مهاجرت کادر درمان به سوئد 2024 + شرایط و روش‌ها + درآمد

مهاجرت کادر درمان به سوئد 2024

فهرست مطالب

سیستم بهداشتی درمانی سوئد یکی از بهترین‌ها در دنیا است و امید به زندگی در این کشور در سطح بالایی قرار دارد. بر اساس گزارشات سازمان بهداشت جهانی، خدمات بهداشتی درمانی سوئد از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. با این حال جمعیت سوئد به سمت پیری می‌رود و سالمندان این کشور روزبه‌روز در حال افزایش‌اند. همین موضوع موجب شده سیستم بهداشتی درمانی این کشور به نیروهای متخصص بسیاری نیاز پیدا کند. تقاضا برای مهاجرت کادر درمان به سوئد بسیار بالا است. چنانچه تصمیم گرفته‌اید به عنوان کادر درمان به سوئد مهاجرت کنید و زندگی جدیدی را در اروپا شروع کنید، تا انتهای این مقاله با اپلاییکا همراه باشید.

وضعیت شغلی کادر درمان در سوئد

سیستم بهداشتی سوئد زیر نظر شهرداری مدیریت می‌شود و مراقبت‌های درمانی به دو صورت دولتی و خصوصی به بیماران ارائه می‌شوند. نرخ بالای بازنشستگی نیروهای کادر درمان و افزایش جمعیت سالمندان باعث شده مشاغل زیرمجموعه پزشکی از پرتقاضاترین مشاغل موجود در این کشور باشند. یکی از بهترین روش‌های مهاجرتی سوئد، مهاجرت کادر درمان به سوئد است، زیرا بازارکار خوبی در این حوزه وجود دارد.

سیستم بهداشتی درمانی سوئد با کمبود جدی پزشک عمومی مواجه است. بر اساس پیش بینی کارشناسان، تا سال ۲۰۳۰ تقاضا برای جذب پزشکان تا ۴۰ درصد افزایش خواهد یافت. به همین دلیل می‌توان گفت مهاجرت کادر درمان به سوئد در آینده با سخت‌گیری کمتری صورت می‌گیرد و حتی پرستاران نیز می‌توانند در یک سیستم بهداشتی پیشرفته و سازمان دهی شده مشغول به کار شوند.

باید به این نکته نیز اشاره کنیم که دندانپزشکی دومین شغل با بالاترین درآمد در سوئد است. با مهاجرت به سوئد به عنوان دندانپزشک، با پیشنهادات کاری بسیاری از کارفرمایان دولتی و خصوصی مواجه می‌شوید و می‌توانید در کلینیک ها، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های مختلف کار خود را شروع کنید.

همچنین مراقبت‌های بهداشتی خصوصی سوئد در حال کسب سهم خود از بازار این کشور هستند. به همین دلیل بیمارستان‌های دولتی برای تکمیل کارکنان خود نیاز دارند از فارغ التحصیلان پزشکی و پرستاری بیشتری استفاده کنند. تمامی موارد بیان شده نشان می‌دهند بازار کار گروه پزشکی در سوئد از شرایط ایده آلی برخوردار است.

مشاغل بهداشتی درمانی موردنیاز سوئد

  • پزشک عمومی
  • پزشک اورژانس
  • دندانپزشک
  • پرستار
  • جراح و متخصص داخلی
  • چشم پزشک
  • متخصص زنان
  • متخصص اطفال
  • متخصص بیهوشی
  • تکنسین اتاق عمل و بیهوشی
  • رادیولوژیست
  • ماما
  • روانپزشک
  • تکنسین آزمایشگاه
  • بینایی‌سنج و شنوایی‌سنج

بخش‌های مختلفی از سیستم درمانی سوئد به نیروهای جدید متخصص نیاز دارند. تمامی افراد تحصیل کرده در رشته‌های زیرمجموعه پزشکی و کادردرمان می‌توانند برای مهاجرت به سوئد اقدام کنند. برای برخی از مشاغل این حوزه تقاضای بیشتری وجود دارد. شما در ادامه می‌توانید مشاغل موردنیاز حوزه کادردرمان سوئد را مشاهده کنید:

چنانچه در خصوص مهاجرت کادر درمان به سوئد سوالاتی دارید، جهت دریافت مشاوره رایگان می‌توانید در این لینک ثبت نام کنید تا کارشناسان اپلاییکا در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

روش‌های مهاجرت کادر درمان به سوئد

روش‌های مختلفی برای مهاجرت کادر درمان به سوئد وجود دارد که هر یک متناسب با شرایط متقاضی می‌تواند بهترین باشد:

درخواست مستقیم به اداره ملی بهداشت و رفاه سوئد

برای این روش مهاجرتی باید مدارک لازم را جمع آوری کنید و برای ارزیابی به اداره ملی بهداشت سوئد بفرستید. بدین منظور باید مدرک تحصیلی به همراه ریزنمرات، رزومه تحصیلی و مدارک شناسایی خود را ارائه کنید. مدارک شما باید به زبان انگلیسی و سوئدی ترجمه شده باشند. برای این منظور بهتر است از یک دفتر ترجمه رسمی کمک بگیرید.

درخواست مجوز کار پس از تحصیل پزشکی در سوئد

یک روش دیگر برای مهاجرت کادر درمان به سوئد این است که برای تحصیلات تکمیلی از یک دانشگاه سوئدی پذیرش بگیرید. به عبارتی، قبل از درخواست مجوز جهت گذراندن دوره آموزشی تکمیلی و تحصیل در سوئد اقدام کنید. دانشگاه‌های کارولینسکا، گوتنبرگ و گاول برخی از دانشگاه‌هایی هستند که آموزش‌های تکمیلی ارائه می‌کنند. دانشگاه‌های نام برده بهترین گزینه برای افرادی هستند که مدرک پزشکی خود را خارج از کشور سوئد گرفته‌اند و تصمیم دارند در تحصیلات تکمیلی شرکت نمایند.

شرایط مهاجرت کادر درمان به سوئد

هر کشوری نظام پزشکی مختص خود را دارد؛ این موضوع در مورد سوئد نیز صدق می‌کند. به همین دلیل قبل از هرچیز باید مدارک تحصیلی خود را معادل‌سازی کنید. همچنین اگر قصد دارید به عنوان یک پزشک در سوئد مشغول به کار شوید، باید در آزمون‌های مخصوصی شرکت کرده و با موفقیت قبول شوید.

پزشکان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا، EEA و سوئیس باید برای کار کردن یا گرفتن مدرک تخصصی در سوئد، مجوز پزشکی دریافت نمایند. برای کمک پرستاری نیازی به این مجوز نیست. سوابق بالینی و تحصیلی شما باید توسط شورای ملی بهداشت و رفاه سوئد ارزیابی شود. با تایید این شورا، مجوز فعالیت شما در سوئد صادر خواهد شد.

شما باید با ارائه صورت حساب بانکی تمکن مالی خود را به آفیسر مهاجرتی اثبات کنید. به عبارتی باید ثابت کنید که توانایی تامین هزینه‌های زندگی در سوئد را دارید. مبلغ تمکن مالی، حداقل ۱۲۲۰ یورو در ماه تعیین شده است.

کادر درمان به دلیل ارتباط با عموم مردم باید به زبان رسمی کشور سوئد مسلط باشند. شما می‌توانید قبل از مهاجرت، مهارت خود را در زمینه یادگیری زبان سوئدی ارتقا دهید و مدرک معتبر اخذ کنید. همچنین این امکان فراهم شده است بعد از مهاجرت به سوئد این زبان را یاد بگیرید. متقاضیان مهاجرت کادر درمان به سوئد می‌توانند با شرکت در دوره‌های زبان سوئدی این زبان را فرا بگیرند.

بعد از اتمام دوره زبان سوئدی، پزشکان باید به مدت ۶ ماه و پرستاران به مدت ۳ ماه یک دوره کارآموزی بگذرانند تا با آمادگی کامل در مراکز بهداشتی درمانی سوئد مشغول به کار شوند. به این نکته توجه کنید که این دوره کارآموزی تنها مختص پزشکانی است که پیشنهادی کاری از طرف یک کارفرمای سوئدی دریافت کرده‌اند.

مهاجرت کادر درمان به سوئد بدون مدرک زبان

پرستاران و پزشکان برای مهاجرت به سوئد می‌توانند بدون مدرک زبان اقدام کنند اما در ادامه باید در دوره‌های یکساله زبان سوئدی شرکت نمایند. هزینه این دوره تقریباً ۷ تا ۹ هزار یورو است. برای فعالیت در بسیاری از رشته‌های گروه پزشکی نیاز است به زبان سوئدی تسلط داشته باشید. بعد از گذراندن دوره زبان می‌توانید در مراکز مرتبط با رشته تحصیلی خود کار کنید.

شما در طول شرکت در دوره زبان سوئدی می‌توانید برای خانواده خود ویزای همراه دریافت کرده و همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود را به سوئد بیاورید. فرزندان شما در طول اقامتتان اجازه دارند در سوئد مشغول تحصیل شوند. همچنین با دریافت مدرک زبان از این دوره‌ها، این امکان برای شما فراهم می‌شود که در دانشگاه‌های سوئدی مدنظر خود اپلای کنید. شایان ذکر است که مدرک زبان معتبر، شانس شما را برای دریافت ویزای شینگن افزایش می‌دهد.

مراحل مهاجرت کادر درمان به سوئد

مهاجرت کادر درمان به سوئد شامل مراحل خاصی است:

1. اقدام برای معادل‌سازی مدارک

2. دریافت تاییدیه مدارک از سمت وزارت بهداشت درمان سوئد

3. شرکت در دوره زبان و قبولی در آزمون پایان دوره C1 زبان سوئدی

4. طی کردن دوره‌های آمادگی قوانین درمانی

5. قبولی در امتحان کتبی و عملی

6. گذراندن دوره کارورزی

7. اخذ مجوز کار

8. شروع فعالیت در جایگاه شغلی مربوطه

مدارک موردنیاز جهت مهاجرت کادر درمان به سوئد

مدارک لازم جهت مهاجرت کادر درمان به سوئد تا حد زیادی به شرایط، رشته و روش مهاجرتی انتخابی شما بستگی دارد اما در کل به برخی مدارک به صورت عمومی برای طی کردن این پروسه نیاز خواهید داشت:

  • پاسپورت معتبر
  • مدارک شناسایی
  • چند قطعه عکس جدید
  • مدرک تحصیلی قبلی به همراه ریزنمرات
  • مدرک زبان
  • اسناد تمکن مالی
  • بیمه سلامت
  • نامه پیشنهاد کاری
  • گواهی ‌عدم سوء پیشینه
  • رسید پرداخت هزینه ویزا

درآمد کادر درمان در سوئد

حداقل حقوق دریافتی ماهیانه کادر درمان در سوئد ۱۶ هزار کرون است. این مبلغ در برخی رشته‌های پزشکی تا ۴۴ هزارکرون در ماه نیز افزایش می‌یابد. این حقوق با احتساب دریافت پاداش است. پرستاران با بستن قرارداد دائمی، به طور میانگین هفته‌ای ۳۵ تا ۴۰ ساعت در سوئد کار می‌کنند و جمعاً ۲۵ روز در سال مرخصی با حقوق خواهند داشت.

هزینه زندگی در سوئد

هزینه زندگی در سوئد

استفاده از فرصت مهاجرت کادر درمان به سوئد باعث می‌شود از امکانات رفاهی پیشرفته، امنیت و کیفیت بالای زندگی در اروپا بهره‌مند شوید. قبل از مهاجرت به سوئد، بهتر است هزینه‌های زندگی را برآورد کنید تا متناسب با درآمد خود بهترین تصمیم بگیرید. با این حال نمی‌توان مبلغ یکسانی را برای هزینه‌های زندگی در سوئد تعیین کرد، زیرا این هزینه تا حد زیادی به شهر محل سکونت و سبک زندگی شما بستگی دارد. هزینه زندگی در شهرهای بزرگ سوئد مانند استکهلم کمی بالاتر از شهرهایی مانند گوتنبرگ و اوپسالا است. به طور میانگین هزینه زندگی در سوئد ماهانه ۱۰ هزار کرون است.

سخن پایانی

سوئد در سال‌های اخیر به یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای اروپایی تبدیل شده است. بر اساس آمار، ۳۴ درصد پزشکان و ۱۲ درصد از کل پرستاران شاغل در سوئد را مهاجران تشکیل می‌دهند. چنانچه قصد دارید اطلاعات بیشتری در زمینه مهاجرت کادر درمان به سوئد کسب کنید، می‌توانید با ثبت نام در این لینک مشاوره رایگان دریافت نمایید. کارشناسان اپلاییکا در اسرع وقت با شما تماس گرفته و توضیحات ضروری را در این خصوص به شما ارائه می‌کنند.

هزینه دریافت ویزای کادردرمان سوئد چقدر است؟

هزینه ویزای مهاجرت کادر درمان به سوئد ۱۹۰ یورو است.

آیا برای تحصیل فرزندان کادردرمان در سوئد باید هزینه‌ای پرداخت شود؟

خیر. تحصیل فرزندان کادر درمان در این کشور کاملاً رایگان است.

آیا امکان اخذ اقامت دائم سوئد برای کادر درمان وجود دارد؟

بله. چنانچه مجوز کار در سوئد را دریافت کنید، بعد از گذشت ۵ سال کار و زندگی در این کشور واجد شرایط اخذ اقامت دائم سوئد خواهید شد. داشتن مجوز کار معتبر، تمکن مالی کافی جهت زندگی در سوئد و سابقه کیفری پاک، از دیگر شرایط درخواست اقامت دائم کشور سوئد به حساب می‌آیند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *