواست برای پذیرش است.

چه زمانی برای دانشگاه‌های هلند اقدام کنیم؟

نیاز است که باز هم تاکید کنیم که هر دانشگاهی با توجه به برنامه‌های تحصیلی که دارد، مهلت‌های متفاوتی را برای پذیرش دانشجویان بین‌الملل برای تحصیل در هلند در نظر می‌گیرد. اما به طور کلی سه تاریخ برای ارائه درخواست تحصیل در این کشور در نظر گرفته شده است:

  • 15 ژانویه برای برنامه‌های Numerus Fixus.
  • 1 می برای اکثر دوره‌های دانشگاه‌های تحقیقاتی.
  • 1 آوریل برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا.

توجه: برای دوره‌هایی که از اواسط سال تحصیلی شروع می‌شوند (مثلاً بهمن ماه) مهلت‌های متفاوتی اعمال می‌شود.

ساختار سال تحصیلی هلند چگونه است؟

به طور کلی سال تحصیلی هلند در دانشگاه‌ها از سپتامبر شروع می‌شود و تا پایان ژوئن سال بعد ادامه دارد. همچنین خوب است بدانید که:

در برخی موارد، سال تحصیلی ممکن است یک هفته زودتر، در پایان آگوست شروع شود و با برگزاری امتحانات تا اواسط جولای به پایان برسد.

سال تحصیلی هلند را می‌توان به موارد زیر تقسیم کرد:

دو ترم (ترم دوم از فوریه شروع می‌شود) و یک ترم میان ترم در هر ترم. دوره‌های میان ترم در اواسط ترم برگزار می‌شود و معمولاً شامل یک هفته بدون کلاس به آمادگی آزمون و یک هفته دیگر برای امتحانات و ارزیابی می‌شود.

گاهی اوقات سال تحصیلی از بهمن ماه شروع می‌شود. با این حال، این بیشتر در برخی از برنامه‌های کارشناسی ارشد اتفاق می‌افتد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در دانشگاه‌های هلند برای تحصیل

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در دانشگاه‌های هلند برای تحصیل

دانشگاه‌های سراسر هلند، قوانین و معیارهای متفاوتی را برای پذیرش تحصیلی ارائه داده‌اند و هر دانشگاه با توجه به رشته و مقطع تحصیلی مدارک مورد نیاز خاصی را اعلام می‌کند.

اما مدارک معمول برای درخواست تحصیل در این کشور به شرح زیر است:

  • کپی پاسپورت یا شناسنامه. (ترجمه شده)
  • عکس پاسپورت
  • کپی مدارک تحصیلی متوسطه، گواهینامه‌ها و ریز نمرات
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی یا هلندی.
  • اسناد‌های پرداخت هزینه برای بررسی. به طور معمول این هزینه حدود ۱۰۰ یورو و غیر قابل استرداد است.

علاوه بر این، ممکن است از شما خواسته شود که مدارک زیر را به همراه درخواست خود ارائه دهید:

  • رزومه یا پورتفولیو
  • یک یا چند توصیه‌نامه
  • انگیزه‌نامه
  • مقالات یا لیستی از فعالیت‌های آکادمیکی که انجام داده‌اید

درخواست را می‌فرستید و منتظر پاسخ می‌مانید. اگر پرونده را درست مطابق مدارک ارائه داده باشید یک پیشنهاد مشروط یا بدون قید و شرط دریافت می‌کنید. یک پیشنهاد مشروط به سادگی به این معنی است که برای پذیرش کامل باید شرایط خاصی را رعایت کنید. از طرف دیگر، یک پیشنهاد بدون قید و شرط تأیید می کند که شما رسماً وارد شده اید و آماده شروع تحصیل هستید!

الزامات زبان برای تحصیل در هلند

برای تحصیل در این کشور نیاز است مدارک زبان ارائه دهید. دانشگاه‌های هلند مدارک آزمون‌های تافل و آیلتس را می‌پذیرند. البته که به خاطر داشته باشید که حداقل امتیاز زبان در دانشگاه‌های متفاوت هلند برای تحصیل فرق می‌کند و بهتر است وب‌سایت دانشگاه را جهت آگاهی از حداقل امتیاز زبان مورد نیاز بررسی کنید.

ویزای دانشجویی هلند برای تحصیل

اگر اهل ایران هستید، برای تحصیل در هلند باید برای ویزا اقدام کنید. برای دریافت ویزای تحصیلی به مدارکی که در لیست زیر آورده شده است رجوع کنید.

شما برای تحصیل به ویزای اقامت طولانی (MVV) نیاز دارید. پس از پذیرش در دانشگاه، موسسه آموزشی مورد نظر درخواست را ارسال می کند و همزمان برای MVV و اجازه اقامت دانشجویی شما درخواست می دهد.  پس از دریافت وقت باید عکس گذرنامه جدید را همراه خود داشته باشید و اثر انگشت از شما گرفته می‌شود. هنگامی که مجوز اقامت دانشجویی شما آماده شد، به موسسه آموزشی انتخابی اطلاع داده می‌شود.

مطابق تمام ویزاهای تحصیلی، برای دریافت ویزای تحصیلی هلند هم نیاز است تمکن مالی را ارئه دهید. اسناد مورد نظر باید ثابت کنند که شما توان مالی حداقل ۹۳۷ یورو در ماه را دارید.

علاوه بر این نیاز دارید تا مدرک عدم سوسابقه را ارائه دهید.

هزینه زندگی ضمن تحصیل در هلند

هزینه‌های زندگی به طور مشخص به سبک زندگی شما بستگی دارد. البته هزینه زندگی در هلند به طور معمول از هزینه زندگی در کشورهای اروپایی دیگری مانند نروژ، سوئیس، ایرلند و دانمارک کمتر است، اما از بسیاری از کشورهای اروپای بالاتر است.

به طور معمول، دانشجویان در هلند به طور متوسط بین 800 تا 1200 یورو در ماه هزینه می‌کنند. تفاوت در هزینه‌های زندگی عمدتاً به شهری که برای زندگی انتخاب می کنید بستگی دارد. به عنوان مثال، آمستردام بالاترین هزینه زندگی را در هلند دارد. در این شهر، قیمت اجاره در بازار خصوصی اغلب از 750 یورو در ماه شروع می شود. در همین حال، در شهرهای کوچکتر هلند، ارزان‌ترین خانه دانشجویی می‌تواند تا ۲۵۰ یورو در ماه باشد.

به طور کلی، اقامت در شهرهای کوچکتر از شهرهای بزرگتر ارزانتر خواهد بود، اما میانگین هزینه ها عبارتند از:

یک اتاق در یک خانه دانشجویی یا آپارتمان مشترک: 250-500 یورو

استودیو خصوصی: 400-750 یورو

آپارتمان خصوصی: 750-3000 یورو

هزینه‌های آب و برق معمولاً در اجاره گنجانده نمی‌شود و می‌تواند 75 تا 175 یورو اضافی در ماه باشد.

هزینه های حمل و نقل به سبک زندگی و مسافت سفر شما بستگی دارد:

با استفاده از حمل و نقل عمومی می توانید به طور متوسط 35-70 یورو در ماه هزینه کنید.

از طرف دیگر، دوچرخه سواری باعث صرفه جویی زیادی در هزینه شما می شود. می توانید یک دوچرخه از Swapfiets با قیمت 19.90 یورو در ماه کرایه کنید (+ تخفیف دانشجویی) یا 50-200 یورو برای دوچرخه دست دوم بپردازید.

نتیجه‌گیری…

در این مقاله تلاش کردیم تا یک تصویر کلی از شرایط و هزینه‌های تحصیل در هلند را در اختیار شما بگذاریم. هلند به عنوان کشوری با کیفیت زندگی و استاندراد‌های بالا شناخته می‌شود و بسیاری از دانشگاه‌های معتبر در این کشور قرار گرفته‌اند و یکی از بهترین گزینه‌ها برای تحصیل محسوب می‌شود. اگر می‌خواهید در هلند تحصیلات خود را ادامه دهید و زندگی خود را بسازید می‌توانید روی خدمات و سرویس‌های ویژه‌ای که مجموعه اپلاییکا ارائه می‌دهد حساب کنید.

1. آیا دانشجویان بین المللی برای تحصیل در هلند نیاز به ویزا دارند؟

بله، دانشجویان بین المللی از خارج از اتحادیه اروپا که برای تحصیل در یک برنامه دانشگاهی تمام وقت به این کشور می‌آیند، نیاز به ویزای اقامت طولانی مدت و اجازه اقامت دارند.

2. آیا تحصیل در هلند ارزشش را دارد؟

هلند دارای طیف گسترده ای از برنامه های آموزش زبان انگلیسی، یک سیستم آموزش عالی درجه یک، یک محیط دوستانه بین المللی، یک تعادل خوب بین کار و زندگی و بسیاری از گزینه های پاره وقت برای دانشجویان بین المللی است. جمع‌بندی این طور است که بله تحصیل در این کشور ارزشش را دارد.

3. برای تحصیل در این کشور چقدر پول لازم است؟

در طول تحصیل خود در این کشور، به طور متوسط ​​800 تا 1200 یورو در ماه نیاز دارید. این مبلغ باید اجاره، غذا، حمل و نقل و هزینه های اضافی شما را پوشش دهد. بودجه ماهانه لازم برای تحصیل در هلند به شهری که برای زندگی انتخاب می کنید بستگی دارد.

4. آیا می توانم بدون آیلتس در هلند تحصیل کنم؟

متأسفانه خیر، برای تحصیل در برنامه آموزش عالی انگلیسی در هلند، باید ثابت کنید که به زبان انگلیسی مهارت دارید.

5. چگونه می توان در حین تحصیل در هلند اقامت دائم گرفت؟

پس از حداقل پنج سال زندگی متوالی در هلند می توانید برای اقامت دائم هلند اقدام کنید. علاوه بر این، نیاز به ارائه مدارک دیگری هم هست و نیاز است در آزمون‌های قوانین شهروندی هم شرکت کنید و قبول شوید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

مطالب مرتبط

مهاجرت جمهوری چک 2024 + روش‌ها و هزینه‌ها

مهاجرت جمهوری چک 2024 + روش‌ها و هزینه‌ها

جمهوری چک یکی از کشورهای حوزه اتحادیه اروپا محسوب می‌شود که در طی سالیان اخیر، از نظر اقتصادی رشد قابل توجه‌ای داشته است. پس از استقلال جمهوری چک از اسلواکی، آمار مهاجرت به این کشور افزایش پیدا کرده است، زیرا کشور چک موقعیت خوبی در اروپا دارد. برای مهاجرت جمهوری چک روش‌های مختلفی وجود دارد که هر فرد بسته به شرایطی که دارد می‌تواند برای یک مورد اقدام نماید. اپلاییکا در این مقاله انواع روش‌های مهاجرت جمهوری چک را به همراه مراحل اخذ اقامت و هزینه‌های مربوطه برای شما بیان می‌کند. پس چنانچه هدف شما دریافت اقامت این کشور اروپایی است، مطالعه ادامه مطلب را از دست ندهید.

ویزای استارتاپ انگلیس 2024 + شرایط، هزینه و مدارک موردنیاز

ویزای استارتاپ انگلیس 2024 + شرایط، هزینه و مدارک موردنیاز

ویزای استارتاپ بهترین گزینه برای کارآفرینان و افرادی می‌باشد که قصد دارند کسب و کاری را در کشور مقصد راه اندازی کنند. چنانچه شما نیز جزء این دسته از افراد هستید و تصمیم گرفته‌اید اولین کسب و کار خود را در انگلیس راه اندازی کنید، ویزای استارتاپ انگلیس مناسب شما خواهد بود. برای دریافت این ویزا نیازی نیست فارغ التحصیل دانشگاهی در این کشور باشید، بلکه تنها به یک ایده یا طرح تجاری مناسب و کاربردی نیاز دارید. ما در این مقاله قصد داریم شرایط، هزینه و مدارک موردنیاز برای اخذ ویزای استارتاپ انگلیس را برای شما بیان ‌کنیم. پس تا انتهای این مطلب با اپلاییکا همراه باشید.

مهاجرت به رومانی 2024 + شرایط اخذ اقامت و هزینه‌ها

مهاجرت به رومانی 2024 + شرایط اخذ اقامت و هزینه‌ها

کشور رومانی عضو اتحادیه اروپا است و کیفیت زندگی در آن در بهترین حالت خود قرار دارد. با اخذ اقامت رومانی می‌توانید به سایر کشورهای اتحادیه اروپا بدون ویزا سفر کنید و در کشورهای اروپایی سرمایه‌گذاری کنید و یا حتی مشغول به کار شوید. نرخ پایین بیکاری، هزینه‌های زندگی مقرون به صرفه و خدمات آموزشی باکیفیت از جمله مزایایی هستند که موجب شده تعداد قابل توجه‌ای از متقاضیان، کشور رومانی را به عنوان مقصد مهاجرت خود انتخاب کنند. روش‌های مختلفی برای مهاجرت به رومانی و دریافت اقامت این کشور وجود دارد. ما در این مقاله قصد داریم انواع روش مهاجرت رومانی را به شما معرفی کنیم. پس تا انتهای مطلب با اپلاییکا همراه باشید تا از شرایط و هزینه‌های اقامت رومانی اطلاع یابید.

مهاجرت اسپانیا 2024 + اخذ اقامت اسپانیا

مهاجرت اسپانیا 2024 + اخذ اقامت اسپانیا

به طور کلی مهاجرت فرایند پیچیده‌ای دارد و هر فرد بنابه شرایط خود ممکن است در این مسیر با چالش‌هایی مواجه شود. تمامی کشورهای دنیا برای پذیرش افراد مهاجر یکسری قوانین ویژه دارند و کشورهایی اروپایی از جمله اسپانیا نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اسپانیا به دلایل مختلف به یکی از مهم‌ترین مقاصد مهاجرتی در دنیا تبدیل شده است. هر متقاضی مهاجرت اسپانیا می‌تواند از مسیرهای مختلفی برای دریافت اقامت این کشور اقدام نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *