مهاجرت به فرانسه در سال 2024 + مراحل و مدارک موردنیاز

مهاجرت به فرانسه در سال 2024 + مراحل و مدارک موردنیاز

فهرست مطالب

زمانی که صحبت از مهاجرت به اروپا می‌شود، فرانسه از اولین انتخاب‌های هر شخصی محسوب می‌شود. دلیل این موضوع، زیبایی‌ شهرهای فرانسه ، اقتصاد قوی، فرصت‌های شغلی بسیار و سیستم آموزشی باکیفیت آن است. همین مزایا باعث شده هرساله افراد زیاد تصمیم بگیرند به فرانسه مهاجرت کنند. روش‌های مختلفی برای این منظور وجود دارد. ما در این مقاله قصد داریم روش‌های مهاجرت به فرانسه را به همراه مراحل و مدارک موردنیاز برای شما بیان کنیم. چنانچه شما نیز از متقاضیان مهاجرت فرانسه و دریافت اقامت در این کشور هستید، پیشنهاد می‌کنیم مطالعه ادامه این مطالب از اپلاییکا را از دست ندهید.

آیا شما نیز تصمیم گرفته‌اید به کشور فرانسه مهاجرت کنید اما نمی‌دانید چگونه اقدام کنید؟ کافی است از طریق این لینک اطلاعات تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان مجموعه اپلاییکا در اسرع وقت با شما تماس بگیرند و با توجه به شرایط‌تان بهترین روش مهاجرتی را به شما معرفی کنند.

روش‌های مهاجرت به فرانسه

مهاجرت فرانسه شامل راه‌ها و روش‌های گوناگونی است که هر یک متناسب با شرایط افراد می‌توانند بهترین باشند. با آگاهی درباره روش‌های مختلف مهاجرت به فرانسه می‌توانید شرایط خود را در نظر بگیرید و بهترین راه را برای این منظور انتخاب کنید. به این نکته توجه کنید که با وجود هزینه بر بودن زندگی در شهر‌های بزرگ فرانسه، تحصیل و یافتن شغل مناسب در پایتخت این کشور بسیار ساده‌تر از سایر شهرها است. همچنین فرانسه جهت ثبت شرکت و سرمایه‌گذاری گزینه بسیار ایده آلی است. به طور کلی روش‌های مهاجرت فرانسه شامل موارد زیر است:

مهاجرت فرانسه از طریق تحصیل

همان طور که می‌دانید در فرانسه دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی معتبری وجود دارند که در دنیا شناخته شده هستند؛ به گونه‌ای که ۱۴ دانشگاه از دانشگاه‌های کشور فرانسه در رتبه‌بندی جهانی QS در رتبه های زیر ۵۰۰ قرار گرفته اند. کیفیت بالای آموزشی باعث شده این کشور یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی برای دانش آموزان و دانشجویان محسوب شود.

شما با داشتن مدرک تحصیلی از دانشگاه‌های فرانسه می‌توانید در آینده شغلی مناسب با درآمد ایده آل داشته باشید، زیرا کارفرمایان و صاحبان مشاغل از سراسر دنیا به فارغ التحصیلان دانشگاهی فرانسه اهمیت زیادی می‌دهند. متقاضیان مهاجرت فرانسه به صورت تحصیلی باید از یکی از دانشگاه‌های این کشور پذیرش بگیرند و همچنین توانایی پرداخت هزینه‌های زندگی و تحصیلی خود را داشته باشند. متقاضیان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا از جمله ایران باید ویزای تحصیلی نیز دریافت نمایند.

این امکان فراهم شده است که افراد در حین تحصیل، به طور پاره وقت به کارهای دانشجویی مشغول شوند و درآمد کسب کنند. همچنین افراد می‌توانند پس از تحصیل در فرانسه، ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل نمایند.

مهاجرت فرانسه از طریق سرمایه‌گذاری

از دیگر روش‌های آسان و مطمئن برای مهاجرت فرانسه، می‌توانیم به سرمایه‌گذاری در این کشور اشاره کنیم. این روش مختص افرادی است که سرمایه قابل توجه‌ای دارند و می‌توانند با وارد کردن سرمایه خود به چرخه اقتصادی کشور فرانسه، موجب اشتغال‌زایی یا راه اندازی یک کسب و کار مفید گردند. از رایج‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری در فرانسه می‌توانیم راه اندازی استارتاپ، ثبت شرکت، خرید ملک یا تمکن مالی را نام ببریم.

راه اندازی کسب و کار

مهاجرت فرانسه از طریق ثبت شرکت به یک طرح تجاری مناسب نیاز دارد که به اقتصاد این کشور کمک کند و سود دهی قابل توجه‌ای را به همراه داشته باشد. برای ثبت شرکت در فرانسه نمی‌توان مبلغ مشخصی را تعیین کرد و به طرح تجاری یا همان بیزینس پلن شما بستگی دارد اما در کل این مبلغ بین ۲۳ تا ۳۷ هزار یورو برآورد می‌شود. ابتدا برای ثبت شرکت، یک اقامت یک‌ساله موقت به شما ارائه می‌شود که تا ۵ سال قابل تمدید است. چنانچه شرکت شما در طی ۵ سال سود دهی خوبی داشته باشد، می‌توانید جهت اقامت دائم فرانسه اقدام نمایید.

تمکن مالی

تمکن مالی نیز در دسته مهاجرت فرانسه از طریق سرمایه‌گذاری قرار می‌گیرد و حداقل مبلغ آن برای فرد ۴۰ هزار یورو تعیین شده است. این مبلغ در صورت همراهی همسر ۲۰ هزار یورو و به ازای همراهی هر فرزند ۱۰ هزار یورو افزایش می‌یابد. سرمایه‌گذاری در این روش کم ریسک‌تر است زیرا قرار نیست با این مبلغ کار تجاری کنید و تنها در حساب بانکی شما باقی خواهد ماند.

این روش مهاجرتی یک عیب بزرگ دارد و افرادی که از این طریق اقدام به مهاجرت فرانسه کرده اند، اجازه کار کردن در این کشور را ندارند. روش مهاجرتی تمکن مالی، یک اقامت موقت یک‌ساله برای شما فراهم می‌کند که تا ۵ سال قابل تمدید است. بعد از گذشت این مدت می‌توانید برای دریافت اقامت دائمی فرانسه اقدام نمایید. شایان ذکر است که جهت مهاجرت فرانسه از طریق تمکن مالی محدودیت سنی وجود ندارد و افراد نیازی به ارائه مدرک زبان نخواهند داشت.

خرید ملک

بدون شک خرید ملک یکی از مطمئن‌ترین راه‌ها از طریق سرمایه‌گذاری جهت مهاجرت به فرانسه است. چنانچه این روش مهاجرتی را انتخاب کرده اید، باید از قیمت ملک در این کشور اطلاع پیدا کنید تا متوجه شوید که آیا بودجه کافی برای خرید ملک در این کشور را می‌توانید تامین کنید یا خیر. قیمت ملک در شهر پاریس و دیگر شهر‌های معروف فرانسه گران‌تر است و همچنین منازل محدوده مرکزی شهر‌ها نسبت به حاشیه با قیمت بیشتری به فروش می‌رسند. به طور کلی شما برای خرید ملک در فرانسه به مبلغی حداقل ۹۰ تا ۱۰۰ هزار یورو نیاز خواهید داشت.

مهاجرت فرانسه از طریق کار

مهاجرت کاری به فرانسه نسبت به سایر روش‌ها کمی پیچیده‌تر است و متاسفانه در سال‌های اخیر مهاجرت به این کشور از این طریق برای ایرانیان بسیار سخت شده و این شرایط برای متقاضیان چندان مطلوب نیست. جهت مهاجرت فرانسه از طریق کار باید از یکی از کارفرمایان فرانسوی پیشنهاد شغلی دریافت کنید. در ادامه کارفرمای شما باید مراحل قانونی را طی کرده و تاییدیه دولت فرانسه را دریافت کند تا استخدام شما بدون هیچ مشکلی صورت بگیرد.

به این نکته دقت کنید که افراد برای ورود به کشور فرانسه باید مدرک زبان فرانسوی داشته باشند و در طول فرایند کاری با تسلط کامل به این زبان صحبت کنند. اشخاصی که به مدت ۵ سال مداوم در فرانسه کار می‌کنند، می‌توانند اقامت دائم این کشور را دریافت نمایند.

مهاجرت فرانسه از طریق ازدواج

این امکان وجود دارد که از طریق ازدواج با یک فرد فرانسوی یا کسی که مقیم این کشور است، اقامت فرانسه را دریافت نمایید؛ کافی است که ازدواج شما رسمی باشد و وضعیت مالی حداقل یکی از طرفین ازدواج برای شروع زندگی در حد مطلوبی قرار بگیرد. به همین دلیل باید مدارک خود را جهت اثبات تمکن مالی ارائه کنید.

شایان ذکر است که فرانسه ویزای نامزدی ندارد. همچنین برای دریافت اقامت این کشور باید اثبات کنید که چهار سال از زندگی مشترک شما با شخص فرانسوی می‌گذرد. به این نکته توجه کنید که اگر زوجین ۳ سال متوالی در فرانسه اقامت داشته باشند، فرد متقاضی می‌تواند بعد از ۴ سال اقامت این کشور را دریافت کند.

مهاجرت فرانسه از طریق همراه

متقاضیان می‌توانند از طریق ویزای همراهی به فرانسه مهاجرت کنند. به طور مثال شخصی که همسرش مقیم کشور فرانسه است، می‌تواند مدارک رسمی ازدواج خود را ارائه کند تا بتواند به فرانسه مهاجرت نماید. همچنین این امکان فراهم شده است که والدین فرزندان زیر ۱۸ سال خود را به عنوان همراه به فرانسه ببرند.

با داشتن ویزای همراه می‌توانید حداکثر یکسال در فرانسه اقامت داشته باشید. بعد از اتمام این مدت می‌توانید بدون بازگشت به ایران ویزای خود را یکسال دیگر در فرانسه تمدید نمایید. در کل دارنده ویزای همراهی می‌تواند تا ۵ سال ویزای خود تمدید نماید. یک نکته منفی در مورد این روش وجود دارد و این است که دارنده ویزای همراهی اجازه کار و فعالیت اجتماعی در فرانسه را نخواهد داشت.

شما می‌توانید جهت اطلاع از اینکه کدام یک از روش‌های مهاجرت به فرانسه برای شما مناسب‌تر است، با مشاوران اپلاییکا در ارتباط باشید. بدین مظور کافی است اطلاعات تماس خود را در این لینک ثبت کنید تا تیم تخصصی ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند. 

مدارک موردنیاز جهت مهاجرت به فرانسه

مدارک موردنیاز جهت مهاجرت فرانسه به روش انتخابی شما بستگی دارد اما در کل مدارک زیر از اصلی‌ترین مواردی هستند که در این مسیر به آن‌ها نیاز خواهید داشت:

  • پاسپورت معتبر
  • مدارک هویتی نظیر شناسنامه، کارت ملی، سند ازدواج (در صورت تاهل) و…
  • عکس پاسپورتی رنگی
  • ریز نمرات و ترجمه مدارک تحصیلی
  • رزومه کاری و رزومه تحصیلی
  • مدارک پزشکی و اسناد مربوط به بیمه درمانی
  • اسناد مربوط به اثبات تمکن مالی
  • مدرک زبان انگلیسی و یا فرانسوی معتبر
  • نامه‌ عدم سوء پیشینه
  • مدارکی که اثبات کنند شما بدهکار مالیاتی نیستید
  • جاب آفر (در مهاجرت کاری)
  • نامه پذیرش یکی از دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی معتبر فرانسه (در مهاجرت تحصیلی)
  • بودجه کافی جهت سرمایه‌گذاری (در مهاجرت سرمایه گذاری)
  • طرح تجاری یا بیزینس پلن (در مهاجرت سرمایه‌گذاری از طریق راه اندازی کسب وکار)
  • دعوتنامه (در صورت مهاجرت از طریق همراه)
  • رسید پرداخت درخواست ویزا

هزینه ویزای فرانسه

هزینه ویزای فرانسه به نوع آن بستگی دارد که ما در جدول زیر مبالغ مربوطه را ذکر کرده ایم:

نوع ویزاهزینه
ویزای کوتاه مدت60 یورو برای افراد بزرگسال و 35 یورو برای کودکان 6 تا 12 سال
ویزای بلند مدت99 یورو برای افراد بزرگسال و 50 یورو برای کودکان 6 تا 12 سال
ویزای شینگن و ویزای ترانزیت80 یورو برای افراد بزرگسال و 40 یورو برای کودکان 6 تا 12 سال

مراحل مهاجرت به فرانسه

مراحل مهاجرت به فرانسه

به طور کلی مراحل مهاجرت فرانسه شامل زیر است:

  1. ابتدا باید با توجه به مطالب بیان شده بهترین روش مهاجرتی را برای خود انتخاب نمایید. برای این منظور می‌توانید از مشاوران متخصص در این زمینه نیز کمک بگیرید.
  2. در مرحله بعد باید متناسب با روش انتخابی خود، اقدامات اولیه لازم از جمله دریافت پذیرش تحصیلی و ثبت نام در دانشگاه، پیداکردن جاب آفر و دریافت پیشنهاد کاری از کارفرمای فرانسوی یا پیداکردن گزینه‌ای جهت سرمایه‌گذاری صورت بگیرد.
  3. بعد از اینکه تمامی اقدامات اولیه انجام شد، باید مدارک موردنیاز خود را جمع آوری کرده و برای تعیین وقت سفارت فرانسه اقدام نمایید.
  4. در پایان باید به موقع در سفارت فرانسه حضور یابید و با ارائه مدارک کامل، مراحل مهاجرت به فرانسه خود را تکمیل نمایید. چنانچه ویزای شما صادر شد و به فرانسه سفر کردید، باید در سریع‌ترین زمان ممکن جهت دریافت مجوز اقامت فرانسه اقدام کنید.

سخن پایانی…

میزان رضایت مهاجرت فرانسه در زمینه محیط و امکانات شهری موجود بیش از ۷۵ درصد ثبت شده و از لحاظ فرایندهای بهداشتی درمانی نیز رضایت ۸۹ درصدی برآورده شده است. شرایط مناسب تحصیل در فرانسه، قرار داشتن دانشگاه‌های معتبر در این کشور، کیفیت زندگی بالا و فرصت‌های شغلی ایده آل موجب شده سالانه افراد زیادی جهت مهاجرت و اقامت در این کشور درخواست خود را ثبت کنند. روش‌های مختلفی برای مهاجرت فرانسه وجود دارد که می‌توانیم به مهاجرت تحصیلی، کاری، سرمایه‌گذاری و ازدواج اشاره کنیم.

چنانچه در زمینه مهاجرت به فرانسه سوالاتی دارید، می‌توانید جهت دریافت مشاوره از طریق این لینک ثبت نام کنید تا مشاوران مجموعه مهاجرتی اپلاییکا در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

بهترین روش مهاجرت به فرانسه کدام است؟

پاسخ به این سوال به شرایط شما بستگی دارد. مهاجرت تحصیلی برای بسیاری از متقاضیان بهترین روش است زیرا می‌توانند بنابه شرایط، در زمان تحصیل خود به طور نیمه وقت مشغول به کار شوند و حتی بدون مدرک زبان در برخی دانشگاه‌های معتبر این کشور مشغول تحصیل شوند. همچنین اگر بودجه خوبی دارید، سرمایه‌گذاری آسان‌ترین و سریع‌ترین روش مهاجرت فرانسه محسوب می‌شود.

هزینه تحصیل در دانشگاه‌های فرانسه چقدر است؟

دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه‌های دولتی فرانسه باید سالانه مبلغی حدود ۲۰۰ تا ۷۰۰ یورو پرداخت نمایند. این مبلغ در دانشگاه‌های خصوصی به مبلغی سالانه ۱۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ یورو می‌رسد.

آیا امکان مهاجرت به فرانسه از طریق زبان وجود دارد؟

بله. برای این منظور کافی است برای دریافت ویزای دوره زبان و شرکت در کالج‌های زبان فرانسه اقدام کنید. جهت مهاجرت فرانسه از این طریق نیاز است مبلغی بین ۱۰۰۰ تا ۴۰۰۰ یورو برای شرکت در دوره‌ها پرداخت نمایید. شما می‌توانید از این طریق، ۳ تا ۶ ماه در کشور فرانسه اقامت داشته باشید.

اعطای تابعیت فرانسه برای تولد کودک بر چه اساسی است؟

این مورد بر اساس قانون خون تعیین می‌شود. بر اساس این قانون، فرزند تازه متولد شده‌ای تابعیت فرانسه را دریافت می‌کند که یکی از والدین او تابعیت این کشور را داشته باشد. در غیر اینصورت تابعیت فرانسه به کودک تعلق نمی‌گیرد. به عبارتی دیگر صرفاً تولد فرزند در خاک فرانسه شامل تابعیت این کشور نخواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

مطالب مرتبط

ویزای استارتاپ انگلیس 2024 + شرایط، هزینه و مدارک موردنیاز

ویزای استارتاپ انگلیس 2024 + شرایط، هزینه و مدارک موردنیاز

ویزای استارتاپ بهترین گزینه برای کارآفرینان و افرادی می‌باشد که قصد دارند کسب و کاری را در کشور مقصد راه اندازی کنند. چنانچه شما نیز جزء این دسته از افراد هستید و تصمیم گرفته‌اید اولین کسب و کار خود را در انگلیس راه اندازی کنید، ویزای استارتاپ انگلیس مناسب شما خواهد بود. برای دریافت این ویزا نیازی نیست فارغ التحصیل دانشگاهی در این کشور باشید، بلکه تنها به یک ایده یا طرح تجاری مناسب و کاربردی نیاز دارید. ما در این مقاله قصد داریم شرایط، هزینه و مدارک موردنیاز برای اخذ ویزای استارتاپ انگلیس را برای شما بیان ‌کنیم. پس تا انتهای این مطلب با اپلاییکا همراه باشید.

مهاجرت به رومانی 2024 + شرایط اخذ اقامت و هزینه‌ها

مهاجرت به رومانی 2024 + شرایط اخذ اقامت و هزینه‌ها

کشور رومانی عضو اتحادیه اروپا است و کیفیت زندگی در آن در بهترین حالت خود قرار دارد. با اخذ اقامت رومانی می‌توانید به سایر کشورهای اتحادیه اروپا بدون ویزا سفر کنید و در کشورهای اروپایی سرمایه‌گذاری کنید و یا حتی مشغول به کار شوید. نرخ پایین بیکاری، هزینه‌های زندگی مقرون به صرفه و خدمات آموزشی باکیفیت از جمله مزایایی هستند که موجب شده تعداد قابل توجه‌ای از متقاضیان، کشور رومانی را به عنوان مقصد مهاجرت خود انتخاب کنند. روش‌های مختلفی برای مهاجرت به رومانی و دریافت اقامت این کشور وجود دارد. ما در این مقاله قصد داریم انواع روش مهاجرت رومانی را به شما معرفی کنیم. پس تا انتهای مطلب با اپلاییکا همراه باشید تا از شرایط و هزینه‌های اقامت رومانی اطلاع یابید.

مهاجرت اسپانیا 2024 + اخذ اقامت اسپانیا

مهاجرت اسپانیا 2024 + اخذ اقامت اسپانیا

به طور کلی مهاجرت فرایند پیچیده‌ای دارد و هر فرد بنابه شرایط خود ممکن است در این مسیر با چالش‌هایی مواجه شود. تمامی کشورهای دنیا برای پذیرش افراد مهاجر یکسری قوانین ویژه دارند و کشورهایی اروپایی از جمله اسپانیا نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اسپانیا به دلایل مختلف به یکی از مهم‌ترین مقاصد مهاجرتی در دنیا تبدیل شده است. هر متقاضی مهاجرت اسپانیا می‌تواند از مسیرهای مختلفی برای دریافت اقامت این کشور اقدام نماید.

درآمد در آمریکا: شغل‌ها و ایالت‌ها

درآمد در آمریکا: شغل‌ها و ایالت‌ها

یکی از مواردی که باید قبل از مهاجرت به آمریکا و زندگی در این کشور به خوبی از آن آگاه شوید، درآمد شغل‌های گوناگون در ایالت‌های مختلف آمریکا است. آگاهی در این زمینه کمک می‌کند مسیر شغلی خود را بهتر مشخص کنید و به صورت هدفمند وارد این کشور شوید. کشور آمریکا به دلیل اقتصاد قدرتمندی که دارد، امکان رسیدن به رفاه و سرمایه زیاد را در مسیر ساده‌تری به شما ارائه می‌کند. ما در این مقاله قصد داریم بیشتر درباره درآمد آمریکا صحبت کنیم. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *