مهاجرت کادر درمان به آلمان 2024 + شرایط و روش‌ها + درآمد

مهاجرت کادر درمان به آلمان 2024 + شرایط و روش‌ها + درآمد

فهرست مطالب

کشور آلمان به دلیل اقتصاد قوی، نرخ بیکاری پایین و کیفیت زندگی ایده آل، همواره یکی از پرطرفدارترین مقاصد مهاجرتی به حساب می‌آید. در دهه اخیر، مهاجرت کادر درمان به آلمان افزایش قابل توجه‌ای پیدا کرده است. دستمزد بالا و فرصت‌های شغلی فراوان آلمان موجب شده بسیاری از ایرانیان این کشور زیبای اروپایی را به عنوان مقصد مهاجرت خود انتخاب کنند. ما در این مقاله بیشتر به موضوع مهاجرت کادر درمان به آلمان می‌پردازیم؛ پس تا انتهای این مقاله با اپلاییکا همراه شوید.

بازار کار کادر درمان در آلمان

کشور آلمان بهترین اقتصاد اروپا را دارد اما بالا بودن میانگین سنی مردم آن موجب شده در بخش بهداشت درمانی خود به نیروهای جدیدی نیاز پیدا کند؛ به گونه‌ای که در حال حاضر بیش از ۲۰۰ هزار جایگاه شغلی برای پرستاران و پزشکان در این کشور وجود دارد. دولت آلمان جهت رفع این کمبود، اقدام به جذب پرستاران و پزشکان ماهر از سراسر دنیا کرده است. درآمد فوق العاده در کنار طرح‌های تشویقی دولتی باعث شده آلمان مقصدی جذاب برای کادر درمان به حساب بیاید.

مزایای مهاجرت کادر درمان به آلمان

  • حقوق بالا (افزایش متناسب با سابقه کاری)
  • فرصت‌های شغلی فراوان
  • امکان گذراندن دوره زبان در کشور ثالث
  • امکان اخذ ویزای همراه برای خانواده
  • امکان دریافت اقامت دائم و تابعیت

روش‌های مهاجرت کادر درمان به آلمان

هر متقاضی متناسب با شرایطی که دارد می‌تواند از طریق روش خاصی برای مهاجرت اقدام کند. مهاجرت کادر درمان به آلمان با استفاده از روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است:

جاب آفر (Job Offer)

شما می‌توانید از طرف یک کارفرمای آلمانی پیشنهاد کاری دریافت کنید. با بستن قرارداد با کارفرمای مربوطه می‌توانید به صورت کوتاه مدت یا آزاد در یک شرکت خاص مشغول به کار شوید. قراردادهای مختلفی در این زمینه برای بیمارستان های شهری، دانشگاهی و همچنین بیمارستان‌های خصوصی وجود دارد. مهاجرت از طریق جاب آفر نیازمند رزومه تحصیلی و سابقه کاری قوی است. همچنین باید به زبان آلمانی نیز مسلط باشید.

جاب سیکر (Job Seeker)

اخذ ویزای جستجوی کار روشی مناسب برای مهاجرت کادر درمان به آلمان است. این ویزا ۶ ماه اعتبار دارد که باید از این مهلت استفاده کنید و به دنبال شغل مناسب باشید. با پیدا کردن شغل می‌توانید اقامت خود را به مدت ۴ سال تمدید کنید. اگر نتوانید کار پیدا کنید، بعد از اتمام مهلت ۶ ماهه باید آلمان را ترک نمایید.

ویزای 17A

اخذ ویزای 17A از سال ۲۰۱۵ در آلمان اجرایی شد. متقاضیان با دریافت این ویزا می‌توانند دوره‌های تکمیلی را در آلمان بگذرانند و پس از آن ویزای کاری دریافت کرده و در این کشور مشغول زندگی و کار شوند. برای دریافت ویزای 17A نیاز است که مدرک زبان آلمانی ارائه کنید.

شرایط مهاجرت کادر درمان به آلمان

چنانچه شهروند کشور غیراتحادیه اروپا هستید یا تحصیلات خود را خارج از اروپا گدرانده‌اید، باید مدرک خود را متناسب با سطح تحصیلات در آلمان معادل‌سازی کنید. بدین منظور باید در آزمون ارزیابی و معادل‌سازی آلمان شرکت نمایید تا واجد شرایط اخذ مجوز کار آلمان شوید.

داشتن تجربه کاری به مدت حداقل ۲ سال موجب می‌شود شانس شما برای اخذ ویزا افزایش یابد. برای مهاجرت کادر درمان به آلمان، داشتن گواهی‌ عدم سوء پیشینه و گواهی سلامت جسمانی الزامی است. به دلیل اینکه آلمان به نیروهای جوان نیاز دارد، متقاضیان کمتر از ۴۳ سال شانس بیشتری برای مهاجرت خواهند داشت.

یکی دیگر از مهم‌ترین شرایط مهاجرت کادر درمان به آلمان این است که به زبان رسمی این کشور تسلط داشته باشید. شما در ارتباط با بیماران نیازی دارید به زبان آلمانی مسلط باشید تا بتوانید بهترین عملکرد را از خود نشان دهید. همچنین مستندسازی و نوشتن پرونده‌های پزشکی به این زبان انجام می‌شود. بدین منظور باید برای اخذ ویزا، مدرک معتبر زبان آلمانی در سطح B2 ارائه کنید. برای فعالیت در آلمان به عنوان کادر درمان باید مجوزی به نام «گواهی ارائه خدمات درمانی در آلمان» دریافت کنید. برای اخذ این مجوز کار باید در سایت بهداشت مقامات عالی ایالت فدرال آلمان ثبت نام کنید.

معادل‌سازی مدرک پزشکان

داشتن علم و دانش کافی برای دریافت مجوز پزشکی در آلمان ضروری است. به همین دلیل باید در آزمون معادل‌سازی مدرک پزشکان در آلمان شرکت کنید که در دو بخش شفاهی و بالینی برگزار می‌شود. با شرکت در آزمون معادل‌سازی پزشکی و قبولی در آن می‌توانید مجوزهای مربوطه را دریافت کنید.

معادل‌سازی مدرک پرستاران

ابتدا باید مدارک خود را برای سازمان مربوطه ارسال کنید تا مورد ارزیابی قرار بگیرند. چنانچه مدارک شما تایید نشدند، لازم است دوره‌های آموزشی پرستاری را بگذرانید و بعد از اتمام دوره در آزمون جامع نهایی شرکت نمایید. با قبولی در این آزمون می‌توانید به عنوان کادر درمان در آلمان کار خود را شروع کنید.

هزینه مهاجرت کادر درمان به آلمان

هزینه مهاجرت کادر درمان به آلمان

برای طی کردن پروسه مهاجرت به آلمان باید هزینه‌های مختلفی را در نظر بگیرید. این هزینه‌ها به قبل و بعد از مهاجرت تقسیم می‌شوند. ما در جدول زیر اصلی‌ترین هزینه‌های مهاجرت کادر درمان به آلمان را بیان کردیم:

عنوان هزینهمبلغ
ترجمه رسمی مدارکنرخ مصوب دادگستری
معادل سازی مدارک485 یورو
صدور ویزا35 یورو
اجاره مسکن450 تا 850 یورو در ماه
خورد و خوراک210 یورو در ماه
پوشاک50 تا 200 یورو
حمل و نقل عمومی200 یورو در ماه
اینترنت و تلفن48 یورو در ماه

سخن پایانی

با مهاجرت به آلمان می‌توانید شرایط زندگی فوق العاده‌ای را در مرکز اروپا برای خود فراهم کنید. دولت آلمان تلاش کرده با ارائه خدمات تشویقی مطلوب به کادر درمان، رضایت آن‌ها را به دست بیاورد تا راندمان کاری افزایش یابد. همین موضوع موجب شده شرایط کاری و میزان پرداخت حقوق در آلمان در حد ایده آلی قرار بگیرد. چنانچه در زمینه مهاجرت کادر درمان به آلمان سوالاتی دارید، کافی است جهت دریافت مشاوره رایگان در این لینک ثبت نام کنید. کارشناسان مجموعه اپلاییکا در اسرع وقت با شما تماس گرفته و پاسخگوی سوالاتتان خواهند بود.

آلمان به کدام یک از مشاغل بهداشتی درمانی بیشتر نیاز دارد؟

پزشک عمومی، پرستار، فیزیوتراپیست، تکنسین آزمایشگاه، داروساز و متخصصان پزشکی از جمله مشاغلی هستند که در آلمان بسیار به آنها نیاز است.

حقوق کادر درمان در آلمان چقدر است؟

درآمد کادر درمان در آلمان تا حد زیادی به سطح تحصیلات، سابقه کاری، شهر و محل کار بستگی دارد. حقوق دریافتی علاوه بر دستمزد کار، هزینه مسکن، حمل و نقل، حق اولاد و… را نیز در بر می‌گیرد. به طور میانگین ۵۶۰۰ یورو در ماه به کادر درمان پرداخت می‌شود. شایان ذکر است که حقوق پرستاران در آلمان ۳۴ هزار یورو در سال و پزشکان ۱۴۳ هزار یورو در سال تعیین شده است.

آیا مهاجرت کادر درمان به آلمان محدودیت سنی دارد؟

بله. متقاضیان مهاجرت به آلمان به عنوان کادر درمان باید حداکثر ۴۳ سال داشته باشند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *