ویزای تحصیلی انگلیس 2024 – شرایط و هزینه‌ها

ویزای تحصیلی انگلیس 2024 – شرایط و هزینه‌ها

فهرست مطالب

امروزه آرزوی هر دانشجو و دانش آموزی این است که در معتبرترین مراکز آموزشی دنیا دوران تحصیل خود را سپری کند. کشور انگلیس همواره در بین ۵ مقصد برتر تحصیلی در دنیا محسوب می‌شود و همین موضوع باعث شده بسیاری از دانشجویان به دنبال دریافت ویزای تحصیلی این کشور باشند. از طرفی دولت انگلیس نیز مشتاق است دانشجوهای بین المللی را جذب کند و در همین راستا تغییرات مثبتی اعمال کرده است. چنانچه شما نیز قصد دریافت ویزای تحصیلی انگلیس را دارید، باید به شرایط مورد نیاز برای اخذ این ویزا آشنایی داشته باشید و همچنین مدارک مربوطه را نیز آماده کنید. ما در این مقاله به طور کامل به این موضوع می‌پردازیم، پس تا انتها با اپلاییکا همراه باشید.

شما می‌توانید جهت دریافت مشاوره در خصوص اخذ ویزای تحصیلی انگلیس، از طریق این لینک ثبت نام کنید تا مشاوران مجموعه اپلاییکا در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

ویزای تحصیلی انگلیس چیست؟

ویزای تحصیلی انگلیس چیست؟

این ویزا فرصت طلایی تحصیل در انگلیس را برای شما فراهم می‌کند و کمک می‌کند در آینده در زمینه شغلی، پیشرفت زیادی را تجربه کنید. ویزای تحصیلی انگلیس به عنوان نوعی مجوز اقامت موقت، این امکان را برای دانش آموزان و دانشجویان در مقاطع مختلف فراهم کرده است که بتوانند دوران تحصیل خود را در این کشور بگذرانند. شما با دریافت این ویزا می‌توانید خانواده خود را نیز همراه خود به این کشور ببرید. شرایط خاصی برای دریافت ویزای تحصیلی انگلیس تعیین شده است که به نوع آن بستگی دارد.

مزایای تحصیل در کشور انگلیس

  • دانشگاه‌های معتبر انگلستان به ارائه آموزش‌های عالی به دانشجویان بین المللی خود در دنیا شناخته شده اند. احتمالاً نام دانشگاه‌های آکسفورد و کمبریج را شنیده‌اند که هر دو از بهترین دانشگاه‌های حال حاضر جهان هستند. در این مراکز از بهترین فناوری‌های نوین آموزشی استفاده می‌شود و کیفیت تدریس در سطح بسیار بالایی قرار دارد.
  • شما با تحصیل در موسسات آموزشی و دانشگاه‌های این کشور می‌توانید مدارک تحصیلی معتبری دریافت کنید که در سرتاسر جهان شناخته شده اند.
  • دانشجویان بین المللی مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بعد از فارغ التحصیلی می‌توانند به مدت ۲ سال در این کشور اقامت داشته باشند و با توجه به مهارت‌های خود مشغول به کار شوند و درآمد کسب کنند.
  • دانشجویان مقطع دکتری که در انگلیس مشغول تحصیل هستند می‌توانند ویزای سه‌ساله خود را تمدید کنند.
  • یکی دیگر از مزایای تحصیل در کشور انگلیس این است که می‌توان زمان طولانی‌ترین برای اقامت دانشجویان کارشناسی ارشد جهت ادامه تحصیل در نظر گرفت.

انواع ویزای تحصیلی انگلیس

به طور کلی ۳ نوع ویزای تحصیلی انگلیس صادر می‌شود که در ادامه هر یک را به شما معرفی می‌کنیم:

ویزای دانشجویی انگلیس (Tier4  General)

افراد بالای ۱۶ سال باید جهت دریافت ویزای دانشجویی انگلیس یا همان Tier4  General اقدام نمایند تا بتوانند در دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی انگلیس تحصیل کنند. به طور معمول این نوع ویزا برای دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری صادر می‌شود.

به این نکته توجه کنید که متقاضیان زیر ۱۸ سال به رضایت نامه والدین نیاز دارند. همچنین این امکان فراهم شده است که افراد بالای ۱۶ سال به صورت تمام وقت در روزهای تعطیل و در روزه‌های معمول به صورت پاره وقت میانگین ۱۰ ساعت در هفته کار کنند. مدت اعتبار ویزای دانشجویی انگلیس نیز معمولاً به اندازه طول دوره تحصیلی به علاوه یک ماه اضافه می‌باشد. ممکن است متناسب با دانشگاه انتخابی شما نیاز باشد در مصاحبه یا آزمون مشخصی شرکت کنید. فرم تاییدیه پذیرش تحصیلی یا همان CAS و اثبات تمکن مالی در طول مدت اقامت در انگلیس از جمله مدارکی هستند که باید برای اخذ ویزا ارائه نمایید.

ویزای دانش آموزی انگلیس (Tier ۴ Child Student)

دانش آموزان ۴ تا ۱۷ساله می‌توانند با استفاده از این ویزای تحصیلی انگلیس تا پایان مدت تحصیل خود در این کشور حضور داشته باشند. فرزند شما باید نامه پذیرش برای تحصیل در یکی از مدارس مستقل داشته باشد تا با ویزای تحصیلی او موافقت گردد. همچنین اثبات تمکن مالی برای هزینه‌های تحصیل و زندگی دانش آموز نیز نکته مهم دیگری است که باید در زمان دریافت این ویزا در نظر گرفته شود.

هر دانش آموزی برای دریافت ویزای دانش آموزی انگلیس و تحصیل در این کشور، به رضایت نامه والدین و سرپرست قانونی نیاز دارد. یکی از مزایایی که ویزای دانش آموزی دارد این است که علاوه بر تمدید، می‌توان آن را به انواع ویزا تبدیل نمود. همچنین می‌توان در کنار دریافت این ویزا برای دانش آموز، برای صدور ویزا والدین نیز اقدام کرد.

ویزای کوتاه مدت تحصیلی انگلیس (Short – Term Visa)

بسیاری از متقاضیان قصد دارند در یک دوره کوتاه مدت در کشور انگلیس شرکت کنند؛ در چنین مواردی بهتر است برای اخذ ویزای کوتاه مدت تحصیلی انگلیس اقدام شود. با استفاده از این ویزا می‌توانید به مدت ۶ ماه مجوز تحصیل در دوره مربوطه را داشته باشید و یا به مدت ۱۱ ماه در دوره‌های زبان انگلیسی شرکت نمایید.

شایان ذکر است که در ویزای کوتاه مدت تحصیلی اجازه کار در انگلیس را ندارید و نمی‌توانید از آن برای تمدید، تبدیل به سایر انواع ویزا یا اقامت دائم استفاده کنید. برای دریافت این نوع ویزا نیز باید توانایی تأمین هزینه‌های سفر و اقامت در طول مدت ویزا را داشته باشید. همچنین باید تاییدیه موسسه‌ای که می‌خواهید در آن تحصیل کنید را نیز به همراه داشته باشید. مانند سایر ویزا اگر زیر ۱۸ سال هستید، باید اجازه نامه کتبی از والدین داشته باشید.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی انگلیس

شرایط اخذ ویزای تحصیلی انگلیس

به جهت اینکه هر شخصی برای دریافت ویزای تحصیلی انگلیس واجد شرایط باشد، باید امتیاز لازم برای صدور ویزا را کسب کند. ممکن است برای شما سوال باشد که منظور از امتیاز جهت دریافت ویزا چیست؟ کشور انگلیس سیستمی را برای مهاجران به نام Points based System طراحی کرده است که در آن کسب امتیاز لازم موجب صدور ویزا برای متقاضی می‌شود تا اجازه اقامت و تحصیل در این کشور را داشته باشد.

به طور معمول متقاضی باید حداقل ۴۰ امتیاز را برای تحصیل در این کشور دریافت کند. در این سیستم فاکتورهایی قرار دارد که بر اساس آن امتیاز دهی صورت می‌گیرد. از جمله این فاکتورها می‌توانیم به تحصیلات، تمکن مالی، تسلط زبان و CAS اشاره کنیم.

انتخاب رشته تحصیلی و CAS

CAS نقش زیادی در امتیاز‌های سیستم ربته‌بندی دارد و می‌توان گفت حداقل ۳۰ امتیاز به این گزینه مربوط می‌شود. CAS یک پرونده الکترونیکی بوده که دانشگاه برای وزارتخانه می‌فرستد تا جهت صدور ویزای تحصیلی متقاضی مورد بررسی قرار بگیرد. شما باید تا 6 ماه پس از دریافت CAS برای دریافت ویزای تحصیلی انگلیس اقدام کنید زیرا پس از این زمان مدت اعتبار آن منقضی می‌شود. مواردی که در این پرونده ذکر می‌شود شامل موارد زیر است:

  • تاریخ شروع و پایان دوره
  • هزینه‌های دوره
  • دلایل صلاحیت شما برای ورود و کسب مهارت و تحصیل در دانشگاه
  • تاییدیه توانایی زبان انگلیسی شما
  • شماره پاسپورت و سایر اطلاعات هویتی
  • اطلاعات بورسیه تحصیلی در صورت وجود

زبان انگلیسی

همانطور که می‌دانید زبان انگلیسی یک مهارت مهم برای ارزیابی آکادمیک در دوره‌های تحصیلی به شمار می‌رود و نیاز است در این زمینه به سطح مناسبی برسید. شما باید در آزمون زبان انگلیسی که به نام SELT نیز شناخته می‌شود، سطح B1 را کسب کرده باشید. در این سطح شما مسائل و مکالمات محیط کار و مدرسه را درک می‌کنید و حتی در اوقات فراغت خود نیز می‌توانید به خوبی با اطرافیان گفت و گو کنید. برای پذیرش در برخی دانشگاه‌ها به مدرک زبان نیازی نیست اما ممکن است برای ارزیابی سطح زبان متقاضی از همین آزمون استفاده کنند که همتراز با نمره ۴ آیلتس می‌باشد.

بسیاری از دانشگاه‌ها تأکید زیادی بر داشتن مدرک آیلتس دارند اما روش‌های جایگزینی برای این منظور وجود دارد. شما می‌توانید با اخذ ویزای توریستی ۶ ماهه یک دوره آکادمیک در کالج یا سایر موسسات انگلیس بگذرانید تا مهارت‌های لازم را به صورت تخصصی کسب نمایید. بعد از این دوره باید به کشور خود بازگشته و دوباره برای دریافت ویزای تحصیلی انگلیس درخواست کنید. روش دیگر این است که از دوره Pre Sessional که یک دوره پیش تحصیل محسوب می‌شود برای این منظور استفاده نمایید. این دوره‌ قبل از دوره اصلی دانشگاه‌ برگزار می‌شود و مختص متقاضیانی است که قصد دارند مهارت‌های زبان خود را ارتقا بدهند.

اثبات تمکن مالی

شما باید جهت دریافت ویزای تحصیلی انگلیس مدارکی ارائه کنید که در آنها توانایی شما در پرداخت هزینه‌های زندگی و تحصیل در این کشور اثبات شده باشد. وجوه نقد در حساب بانکی، سهام و نامه رسمی از حامی مالی خود از جمله مدارکی هستند که برای اثبات تمکن مالی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. به طور کلی هزینه زندگی و شهریه برای یکسال (دوره تحصیلی اول) حدود ۱۲ هزار پوند خواهد بود؛ البته این مبلغ بسته به شرایط زندگی و دوره تحصیلی شما متغیر است. همچنین نیاز است مبلغ ۳۰۰ پوند هزینه دسترسی به خدمات بهداشتی را نیز به صورت آنلاین در زمان درخواست ویزا پرداخت کنید.

چنانچه می‌خواهید اطلاع یابید که واجد شرایط دریافت ویزای تحصیلی انگلیس هستید یا خیر، کافی است از طریق این لینک فرم ارزیابی را تکمیل نمایید. مشاوران اپلاییکا در اسرع وقت با شما تماس می‌گیرند.

مدارک لازم جهت دریافت ویزای تحصیلی انگلیس

متقاضی برای دریافت ویزای تحصیلی انگلیس باید مدارک زیر را به صورت کامل و دقیق و ترجمه شده به سفارت انگلیس ارائه نماید:

  • پاسپورت معتبر
  • شناسنامه و سایر مدارک هویتی
  • یک عدد عکس پاسپورتی تازه گرفته شده
  • سند ازدواج در صورت تاهل
  • مدرک زبان انگلیسی با حداقل نمره تعیین شده
  • مدارک سوابق تحصیلی (ترجمه ریز نمرات برای متقاضیان ویزای دانشجویی الزامی است)
  • توصیه نامه برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری
  • رضایت نامه والدین یا قیم قانونی
  • نتایج آزمایشات پزشکی مبنی بر سلامت روحی و جسمی
  • مدارک مالی و گردش حساب در ۶ ماه گذشته
  • پرینت فرم درخواست آنلاین ویزای انگلیس

مراحل دریافت ویزای تحصیلی انگلیس

اگر شرایط بیان شده را دارید، سن شما بالای ۱۶ سال است و تصمیم گرفته‌اید در دوره‌های آموزش عالی بیشتر از ۶ ماه شرکت کنید، باید بر اساس مراحل زیر برای اخذ ویزای دانشجویی انگلیس اقدام نمایید:

  1. ابتدا نیاز است دانشگاه مد نظرتان را انتخاب کنید و درخواست شرکت در دوره آموزشی آن را ثبت نمایید. در ادامه، دانشگاه مربوطه باید گواهی پذیرش تحصیلی یا CAS را برای شما ارسال کند که هزینه دریافت آن ۲۵ پوند است.
  2. بعد از دریافت این گواهی باید ویزای تحصیلی خود را درخواست دهید. به این نکته دقت کنید که باید حداکثر تا ۶ ماه قبل از شروع دوره آموزشی برای اخذ ویزا اقدام کنید. برای این مرحله نیاز است مدارکی مهمی مانند پاسپورت داشته باشید و مبلغ ۳۴۸ تا ۴۹۰ پوند پرداخت نمایید. بیمه سلامت مهاجران از جمله مواردی هستند که مستلزم پرداخت هزینه هستند. تمامی دانشجویانی که قصد دارند بیش از ۶ ماه در انگلیس تحصیل کنند باید هزینه این بیمه را پرداخت نمایند.
  3. ارائه مدرک زبان انگلیسی نیز اهمیت خاصی دارد که شرایط آن بسته به دانشگاه انتخابی شما متفاوت است. ممکن است دانشگاه مورد نظر شما تنها به اثبات مهارت زبان انگلیسی شما بسنده کند یا اینکه علاوه بر این مورد، مدرک زبان را نیز جزء الزامات خود قرار دهد. مرحله آخر نیز شامل تکمیل درخواست بوده که باید قبل از ورود از انگلیس به طور کامل آن را انجام داده باشید.

هزینه ویزای تحصیلی انگلیس

در فرایند دریافت ویزای تحصیلی انگلیس باید هزینه‌های مربوطه را پرداخت کنید که این مبلغ بسته به نوع ویزا متغیر است. برای دریافت ویزا کوتاه مدت تحصیلی مبلغ ۱۰۰ پوند نیاز بوده و برای ویزای دانش آموزی نیز ۳۶۳ پوند باید پرداخت نمایید. شایان ذکر است که برای تمدید ویزای دانش آموزی باید ۴۹۰ پوند پرداخت شود. هزینه مربوط به بیمه سلامت نیز اجباری بوده و به صورت جداگانه از شما دریافت می‌گردد.

برای هزینه ویزای تحصیلی دانشجویی نیز مبلغی که تعیین شده است حدود 3۶۳ پوند است که در صورت تمدید یا تغییر آن ۴۹۰ پوند باید پرداخت نمایید. هزینه بیمه سلامت برای این ویزا الزامی می‌باشد. چنانچه می‌خواهید در دوره‌های زبان پیش از تحصیل انگلیس شرکت کنید، به یک ویزای کوتاه کوتاه مدت نیاز خواهید داشت که باید برای آن ۲۰۰ پوند هزینه کنید.

سخن پایانی…

مزایای تحصیل در کشورانگلیس بر هیچ کس پوشیده نیست و همین موضوع باعث شده هرساله متقاضیان زیادی خواهان دریافت ویزای تحصیلی این کشور باشند. اخذ ویزای تحصیلی انگلیس نیازمند یکسری شرایط است و باید مدارک و هزینه‌های لازم را آماده کنید تا مسیر دریافت این ویزا برای شما هموار شود. ما در این مقاله تمامی نکات ضروری راجع به دریافت ویزای تحصیلی انگلیس را بیان کردیم. امیدواریم مطالب فوق برای مفید بوده باشد.

چچنانچه در این زمینه سوالاتی دارید، می‌توانید از طریق شماره تلفن‌های مربوطه با کارشناسان ما در ارتباط باشید. همچنین می‌توانید اطلاعات تماس خود را با استفاده از این لینک وارد کنید تا کارشناسان مجموعه اپلاییکا در اسرع وقت با شما تماس گرفته شود.

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی انگلیس چقدر است؟

مدت زمان صدور این ویزا به عوامل گوناگونی از جمله آماده کردن مدارک، تکمیل کردن فرم‌ها و… بستگی دارد. صدور ویزای تحصیلی انگلیس برای ایرانیان زمانبر‌تر است، در نتیجه باید حداقل ۳ ماه پیش از سفر برای دریافت این ویزا اقدام نمایید. شایان ذکر است که مدت زمان بررسی مدارک توسط سفارت بین ۳ هفته تا یک ماه است.

اعتبار ویزای تحصیلی انگلیس چقدر است؟

پاسخ به این سوال به دوره‌ای بستگی دارد که در آن تحصیل می‌کنید که متناسب با آن ویزا صادر می‌گردد. ویزای تحصیلی انگلیس برای متقاضیان تحصیلات تکمیلی تا ۵ سال قابل اعطا است اما برای دانش آموزان تنها به مدت ۲ سال صادر می‌شود. شما می‌توانید ویزای تحصیلی انگلیس خود را تمدید کنید، اما به این شرط که در مقاطع بالاتر پذیرفته شوید. به این نکته توجه کنید که در صورت داشتن ویزای دانشجویی عمومی، کار شما راحت‌تر است و تنها باید سه ماه قبل از شروع کلاس‌های جدید درخواست خود را ثبت نمایید.

آیا می‌توانیم بدون مدرک زبان ویزای تحصیلی انگلیس دریافت کنیم؟

دانش آموزان برای تحصیل در مدارک انگلیس به مدرک زبان نیاز ندارند اما بزرگسالانی که قصد تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دارند، باید مدرک زبان خود را ارائه کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

مطالب مرتبط

ویزای استارتاپ انگلیس 2024 + شرایط، هزینه و مدارک موردنیاز

ویزای استارتاپ انگلیس 2024 + شرایط، هزینه و مدارک موردنیاز

ویزای استارتاپ بهترین گزینه برای کارآفرینان و افرادی می‌باشد که قصد دارند کسب و کاری را در کشور مقصد راه اندازی کنند. چنانچه شما نیز جزء این دسته از افراد هستید و تصمیم گرفته‌اید اولین کسب و کار خود را در انگلیس راه اندازی کنید، ویزای استارتاپ انگلیس مناسب شما خواهد بود. برای دریافت این ویزا نیازی نیست فارغ التحصیل دانشگاهی در این کشور باشید، بلکه تنها به یک ایده یا طرح تجاری مناسب و کاربردی نیاز دارید. ما در این مقاله قصد داریم شرایط، هزینه و مدارک موردنیاز برای اخذ ویزای استارتاپ انگلیس را برای شما بیان ‌کنیم. پس تا انتهای این مطلب با اپلاییکا همراه باشید.

مهاجرت به رومانی 2024 + شرایط اخذ اقامت و هزینه‌ها

مهاجرت به رومانی 2024 + شرایط اخذ اقامت و هزینه‌ها

کشور رومانی عضو اتحادیه اروپا است و کیفیت زندگی در آن در بهترین حالت خود قرار دارد. با اخذ اقامت رومانی می‌توانید به سایر کشورهای اتحادیه اروپا بدون ویزا سفر کنید و در کشورهای اروپایی سرمایه‌گذاری کنید و یا حتی مشغول به کار شوید. نرخ پایین بیکاری، هزینه‌های زندگی مقرون به صرفه و خدمات آموزشی باکیفیت از جمله مزایایی هستند که موجب شده تعداد قابل توجه‌ای از متقاضیان، کشور رومانی را به عنوان مقصد مهاجرت خود انتخاب کنند. روش‌های مختلفی برای مهاجرت به رومانی و دریافت اقامت این کشور وجود دارد. ما در این مقاله قصد داریم انواع روش مهاجرت رومانی را به شما معرفی کنیم. پس تا انتهای مطلب با اپلاییکا همراه باشید تا از شرایط و هزینه‌های اقامت رومانی اطلاع یابید.

مهاجرت اسپانیا 2024 + اخذ اقامت اسپانیا

مهاجرت اسپانیا 2024 + اخذ اقامت اسپانیا

به طور کلی مهاجرت فرایند پیچیده‌ای دارد و هر فرد بنابه شرایط خود ممکن است در این مسیر با چالش‌هایی مواجه شود. تمامی کشورهای دنیا برای پذیرش افراد مهاجر یکسری قوانین ویژه دارند و کشورهایی اروپایی از جمله اسپانیا نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اسپانیا به دلایل مختلف به یکی از مهم‌ترین مقاصد مهاجرتی در دنیا تبدیل شده است. هر متقاضی مهاجرت اسپانیا می‌تواند از مسیرهای مختلفی برای دریافت اقامت این کشور اقدام نماید.

درآمد در آمریکا: شغل‌ها و ایالت‌ها

درآمد در آمریکا: شغل‌ها و ایالت‌ها

یکی از مواردی که باید قبل از مهاجرت به آمریکا و زندگی در این کشور به خوبی از آن آگاه شوید، درآمد شغل‌های گوناگون در ایالت‌های مختلف آمریکا است. آگاهی در این زمینه کمک می‌کند مسیر شغلی خود را بهتر مشخص کنید و به صورت هدفمند وارد این کشور شوید. کشور آمریکا به دلیل اقتصاد قدرتمندی که دارد، امکان رسیدن به رفاه و سرمایه زیاد را در مسیر ساده‌تری به شما ارائه می‌کند. ما در این مقاله قصد داریم بیشتر درباره درآمد آمریکا صحبت کنیم. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *